Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 780
  • 66 807

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miks se tajuton paskahätä iskee just sillon ku oot kylässä semmosessa ei niin tuttujen paikassa. Miks siellä on aina pahviseinät ja posliinipönttö et kuuluu kilometrin päähän ku maha on löysällä.

Tietääpähän yks suku nyt meikäläisen perseen nuotit.
Se on taitolaji. Kannattaa esim. laskettaa hanaa, tai sitten pitää valutella silleen varovaisesti pikku norona.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on taitolaji. Kannattaa esim. laskettaa hanaa, tai sitten pitää valutella silleen varovaisesti pikku norona.
Kyllä mä aina yritän valutella sitä pienin annoksin ja pää punaisena pidätellä mut aina kun päästät pikku noron nii sen mukana tulee helvetinmoinen turskahus.

Hanakin oli semmonen että mahdollisimman pieni ääni kuuluu vedenvaluttamisesta.

Sattuukohan tätä vaan miehille. Luulis naisille olevan vielä "nolompaa"

Näitä elämän suuria ongelmia
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä mä aina yritän valutella sitä pienin annoksin ja pää punaisena pidätellä mut aina kun päästät pikku noron nii sen mukana tulee helvetinmoinen turskahus.

Hanakin oli semmonen että mahdollisimman pieni ääni kuuluu vedenvaluttamisesta.

Sattuukohan tätä vaan miehille. Luulis naisille olevan vielä "nolompaa"
No oletko muka joskus ollut paikalla kun naiselle se on sattunut? Paskooko ne muka oikeasti, vai onko tämä joku urbaani legenda?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No oletko muka joskus ollut paikalla kun naiselle se on sattunut? Paskooko ne muka oikeasti, vai onko tämä joku urbaani legenda?
En muuten oo! Niillä on varmaan aika ihmeellinen elimistö ku niiden ei tarvii paskoo. Persereikä niillä ainakin on, omin silmin oon sitä silmästä silmään tuijottanu, siitä tiedän.
 

Ralph

Jäsen
Kohta hiljenee Jatkoaika pariksi tunniksi. On elämä kovaa joskus.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa olla ulkomaalaiset huoltamassa kun ei tunnu olevan kellontarkkaa toi töiden aloitus
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako taas jännittää, kenenä kirjautuu sisään katkon päätyttyä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naurattaa jo valmiiksi, kun arvioitu aika venähtää ensin kolmeen neljään tuntiin eikä tasan tarkkaan toimi vielä aamupäivälläkään ainakaan kunnolla.
 

Ralph

Jäsen
Minä odotan, että Erik Karlsson siirtyy Avalancheen tai jonnekin tässä kohta ja huoltokatkon takia sitä ei päästä kommentoimaan kuin vasta viideltä aamulla, vaikka monilla sormet tärisee innosta ja moni haluaa olla se, joka palstalle asian ensimmäisenä kertoo.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on taitolaji. Kannattaa esim. laskettaa hanaa, tai sitten pitää valutella silleen varovaisesti pikku norona.

Japaninkävijät tietävätkin, että maassa on niitä 58 nappulan superhypermaster-pönttöjä, missä on kaikki mahdollinen vesisuihkusta heittoistuimeen. Niiden pöntöt saa myös soittamaan erilaista musiikkia ja kertomaan japanilaisia kakkavitsejä, joiden tarkoitus on peittää nolona pidetyt paskomisäänet.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pakko kokeilla (kirjoitusruutu löytyy) että voiko tänne muka kirjoittaa vaikka pitäisi olla katko päivitysten takia. Jos oli niin oli lyhyt enkä huomannut kun vietin aikaa mieheni kanssa.
Edit näköjään voi kirjoitella. Oliko täällä katkoa vai onko se vasta tulossa... Häh.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tosin ei kyllä sanottu, että mikä keskiviikko. Voi tarkoittaa muutakin kuin tätä päivää.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joku mielenhäiriö tuli ja ostin tuollaista ananas light-limpparia. En oikein tiedä on hyvää vai pahaa. Ehkä voisi kokeilla pizzan päälle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Paljon viive?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meidän syksyiset häät on peruttu. Minä ahdistuin liikaa suunnittelusta ja vetäydyin itseeni. Mies huolestui ja puhalsi pelin poikki kun... olin ihan loppu töistä, häiden ajattelusta, jalispeleistä ja päädyin sairaslomalle mielenterveyden takia. En tiedä mitä tapahtui mutta minä vain katsoin jalkapalloa... kun siinä peli loppuu kun pilli soi ja se voittaa jolla on enemmän maaleja tai sitten se on tasapeli. Helppo hallita. Halusin vain maata, katsella kun pojat pelaa ja sitten vain nukkua. Hetkeksi sulkea silmät ja kun ne avaisi niin ei tarvitsisi enää herätä.

Halusin vaan niin paljon pois edes hetkeksi lepäämään. Mies otti syliin ja sanoi että rakastaa, ihan oikeasti. Että meidän pitää taas yrittää selvitä, ettei häillä ole niin väliä. Halusin vain nukahtaa mutta valvoin liikaa. Katsoin niitä pelejä. Mies yritti ymmärtää vaikka näki että minua väsytti. En täysin tajunnut mitä tapahtui mutta sitten nukahdin enkä jaksanut enää herätä. Vihasin itseäni kun en taas jaksanut olla normaali, hyvä ihminen. Väsyin, tuli ahdistunut olo ja annoin periksi.

Nyt olen toivoa täynnä, eilen oli hyvä päivä Helsingissä. Jaksoin hyvin ja museoissa oli kivaa. Välillä ajattelin että vähän viinaa helpottaisi oloa mutta tajusin ettei se auta, sekoan vain vielä enemmän. Toisin vain enemmän ongelmia parisuhteeseni. Joka vielä on voimissaan kun mies niin rakastaa. #Metoo. Tänään kitkin kasvimaalla ja pesin pari koneellista pyykkiä. Tein lasagnea ja kaalikeittoa. Kävin lenkillä ja siivosin auton. Ensi viikolla taas töihin ja sitten kohta kesälomalle.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Käskin hakemassa yöpalaa McDonaldsin autokaistalta. Siinä oli useampi auto ja autottomia ihmisiäkin jonossa sekä edessäni että takana. Kun tulin itse tiskille, maksoin tilaukseni ja jäin odottamaan ateriaani. Huomasin siinä peilistä, että takana useiden autojen ohi tuli seinänvierustaa nainen ja änkesi autoni sekä tiskin väliin. Kolkutti sitten lasia ja kun työntekijä avasi sen, nainen sanoi "minun käskettiin tulla tälle tiskille".

Ilmeisesti kaikilla ei aivot toimi niin, että jos on jossain jonossa, silloin ymmärtäisi jonottaa. Työntekijä vaikutti siltä kuin olisi pidättänyt naurua ja sanoi "olette aika kaukana jonossa, menkää paikallenne ja odottakaa vuoroanne".
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Meidän syksyiset häät on peruttu. Minä ahdistuin liikaa suunnittelusta ja vetäydyin itseeni. Mies huolestui ja puhalsi pelin poikki kun... olin ihan loppu töistä, häiden ajattelusta, jalispeleistä ja päädyin sairaslomalle mielenterveyden takia

Todella ikävä kuulla. Kova stressihän noista voi tulla, ja silloin voi olla parempi ottaa aikalisä. Ei mitään hätää, kyllä se siitä. Ei siihen virallisia seremonioita tai mahtihäitä tarvita, sillä olennainen asia on kunnossa (boldasin olennaisimman):

Mies otti syliin ja sanoi että rakastaa, ihan oikeasti. Että meidän pitää taas yrittää selvitä, ettei häillä ole niin väliä.

Eli sinulla on oikein hyvä mies joka sinua rakastaa. Muodollisilla seremonioilla ei silloin ole niin suurta merkitystä.

Jos ja kun häät ovat taas tapetilla niin suosittelisin lämpimästi ihan vain maistraattihäitä jossain vaiheessa ja sen jälkeen ihan omilla ehdoilla toteutettua pienimuotoista juhlaa tai vastaavaa.

Isojen mahtihäiden suunnittelut, megaseremoniat ja turhat leipäpapit ovat ovat vain riesaksi ja heikentävät jaksamista. Ei sitä naimisiin mennä sukulaisten, tuttava- ja ystäväpiirin tai kirkonmiesten takia vaan itsensä ja puolisonsa takia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joo pahoittelut ensiksi Iisoppin mönkään menneistä suunnitelmista, mutta myös vastalause tähän Mustan Nuolen kommenttiin. Vaikka olenkin eronnut niin isot hääbileet pidettiin aikoinaan nimenomaan sukulaisten ja ystävien takia, koska molemmat niin halusivat. Oli muuten hyvät bileet. Minä ainakin pidän siitä, että läheiset ihmiset nauttivat olostaan. Oletan, että tämä on kuitenkin aika yleistä suomalaisten keskuudessa.

Avioituminen on viime kädessä yksityisasia avioparin välillä ja siihen ei minimillään tarvita kuin pari todistajaa. Jokainen viettäköön minkälaiset häät huvittaa mutta ei avioliittoa solmita sukulaisten ja ystävien kanssa vaan aviopuolison kanssa. Jos isoista häistä ja seremonioista tulee liikaa paineita jopa niinkin paljon, että häät perutaan niin isot häät ja seremoniat voi jättää huoletta väliin.

Varmasti on eri näkemyksiäkin asiasta, sinulla on ollut omissa häissäsi oma linjauksesi. Omasta mielestäni isot bileet kaikille kavereille eivät ole kovin kaksinen tai kestävä syy avioitumiselle. Ei sen ainakaan avioeron kohdalla luulisi mieltä lämmittävän, että oli sentään ystävillä hyvät bileet joskus aikoinaan.

Läheiset voivat nauttia olostaan ilman mahtihäitäkin, ja aivan läheisimpien kanssa voi juhlistaa pienemmässä porukassa tai muuten vain. Oletan, että ystävien ja läheisten seurassa viihtyminen ihan ilman muodollisia seremonioita on kuitenkin aika yleistä suomalaisten keskuudessa.

Eivät isojen häiden kaikki häävieraat sitä paitsi ole tai voi olla kaikki erityisen läheisiä, ellei ole joku kulttilainen jolla on kymmenen sisarusta ja perheen vanhin on metsän musta vuohi jolla on tuhat lasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös