Melkein kaikki on jo sanottukin. Tomppa Laaksosen yritys päästä liigassakin viheltämään paikallisia epäonnistui surkeasti, hyvä niin. Henkeäsalpaavan paska ja ennenkaikkea epävarma esitys ex-kaukalokovikselta. Tuomiot tulevat jälkikäteen arpomisen jälkeen. Jantusen kymppi tuli muuten mussuttamisesta, ei mailalla hakkaamisesta. Se oli Vopatin sukelluskympin ohella oikea tuomio.
Matsista sen verran, että HIFKillä on edelleenkin ongelmia 2-erän kanssa, aivan järkyttävää soodaa. Lopussa osattiin nousta tuomarin avustuksella, mutta vielä toissa kaudella näistäkään ei olisi tehty maaleja. Aravirran HIFKin tavaramerkkejä tulevat siis olemaan edelleen kotona ainakin vahva 1. erä, umpipaska 2. erä ja 3. erän kiri.
HIFKin kuntopohja ei riittänyt karvauspeliin kuin 1. erässä, vähätkin jalat katosivat 2. erässä. Jortikan miehillä jalat toimivat aina vaan, mutta ilman Thomasin torjuntoja mm. Palopostin ja oliko Luttisen läpiajoista HIFK olisi tullut tasoihin paljon aikaisemmin. 2-vahtiahan Jokereilla ei sitten ole ollenkaan. Häkkinen oli kentän surkein Tomppa Laaksosen ohella.
Itse ottelussa ei taklattu juuri lainkaan siinä mielessä kuin taklaamisen ymmärrän. Propseja kuitenkin jonkunlaisesta iholla roikkumisesta puolin toisin. Ei se ihan hippakiekkoakaan ollut. HIFKistä Turo, Luttinen ja M.Laine (heh, kaatui itse aina taklauksensa jälkeen, mutta who cares, asennetta!), Petrell ja Vopat esittivät joitain puoliniittejä. Jokereista löysin yhden taklaajan, nro 44. Jereltä tai Tomekilta en nähnyt yhtään niittiä. Hohhoijaa. Vopatin sukellusta en nähnyt bissejonotuksen takia, mutta en epäile katsomosta saamiani havaintoja; karmivaa kuoleva joutsen -osastoa. Älänyvviitti, iso mies. Osaat pelata oikeastikin kovaa.
Thomasin mailannoston näin aivan aitiopaikalta, maalin takaa. Laskin puhtaaksi vahingoksi, hyökkääjän blokkausyritykseksi. 2+2 korkeintaan, sillä verenvuotoa Vopat ei tosiaankaan tainnut filmata. Ellei sillä ollut Unkarista lainassa veripussi suussa? Tomekin käsillehuitominen (kohteena Turunen) oli ääliömäistä toimintaa ja Tomekillekin samat sanat kuin Vopatille: älänyvviitti, säkin osaat pelata oikeastikin kovaa. Mailalla ranteille hakkaajat eivät ole suosiossani omassakaan jengissä. Poikkarit selkään ovat sen sijaan suotavia siellä oman maalin edessä, niitä jakoivat reippasti ainakin Jere ja Saarisen Pasi, mistä kehut.
Kuriositeettina mainittakoon, että Hirso pelasi helvetin hyvin. Kyllä. Olen varma, että tämä kaveri ilahduttaa mua HIFKin vedonlyöntiketjussa. Ja huomasikohan Senior, että 1-ketjussa pelannut Luttinen oli todistettavasti useita kertoja Jokerien maalin edessä? Ei haitanneet poikittaiset pahemmin. Luttinen on saanut massaa ja ryhtiä lisää ja aion jatkaa hänen ja M.Laineen hypettämistä entiseen malliin, varsinkin kun M.Laineen maali (2-3) oli hänelle tyypillinen; hirveä räkämaali maalin edestä enemmän sisulla kuin taidolla.
Me on hävitty tää kausi.