...ja oli mitä mieltä hyvänsä niin tuohon lailliseen oikeuteen se ei vaikuta. Ja varmasti he nielivät kiukkunsa, mutta olisi kyllä mielenkiintoista nähdä maahanmuuttajat käyttämässä vastaavaa retoriikkaa. Sen uskallan sanoa, että housunpaskantamisen sekä takinkäännön maailmanmestaruus ratkottaisiin tässä ketjussa.
Jos nyt ajatellaan, että nämä rajat kiinni -tyypit järjestävät laillisen maahanmuuttoa kritisoivan mielenosoituksen alueella jossa asuu paljon maahanmuuttajia, niin silloin maahanmuuttajat eivät voi asialle mitään, pitää vaan kestää. Vastaavasti jos maahanmuuttajat pitäisivät kantasuomalaisia kritisoivan laillisen mielenilmauksen alueella jossa asuu paljon kantasuomalaisia, eivät kantasuomalaiset voisi asialle mitään, pitäisi vaan kestää. Tässä on mielestäni ihan selvä logiikka, eikä ainakaan minun mielipide muutu mihinkään, olivat mielenosoittajan ja -pahoittajan roolit sitten miten päin tahansa.
Yksinkertaisille ihmisille yksinkertaisesti selitettynä; "matut" estävät naista jäämästä bussista haluamallaan pysäkillä pois. Jos nainen yrittää tunkeutua heidän lävitse, onko nainen se jonka voimankäyttöön ja provosointiin tällä palstalla keskityttäisiin?
Sivuhuomautuksena mainittakoon, että minä en edes tiedä mitä
matu tarkoittaa, mutta asiayhteydestä päätellen jotain maahanmuuttokriitikkoa, rajat kiinni -tyyppiä, rasistia tms. Itse kysymykseen en osaa vastata, paitsi että paljonhan tuohon vaikuttaisi naisen ja matujen käytös ja sanatkin. Olettaakseni kritisoisin kyllä matuja, jos hakeutuvat tahallaan konfliktiin, mutta vähän kritisoisin myös tuota naista, että kun kerran tiesit sillä pysäkillä olevan tuota porukkaa, niin mikset jäänyt yhtä pysäkkiä ennen tai seuraavalla pysäkillä pois? Että miksi tahallaan hakeutumalla hakeuduit siihen fyysiseen kontaktiin. Toki se syy tässä puheena olevassa "pahoinpitely"keississä on näyttäytynyt kirkkaana, tarkoitus oli provosoida "vastustajia", jotta pääsisi lehdille valehtelemaan tulleensa kaltoinkohdelluksi. Tai en minä tiedä onko tuo se oikea syy, mutta paremman tiedon puutteessa luotan parhaaseen arvaukseeni.
Ja joo, ymmärrän kyllä, ettei tavan kansalaisen kuulukaan muuttaa reittiään siksi, että tietää jo valitulla reitillä olevan jotain mölyapinoita vastustamassa häntä. Se ei kuitenkaan poista sitä, että kuvitellun konfliktin pystyisi oletettavasti välttämään muuttamalla reittiä.