Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vaikka ylläkirjoittajatkin jo tietyllä tapaa asian esiin toivat, niin minäkin haluan asiasta sanoa. Naimisiin meno eli avioituminen ja häät / hääjuhlat tai -bileet ovat kaksi täysin eri asiaa. Jotkuthan hoitavat asian niin, että menevät esim. maistraatissa naimisiin ja järkkäävät bileet sitten myöhemmin. Ilmeisesti vähemmän stressaavaa. Ja kannattaa tosiaan myös miettiä, haluaako mennä naimisiin niiden juhlien (”prinsessahäät”) vai sen puolison ja avioitumisen takia. Jos vain juhlien, niin kannattaa ehkä jättää tekemättä. Jos taas puolison, niin asian voi hoitaa myös pienimuotoisesti.

Jaksamisia @Iisoppi
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Meidän syksyiset häät on peruttu. Minä ahdistuin liikaa suunnittelusta ja vetäydyin itseeni. Mies huolestui ja puhalsi pelin poikki kun... olin ihan loppu töistä, häiden ajattelusta, jalispeleistä ja päädyin sairaslomalle mielenterveyden takia..

Häät voi tosiaan ahdistaa, ensimmäsen kerran kun menin naimisiin, käytiin nopeesti ruokatunnilla maistraatissa ja palattiin töihin, seuraavana päivänä hypättiin lentokoneeseen ja laitettiin postikortit sukulaisisille et naimisissa ollaan.
Toisella kertaa tuleva rva Paastainen halusi suuret kirkkohäät, koska siskollakin oli ollut (saa paljon häälahjoja). Oli hirveetä hössötystä vuoden päivät, kun aluksi arvottiinn kirkkoa ja juhlapaikkaa ja sitten alkoi arpominen teemasta ja väristä etc, minun bestman ehdokkaani vaihdettiin pari kertaa ("ne on ihan mulkkuja"), sitten kauhea stressi mahtuuko hääpukuun tai onko tuo nyt sittenkään oikea, pitää olla nätimpi kuin isosisko ("se on hirvee bitch")..
Lopulta kun häät oli vietetty, piti katsella kaikki häälahjat ja katsoa netistä mitä ne maksoi ("Iik, 130-hengen häät oli kalliimmat kuin häälahjat? Onneksi mamma ja pappa maksoi") . Onnea häiden jälkeen kesti puoli vuotta ja päätin mennä vuodeksi komennukselle Costa Ricaan, eropaperit tuli 3kk myöhemmin perässä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tsemppiä @Iisoppi lle, sulla on hyvä mies, sitä ei muutama metri kirkossa ja pari sormusta mihinkään muuta. Fiksu idea kyllä ottaa pieni aikalisä jos alkaa todellakin tuolta tuntua. Nyt on jo tullut vedettyä sitten hyvät treenit asiasta pohjalle, tietää millaista tulee se stressi olemaan, niin osaa sitten jatkossa vähän paremmin varautua, delegoida, pienentää ja tehdä siitä intiimimpi tapahtuma. Toistenne takiahan te kuitenkin naimisiin menette. Kyllä se siitä taas lähtee lutviutumaan, mies jo sen näytti että hän ei ainakaan ole mihinkään katoamassa ja se kuitenkin lienee se tärkein asia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olemme mieheni kanssa kumpikin huonoja hoitamaan ja järjestelemään asioita (talon ulkopuolella). Usein asiat joita ei tarvitse hoitaa tänään siirtyy huomiselle eikä sitä huomista kuulu eikä näy. Minulle oli inhottavaa tajuta että häät oli tarkoitus olla syyskuussa ja ainut asia joka oli hoidettu oli hääpaikan valinta. Sekin vain sen takia että käly pyysi tarjouksen siitä paikasta johon hänellä oli suhteita. En halunnut että taas käy niin että koska olen saamaton niin muut hoitaa asiat minun puolesta kuin olisin joku kehitysvammainen (vai mikä on korrekti termi nykyään). Oli niin paljon ajateltavaa että aivot meni solmuun ja oli pakko todeta ettei nyt onnistu. Minun ja mieheni tapauksessa voi sanoa että vakka on löytänyt kantensa, saamattomia jahkailijoita molemmat.

Kiitos kommenteista ja kertomuksista @Musta Nuoli , @Paastainen , @BlackWolf, @Czescku , @MacRef .
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Häät on kyllä stressaavia. Vähällä oon päässyt kun oon katellut miten muilla toi touhu menee. Mähän oon kans ihan kehari kaikissa asioissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä Jatkoajan päivitys touhu on kyllä melkoista. Ekana hajosi kaikki ja meni tunnukset solmuun, mitään ei myönnetty ja pitkään ehti kaikki olla päin prinkkalaa. Sitten piti päivittää eilen ja siitäkään mitään tullut, nyt sitten uusintayrityksen uusintayritys tänään. Moniko jaksaa vielä pidättää hengitystä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tänään mustikassa. Ei ne nyt ihan kypsiä olleet kaikki että sai valikoiden kerätä. En minä tänään kerännyt kuin piirakkamustikat. Ihan mukavasti oli kyllä mustikkaa eli varmaan saan hyvin kerättyä omiksi tarpeiksi sekä kerätä parille tutulle normitilaukset. Ja veljelle myös vähän voi kerätä. Äiti ilmoitti että he ostaa torilta jos ei itse ehdi (/viitsi) kerätä (eli vanhemmille ei tarvi kerätä). Tein mustikkapiirakan pyhäpiirakan tapaan eli muropohja ja marjojen päälle kermaviilikuorrutus. Hyvin on maistunut.
 

Ralph

Jäsen
Kohta mennään taas, päivitystaukoa luvassa kymmenen minuutin päästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kohta mennään taas, päivitystaukoa luvassa kymmenen minuutin päästä.
Joo, ei tiedä miten tässä käy. Varmaan tällä kerralla hyvin... tai siis se nähdään sitten joskus jos tulee edes päivityksiä (kuten eilen).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kello on jo 22.03 ja vielä voi kirjoittaa... Mutta voiko lähettää. Kokeillaan...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt siellä reissussa Porissa. Yövyn tällaisessa hostellissa aivan Porin ydinkeskustassa. Kun tämä on keskustassa niin ulkoa kuuluu liikenteen melu ja lintujen laulut hyvin sisälle.

Olisikin pitänyt ostaa korvatulpat kaupasta, ei taida nukkumisesta tulla muuten mitään. Ehkä ainakin tuo liikenteen melu tuosta hiljenee yötä kohti mentäessä.

Huomenna menen sitten Porissa järjestettäville asuntomessuille. En ole koskaan ennen käynyt asuntomessuilla joten ihan mielenkiinnolla odotan tätä tapahtumaa. Lipun hinta oli ennakkoonkin maksaen aika korkea, joten toivottavasti kiinnostavaa näkenistäkin sitten piisaisi.

Tänään tuli vietettyä ihan kiva päivä niin kuin jo tuonne mikä tekee mielen iloiseksi tai muuhun vastaavaan ketjuun kirjoitin. Kelikin oli ainakin ensimmäisenä reissupäivänä kohdallaan, kun aurinko paistoi. Toivottavasti sama meno jatkuu muinakin reissupäivinä.

Facebookkiin tekisi mieli kirjoittaa reissukuulumisia muttta onkin kai parempi olla sinne kirjoittamatta mitään. Ehtii sitä sittenkin kun tulee takaisin kotiin. Kaiketi turvallisempaa kirjoitella tänne nimimerkin takaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanotaan että ryyppääminen käy työstä, mutta mikä työ on niin rankkaa? Nyt kyllä ollaan jo voiton puolella. Eilen 4+8 kaljaa, ekaa kertaa kolmeen päivään sain syötyä ja kroppa otti vähän vettäkin sisään. Onneks sain kaks tuntia nukuttua tai no heräshän siinäkin muutaman kerran painajaisiin. Eilen iltakaljoja hakiessa lepakot hyökkäsi kimppuun tai sekunnin päästä paljastui koivun oksiksi ja ojasta hyökännyt hauki olikin laudanpätkä jne. Toissapäivänä taas tein sen virheen että olin 15h juomatta kun kolmeen asti Ekesissä ja kuudelta vasta Horseen euron häppäriin, mutta hitto ulos asti jono. Hikipisarat valui ja jalat spagettia. Kaks tyyppiä oli enää ennen mua niin oli pakko kävellä ulos. Käsikin olis väpättänyt niin että miten osuu raha kouraan tai isoin murhe oli miten riittää voimat kantaa kahdella kädellä se tuoppi pöytään. No pienen kävelyn jälkeen Konjasta nopea kalja ja se päivä vielä mentiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös