Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 715
  • 66 807

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mökillä makoilen laiturilla ja katselen kun pienet kalat uiskentelee laiturin ympärillä. Kai noi on pieniä särkikaloja. Laitoin grillikotaan tulet (siis grilliin) ja kohta pitäisi mennä kohentamaan tulta ja lisäämaan puita. Ei ole viititty edes saunaa lämmittää kun on niin lämmintä muutenkin. Vesikin on päälle kakskyt asteista.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Pitäs lähtee kattoo ronssiottelua baariin, mutta sataa vettä...
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mikä seksihelle se semmonen on ku kaikki hikoilee koko ajan ja tussutkin haisee kilometrin päähän mädäntyneeltä silakalta ku on muhinu housuissa tässä helteessä. Seksi on nyt kaukana.

Joo ei paljoa napostele panohommat ku hiki valuu persvakoa myöten ja munissa semmonen jäniksenkokonen vaahto. Akkojen tussuista puhumattakaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä ihmeen helteestä ne etelän miehet ja miehettäret höpöttää? Helvetin hesakeskeinen media. Joku sopiva vajaa parikymmentä astetta on ollut tänäänkin ulkona ja aamulla oli mökissä niin vilpoisaa, että olisi pitänyt olla melkein patteri päällä.

Kävin juu tuolla Pride-ketjussa ja siellä tuli mm. seuraavia termejä vastaan:
TERF-aktiivi, LGBT-liike, MtF, ja FtF.
Tiedän, että LGBT tarkoittaa "Liquor, Guns, Bacon and Tits", mutta muuten ihan vieraita lyhenteitä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Täytyy kyllä todeta että tää Kaj Kunnaksen ja Susanna Heikin juontama suora Tangokuningatar/Superfinaali AlfaTv-kanavalla on tuomareineen päivineen varsinainen Kokemus.

Mutta eiks sais olla?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Täytyy kyllä todeta että tää Kaj Kunnaksen ja Susanna Heikin juontama suora Tangokuningatar/Superfinaali AlfaTv-kanavalla on tuomareineen päivineen varsinainen Kokemus.

Mutta eiks sais olla?
Onko tämä AlfaTV se sama kanava millä on Backmannilla se joku oma ohjelmansa? En ole ihan varma onko se Backman, mutta kerran satuin kanavalle kääntymään ja siellä hyvinkin hänen näköisensä mies jotain ohjelmaa veti. Ei se kai väärin ole, mutta vähän nyt kuitenkin aiheutti allekirjoittaneessa harmitusta että tuo paskiainen on päässyt ääneen meidän valtakunnankanavalla omalla ohjelmalla. Jos siis olen asiassa oikeassa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Vittu on niin kuuma, että kohta on pakko heittää vettä terassille, ettei se ala palamaan. En kyllä ymmärrä miten ne selviytyy Afrikassa. Arvostus nousee näillä helteillä ja ne joutuu vielä kuumemmassa ilmassa kantamaan kaivosta vettä ja metsästämään ruokansa. Respectit sinne täältä pohjolasta.
Ne poistaa lämpöä tehokkaammin Afrikassa. Siksi niillä on isommat ulokkeet.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onko tämä AlfaTV se sama kanava millä on Backmannilla se joku oma ohjelmansa? En ole ihan varma onko se Backman, mutta kerran satuin kanavalle kääntymään ja siellä hyvinkin hänen näköisensä mies jotain ohjelmaa veti./QUOTE]

Samannäköinen vanhempi herrasmies vetää siellä haastatteluohjelmaa, mutta ei ole Bätmän. Ilmeisesti toimittaja Tapani Ruokanen. AlfaTV:n ohjelmistoon näyttää kuuluvan noita hihhuliohjelmia, mutta ei ihan siinä mitassa kuin TV7:lla. Isojen mediatalojen huomatessa, että uusia kuninkaallisia ja niiden nimiä ei muisteta edes kulmakunnan suosituimmassa karaokekapakassa, päätti Alfalfa napata Tangomarkkinoiden televisioinnin itselleen.

Korjaan: se Bätmänin näköinen kaveri on Arto Luukkanen ja ohjelman nimikin Dosentti. Ei ihme, että hämää. :)
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Onko tämä AlfaTV se sama kanava millä on Backmannilla se joku oma ohjelmansa? En ole ihan varma onko se Backman, mutta kerran satuin kanavalle kääntymään ja siellä hyvinkin hänen näköisensä mies jotain ohjelmaa veti. Ei se kai väärin ole, mutta vähän nyt kuitenkin aiheutti allekirjoittaneessa harmitusta että tuo paskiainen on päässyt ääneen meidän valtakunnankanavalla omalla ohjelmalla. Jos siis olen asiassa oikeassa.

Dosentti Bätmän sulle! Kaikki vieraansa ei ees vaikuta olevan täysiä tuulitunneleita. Ei tosin oo pahemmin kanava ruudussa välkkynyt.

Kanavan tarjoamalle kotimaiselle Tractor Pullingille toki *Littipeukku*
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Samannäköinen vanhempi herrasmies vetää siellä haastatteluohjelmaa, mutta ei ole Bätmän. Ilmeisesti toimittaja Tapani Ruokanen. AlfaTV:n ohjelmistoon näyttää kuuluvan noita hihhuliohjelmia, mutta ei ihan siinä mitassa kuin TV7:lla. Isojen mediatalojen huomatessa, että uusia kuninkaallisia ja niiden nimiä ei muisteta edes kulmakunnan suosituimmassa karaokekapakassa, päätti Alfalfa napata Tangomarkkinoiden televisioinnin itselleen.

Korjaan: se Bätmänin näköinen kaveri on Arto Luukkanen ja ohjelman nimikin Dosentti. Ei ihme, että hämää. :)
Juu kävin itsekkin googlaamassa, myönnän virheeni. Varsinkin koska ko. jaksossa mitä katsoin sen hetken oli joku Venäjä teema. Ei aiheuttanut positiivisia viboja. Eikä minulla ole mitään venäläisiä ohjelmia vastaan, tuossa vaan lyhyessä ajassa sain kuvan että se oli sellaista pro Russia settiä, eikä siis mitään oikeaa keskustelua.

Tämä Luukkanen ei kyllä herätä hirveästi suoria muistikuvia, joke Venäjän tutkija, pitää varmaan minun nöyrtyä ja katsoa jotain jaksoa hetki pidempään ennen kuin totaalisesti tuomitsen. Jaa muistanhan mä ton että sen piti olla Haataisen vieraana Venäjästä ja sitten se ohjelma hyllytettiin. Ilmankos ei ole ihmeellistä sanottavaa ko. herrasta.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyseinen kanavahan näkyy nyt käytännössä joka kodissa Viestintäviraston myöntäessä viime joulukuussa AlfaTV:lle heidän hakemansa "Yleisen edun ohjelmistotoimiluvan".

”Onnittelemme lämpimästi AlfaTV:tä sen saaman yleisen edun kanavan toimiluvan johdosta. AlfaTV on osoittanut, että kattavaa kotimaista sisältöä tarjoava tv-kanava puhuttelee tv-yleisöjä laajasti, ja kanava on rohkeasti kehittänyt ohjelmatarjontaansa viime vuosien aikana”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. ”Olemme iloisia siitä, että helmikuun alusta alkaen AlfaTV näkyy valtakunnallisessa verkossamme kaikkialla Suomessa, ja lisäksi AlfaTV:n keväällä lanseeraama Permanto-videoarkisto on tarjolla myös Digitan antenni-tv-verkon hybridi-tv-palvelun kautta”, jatkaa Ala-Hautala.

Kun miettii minkälaista paskaa tulee jostan Friiltä ja Herolta, niin siinä mielessä tuo kanava puoltanee paikkaansa jonon jatkona. Tuntuvat ainakin tuottavan itse paljon ohjelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitikin katsoa, mitä kanavia tästä Lapin mökkitelkkarista löytyy: Ylen kanavat, MTV3, Nelonen, joku ihmeen Estradi ja.... AlfaTV. Ei mitään muuta. Joku salaliitto.

@Individual "vastasi" jo ennen kuin kysyin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huomenna ohjelmassa rippijuhlat. Hiukan olen ennen karsastanut näitä isompia juhlia esimerkiksi ujouteni takia mutta saa nyt nähdä millaiset juhlat on huomenna edessä.

Toki ripille pääsee huomenna minulle tärkeä siskon likka. Tuo lapsena melkoinen ilopilleri ja nykyään jo fiksu nuori nainen. Sanoinhan esimerkiksi silloin kun äitini menehtyi että en olisi päässyt siitä yli niinkään helpolla jos tuo "ilopilleri" ei olisi ollut välillä tuomassa iloakin elämään!

Meillä oli ennen hyvinkin läheiset välit tämän huomenna ripille pääsevän siskon likan kanssa. Nyt siskon likasta on siis kasvanut jo nuori teini, välimme on ehkä hiukan "loitontuneet" vai miten sen sanoisi sellain fiksusti? Välimme ei ehkä ole enää ihan niin läheiset kuin mitä oli silloin kun siskon likka oli lapsi. Ennen oli helppoa pitää välejä läheisinä kun leikki tämän tytön kanssa. Mutta nyt kun hän ei ole enää lapsi ja pitäisikin puhua hänen kanssaan ehkä enempi niin välejä onkin ehkä hitusen vaikeampi pitää läheisinä. Vaikea välillä puhua tuon siskon likan kanssa. Ei osaa oikein kun kysyä koulukuulumisia.

Mutta joka tapauksessa, pidän siskon likkaa edelleen minulle tärkeänä ja tuonkin takia että äidinkin kuolemasta oli helpompi päästä yli kun tämä siskon likka on olemassa niin kyllä nämä kaikki näkyvät siinä että minä tyhjätasku annan tälle siskon likalle niinkin paljon rahaa lahjaksi kuin 50 euroa.

Ja suhtaudun arvokkuudella näihin rippijuhliin vaikka ainakin ennen olen isompia juhlia karsastanutkin. Toivottavasti en vaan huomenna pahemmin kämmäisi ja osaisin hyvin käyttäytyä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mullakin näemmä näkyy tämmöinen AlfaTV. Oli pakko tarkastaa joo. Viimeksi onkin tullut katsottua jotain muuta kuin YLE TV2 HD-kanavaa joskus ennen jalkapallon MM-kisojen alkua. Tai no toki muutakin YLEltä, mutta Areenan kautta telkkariin peilaten.

Kaikenlaisia kanavia tuolla näkyy olevan, mutta tuleeko niistä mistään mitään katseltavaa? Katsoin mä joskus keväällä National Geographicia vähän aikaa, mutta jotain samaa ylidramaattista tosi-tv sontaa dokumentiksi naamioituna sieltä tuli kuin muiltakin kanavilta. Kyllä se tv:n merkitys ilman liveurheilua ja jotain suoria vaaliväittelyitä ym. alkaa olla mennyttä historiaa meikäläisen elämässä.

Puoli ysin uutisia tulee toki talvisin tuijoteltua kun on kotona.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ranskalaiset uskaltavat sentään toteuttaa, niinpä sattumuksia voi tapahtua:
Ranska juhlisti kansallispäiväänsä perinteisellä sotilasparaatilla – ei mennyt ihan putkeen - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Neuvostoliitto, eikun Venäjä, Kiina ja Pohjois-Korea ovat tämän harrasteen kärkeä.
Britit vetävät kai myös aika hienosti, varsinkin kun käyttävät hevosia vielä.
Saksa ei ole pystynyt, kehdannut, kokeilla vuosikymmeniin, nykyään Bundeswehr saisi ilmaan kolme lentokonetta ja kadulle matelemaan tusinan panssareita.
Italialaiset luultavasti ovat tajunneet homman kosahtavan joka tapauksessa, niinpä ei ole treenattukaan vuosikymmeniin. Tai taisi olla jokin lentoryhmä joskus, muistan nuoruudestani. Ruotsalaisista tällainen toiminta on turhaa provosointia ja polttoaineen kulutusta, ei ekologista.
Virolaiset ovat hommaan mukaan lähteneet, Suomihan on tätä harrastanut iät ajat, osaksi osoittaakseen ultimaattista puolueettomuuttaan, itsenäisyyttä.
Norjasta en jaksanut havaintoja hakea, arvelisin nykyään Puolan harrastavan jonkinsortin paraatimeininkiä, ovat innokkaita itsellisiä, eivät sodanlietsojia ehkä kuitenkaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Liittyen tuohon eilen lähettämääni viestiin, onkohan ihan pöljä idea kirjoittaa jonkinlainen kirje onnittelukorttiin lisäksi?

Olen lähisuvun keskuudessa tiedetty innokkaaksi ja kehujenkin mukaan hyväksikin kirjoittajaksi niin ainakin siksi olisi ihan järkeenkäypää että innostuisin jonkinlaisen kirjeen kirjoittamaan.

Kirjeessähän voisi kertoa vaikka hyviä neuvoja elämän polulle, kiittää siitäkin että sellaisesta siskon tytöstä vaikeinakin aikoina huokuneesta lapsen ilosta oli hyötyä siihen että selvisin äitini menehtymisestä ja kuvailla vähän minkälainen hän minun mielestäni oli lapsena ja entä nyt, teininä?

Onkohan tuo ihan pöljä idea vai ihan järjellinen idea?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
..., kiittää siitäkin että sellaisesta siskon tytöstä vaikeinakin aikoina huokuneesta lapsen ilosta oli hyötyä siihen että selvisin äitini menehtymisestä ja kuvailla vähän minkälainen hän minun mielestäni oli lapsena ja entä nyt, teininä?

Onkohan tuo ihan pöljä idea vai ihan järjellinen idea?

Rohkaistun kommentoimaan, pätkin viestiäsi: mielestäni olisi hienoa, mikäli kerrot nuoren ihmisen luonteesta ja hänen merkittävästä panoksesta elämääsi, ehdottomasti. Minä koen elämänohjeiden, viisauksien jakamisen vieraaksi itselleni, mutta tottakai myös niitä kirjoitat ja myös puhut, jos siltä tuntuu.
Mutta tuosta ilosta, tuesta siitä sinun on pakko kertoa.
Vilpittömästi sinun,
arvee
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä täällä vilskettä riittää... Tuossa kymmenisen minuuttia sitten katselin ikkunasta kun rusakko natustaa "ohdakkeita" pellon reunassa. Ihan kuin se olisi tajunnut että katselen kuin kääntyi taloon päin, katseli hetken ja hyppi laiskasti pois. Ehkä ruoka ei ollut hyvää. Pari viikkoa sitten tulin ulos talosta ja pihatiellä oli pari metsäkaurista. Aikamoinen rytinä oli kun ne ryskäsi takaisin metsään karkuun pelottavaa ihmistä. No kaikkein jännin kaveri oli kyllä kärppä joka talon alta ajoi takaa myyrää. Istuin nurmella putsaamassa mustikoita kun yhtäkkiä kuului jotain vikinää ja sieltä talon alta tuli kärppä ja edellä myyrä ja vajaan kymmenen metrin päästä kirmasivat ohitseni. En varmaan paljon menoa haitannut... siis että olisivat minua pelänneet kun oli jahti päällä. Ei täällä yleensä näin paljon ole havaintoja ns. villeistä nisäkkäistä...

Minä näin toissapäivänä ensimmäistä kertaa livenä mäyrän, kun olin matkalla Raision suunnasta kotiin päin pyörätiellä. Siellä se metsäkaistaleen keskellä tarkkaili minua ja minä sitä, kunnes mäyrä pujahti takaisin metsikköön. Hienon näköinen eläin, ja varsin harvinainen nähdä.

Ketun olen nähnyt muutaman kerran siellä täällä, ja supikoiran pennun viime kesänä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkohan tuo ihan pöljä idea vai ihan järjellinen idea?
Ihan loistava idea.
Tuollaiset henkilökohtaiset jutut ovat todella kova juttu. Just toi kuinka hän on sinuakin tukenut ja sillä samalla asenteella tulee varmasti pärjäämään elämässä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kaltsussa jengi käy vähän hermona varmaan tästä kuumuudesta johtuen. Kaikenlaista huutamista ja lievää pahoinpitelyä kadut täynnä. Raiskauksia kuitenkin vähän, ei vissiin meisseli skulaa tällä ilmalla, mikä hyvä asia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli käytyy äsken melomassa 13 kilsaa. Ilman paitaa tietenkin ja nyt on iho kun hk:n sinisen kuori. Kait se siitä ruskeeks muuttuu. Rannoilla näytti olevan helvetin paljon porukkaa, mä en oo ikinä oikeen ollu semmonen et mennään rannalle ottaa aurinkoa. Mun mielestä se on vähän enemmän metroseksuaalien hommaa kun mun.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaltsussa jengi käy vähän hermona varmaan tästä kuumuudesta johtuen.
Piti tarkistaa Googlesta, että mitä tuo Kaltsu tarkoittaa. Näköjään Kaltsu taitaa tarkoittaa Kalliota. Ajattelin Katajanokkaa tai Kaisaniemeä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Piti tarkistaa Googlesta, että mitä tuo Kaltsu tarkoittaa. Näköjään Kaltsu taitaa tarkoittaa Kalliota. Ajattelin Katajanokkaa tai Kaisaniemeä.


Joo, sori, Kaltsu on kans vähän junttinen ilmaus, mutta löysin hetkiseksi sisäisen junttini, toivottavasti jo kadotin. Katajanokka on Skatta, Kaisaniemi Piikkipuisto, tai siis se puisto on Piikkipuisto. On sille muitakin nimiä. Kaisis on muuten juntisti sanottu, todella juntisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös