kahden suunnan sentteri
Jäsen
Kenen mukaan?Ja minä kun luulin että puhe on terrorismista joka voi kaiketi olla muutakin kuin väkivaltaa.
Kenen mukaan?Ja minä kun luulin että puhe on terrorismista joka voi kaiketi olla muutakin kuin väkivaltaa.
Wikipedia: Terrorismi – WikipediaJa minä kun luulin että puhe on terrorismista joka voi kaiketi olla muutakin kuin väkivaltaa.
Terrorismi (ransk. terrorisme, latinankielisestä sanasta terrere, ’aiheuttaa kauhua, pelotella’) on yksilön tai ryhmän harjoittamaa väkivaltaa, jonka tarkoitus on viranomaisten uhkaamisen ja yleisöön kohdistuvan pelon avulla vaikuttaa päätöksentekoon. Koska sanaa käytetään yleensä kuvaamaan ei-valtiollisten tahojen toimintaa, niin sanottu valtioterrorismi rajataan usein sen ulkopuolelle. Suomen kielessä on jossain määrin vakiintunut jako terrorismi- ja terrorikäsitteiden välille siten, että terrorismilla yleensä tarkoitetaan yksittäisten henkilöiden tai epävirallisten lain ulkopuolella toimivien järjestöjen toimintaa, kun taas terrorilla joko kansalaissodan osapuolten, tai julkisten viranomaisten tai viranomaisten tukemien järjestöjen taikka hallitusten toimintaa.[1] Terrori (latinaksi terror, pelko) on hirmuvaltaa, ihmisten tarkoituksellista pitämistä pelon vallassa. Terroria harjoitetaan usein tarkoituksena lujittaa vallitsevan hallinnon valtaa, mutta myös päinvastoin sen arvovallan horjuttamiseksi.
Terrorismin määritteleminen on yksittäistapauksissa vaikeaa. Joukkomurhaa saatetaan nimittää tiedotusvälineissä terrorismiksi. On ehdotettu, että terrorismi-käsitteestä luovuttaisiin kokonaan sen epätarkkuuden vuoksi. Keijo Korhonen on esittänyt sen korvaamista sanoilla henkirikos ja valtioton väkivaltajärjestö.[2]
Mikäli minä haluaisin pitää naapurustoani pelon vallassa polttamalla säännöllisesti heidän autojaan, heittämällä kiviä ikkunoista sisään, ja naamari päässä uhkailemalle, en siis olisi terroristi vaan poliittinen aktivisti. Tai täysi kusipää.
Nyt kun mainitsit niin missäpäin Suomea säännöllisesti poltetaan autoja, kivitetään ikkunoita ja liikutaan naamari päässä? Tuo on ilkivaltaa jota toki säännöllisesti esiintyvänä voidaan pitää terrorismina. Naamarin vuoksi tuli mieleeni vappu. Joka helvetin vuosi kadut täynnä kusta, paskaa ja lasin sirpaleita.
Minun mielestäni heillä on kyky muuttaa yhteiskuntaa rakentavalla tavalla.Minun mielestäni terroristit ja myös aktivistit ovat kusipäitä. Heillä ei ole kykyä muuttaa yhteiskuntaa rakentavalla tavalla.
Minun mielestäni heillä on kyky muuttaa yhteiskuntaa rakentavalla tavalla..
Häviöiden laskeminen ja huomioiminen on hyve. Kannatko itse tappioiden taakan, vai pakenetko kuin pahainen saaliseläin?
Menisit nyt hyvä ihminen nukkumaan, sinut on jo nähty ja huonoksi todettu. Toivottavasti saat taas herättyäsi vaimolta nettiaikaa edes pari tuntia.
Meillähän löytyy Suomesta ihan oma terroristijärjestö:
Vantaalla roihusi yhdeksän bussia – anarkistit ilmoittautuivat tuhotyön tekijöiksi - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Vaikka tekijät jäisivät kiinni, niin tuolta porukalta on varmasti aivan turha odottaa senttiäkään korvauksia, koska sossu ei taida niitä maksaa.
Vaikka suhtaudun kielteisesti moiseen ilkivaltaan, toivottavasti tämä teko saa myös positiivisia vaikutuksia siten, että kansalaiset reagoivat jyrkemmin yrityksiin, jotka tekevät yhteistyötä epäeettisten yritysten kanssa. Suotavaa tietenkin olisi, että se tapahtuisi muilla keinon kuin busseja polttamalla. Niin paha Suomen yhteiskunnallinen tilanne ei mielestäni kuitenkaan ole, että vanha kunnon spray-maalitölkki pitäisi vaihtaa bensakanisteriin ja tulitikkuihin.
Tämän toiminnan ero oidipus-odineihin on kuitenkin se, että tässä tekoa ei ole kohdistettu ihmisiin ja ihmisryhmään, vaan materiaan ja liiketoimintaan.
Tämäkö on sitä parempaa väkivaltaa?
...Tämän toiminnan ero oidipus-odineihin on kuitenkin se, että tässä tekoa ei ole kohdistettu ihmisiin ja ihmisryhmään, vaan materiaan ja liiketoimintaan.
Tässä kävi tuuri, palavien bussien vieressä olevassa varikkorakennuksessa yöpyi viisi bussikuskia. Tuuli oli vielä oikeaan suuntaan, henkilöuhrien mahdollisuus oli todellinen.
Tässä kävi tuuri, palavien bussien vieressä olevassa varikkorakennuksessa yöpyi viisi bussikuskia. Tuuli oli vielä oikeaan suuntaan, henkilöuhrien mahdollisuus oli todellinen.
Väkivalta ja ilkivalta ovat eri asioita. Ei ole olemassa parempaa väkivaltaa.
Jos riisto/riistäminen/epätasa-arvo on motivaattorina tällaiselle teolle, niin niitä kohteita ovat tuolla moraalikäsityksellä lähes kaikki yritykset. Vai pelkästä hyväntekeväisyydestäkö se bisnes pyörii? Itse en tiedä juuri yhtään yritystä, joissa ei olisi epätasa-arvoa, riistoa ja muuta epäeettistä toimintaa. Joku toki voi tietää...On helpompi saada kaikki huomio pelkkään ilkivaltaan ottamalla mukaan ihmisuhrien mahdollisuus ja samalla peittää ne asiat, jotka ovat motivoineet tekijöitä.
Kuulin tämän kommentin Radio Suomessa. En halua vähätellä tätä, mutta en silti niele asiaa aivan niin kuin yrityksen edustaja varmasti haluaa sen nieltävän.
Mites tämä "aktivistien" toiminta: Aktivistit paiskoivat toimittajaa kivillä ydinvoimamielenosoituksessa – video | Yle Uutiset | yle.fi
Lienee turha muistutella kaikista muista anarkomarkojen, takkutukkien ja erinäisten viherhihhuleiden väkivallanteoista, jotka kohdistuvat myös suoraan ihmisiin.
Yritätkö sanoa, että valtamedia valehtelee ja vääristelee asioita?
Jos riisto/riistäminen/epätasa-arvo on motivaattorina tällaiselle teolle, niin niitä kohteita ovat tuolla moraalikäsityksellä lähes kaikki yritykset. Vai pelkästä hyväntekeväisyydestäkö se bisnes pyörii? Itse en tiedä juuri yhtään yritystä, joissa ei olisi epätasa-arvoa, riistoa ja muuta epäeettistä toimintaa. Joku toki voi tietää...
Yritätkö sanoa, että valtamedia valehtelee ja vääristelee asioita?
Näiden tempausten takana lienee pieni joukko kokemusnarkkeja, joille aate on toissijainen ja kokemukset ensisijaisia. Siksi pidän mahdollisena, että keinot käyvät koko ajan raflaavimmiksi. Kokemusnarkin on saatava elämäänsä jännitystä ja huomiota. Hän tahtoo päästä anonyyminä lehtien sivuille.
Porukka, joka tekee näitä iskuja, tuskin on samaa porukkaa, joka tekee pitkäjänteistä valistustyötä. Sillä ei ole henkisiä eväitä asettaa toiminnalleen pitkän matkan päämääriä, vaan se ammentaa uskonsa iskujen aikaan saamista tunnehurmoksista.
EDIT: Onko Hesari muuten uutisoinut tästä?