Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 120
  • 9 521
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Omaan korvaan/silmään toi ennemmin dontamilta vaikuttaa, vähän rankkaa sekaan ni avot...
Yhdyn. "Jatkiksen oma Don Tami" olisi myös kaiketi ei aivan niin halventava nimitys kuin Jatkiksen Sarawhatchafak
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Varmaan molempia. Niin ärsyttävää kuin saattaa ollakin joskus, pakko nostaa lippis ilmaan. Itse en osaisi yhtä hyvin.
Mä varmaan osaisin näillä verbaalisilla lahjoillani olla jos jonkinlainen palstapelle, mutta yritän silti parhaani mukaan teeskennellä olevani asiakirjoittaja *hymiö*

Todellisuudessa mä heitän täällä todella paljon naamioituakin huumoria mukamas vakavalla otteella.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tykkään puhua englantia, ajattelen jopa usein englanniksi, kirjoitan noin 90% mun teksteistä notepadin englanniksi.
Muistan n.10 vuotta sitten kun kaverin suusta pääsi baarissa aikalailla sama lause. Viikko sen jälkeen kertoi, että hänellä on takahampaassa lähetin jonka avulla hänen liikkeistään seurataan. Viikko sen jälkeen kaveri vietiin valkotakkisten miesten toimesta kun yritti polttaa kämppänsä itse siellä sisällä ollessaan. Syö vieläkin Litiumia että pysyy järjissään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Muistan n.10 vuotta sitten kun kaverin suusta pääsi baarissa aikalailla sama lause. Viikko sen jälkeen kertoi, että hänellä on takahampaassa lähetin jonka avulla hänen liikkeistään seurataan. Viikko sen jälkeen kaveri vietiin valkotakkisten miesten toimesta kun yritti polttaa kämppänsä itse siellä sisällä ollessaan. Syö vieläkin Litiumia että pysyy järjissään.
Kiehtova tarina. Tsemit kaverille.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No miksei? Anna palaa.
Kerroin. Kysyi että mikä vitun breeze harbour? Sanoin että no entinen smitty.
-Mikä vitun smitty?
-No se jatkoajan nimimerkki.
-Mikä vitun jatkoaika? Haista vittu. Nähdään koronan jälkeen.
-Ei nähdä ku sä et enää dokaa niin sua ei nää baarissa sammuneena ja selvinpäin sua ei kestä ku oot hullu.
-Ai nii joo. No ehkä sattumalta sit jossain. Laita mulle jotain hyvää musaa YouTubesta mun facebookkiin.
-Joo mä laitan. Moi.
-Moi
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Paha sanoa miksi, mutta termi "agenda" ärsyttää. Kai sille olisi olemassa jokin parempikin vastine, sellainen joka kuulostaisi enemmän suomelta. Kielioppiin perehtynyt palstaveli @Ikävänkantaja saattaisi osata sanoa tähän väliin jotakin valaisevaa.
Kiitos luottamuksesta ja kysymästä, parahin @Punamusta!

Suomenkielisiä vastineita "agendalle" voivat – asiayhteydestä riippuen – olla esim. tavoite, ohjelma, tavoiteohjelma tai vaikutin (ts. motiivi / peruste). Suoraan suomeksi käännettynä agenda on asialista (esityslista), mutta termiä käytetään paljon laaja-alaisemmassa merkityksessä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kiitos luottamuksesta ja kysymästä, parahin @Punamusta!

Suomenkielisiä vastineita "agendalle" voivat – asiayhteydestä riippuen – olla esim. tavoite, ohjelma, tavoiteohjelma tai vaikutin (ts. motiivi / peruste). Suoraan suomeksi käännettynä agenda on asialista (esityslista), mutta termiä käytetään paljon laaja-alaisemmassa merkityksessä.
"Tarkoitusperät" lienee kuuluva vielä listan jatkeeksi agendan synonyymeistä/samaa asiaa tarkoittavista sanoista.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Somen tai internetin räjähtäminen. Alunperin kai Kim Kardashian käytti tuota termiä, kun julkaisi jonkun tyhmän kuvan, mutta nyt sitä näkyy esimerkiksi Iltalehden otsikoissa. Tällä hetkellä siellä on joku otsikko pizzareseptistä, joka räjäytti somen. Todellisuudessa joku 20 ihmistä on varmaan jakanut jonkun reseptin ja Iltalehti yrittää leipoa siitä jotain isoa juttua. En ole juttua klikannut auki enkä aiokaan, mutta tuli tuo ärsyttävä termi vaan taas vastaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eskaloituminen on vituttanut viime aikoina erityisen tuuheasti.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
"Juuh elikkäs" tai lyhyemmin kavereiden kesken "eli".

Esimerkkejä:
"Juuh elikkäs, myynnissä olis kuvammukainen mopo"
"Eli myynnissä Volvo, vitusti ajettu mut eipä ole hintaakaan elikkäs hyvät kaupat"

Esiintyy erityisen usein millä tahansa myyntipalstalla. Vittu, joku roti.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"hyvishakkeri"

Kiitos YLE:n facebook. Tuo koko otsikko tosin menee myös ketjuun "Näkemättä paskaa"
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"Juuh elikkäs" tai lyhyemmin kavereiden kesken "eli".

Esimerkkejä:
"Juuh elikkäs, myynnissä olis kuvammukainen mopo"
"Eli myynnissä Volvo, vitusti ajettu mut eipä ole hintaakaan elikkäs hyvät kaupat"

Esiintyy erityisen usein millä tahansa myyntipalstalla. Vittu, joku roti.

Eli, mun mielestä, itse, toimesta. Vitun turhakkeita. Todennäköisesti kirjoittaja kirjoittaa viestinsä itse, joten miksi sitä uudelleen kertomaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kokoustaa. Saatana. Taho voi puolestani kokoontua; kokous on jo valmiiksi johdos verbistä koota. Sama olisi sanoa avaustaa tai hyökkäystää. Sana on muutenkin foneettisesti epäesteettinen ja kiskoo veret korvista ja silmistä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tässä tulee sana, jonka olemassaolokin ärsyttää: SADONKORJUUVELVOITE.
Kun sosiaalietuusjärjestelmä on mennyt tarpeeksi pitkälle, joudutaan säätämään SADONKORJUUVELVOITE. Haet siis veronmaksajien taskusta tukia, etkä edes viitsi korjata satoa kun ei ole pakko. Sadonkorjuuvelvoite poistettiin vuonna 2017. Alla junttien keskustelua aiheesta: sadonkorjuuvelvoite
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Soppari.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös