Mainos

Ärsyttävin mainos?

  • 745 862
  • 3 495

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rakas Jukka! Tässä tulee se joulun mieluisin pehmeä paketti...

En edes muista mitä tuossa mainostetaan mutta että osaa olla rasittava mainos!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
2) 0100 100. Hannele Lauri soheltaa joulukorteista yms. ja päättää mainoksen kamalaan tupakkanauruun.
Itsekin näitä työpaikan keskusradiosta joudun kuuntelemaan ja tuo yo. mainos kummaksuttaa.
Ylipäätään kuka haluaa mainostaa itseään jollain Hannele Laurilla joka oli joskus 20 vuotta sitten in? Ja toisekseen tosiaan toi hirveä röökiröhähdys loppuun, en välttämättä tuollaista kuvaa haluaisi antaa yrityksestäni.
Yllätävän paljon mainoksia muutenkin on, jotka aiheuttavat vaan myötähäpeän tunteen yritystä kohtaan, "menivät sitten tuollaisesta jotain maksamaan, voi ei"... Tai vaihtoehtoisesti muistaa sen paskan mainoksen mutta ei edes tuotetta, hukkaan menivät nekin rahat.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
2) 0100 100. Hannele Lauri soheltaa joulukorteista yms. ja päättää mainoksen kamalaan tupakkanauruun.
Muutenkin nämä numeropalveluiden massiiviset mainoskampanjat radiokanavilla vituttaa melkoisesti. Fonectan 020202 ja Eniron 0100100 julistavat sitä, miten hyvin numerot ja osoitteet löytyvät heidän avullaan. Jos itse tarvitsen numeropalvelua, niin aina tulee soitettua 118, eli siihen vanhaan tuttuun palveluun joka oli jo ennen noita uudempia.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Tää helvetin Veikon Kone- biisi joka tulee jatkuvalla syötöllä ulos Novalta.
Vittu, mä lähetän pernaruttoa siihen stanan lafkaan jos tuo kidutus ei lopu.

Joo joo. Onhan se koko Novakin ihan täyttä kuraa. Pakkosyöttää sitä helvetin "nuori aikuinen"- profiili paskaa 24/7.

Hyi helvetti!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jos itse tarvitsen numeropalvelua, niin aina tulee soitettua 118, eli siihen vanhaan tuttuun palveluun joka oli jo ennen noita uudempia.

Pikku OT: Tässä on vain sellainen juttu, että käytännössä soitat aivan samaan paikkaan ja sama firma (F tai E) ottaa suuremmat voitot, kun naputtelet 118 020202/0100100 sijasta. 118-edustukset vaihtelevat alueittain firmojen välillä ainoastaan. Sama ihminen siellä vastaa, mutta soittaja jonottaa vain kauemmin 118:ssa ja vastaajalla on vähemmän mistä etsiä tietoa.

020202.fi kirjoitti:
maanantaista perjantaihin klo 8.00 ja 18.00 välillä 0,82 euroa puhelulta + 0,17 euroa per 10 sekuntia. Muina aikoina palvelun hinta on + 0,22 euroa per 10 sekuntia.

118 Lounais-Suomi kirjoitti:
Arkisin 8-18 1,40 €/puh + 30 sekunnin jälkeen 0,16 €/10 sek + pvm tai mpm.
Muina aikoina 1,81 €/puh
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
"Joka kolmas haku on ilmainen..." joku tyhmännäköinen bimbo laulaa idols -tyylisessä mainoksessa. *puke*
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mäkkärin "syökää kanaa" höpinät saavat kyllä joka kerta kunnon ärsytyksen päälle.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Aake Kallialan äänellä puhuva Elisan joululahjapaketti. "Aa juu tooking tu mii, aa juu tooking tu mii.."
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt tiedä lasketaanko tämä mainokseksi, mutta tämä Maikkarin tekstittäjä-Antero on erittäin rasittava joka tapauksessa. Ei niin kuin mitään järkeä koko hommassa. Pakko aina vaihtaa kanavaa kun kyseinen ns. mainos pamahtaa ruutuun..
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Aake Kallialan äänellä puhuva Elisan joululahjapaketti. "Aa juu tooking tu mii, aa juu tooking tu mii.."
Erittäin sama. Tulee aina mieleen Panteran Walk- kappale ja tulee yksinään kotona huudettua tuon lauseen perään "No way punk!"
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
TomTom Go, ja omahyväinen perseanimoinnin ilme jannulla lopussa. Tai koko mainos. Ääliön gay koko nimi, TomTom. Mikä vitun pandanimi tuo on? Sexual harrasment panda?

Kerhon pelien "no juustohampurilainenhan se on mielessä mutta pelataan nyt tää peli ensin". Vanha vitsi, ja väännettynä kesympään versioon huonolla toteutuksella.

"What's your number" väännettynä siinä eläkerahasto tms. mainoksessa "suomeksi", "vats jöör namber?" tms.. Pahinta mukamukahauskuutta.

Helpotti.
 

tiikeri

Jäsen
Radio Jyväskylän JYPin otteluiden yhteyksissä pyörivät säästämisporsas- keltsi ja valtsi- ym. vitun idioottimainokset. En tiedä kuka valopää nuokin on kehitellyt, mutta saunan taakse joutaisi. Etenkin rääkyvä kakara ja säästämisporsas.. aarghhh. TV:n puolelta ei tällä hetkellä tule mieleen mitään järisyttävän ärsyttävää tapausta. Paitsi ne kaksi eukkoa jääkaapilla pohtimassa muita elämäntapoja.
 

J.Petke

Jäsen
Tämä Elisan mainos ärsyttää minuakin. Ihmetyttää suuresti, että tuollaiset yritykset missä koko homma perustuu siihen että asiakas valitsee tietyillä perusteella juuri SEN palveluntarjoajan, käyttävät näin ärsyttävää mainontaa. Eikö luulisi, että jos asiakasta ärsyttää suuresti Elisan mainos niin ei hän tule ainakaan sitä firmaa valitsemaan. Tuollaisen firman mainokset pitäisi herättää positiivisia fiiliksiä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Radiomainoksista puheenollen. Kyllähän Megalla jääkiekko-otteluiden teknisten aikalisien aikaan kuuluva Juhan auton mainos tuo niin paljon itsetuhoisia ajatuksia mieleen, että tuskin mikään voi olla ärsyttävämpää. Hyi saatana!

"Tekninen aikalisä... Hmm..."

Suurin syy tuon idioottisäännön poiskitkemiseksi voisi olla pelkästään näiden mainosten julkisen esittämisen estäminen suomalaisessa viestintävälineessä.

Ei pelkästään mainosten sisältö, vaan vielä se relatiivipronominin "josta" käyttäminen silloinkin, kun olisi sanottava ehdottomasti "mistä", ärsyttää suunnattomasti.

Kyllä siinä käsi räplää hädissään tuning-nappulaa kun Stenkka sanoo, että seuraa tekninen aikalisä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tämä Elisan mainos ärsyttää minuakin. Ihmetyttää suuresti, että tuollaiset yritykset missä koko homma perustuu siihen että asiakas valitsee tietyillä perusteella juuri SEN palveluntarjoajan, käyttävät näin ärsyttävää mainontaa. Eikö luulisi, että jos asiakasta ärsyttää suuresti Elisan mainos niin ei hän tule ainakaan sitä firmaa valitsemaan. Tuollaisen firman mainokset pitäisi herättää positiivisia fiiliksiä.

Kyseiset mainokset ärsyttää täälläkin, mutta jos firma mainostaa samalla formaatilla vuosikausia niin onhan se fakta, että tällöin valtaosa asiakaskunnasta näistä mainoksista pitää - kyllä tuollaisessa firmassa ihan satavarmasti tehdään markkinointitutkimusta jatkuvasti ja on havaittu että tämä linja kannattaa. Ja toisekseen, vaikka se monia ärsyttääkin, niin se jää juuri sen vuoksi mieleen, ja sehän onkin se pääasia...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ja toisekseen, vaikka se monia ärsyttääkin, niin se jää juuri sen vuoksi mieleen, ja sehän onkin se pääasia...

Tuo on muuten aivan totta. Tuo on yksi markkinointiviestinnän, suomeksi mainonnan, universaaleista "peukalosäännöistä".

Mainoksen - "reklaamin" - päätehtävä on synnyttää pysyviä mielikuvia ja yritää vaikuttaa viestin vastaanottajan käyttäytymiseen. Jos mainos muistetaan, se on onnistunut mainos. Se menee jotenkin näin, ensin katsotaan, sitten luetaan (uloskoodataan) ja sitten ostetaan.

Uskonpa, että esimerkiksi Saarioinen on lisännyt myyntiään täällä lynkatulla "Äiti" -ideallaan. Olen lynkannut sen itsekin, ja silti tarttuu lähikaupasta mukaan "äitien" puoleksi paistamia einespizzoja ja lanttulaatikoita. En esimerkiksi muista yhtään Atrian mainosta. Muistaako joku muu?

Uleåborgir,
jonka synnytti äiti.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
En esimerkiksi muista yhtään Atrian mainosta. Muistaako joku muu?
On hyvinkin mielenkiintoista, jos kaupassa (jotakuinkin) ainoa tai tärkein syy tietyn tuotteen valintaan on se, muistaako kyseisen tuotteen valmistaneen firman mainoksen vai ei.

Itse pidän jonkinlaista linjaa siinä, että mikäli mainonta ärsyttää, muistan kaupassa mitä tai minkä valmistajan tuotetta en ainakaan kärryyni nosta. En todellakaan halua kannustaa mitään instanssia järjestämään entistä vittumoisempaa ja ärsyttävämpää mainontaa.

EDIT: En tietenkään tarkoita aidosti ainoa tai tärkein mutta pointin ymmärtänet?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
. En esimerkiksi muista yhtään Atrian mainosta. Muistaako joku muu?

Uleåborgir,
jonka synnytti äiti.

Toki. Atriallahan oli näitä mainioita "Hyvä ruoka, parempi mieli" -spotteja, jotka ainakin minusta olivat oikeinkin hauskoja.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
On hyvinkin mielenkiintoista, jos kaupassa (jotakuinkin) ainoa tai tärkein syy tietyn tuotteen valintaan on se, muistaako kyseisen tuotteen valmistaneen firman mainoksen vai ei.

Itse pidän jonkinlaista linjaa siinä, että mikäli mainonta ärsyttää, muistan kaupassa mitä tai minkä valmistajan tuotetta en ainakaan kärryyni nosta. En todellakaan halua kannustaa mitään instanssia järjestämään entistä vittumoisempaa ja ärsyttävämpää mainontaa.

EDIT: En tietenkään tarkoita aidosti ainoa tai tärkein mutta pointin ymmärtänet?

Käsitit nyt hiukan väärin. Ei kai kukaan tosissaan kaupassa muistele sitä millainen jonkun valmistajan mainos on, oli se sitten ärsyttävä tai hauska. Ihmiset yksinkertaisesti valintatilanteissa päätyvät sellaisiin tuotteisiin, jonka he tunnistavat. Ja jos joku oikeasti kaupassa muistelee joka tuotteen kohdalla, millainen mainos tällä nyt olikaan, niin silloin kannattaa kiireemmän vilkkaa ryhtyä hankkimaan itselleen elämään parempaa sisältöä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On hyvinkin mielenkiintoista, jos kaupassa (jotakuinkin) ainoa tai tärkein syy tietyn tuotteen valintaan on se, muistaako kyseisen tuotteen valmistaneen firman mainoksen vai ei.

Itse pidän jonkinlaista linjaa siinä, että mikäli mainonta ärsyttää, muistan kaupassa mitä tai minkä valmistajan tuotetta en ainakaan kärryyni nosta. En todellakaan halua kannustaa mitään instanssia järjestämään entistä vittumoisempaa ja ärsyttävämpää mainontaa.

EDIT: En tietenkään tarkoita aidosti ainoa tai tärkein mutta pointin ymmärtänet?

Bast vastasikin jo tähän viestiin ylevästi. Toki itsekin hieman hammasta purren nostelen Saarioisten einesjauhelihapizzat ja karjalanpaistit koriini, mutta kuten Bast sanoi, se, että ostopäätöksen tekijä, ottaa tuotteen mukaansa, on hyvin usein johtuvaa tuotteen tuttuudesta, ja se, että tuote on tuttu, on copywritereiden ja ad:iden tekosia, oli mainos "viestin kuluttajan" mielestä kuinka paska hyvänsä.

Saarioisilla on muuten mainoksistaan huolimatta mielestäni paras "ulospano" tuotteissaan. Esimerkiksi Atrian pölykapseleiden alla on vain nuiva neliö pahvia, kun taas Saarioisilla voidaan sanoa olevan telamiinansa alla jopa lautasta muistuttava kappale kartonkia.

Ymmärrän pointtisi oikein hyvin, mutta mielestäni mainostoimistot ovat vastuussa näiden viestien vastenmielisyydestä. Itse tavara on Saarioisten tapauksessa parempaa kuin mainonta. Yritykset ottavat suuria riskejä kun valitsevat kampanjaansa tiettyjä mainostoimistoja. Mainonta - etenkin tv:ssä - kun nielee euroja kasapäin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ja jos joku oikeasti kaupassa muistelee joka tuotteen kohdalla, millainen mainos tällä nyt olikaan, niin silloin kannattaa kiireemmän vilkkaa ryhtyä hankkimaan itselleen elämään parempaa sisältöä.
Öh.. jos minulle tulee kaupassa vaikkapa juuri Saarioisen tuotemerkin kohdalla muistikuva hirvittävän ärsyttävästä mainoksesta, se tarkoittaa elämäni olevan köyhää?

Itse väittäisin, että jos ei muista, että oliko tuotteen mainos vitutusta vai hyvää mieltä aiheuttava vaikka tuotemerkin muistaa juuri mainonnan vuoksi, olisi syytä tarkistuttaa pää muistiongelmien varalta.

Niin ja tuohon mainostoimiston vastuuseen.. Yksikään mainoskampanja ei pääse ulos ilman yhtiön vihreää valoa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Niin ja tuohon mainostoimiston vastuuseen.. Yksikään mainoskampanja ei pääse ulos ilman yhtiön vihreää valoa.

Kyllä muuten pääsee. Yritin itse taistella erään suuren organisaation kärkihankkeen mainoskampanjan julkistamista vastaan ja läpi meni ilman muuta arvostelua.

Siinä sitten haukuttiin organisaation sisällä koko kampanja lyttyyn ja kukaan ulkopuolinen ei tiennyt edelleenkään tuotteesta mitään kampanjan jälkeen.

EDIT: organisaatio näytti kyllä sinänsä vihreää valoa mutta ilman kritiikkiä
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä muuten pääsee. Yritin itse taistella erään suuren organisaation kärkihankkeen mainoskampanjan julkistamista vastaan ja läpi meni ilman muuta arvostelua.
Mielenkiintoista. Tässä kuitenkin mistään mitään tietämättä tulee mieleen, että ilmeisesti yläpuolellasi oli sitten tärkeämpi herra joka homman hyväksyi? Tai olit ainoa päättävien elimien jäsen, joka oli kampanjaa vastaan?

Ei oikein mene järkeen se, että mainostoimisto päättää kampanjan julkistamisesta, vaikka asiakas ei sitä haluaisi...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Öh.. jos minulle tulee kaupassa vaikkapa juuri Saarioisen tuotemerkin kohdalla muistikuva hirvittävän ärsyttävästä mainoksesta, se tarkoittaa elämäni olevan köyhää?

No, en minä nyt ihan noin sanonut. Sanoin, että "..jos joka tuotteen kohdalla muistelee kunkin tuotteeen mainontaa jne."

Voin kertoa, että kaltaisiasi "valveutuneita kuluttajia", joille joku tuotteen mainoksen ärsyttävyys vaikuttaa ostopäätökseen on mikroskooppisen pieni osuus väestöstä. Suurin osa ostaa sitä mitä tarvitsee, eikä jaksa nähdä vaivaa sen suhteen, pitikö kyseisen tuotteen mainoksesta vai ei. Jos esimerkiksi satun pitämään Saarioisten roiskeläppäpizzasta, ostan sellaisen, vaikken Saarioisten mainonnasta erityisemmin pidäkään.

Jos haluat, että ostoboikotillasi ärsyttävää mainontaa vastaan olisi jotain vaikutusta, niin laajenna toki ristiretkeäsi ja tekstaa esimerkiksi näkyviä bannereita ja masinoi vaikkapa mielenosoitus. Kerää nimiä adressiin ja kokoa karvalakkilähetystö eduskunnan portaille.

Altistumme yhden päivän aikana 3000-5000 mainosviestille. Kaikki niistä eivät ole fantastisen kekseliäitä. Jokaisen päämääränä on kuitenkin iskostaa tuotteen tai palvelun nimi potentiaalisten kuluttajien mieliin. Useimmissa tapauksissa käy niin, että nimi jää mieleen, mutta meillä ei ole mitään muistikuvaa siitä, millainen itse mainos oli. Usein jopa muistamme mainostajan väärin. Moniko muistaa esimerkiksi televisiossa nähtyjen automerkkien mainoksia oikein? Muistetaan kyllä erikoinen spotti, mutta merkki saattaa mennä väärin.

Tuskinpa kukaan haluaa tarkoituksellisesti tehdä ärsyttävää mainontaa, mutta varmistaessaan, että tuotemerkki jää mieleen, tulee usein tahattomasti tehneeksi ärsyttävän spotin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mielenkiintoista. Tässä kuitenkin mistään mitään tietämättä tulee mieleen, että ilmeisesti yläpuolellasi oli sitten tärkeämpi herra joka homman hyväksyi? Tai olit ainoa päättävien elimien jäsen, joka oli kampanjaa vastaan?

Ei oikein mene järkeen se, että mainostoimisto päättää kampanjan julkistamisesta, vaikka asiakas ei sitä haluaisi...

Sanotaan vaikka näin, että kampanja meni läpi passiivisesti hymistellen. Projektisihteeri oli kalpeena hiljaa, kun valmiit tikkunekkujulisteet (tienposkikyltit) tulivat painosta. Mainoksen viesti oli väärä ja kirjasin oli väärä.

Tämä täysin ammattitaidoton neiti vieläpä painatti A4-mainoksiksi esikatselulayoutin, joka tietenkin oli pikselöitynyt. Ei niitä oikein viitsinyt käyttää missään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös