On hyvinkin mielenkiintoista, jos kaupassa (jotakuinkin) ainoa tai tärkein syy tietyn tuotteen valintaan on se, muistaako kyseisen tuotteen valmistaneen firman mainoksen vai ei.
Itse pidän jonkinlaista linjaa siinä, että mikäli mainonta ärsyttää, muistan kaupassa mitä tai minkä valmistajan tuotetta en ainakaan kärryyni nosta. En todellakaan halua kannustaa mitään instanssia järjestämään entistä vittumoisempaa ja ärsyttävämpää mainontaa.
EDIT: En tietenkään tarkoita aidosti ainoa tai tärkein mutta pointin ymmärtänet?
Bast vastasikin jo tähän viestiin ylevästi. Toki itsekin hieman hammasta purren nostelen Saarioisten einesjauhelihapizzat ja karjalanpaistit koriini, mutta kuten Bast sanoi, se, että ostopäätöksen tekijä, ottaa tuotteen mukaansa, on hyvin usein johtuvaa tuotteen tuttuudesta, ja se, että tuote on tuttu, on copywritereiden ja ad:iden tekosia, oli mainos "viestin kuluttajan" mielestä kuinka paska hyvänsä.
Saarioisilla on muuten mainoksistaan huolimatta mielestäni paras "ulospano" tuotteissaan. Esimerkiksi Atrian pölykapseleiden alla on vain nuiva neliö pahvia, kun taas Saarioisilla voidaan sanoa olevan telamiinansa alla jopa lautasta muistuttava kappale kartonkia.
Ymmärrän pointtisi oikein hyvin, mutta mielestäni mainostoimistot ovat vastuussa näiden viestien vastenmielisyydestä. Itse tavara on Saarioisten tapauksessa parempaa kuin mainonta. Yritykset ottavat suuria riskejä kun valitsevat kampanjaansa tiettyjä mainostoimistoja. Mainonta - etenkin tv:ssä - kun nielee euroja kasapäin.