Mainos

Ärsyttävin mainos?

  • 745 570
  • 3 495

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
karmein mainos, hyi v-ttu

Viestin lähetti cosmic_rodeo
Kyllä se Iltalehden aivolohkoja esittelevä mainos on aivan hirveä. Mainoksessa ei ole mitään ideaa. Sitä IL:n kotisivuilla olevaa testiäkin kävin vilkaisemassa mutta sekin oli tylsä. Ja mainos on ihan liian pitkä.

Dressmann on ollut meikäläisen boikotissa aina siitä lähtien kun puljun ensimmäisen mainoksen satuin näkemään. Fight Clubissa esitetty "Tuoltako miehen pitää näyttää?" -lausahdus tulee joka kerta välittömästi mieleen kun jonkun Pukumiehenn järkyttävistä mainostekeleistä näen.

Vaippa- ja kuukautissidemainokset. Hammastahnamainokset. Hiusgeeli/-suihke/-lakkamainokset. Enempää ei tarvinne sanoa. Miksi moisia tuotteita muuten edes enää parannellaan? Luulisi vuosikausien tuotekehittelyn saavuttaneen jo sen pisteen, että hiustöhnät ja kaikennäköiset vaipat olisivat jo tarpeeksi hyviä.

Lopuksi pitää vielä mainita kaikki mainokset, joissa käytetään tehokeinona ironiaa, sarkasmia tai satiiria. Ei jaksa enää, keksikää jotain uutta.

jees, menkkarättimainokset kyllä ylittää kaikki hyvän maun rajat, surkeimpana näistä tulee mieleen muutaman vuoden takainen, meni jotakuinkin näin:

"Moi! Kirjoitan sinulle paratiisisaarelta, painajaissaarelta... Täällä ihmiset pitävät blaablaa."

Hyi Helevetti!

nyt kyl rikon ketjun periaatetta, eli paras mainos minkä oon nähny, eli olikohan Rautian tms. liikkeen mainos;
kuva lammen/järven rannalta, taustalta kuuluu kesämökkiraksan ääniä, yht'äkkistä miehen kiroilua ja samantien vasara molskahtaa iloisesti jorpakkoon. Ja hetken päästä kuuluu sanat:
"Jaatinen, se oli muuten minun vasara..."

olen pahoillani, näinhän ei sais tehdä... :/
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
En muista onko jatkoajassa paras mainos ketjua" joten laitetaan tänne.
Adidaksella on mainos jossa kaksi Alia ottelevat kehässä. Näin mainoksen sivusilmällä, mutta vaikutti todella hyvältä! Tuote joka kestää isältä tyttärelle. Riittävän lyhyt ja vauhdikas. Pisteet 9,5
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Claudius
Plussan plopplop-mainosta ärsyttävämpäähän ei ole, mutta ainakin viime aikoina erittäin lähelle omasta mielestäni on päässyt tämä jonkun vakuutusyhtiön (oisko ollut if) mainos, jossa ihmetellään, kuinka ne tekohampaat oikein putosivatkaan sinne aseman sadevesikaivoon. Tarkkaan en osaa eritellä, mikä kyseisessä mainoksessa eniten ärsyttää, mutta jostain syystä kanava vaihtuu heti, kun se telkkarista tulee.

Ei miten pääsitkin tähän aiheeseen jälleen, olin jo hyväksynyt, että plopplopplop mainokset ovat vain unta ja harhaa, eihän kukaan oikeassa elämässä tekisi tuollaisia mainoksia? Ja jos tekisi, niin kuka olisi niin pitun typerä, että maksaisi vielä niistä? Aivan, eihän sellaisia ihmisiä/instanseja olekaan olemassa, kunhan puhut pehmoisia. Jumalauta vaikka sanotaan, että kaikki mikä jää mieleen on positiivista mainosta, niin minä menen k-kaupan sijasta S-markettiiin, plop plop vaan.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
En nyt tiiä onks tää mun mielestä ärsyttävin mainos, mut kuitenkin aika "eliitti-kamaa" ärsyttävien mainosten kehdossa.

Hondan mainos, jossa se auto rakentuu pala-palalta. Se, kaikkine mahdottomine asioineen ja pitkäkestoisuuden (kerkesin käymään vessassa ja vielä yläkerrassa sen jälkeen niin vielä pyöri sama mainos) ansiosta on todella ÄRSYTTÄVÄ mainos.

Muita:

Plop plop plussaplop....plop

syökää kanaa (onneks loppunu)

ja se toinen mäkkäri-mainos:

"Onko Mäkkärissä nyt colakuu? Saako sieltä....?"
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham

vani

Jäsen
ploplpoplploploplpoloplpo.......



........... joo ja otan pullosta joka päivä!.......


..........Ihan käydä etuovilta kyselemään.........


.......ja helemat paukkuu!!


.....ttu mulla halkee kohta pää!!!!!
 

snumi

Jäsen
Kaikki mainokset ovat pohjiimmiltaan tyrkyttämistä eli hölmäytystä eli syvältä pyllystä.

Mahdollisuuksien mukaan: mainoksen yllättäessä keksi muuta tekemistä tai suhtaudu mainokseen alentuvasti.

Jos todella tarvitset jotain, tuskin kaipaat mainosta sinulle sitä tarjoamaan.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Tämän hetken ykkös-inhokki on coca-colan renkutus, lupaan että en osta kokista ennenkuin mainos vaihtuu.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Plop plop plopplop plopplop plop plopplop plop plopplopplop.
Plop plopplopplop plopplopplop plop plop plopplop plop plop.
Plopplopplop plopplopplopplop plop plop plop plop, plop plop plopplop plopplopplop plop.
Plop plopplop plopplop plopplopplopplop plop plop plop plop.
Plopplopplopplop plop plopplop plop plop plopplopplop plop plopplop plop plopplopplop plopplop plop!

Plopplop plop plopplop plop plop plopplop plopplopplopplop plop plopplop plop plop plop plop plop plop plopplopplop?
Plopplop plopplop plopplop plopplop plop plop plop?
Plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop!!

Plop.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti HABS #11
En muista onko jatkoajassa paras mainos ketjua" joten laitetaan tänne.
Joo on täällä useampikin hauskoja mainoksia käsittelevä viestiketju.Tuossa ainakin yksi linkki lisää.

Tuo Plop Plop- homma on kyllä niin perseestä repäisty mainos kuin vain olla voi. Myös ne Sotkan mainokset ovat kauttaaltaan oksettavia. "Opiskelin Sotka-lehdestä". Aaargh!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti B1
Plop plop plopplop plopplop plop plopplop plop plopplopplop.
Plop plopplopplop plopplopplop plop plop plopplop plop plop.
Plopplopplop plopplopplopplop plop plop plop plop, plop plop plopplop plopplopplop plop.
Plop plopplop plopplop plopplopplopplop plop plop plop plop.
Plopplopplopplop plop plopplop plop plop plopplopplop plop plopplop plop plopplopplop plopplop plop!

Plopplop plop plopplop plop plop plopplop plopplopplopplop plop plopplop plop plop plop plop plop plop plopplopplop?
Plopplop plopplop plopplop plopplop plop plop plop?
Plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop!!

Plop.
Joo ja
Laattapiste Collectiooooooooooooooooooooooooon!
 
Juuri sinä siellä. Sinä joka esiinnyt Sotka-mainoksessa. Oletko ylpeä itsestäsi? Voitko katsoa peiliin ja sanoa "olen tyytyväinen itseeni ja olempa myös vähän vitun viisas ja kaunis"?
Katso nyt mitä sait aikaan. Kuljetko kaduilla pystypäin?
Tuotakin saatanan taittopyöräräp-aivopierupaskaa on varmasti hieno esitellä lastenlapsille.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti snumi
Kaikki mainokset ovat pohjiimmiltaan tyrkyttämistä eli hölmäytystä eli syvältä pyllystä.

Mahdollisuuksien mukaan: mainoksen yllättäessä keksi muuta tekemistä tai suhtaudu mainokseen alentuvasti.

Jos todella tarvitset jotain, tuskin kaipaat mainosta sinulle sitä tarjoamaan.

Hah hah. Tämä menee samaan osastoon kuin: "Minuun eivät mainokset tehoa. Minä ostan vain merkkituotteita." Jaa, mutta mitenkäs niistä tuotteista on tullut merkkituotteita?

Mainokset ovat länsimaisen vapaaseen markkinatalouteen nojaavan yhteiskuntajärjestelmän yksi keskeinen pilari. Mainonta tuo kuluttajille tietoa tarjolla olevista vaihtoehdoista, tuotteiden ominaisuuksista ja ylläpitää myös kilpailua. Ilman mainontaa oltaisiin nopeasti tilanteessa, jossa tarjontaa on suunnilleen yksi kappale per tuote ja hinta hävyttömän korkea. Tulee mieleen naapurin entinen yhteiskuntajärjestelmä, jos kohta se tila ei mainonnan puuttumisesta johtunutkaan.

Ja totta kai mainonta ärsyttää. Osa mainoksista on suunnattu kokonaan muulle kohderyhmälle kuin sinä, eikä tietenkään kolahda. Mainontaa pitää osata myös "lukea". Sinulla on tietenkin kuluttajan vapaus olla valitsematta tuotetta, jonka mainonta ärsyttää. Mainonnan idea ei kuitenkaan lopulta ole olla mikään viihdyttävä sketsi, vaikka monet sellaisia ovatkin. Tarkoitus on tavalla tai toisella erottua kilpailijan tuotteesta ja tuoda esille se ainutkertainen myyntiväittämä, jonka ansiosta kuluttajan kannattaa ostaa juuri kyseinen tuote. Valintatilanteen koittaessa, ärsyttävänkin mainoksen sanoma on tiedossasi ja helpottamassa päätöstä. "Ai niin, tämä on se liittymä, jossa maksalaatikko putosi marsun päähän. Näillähän oli ilmaiset tekstiviestit." tai "Jaa pitäiskö hommata se lomamatka Kohdematkojen kautta, sieltähän sai niitä plussapisteitä, plop, plop" ja "Ai ai ai vitun caramba! Se Sotkan sohva oli kylla törkeän halpa. Meneehän se mökillä. Ei kun Sotkaan".

Toisessa ketjussa, snumi, esittäydyt tunnustuksellisena oikeistolaisena, mutta nyt kapitalismin toiminnan kannalta välttämätön mainonta onkin syvältä pyllystä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Bast
Valintatilanteen koittaessa, ärsyttävänkin mainoksen sanoma on tiedossasi ja helpottamassa päätöstä. "Ai niin, tämä on se liittymä, jossa maksalaatikko putosi marsun päähän. Näillähän oli ilmaiset tekstiviestit." tai "Jaa pitäiskö hommata se lomamatka Kohdematkojen kautta, sieltähän sai niitä plussapisteitä, plop, plop" ja "Ai ai ai vitun caramba! Se Sotkan sohva oli kylla törkeän halpa. Meneehän se mökillä. Ei kun Sotkaan".

Itse olen tehnyt useita kielteisiä ostopäätöksiä juuri sen vuoksi, että mainos on ollut ärsyttävä.

En millään voi ymmärtää sellaisia mainoksia, joiden ainoa tarkoitus on jäädä päähän idioottimaisuutensa vuoksi. Soneran liittymämainos ja plopit tulee mieleen ensimmäisenä.

Onko kansa todellakin niin tyhmää, että he ostavat sen mukaan tuotteita (näin niin kuin keskimääräisesti) miten he mainoksia muistavat nähneensä tai kuulleensa?

Toisaalta, jotain tuotettahan on joskus ostettava mainnonnasta huolimatta. Vaikka mainos olisi todella ärsyttävä, on tuotteen ehkä jo aiemmin todennut hyväksi.

JiVe:lle vielä sen verran, että aina ei tekninen ylivertaisuus juurikaan päde. Minulle tuo Hondan mainos meni massan mukana mutta joku toinen ärsyyntyi. Vaikka olisi kuinka teknisesti upea ja kallis mainos, ei tyytyväisyys ole taattu.

Omasta mielestäni hyvästä yksinkertaisesta mainoksesta esimerkkinä käy HK Kabanossi(?) makkaramainos, jossa nainen selaa kyläkaupan kylmäkaukaloa ja kysyy "Onko teillä HK:n Kabanossia?" ja aikamiespojan näköinen myyjä vastaa lakoonisesti "Ne on tuolla lihatiskissä."

Tuote ja tuotteen hyvä ominaisuus saatu mielestäni tuossa erinomaisesti esille.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti B1

Plop.

...josta tulikin mieleeni: onko Sulla Plussa-kortti taskussa?

Olin mahdollisuudessa kuunnella viime viikolla erään mediagurun luentoa. Mielenkiintoisia havaintoja merkkituotemainonnasta ja mielikuvista. Wanha kansa muistanee

- monot. Alunperin tuotemerkki, joka pärjäsi niin hyvin, että merkistä tuli yleisnimitys hiihtokengille
- aina on tilaa vielä yhdelle, joka käyttää Rexonaa.
- ystävällisesti Kesoil. Ei se oikeasti ollut niin ystävällinen, kunhan erottui kvasilaatuineen ja käytti ulkoista markkinointia yhtenä keinona sisäiseen kouluttamiseen
- Coca-Cola - aito asia. Ei tarvinne selittelyjä
- IKEA - inte för de rika men för de kloka (tjsp). Ei rikkaille, mutta fiksuille. Omistajansa taidettiin äskettäin noteerata maailman rikkaimmaksi ihmiseksi.
- Camel - miehille, jotka kulkevat omia polkujaan. Tuotteessa ei juuri eroja, mielikuvissa kyllä. Jokainenhan meistä muistaa Marlboromiehen ratsaillaan kostajanahkarotsi päällään ja stetson päässään

Markkinoinnin mielikuvavaikutukset ovat (minusta) todella mielenkiintoisia. Jopa urheiluun ne liittyvät kiinteästi. Ajatelkaas tarinaa nimeltään Nike viimeisen kymmenen vuoden aikana. Aika vahva brändi, sanoisin. Jopa jääkiekossa mielikuvat ovat sitkeässä. IFKn ''peruskivessä'' lukee edelleen... ihastuttava ja vihastuttava, mutta varmasti tunteita herättävä. Mainosten luomat brändit ja arvot ovat kultaakin kalliimpia. (Bast: seuraavan kerran, kun tapaamme olutmukin äärellä, toivon käyvämme asiasta ajatustenvaihtoa. Sulta ei kompetenssi loppune.)
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Murmeli
Itse olen tehnyt useita kielteisiä ostopäätöksiä juuri sen vuoksi, että mainos on ollut ärsyttävä.

En millään voi ymmärtää sellaisia mainoksia, joiden ainoa tarkoitus on jäädä päähän idioottimaisuutensa vuoksi. Soneran liittymämainos ja plopit tulee mieleen ensimmäisenä.


Tästä on vähän niinkuin kaksi koulukuntaa. Itse olen sitä mieltä, ettei ärsyttävää mainosta kannata tehdä jos voi yhtä hyvin tehdä hyvän mainoksen :)

Jos olet jättänyt jonkun tuotteen ostamatta sen takia, ettet pidä mainoksesta, et varmaan ole sitä tuotetta kauhean paljon tarvinnut alunperinkään.

Keskeistähän on kuitenkin se, että kuluttaja tietää tuotteiden tarjoamat edut. Itselleni ainakin mainonnan hyvyys tai huonous on täysin yhdentekevä sivuseikka. Jos joku tuote omaa juuri minun kaipaamani ominaisuudet ja ne ovat mainoksen ansiosta tiedossani ostopäätöstä harkitessani, ostan tuotteen vaikka mainos olisi miten idioottimainen tahansa. Itselleni minä siinä kiusaa teen jos ostan itselleni vähemmän sopivan tuotteen vain mainosmiehiä ärsyttääkseni.

Ja totta kai sitä mieluummin hyviä ja hauskoja mainoksia katselisi ja kuuntelisi.

EDIT: typoja
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Senior
Mainosten luomat brändit ja arvot ovat kultaakin kalliimpia. (Bast: seuraavan kerran, kun tapaamme olutmukin äärellä, toivon käyvämme asiasta ajatustenvaihtoa. Sulta ei kompetenssi loppune.)

Sano vain reilusti KOFF. Eli otan haasteen vastaan, jahka tilaisuus tulee vastaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Bast
Jos olet jättänyt jonkun tuotteen ostamatta sen takia, ettet pidä mainoksesta, et varmaan ole sitä tuotetta kauhean paljon tarvinnut alunperinkään.

Juurikin näin. Toisaalta tämä tarkoittamani mainoksen tuoma antipatia tuotetta kohtaan ilmenee sellaisissa tapauksissa, jolloin minulla on kahden eri yrityksen ominaisuuksiltaan samanlaiset tuotteet ja niistä pitäisi toinen valita. Silloin helposti valitsen sen, jonka mainos ei ole ärsyttänyt.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Tätä ei ollut kukaan vissiin vielä maininnut.
Nää Billys-pizza mainokset.Missä semmonen todellinen retard jenkki viettää todellista idiootti juhannusta juntti suomalaisten kanssa tansimalla salon ympäri ja käymällä saunassa jossa tätä jenkki parkaa hakataan vihdalla.Ja kaiken lisäks ne vitun Billys "pizza" tuotteet on aivan helvetin oksettavia.


Sitten se mainos missä ne kaks vitun idioottia mainostaa jotain helvetin pyörää räppäämällä.Miks ne mainostoimisto idiootit luulee,että se oikeesti vetois nuorisoon....yo


plopplop ja syökää kanaa on kyl kaikkien aikojen voittajia.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti C.Moreno
Tätä ei ollut kukaan vissiin vielä maininnut.
Nää Billys-pizza mainokset.Missä semmonen todellinen retard jenkki viettää todellista idiootti juhannusta juntti suomalaisten kanssa tansimalla salon ympäri ja käymällä saunassa jossa tätä jenkki parkaa hakataan vihdalla.Ja kaiken lisäks ne vitun Billys "pizza" tuotteet on aivan helvetin oksettavia.



Taitaa muuten olla alkujaan ruotsalaisten tekemä mainos. Juhannustavat majstångeineen ja sinikeltaisine väreineen ovat enemmän Pohjanlahden länsipuolisten alueiden heiniä. Myös saunojien vihdat ovat säälittäviä risuja eli selvästi asioista vähemmän perillä olevien lähteiden järjestämää rekvisiittaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior

Markkinoinnin mielikuvavaikutukset ovat (minusta) todella mielenkiintoisia. Jopa urheiluun ne liittyvät kiinteästi. Ajatelkaas tarinaa nimeltään Nike viimeisen kymmenen vuoden aikana. Aika vahva brändi, sanoisin. Jopa jääkiekossa mielikuvat ovat sitkeässä. IFKn ''peruskivessä'' lukee edelleen... ihastuttava ja vihastuttava, mutta varmasti tunteita herättävä. Mainosten luomat brändit ja arvot ovat kultaakin kalliimpia. (Bast: seuraavan kerran, kun tapaamme olutmukin äärellä, toivon käyvämme asiasta ajatustenvaihtoa. Sulta ei kompetenssi loppune.)

Hauskinta näissä mielikuvissa on se, että ne istuvat todella sitkeässä, periytyvät jopa isältä pojalle eivätkä yleensä perustu järkisyihin. Jos jollain brandilla on mielessäni huono kaiku, saavat markkinamiehet tehdä kohtuuttoman määrän duunia mielikuvan oikaistakseen. Ja sama tietysti toisin päin. Arvostamansa tuotteen kehnoakin mainostusta katsoo läpi sormien tiettyyn pisteeseen asti.
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Tällä hetkellä pyörivistä telkkarimainoksista kyllä ehdottomasti ärsyttävän on se plussa mainos, missä oranssi pallo heittelee lappuja ja huutee plop plop plop plop plop plop plop jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös