Mainos

Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

• 1 600 770
  • 9 785

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ja seuraavana aamuna jatketaan Ukiin.

Sekin vielä :)

Mut tosta Damista, niin jotenkin luontevampaa, jos sielläpäin asuva suomalainen tms. käyttäisi sitä. Mutta työmatkustelevan tai lomailijan käyttäessä Dami-sanaa Amsterdamista (vaikkakaan ei sitä tarkottaisi niin), siihen tulee sellanen sävy: "kattokaa nyt kun mäkin lentelen ympäriinsä, ja mulle toi on nykyään vaan damin kenttä".

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sekin vielä :)

Mut tosta Damista, niin jotenkin luontevampaa, jos sielläpäin asuva suomalainen tms. käyttäisi sitä. Mutta työmatkustelevan tai lomailijan käyttäessä Dami-sanaa Amsterdamista (vaikkakaan ei sitä tarkottaisi niin), siihen tulee sellanen sävy: "kattokaa nyt kun mäkin lentelen ympäriinsä, ja mulle toi on nykyään vaan damin kenttä".
Aikoinaan, kun työskentelin ulkomailla, eri kentillä odottaessani kuulin tämän tästä, kun Nokian juppipojat lentelivät innoissaan "Frankkulan kautta" milloin mihinkin - koneenvaihto oli niillä Frankfurtissa.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Aikoinaan, kun työskentelin ulkomailla, eri kentillä odottaessani kuulin tämän tästä, kun Nokian juppipojat lentelivät innoissaan "Frankkulan kautta" milloin mihinkin - koneenvaihto oli niillä Frankfurtissa.
Lensikö ne Hansalla? Damiin mennään Kelmillä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vanha matkustamaan päässeiden finskien perinne antaa noita lemppareita. Hiski Salomaakin oli käynyt Piutsissa, Lousissa, Ratulaatissa ja Miamissa.
Piutsi:Butte, Lousi:Los Angeles, Ratulaati:Grand Rapids
Eikö se ole perinteiden mukaista ärsyyntyä näistä, kun Hella Wuolijokikin raivostui tuosta Lännen Lokarista.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Joka kesäinen ruissi. Nyt ollut erityisen paljon esillä kun Sanna Marin oli ruississa festarikuteissa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helmarit. En tiedä miksi, mutta tämä naisten jalkapallomaajoukkueesta käytettävä termi tuntuu niin älyttömän väkinäiseltä, että pistää ärsyttämään. Etenkin nyt, kun siihen törmää joka päivä useamman uutisen kohdalla.

Korostan, että minulla ei todellakaan ole mitään tuota joukkuetta vastaan, vaan ärsytys koskee pelkästään kyseistä kutsumanimeä.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vuosittain siellä on paljon jazzia, mutta suuri yleisö ei tiedä kuin nuo muut heidän tuntemansa nimekkäät esiintyjät. Tämä on ikuisuusaihe Porissa.

Eli vähän sama kuin tuo Ruisrock Turussa. Onhan tuo valheellista jo, että siellä muka rokkia olisi, mutta miksi pitää lähteä heti tuohon, että "en enää käy, kun ei rockia kuule". Jotenkin tuntuu, että noin sanovat eivät kävisi muutenkaan.

En itse lähtisi Ruispop-linjalle, vaan vähän samaan mitä Provinssi teki. Ruis toki on tylsä ja hankala, eli laittaisin nimeksi Ruissi. Näinhän moni on tuon sanonut jo vuosikausia. Ja entäs jos nuoret alkaakin kuunnella taas enemmän rockia, tuolloin olisi Ruispop aivan väärä termi. Tirsk.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eli vähän sama kuin tuo Ruisrock Turussa. Onhan tuo valheellista jo, että siellä muka rokkia olisi, mutta miksi pitää lähteä heti tuohon, että "en enää käy, kun ei rockia kuule". Jotenkin tuntuu, että noin sanovat eivät kävisi muutenkaan.
Laskin minä sieltä useamman rock yhtyeen esiintymässä, vaikka poppia, EDM:ää ja räppiä olikin valtaosa. Luukas Oja, The Ark, Lost Society, Turnstile, Ruissalo Amping, Ursus Factory, Litku Klemetti, Haloo Helsinki, Tehosekoitin, Blind Channel, Cyan Kicks ja varmaan muitakin ihan rock, punk tai heavy bändejä löytyi. Noista ainakin Luukas Oja, Ruissalo Amping ja Turnstile olisivat kiinnostaneet itseäni.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Laskin minä sieltä useamman rock yhtyeen esiintymässä, vaikka poppia, EDM:ää ja räppiä olikin valtaosa. Luukas Oja, The Ark, Lost Society, Turnstile, Ruissalo Amping, Ursus Factory, Litku Klemetti, Haloo Helsinki, Tehosekoitin, Blind Channel, Cyan Kicks ja varmaan muitakin ihan rock, punk tai heavy bändejä löytyi. Noista ainakin Luukas Oja, Ruissalo Amping ja Turnstile olisivat kiinnostaneet itseäni.

Joo tämä vuosi oikeasti piristys tässä verrattuna edellisiin. Mutta hysssst: ei nuo puskaradioiden huutelijat näitä tarkastanut.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy