Sanna Marinin hallitus

  • 2 592 175
  • 21 526

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Näkisin, että Iltapäivälehdistön suurin ongelma ovat liioittelevat ja joskus jopa täysin valheelliset otsikoinnit. Ne kun saisi asialinjalle.

Tämä, ja sitten esimerkiksi se, että jakelevat tuomionsa siinä lynkatessaan, joilloin leima on lyöty otsaan ja harvaa sen jälkeen enää kiinnostaa, ettei alunperinkään ole toimittu väärin.

Kuten juuri tuossa mainitsemassani Chempolis-kohussa tapahtui: Sipilä leimattiin käytännössä nepotistiksi sekä omaa ja lähipiirinsä etua ensisijaisesti ajaneeksi (eli käytännössä korruptoituneeksi) poliitikoksi. Lopputulemana Sipilän ei todettu tehneen mitään moitittavaa, mutta ketään ei se enää kiinnostanut kun kuramedian lyömä leima oli jo otsassa.

Vastenmielistä journalismia.

YLE raportoi myös tuosta kohusta hyvin asiallisesti ja - kyllä - puolueettomasti.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marin median edessä. Uskottavuus 0%, selitykset 100%. Uskottavuus ei ole selvästi demareilla se juttu.

Päätoimenpide on pistää ohjeet ja proseduurit kuntoon. No eihän tää epidemia ole jatkunut kun melkein 2 vuotta, mitä sitä kiirehtimään..
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Koko tiedotustilaisuus menee vain tuohon ettei viesti ole tullut kunnolla perille ja viestinkulussa on ongelmia yleisellä tasolla. Tänään kolmelta pidetään siis kokous jossa tarkastellaan että jokainen viesti kulkee tästä lähtien oikealla tavalla perille. Ja tällä on taas koko show kuitattu. Upeasti Marin hiihtelee kohusta toiseen olematta itse koskaan syyllinen mihinkään.

Miten niin? Johan se pyysi anteeksi eli myönsi olevansa syyllinen. Ei myöskään tuominnut valtiosihteerin ja turvallisuusjohtajan toimia, vaan sanoi oman harkintakykynsä pettäneen.

On muiden ihmisten tehtävä arvioida riittääkö tämä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
" Marin pyytää anteeksi ja myöntää, että hänen olisi pitänyt jättää menemättä baariin. "

Nyt on varmaan tuskallista kärvistellä kotona, ihan heti ei ole asiaa bilettämään, siellä on Panu Hörkkö koko ajan puskassa valmiudessa
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kukaan ei muistanut kysyä murhaajasta mitään. No, ei Marin olisi varmaan muistanut siitä mitään.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
- En muista mitä olutta olen juonut, Marin sanoi ja totesi ettei oluella ollut mitään viestiä.

Oliskin hyvä jos olisi ollut puhuva olutpullo. "Sä oot karanteenissa! Hus kotia siitä!"
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomen pääministeri on juonut tuontiolutta. Minkälainen viesti tämä on suomalaisille panimoyrittäjillä?

Suomalainen olut on pahaa. Älä tuhlaa siihen rahaa.

Vähän ristiriitaisia signaaleja kieltämättä pääministerillämme. Eikös hän kuuluisissa Vogue-kuvauksissa pukeutunut juurikin suomalaissuunnittelijoiden luomuksiin.
Jonkin kotimaisen pienpanimon, tai edes Finlandian tai Original Long Drinkin promoaminen olisi ollut näppärä peliliike.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
.
Miten niin? Johan se pyysi anteeksi eli myönsi olevansa syyllinen. Ei myöskään tuominnut valtiosihteerin ja turvallisuusjohtajan toimia, vaan sanoi oman harkintakykynsä pettäneen.

On muiden ihmisten tehtävä arvioida riittääkö tämä.

Näin se meni, kaikki saa pitää työpaikkansa ja itse "kantaa vastuun".

"Anteeksi", vastuu kannettu.

Ja tästä kohti seuraavia kohuja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkälaiset tumut siellä on oikein vedetty, jos Marin ei edes muista juomansa oluen merkkiä?

Vaikka tuo taitaa olla sellaista huonomuistisuutta kuten poliitikoilla yleensä. Corona-oluen juominen olisi ollut vähän liian osuvaa tähän paikkaan.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Pyysi anteeksi käytännössä sitä moneen kertaa etteivät viestit ole häntä tavoittaneet jonka vuoksi harkintakyky on pettänyt yms. Tuo on oma taitonsa samassa lauseessa pyytää anteeksi, mutta kuitenkin vaivihkaa kertoa sen olevan jonkin muun syyn.
Jos joku monta kertaa samassa tilanteessa pyytää erikseen anteeksi sitä että oma harkintakyky on pettänyt, niin miten sen voi tulkita niin että henkilö kuitenkin syyttää jotain muuta? Joku roti nyt näihinkin.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
.


Näin se meni, kaikki saa pitää työpaikkansa ja itse "kantaa vastuun".

"Anteeksi", vastuu kannettu.

Ja tästä kohti seuraavia kohuja.

Olisi kyllä hienoa nähdä oikeasti sitä vastuun kantamista, eikä kuran kaatamista muiden niskaan ja karkuun luikkimista aina jos vähänkin jotain negatiivista uutista ilmassa.
 
K

Kiekkokatsoja

Tiedotustilaisuus: Pylly on pyyhkäisty epämielyttävällä kasvomaskilla.

Oma mielipiteeni: Nyt valitukset ja selitykset pois, + eteenpäin!
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Jos yhtään rivien välistä asiaa lukee nuo anteeksipyynnöt meni enemmän koko ajan siihen että tiedotusvälineissä on ollut vikaa ja se että hallituksen ja thl:n koronaohjeistukset eivät ole yhtenäiset. Nyt ne korjataan kello kolmelta kokouksessa ja kaikilla on taas kivaa yhdessä. Joku roti sinisilmäisyyteen.
Minulla ei ole tapana lukea anteeksipyyntöjen rivien välistä. Jos joku pyytää anteeksi, hän pyytää anteeksi. Ei sitä nyt oikein sen enempää voi tulkita.
Ja selkeästi koronaohjeistukset eivät olleet yhteneväiset. Ei sitäkään nyt sen enempää tarvitse tulkita.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pyysi anteeksi käytännössä sitä moneen kertaa etteivät viestit ole häntä tavoittaneet jonka vuoksi harkintakyky on pettänyt yms. Tuo on oma taitonsa samassa lauseessa pyytää anteeksi, mutta kuitenkin vaivihkaa kertoa sen olevan jonkin muun syyn.

Mitä hänen sitten olisi pitänyt tehdä? Pyytää poliitikko miten tahansa anteeksi, on aina joukko tyytymättömiä. Ja jos Marin nyt eroaisi, toinen joukko olisi syyttämässä rintamakarkuruudesta kesken koronakriisin, hävittäjäpäätösten ja lähestyvien aluevaalien.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On yksittäisen henkilön harkintakyky. On erityisavustajia maksettuna verorahoilla. On sihteereitä maksettuna verorahoilla. Silti tämä ko. henkilö ei muka tiennyt / osanut itse ajatella.

Miten sama henkilö voi sitten odottaa tavallisilta kansalaisilta fiksumpaa käytöstä? Ei ole assareita, ei avustajia, ja kaiken logiikan mukaan myöskin harkintakyky/päättelykyky pitäisi olla erinomaisella tasolla valtionjohdon tehtävissä olevalla henkilöllä vs. tavallinen rivikansalainen.

Lisäksi tuossakin heittää ainakin epäsuorasti muita bussin alle, ja itse vetoaa vain epäkurrantteihin tekosyihin.

Nyt ei enää puhuta tyhmästä henkilöstä vaan hyvin itsekkäästä "minä minä, muista vitut väliä" -henkilöstä.

Nyt kun on pyydelty anteeksi, voikin taas pakottaa jonkun eroamaan ja jatkamaan kohti seuraavaa kohua.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olihan tuo nyt suorempi anteeksipyyntö mitä odotin, eli siitä propsit. Sitä onko anteeksipyyntö riittävästi onkin sitten taas eri juttu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On yksittäisen henkilön harkintakyky. On erityisavustajia maksettuna verorahoilla. On sihteereitä maksettuna verorahoilla. Silti tämä ko. henkilö ei muka tiennyt / osanut itse ajatella.
Varmaan palkannut noita avustajia sen takia, ettei itse tarvitse ajatella kuin sitä millaista ruokaa kokki tekee.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
- En muista mitä olutta olen juonut, Marin sanoi ja totesi ettei oluella ollut mitään viestiä.

Seiskasta löytyy video jossa Marin tanssii aamuyöllä coronapullo kädessä ja tsekkailee älykelloaan.
 

Byvajet

Jäsen
Tämä Boeliuksen ja Särkän kaltaisten ihmisten seurassa pyöriminen vahvistaa kyllä Marinista tietynlaista mielikuvaa

Pelkkää laskelmointiahan tuo on, demareiden nuorennusleikkausta ja tunnetuksi tekemistä nuorempien keskuudessa. Tietojen mukaan nämä eivät olleet mitään Marinin kavereita, vaan hän tuppautui seuraan.

Tuskin Marin tuohon seuraan hakeutuisi, jos taustalla ei olisi vaikutusmotiiveita. Tämä valitettavasti on yhtä uskottavaa kansan kosiskelua kuin Jutan verkkosukkahousut.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Olisi ollut rehellinen ja ottanut vain vastuun asiasta itse, koska hän ollut vastuussa vain itse teoistaan. Kuinka vaikeaa on myöntää virheensä ja sanoa olevan asiasta pahoillaan? Ei muuta. Karmeaa selittelyä ja muiden syyllistämistä samalla niin kaikelta menee pohja.
"Minulla on harkintakyky pettänyt ja olen siitä pahoillani". Kohtuullisen suora lainaus. Allekirjoittanut kyllä lukee tuon niin että hän myöntää virheensä ja pyytää anteeksi. En tiedä miten sen voi muuten tulkita, ja tuon hän toisti monta kertaa.
Nyt on sitten muiden tehtävä arvioida onko anteeksipyyntö riittävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös