Näitä uhrejahan on kaiken kaikkiaan kolme. Yksi heistä oli teidän mielestä ansainnut turpaansa koska häntä oli puukotettu aiemmin ja oli ns. vanha tuttu. Mutta entäs se toinen tajuttomaksi ovien eteen piesty kaveri? Hänestä te haluatte olla hiljaa ja näytellä ettei tällaista ole ollut olemassakaan.
Vähän olen sivusta tätä keskustelua seurannut ja lähinnä lainauksia lukenut täältä palstalta. Mielestäni Moxey kiteytti asian ihan hyvin, ääriryhmittymät ottavat yhteen keskenään, "tavallisella kansalaisella ei ole oikeasti syytä pelkoon".
Olen tätä ketjua lukemalla olen ymmärtänyt, että tämä "turpaansa ansainnut" on siis käyttänyt jossain tilanteessa pamppua näitä "vapauden puolustajia" vastaan ja saanut puukosta. Täten siis nämä "vapauden puolustajat" arvelivat kostaa tämän pampun käytön (koska puukotus ei ilmeisesti ollut vielä riittävä toimenpide).
Lisäksi edelleen vain tätä ketjua lukemalla (en siis ole yhtään linkkiä aukaissut, mitä ketjussa on käsitelty) niin muistelisin, että kaksi uhria olisi saanut verestäviä naarmuja, mutta tajuttomuutta ei olisi mainittu. Voinen olla väärässä.
Mielestäni tämä ketju on tosiaan mennyt vähän sellaiseksi jankkaamiseksi ja vaikuttaa siltä, että jos joku ottaa keskusteluun osaa niin hän on joko sinun puolellasi tai sinua vastaan. Näin kai ne äärilaidat aina ajattelevat. Tykkäisin itse, jos keskustelu olisi jotenkin neutraalimpaa ja ei niin mentäisi tähän vastakkainasetteluun oikeisto/vasemmisto. Tuotaisiin ne ongelmat esille, eikä siihen ongelmaan tosiaankaan vastattaisi "no entäs tuo toinen?"
Sitten kai tähän lopuksi pitää todeta, että en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa tuli se oikealta, vasemmalta, ylhäältä tai alhaalta. Enkä varsinkaan sivusta tulevaa.