Mainos

Ärsyttävin mainos?

  • 745 700
  • 3 495

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Tähän mennessä jokainen töllöstä näkemäni EU-vaaliehdokkaan mainos on ollut huono, pienellä budjetilla tehty ja vähintäänkin ärsyttävä. Eipä ole vielä kukaan tainnut kunnolla panostaa laatuun.
 

axe

Jäsen
Ärsyttää SubTV:llä jokaisen ohjelmankin aikana vasemmassa yläkulmassa näkyvä "24 finaali ti 8.6. klo 22". Viikonko ne aikoo tuota nyt tuossa pitää? Kun on ärsyttävyytensä ja lievän häiritsemisensä lisäksi vielä täysin turha infopätkä, sillä taatusti jokainen aiemmat jaksot ohjelmasta nähnyt muistaa katsoa ratkaisujaksonkin. Ja ne taas, jotka tähänkään mennessä eivät ole sarjasta välittäneet, eivät innostu finaaliakaan seuraamaan ja arvuuttelemaan mitä helvettiä aiemmin on tapahtunut ja kuka toikin tyyppi on.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti axe
Ärsyttää SubTV:llä jokaisen ohjelmankin aikana vasemmassa yläkulmassa näkyvä "24 finaali ti 8.6. klo 22". Viikonko ne aikoo tuota nyt tuossa pitää? Kun on ärsyttävyytensä ja lievän häiritsemisensä lisäksi vielä täysin turha infopätkä, sillä taatusti jokainen aiemmat jaksot ohjelmasta nähnyt muistaa katsoa ratkaisujaksonkin. Ja ne taas, jotka tähänkään mennessä eivät ole sarjasta välittäneet, eivät innostu finaaliakaan seuraamaan ja arvuuttelemaan mitä helvettiä aiemmin on tapahtunut ja kuka toikin tyyppi on.

Samaa ihmettelin itsekin. Myös eilen uusintana tulleen Raw:n yläkulmassa oli häiriötä. Siellä möllötti n. 1/10 koko ruudun koosta oleva info "K15 IKÄSUOSITUS". Oliko se siinä jopa koko ohjelman ja onko tollainen nykyään kaikissa tuon ikäsuosituksen sisältämissä ohjelmissa? Jos näin on, niin metsään mennään ja pahasti.
 

hege

Jäsen
Viivin eu-vaalimainos radiossa, jossa "nuoret yrittäjät voittavat byrokratian 4-3?" myöskin niin järkyttävän huono että kanavaa on pakko vaihtaa välittömästi. Luulisi että vaalimainoksessa kannattaisi olla asia sisältöäkin ehdokkaan numeron lisäksi (34?), mutta kun ei niin ei. Tosin ko. mainoksessa saattaa tietysti sitäkin olla loppussa mutta sinä tapauksessa mainoksen alun huikea toteutus toimii tehokkaanan esteenä viestin välittymiselle.
Toivottavasti mainos ajaa kuitenkin asiansa ja Viivi pysyy urheilusta pitävän kansanosan iltojen silmänilona myös tulevaisuudessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Pojan vihreä jalkapallon pelipaita on likainen, joten se pestään. Sitten tuleekin kiire, koska peli alkaa ihan kohta. Eipä hätää, poika ehtii mukaan ja tekee maalinkin. Isi näyttää tuuletuksen mallia ja heittää paitansa nurmikolle. Poika tietysti seuraa esimerkkiä. Mutta voi hitsi, paita on niin puhdas, ettei se erotu vihreästä nurmikosta ollenkaan. Ja porukalla etsimään.

Miksikö tuo mainos on niin ärsyttävä? Sen iskulause kuuluu kutakuinkin näin: "ei vain puhdasta, vaan yllättävän puhdasta". Ärsyttävän tuosta tekee se, että ennen se ei ollut yllättävän puhdasta, vaan yllätyspuhdasta. Kyllä, yllätyspuhdasta! Tuo mainoslause oli käsittämättömässä kömpelyydessään niin huono, että sen korjaaminen oli rike mainoskulttuuria kohtaan. Ärsyttävää.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Designer
Miksikö tuo mainos on niin ärsyttävä? Sen iskulause kuuluu kutakuinkin näin: "ei vain puhdasta, vaan yllättävän puhdasta". Ärsyttävän tuosta tekee se, että ennen se ei ollut yllättävän puhdasta, vaan yllätyspuhdasta. Kyllä, yllätyspuhdasta! Tuo mainoslause oli käsittämättömässä kömpelyydessään niin huono, että sen korjaaminen oli rike mainoskulttuuria kohtaan. Ärsyttävää.

Hassuinta tuossa mainoslauseessa on, että sehän kertoo, että paidan puhdistuminen Arielilla pestessä on valtava yllätys. "Oho, hei kattokaa, mä pesin tän paidan ja vitsit, se tuli puhtaaksi! Ei olis uskonu."
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Designer
Pojan vihreä jalkapallon pelipaita on likainen, joten se pestään. Sitten tuleekin kiire, koska peli alkaa ihan kohta. Eipä hätää, poika ehtii mukaan ja tekee maalinkin. Isi näyttää tuuletuksen mallia ja heittää paitansa nurmikolle. Poika tietysti seuraa esimerkkiä. Mutta voi hitsi, paita on niin puhdas, ettei se erotu vihreästä nurmikosta ollenkaan. Ja porukalla etsimään.

Mua tuo samainen mainos ärsyttää sen takia että siinä pojan paidassahan on valkoinen numero (muistaakseni 9) joka jää aivan selkeästi näkymään siitä kentän pinnasta mutta sitähän nuo etsijät ei tietenkään huomaa kun se paita on muka niin puhdas. Sokeaksiko sitä Arielia käyttämällä tulee, vai mikä mättää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tuo pesuainemainos on mitä ilmeisimmin onnistunut tarkoituksessaa, koska se on jäänyt ihmisten mieliin. Siinä mielessä se tekee kohdallani poikkeuksen, että muistan, mitä tuotetta ja minkämerkkistä sellaista siinä mainostetaan. Yleensä kun muistan kyllä mieleenpainuvat mainokset - niin hyvät kuin ärsyttävätkin - mutta hyvin usein unohdan, mitä tuotetta siinä oikeastaan mainostettiinkaan.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Designer
Tuo pesuainemainos on mitä ilmeisimmin onnistunut tarkoituksessaa, koska se on jäänyt ihmisten mieliin. Siinä mielessä se tekee kohdallani poikkeuksen, että muistan, mitä tuotetta ja minkämerkkistä sellaista siinä mainostetaan. Yleensä kun muistan kyllä mieleenpainuvat mainokset - niin hyvät kuin ärsyttävätkin - mutta hyvin usein unohdan, mitä tuotetta siinä oikeastaan mainostettiinkaan.

Näinhän se usein on. Mainokset, joista ihmiset puhuvat hyvinä mainoksina, ovat todellisuudessa mainostajan kannalta monesti huonoja, koska niiden viihdyttävyys saa katsojan unohtamaan varsinaisen tuotemerkin. Usein käy jopa niin, että jos katsoja sattuukin muistamaan mistä tuotteesta on kysymys, hän saattaa yhdistää sen kokonaan toiseen valmistajaan. Näin käy varsinkin silloin, kun kyse on haastajatuotteesta suhteessa markkinajohtajaan. Esimerkiksi joku Continental -rengasmainoksen aikanaan moni muisti Michelinin spotiksi. Mainostajan kannalta siis pahin mahdollinen tilanne. Satsatut rahat hyödyttävätkin kilpailijaa.

Käänteisesti siis moni huono spotti on mainostajan kannalta hyvä ainakin siinä mielessä, että sanoma menee perille. Joskus imagohaittaakin syntyy, mutta useimmin kuitenkin kukkaro on se joka tekee päätökset eli vaikka putiikin mainokset ovat paskoja mutta tuotteet sopivan hintaisia, kaupassa asioidaan huonoista mainoksista huolimatta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos huonoja mainoksia listaisi niin melkeinpä kaikki pesuaine- ja naisten kuukautissuoja-mainokset vaikuttavat aivan pässeiltä. En sitten tiedä onko tuollaisen mainonnan tutkittu nimenomaan osuvan kohderyhmäänsä?

Tietääkö joku muuten miksi se kuukautissuoja mainosten neste on sinistä eikä punaista?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti flintstone
Jos huonoja mainoksia listaisi niin melkeinpä kaikki pesuaine- ja naisten kuukautissuoja-mainokset vaikuttavat aivan pässeiltä. En sitten tiedä onko tuollaisen mainonnan tutkittu nimenomaan osuvan kohderyhmäänsä?

Tietääkö joku muuten miksi se kuukautissuoja mainosten neste on sinistä eikä punaista?

Yksikään kuukautissuoja-mainos ei ole ollut hyvä. Kaikkein kamalin on se joku pikkuhousunsuojamainos jossa se nainen neuvoo jalallaan miehelle tietä jonnekin. Yhh.
Tai se yksi, jossa mies luulee tampax compact-pakkausta sokeripussiksi...

Jossain mainoksissa se neste on ollut pinkkiä. Jossain mainoksessa ne joskus joi sen nesteen. Hyi.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti girlzilla
Jossain mainoksessa ne joskus joi sen nesteen. Hyi.
Ahh, se siis ei ollutkaan "Fear Factor"?

Tuolla aiemmin mainittiin jo EU-vaaliehdokkaiden mainokset. Aikamoista jööttiä on tosiaan ollut tarjolla.

"Minäkin äänestän Köpiä". Kyösti Virrankoski - rakkaudesta Suomeen.
Ja Kymppitonni-hevosriitta. Huh-huh.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Tietääkö joku muuten miksi se kuukautissuoja mainosten neste on sinistä eikä punaista?
Koska punainen väri muistuttaa liikaa oikeaa kuukautisverta, joka saatetaan mieltää likaiseksi, saastaiseksi ym.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eurosportilla on Ranskan avoimien lomassa tullut JOKA IKISELLÄ mainoskatkolla sama mainos, jossa joku tyttö laulaa jotain "radionova" -biisiä. En ole niin tarkasti seurannut että olisin onnistunut näkemään minkä mainos tuo on.
 
Ei niinkään mainos vaan troija- elokuvan mainostusta jossa ääni sanoo lopussa "Wolfang Petersen elokuva" n. yhteen sekuntiin. kolmannella kerralla sai selvää kenen elokuva se on.

Ja Anu-Juti tutkaparin Hockey Night tietäjä mainoksessa jossa Anu arvaa millon joku teki sitä ja painaa vuodesta -95 ja Juti sanoo että tsoo tsoo , silloin oli erit kekkerit. Vanhaa habatusta vielä, eihän siitä ole kuin about, öö 10 vuotta. Ja ne loistavat euro-vaali mainokset. AAH.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Viestin lähetti hege
Viivin eu-vaalimainos radiossa, jossa "nuoret yrittäjät voittavat byrokratian 4-3?" myöskin niin järkyttävän huono että kanavaa on pakko vaihtaa välittömästi.

Vaikka ei uskoisi, mainoksen taso vain laskee edetessään.

Seuraava " Sinivalkoisiin pukeutuneet poliisit voittivat euro-rosvot niin ikään 4 - 3" saa jo herkemmän ihmisen itkemään myötähäpeästä.

Viimeinen höpinä Viivistä, joka "voitti politiikan broilerit 43% prosentin erolla" on kyllä ehdoton pohja. Joskin ajatuksia herättävä. Minäkin ajattelen muun muassa, että mahtaako
kyse olla sanojen 'voitti' ja 'politiikan' välistä unohtuneesta muut-sanasta? Vai onko kyseessä hersyvää itseironiaa, jota minä en vain ymmärrä? Kuka tällaista tuubaa käsikirjoittaa? Maksetaanko siitä?
 

tigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hintahtava ymca-henkinen mikro-pizza (billly?!)
mainos saa allekirjoittaneessa aikaan suunnatonta närästystä.
Pakko vaihtaa kanavaa välittömästi.
Kannattaisi vaihtaa mainostoimistoa tai
ehkä ylipäätään hankkia sellainen....

Ja ne seppälän robocop-dance mainokset
höystettynä hermoja rrrraastavalla pilipalimusalla....... VITTU
 

tigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hintahtava ymca-henkinen mikro-pizza (billly?!)
mainos saa allekirjoittaneessa aikaan suunnatonta närästystä.
Pakko vaihtaa kanavaa välittömästi.
Kannattaisi vaihtaa mainostoimistoa tai
ehkä ylipäätään hankkia sellainen....

Ja ne seppälän robocop-dance mainokset
höystettynä hermoja rrrraastavalla pilipalimusalla....... VITTU
 
Eurosportilla on Ranskan avoimien lomassa tullut JOKA IKISELLÄ mainoskatkolla sama mainos, jossa joku tyttö laulaa jotain "radionova" -biisiä. En ole niin tarkasti seurannut että olisin onnistunut näkemään minkä mainos tuo on.

Lacoste. Se on hyvä biisi. Nyt tekee mieli ostaa Lacosten paita.
 
Viime aikoina näkemistäni mainoksista kaksi on ollut täysin ylitse muiden.

1. Seppälän kesävaatemainokset. Tanssiminen on nyt noin muutenkin hieman yksinkertaisten, mutta rytmitajuisten, ihmisten hommaa, mutta tämän tiedotteen tanhuaminen saa meikäläisen näkemään ties minkä sävyn punaista. Kukahan sen koreografian on suunnitellut ja miksi tämä pahantekijä saa edelleen liikkua vapaana? Hirveää. Se biisikin on ihan paska.

2. Sarjassamme tamponimainokset. Kaksi miestä on tiskaamassa ja tiirailemassa vastapäisen asunnon neitosen maalauspuuhia. Nainen astelee kylpyhuoneeseen ja aloittaa riisumisen. Miesten huomio syttyy suorastaan ilmiliekkeihin, mutta voih, nainenpa sammuttaakin kylppäristään valot.

Minua ihmetyttää tässä mainoksessa kaksi asiaa: 1. Onko tamponin asentaminen kovinkin eroottisen näköistä ja 2. miksi ne miehet ovat kiinnostuneita naapuritalon naisesta, kun he aivan selvästi ovat homoseksuaaleja? Vai onko joku muka joskus yllättänyt kaksi heteromiestä yhteisistä tiskaushommista? Tuskin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minusta nuo Seppälän mainokset on loistavia! En tiedä pitäisikö olla huolissaan kun moinen humppa uppoaa.

Mutta ärsyttäviä on taas Silja Linen "muka uutis-mainokset". Kökösti tehty ja huonoa huumoria. Eikä edes niin huonoa että se olisi hyvää.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Liityn Seppälän mainosten osalta niihin, jotka saavat positiivisia viiliksiä. Kolahtaa niin tanssi kuin piisikin!

Mutta ärsyttävyydessään tämän hetken ykköstilan vie isolla erolla perusvarmasti usein ärsyttävä Sotka. Tämän hetken pyöräräppi on karseudessaan aivan omaa luokkaansa.

"Mua hävettää noitten puolesta." - Kummeli
 

Pafe

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli
Liityn Seppälän mainosten osalta niihin, jotka saavat positiivisia viiliksiä. Kolahtaa niin tanssi kuin piisikin!
Sama Täällä. Ne todellakin näyttävät ja kuulostavat hyvältä.

Ärsyttävin mainos on tällä hetkellä Silja Linellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös