Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 343 639
  • 66 863

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Muutaman kuukauden maksoin ihan turhasta, kun se kk-maksu hukkui Visa-kortin kohinaan. Kai se jossain pienellä painetussa osassa oli. Vedin herneet nenään ja lopetin tilaamisen.

Lainaan viestistäsi vain tämän pätkän. Osin tuttuja juttuja nämä esille nostamasi asiat minullekin. Kerran makselin turhaan tässä vuosi-kaksi takaperin muutaman kuukauden verran 20-30 euroa/kk kännykkäliittymästä. En ollut kyseistä liittymää käyttänyt enää mutta se oli silti jäänyt päälle ja kerryttänyt maksuja. Sitten tässä ihan hiljattain oli kova työ sulkea kaikki käytössäni olleet suoratoistopalvelut ja kanavat. Aina jostain putkahti tietoon ja esille joku vielä päällä ollut suoratoistokanava.

Vaikka soitin jo kerran Telian asiakaspalveluun että haluan sulkea kaikki suoratoistokanavat jotka minulla oli käytössä ollut niin silti kun seuraavan kerran pari viikkoa myöhemmin vielä soitin niin olihan sinne vielä jäänyt päälle jokin kanava. Ja sitten kun noita suoratoistopalveluita on useita ja esimerkiksi urheilut on pirstaloituneina usealle eri kanavalle niin tarkkana siinä saa olla mitä tilaa ja että kaikki tulee sitten myös suljettua tarvittaessa.

Aiheutti vielä sitten hämmennystä kun lopulta olin saanut kaikki maksukanavat suljettua heinäkuun loppuun niin telkkarissa näkyi vielä kaapelikortilla joku Cmore Sport elokuun alkupäivinä. Tuli sellainen fiilis että jäikö sinne nyt perkele silti vielä joku kanava päälle? No ei jäänyt, vaan jostain syystä tuo ei mennyt ihan heti katki.

Nyt koitan mennä ilman suoratoistopalveluita ja maksukanavia aika pitkänkin aikaa. Tietenkin syksy lähenee ja urheilukaudet alkaa taas uudelleen, siinä on houkuttimia ottaa urheilukanava taas käyttöön mutta enpä tiedä? Ei niitä kaikkia urheiluita tarvitse livenä nähdä, välillä riittää että näkee tulokset ja toisten kommentit peleistä.

Ja minun elämä toisaalta arkisin myös sen verran täyteen ahdettu plus että menen aikaisin jo maatekin yleensä niin ei siinä arkipäivinä ehdi paljoa urheilua katselemaan. Eri asia on viikonloput mutta onko se urheilun katseleminen vain viikonloppuisin sen hinnan arvoista?

No joo, minut tuntien minun on vaikea kyllä pysyä olemaan ilman maksukanavia. Jo alkanut Valioliiga oli yksi koetinkivi. Ja nämä sateet ja kesäloma toinen. Pitäisikö joku leffa-sarjakanava napata sade-ja lomapäivien ratoksi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tästä vain tyydytystä hakemaan... En tiedä miten joku peli sitä voisi antaa. Enkä edes oikein tiedä mikä peli on kyseessä mutta grafiikka on ainakin ihan kökköä. ;-)
 

Liitteet

  • Screenshot_20210815-132958~3.png
    Screenshot_20210815-132958~3.png
    713,7 KB · kertaa luettu: 100
Tuli selailtua jatkoajan vanhoja ketkuja sun muita juttuja. Vastaan tuli tuo legendaarinen "parahin mustatkortit" ketju, jossa Klose vaati vedossa voitettuja rahojaan ja ilmeisesti oli jotain lahjonta/prätkäjengi juttuja ladellut, tiedä sitten kuinka tosissaan oli.

Olipahan hyvää viihdettä kun aikuiset ihmiset vänkäsivät ja olivat kaikki kuin pyhäkoulusta. Ja tottakai vedothan kuuluu maksaa ei siinä mitään, herranjumala.

Tietääkö joku saatiinko tuohon saagaan ikinä ratkaisua mahtoiko klose saada pennosensa vai jäikö käteen luu?
Kaivoin tän esiin, hyvää settiä. En vaan tiedä kumman puolelle asettuisin, sen jonka talouden kaataa 800e vai sen joka laittaa liivijengit hakemaan 800e :D

E; Ja tarkoitin tolla talouden kaatumisella sitä että sopimalla varmasti olisi onnistunut vaikka 50e kuussa takaisinmaksua.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: EP34

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kesälomaani periaatteessa vierähtänyt jo kaksi päivää. Epävirallisesti lomani alkaa jo silloin kun pääsen loman viettoon viimeisen työvuoron jälkeen lähtemään töistä, virallisesti se loma taitaa alkaa vasta alkavan viikon maanantaista.

Kesälomani ensimmäiset päivät eivät ole olleet kyllä kovin ruusuisia. Lauantain lähinnä vain laiskottelin ja sunnuntaina eli tänään piti käydä tuolla naapuripitäjässä Lepaalla täältä Hämeenlinnasta mutta matkan teko pyörällä jäi kesken.

Yhteensä tuonne Lepaalle ja takaisin olisi tullut matkaa täältä ainakin 26 kilometriä mutta matka jäi kesken 12 kilometrin kohdalla. Niin kuin jo vitutusketjuun kirjoitin niin pyörän takarengas tyhjeni täysin ilmoista kesken matkan ja ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin soittaa isälle että hän tulee hakemaan minut sieltä korvesta takaisin kotiini. Onnekseni isä ei lopulta kovin ärtynyt ollut vaan suhtautui aika leppoisasti tapahtumiin, ihmetteli hieman että olin lähtenyt näinkin sateisella kelillä pyöräilemään ja kirosi nykyajan renkaita kun ovat niin heikkoa tekoa. Häneltäkin oli pari viikkoa sitten tyhjentynyt rengas ihan kotipihassa. No, lopulta pääsin kotiini ja tuumattiin että näin voi vain käydä välillä. Isä otti myös pyöräni huoltoonsa.

Eli mitään ihmeempää en ole vielä ehtinyt lomallani tekemään mutta tarvitseeko sitä edes aikatauluttaa lomaansa niin täyteen? Minä nautin lomallani myös siitä että on just mahdollista lorvailla ja laiskotella. Ei ole niin täyteen ahdettuja aikatauluja kuin töissä.

En minä odottanut lomaa niin paljoa sen takia vain että sitten rymisee ja tapahtuu elämässäni vaan osaan arvostaa myös sitä aikaa kun ei tapahdu. Saa olla vain vaikka kotona, nauttia pitkistä aamuista ja olla vain kiireettömästi. Eikö se ole lähes yhtä ihanaa kuin se jumalaton suorittaminen?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
No eihän sennumittiiä voisi kukaan muu järkätäkään kuin reservin leijona :)
 
Tuli taas mielenkiintoinen keskustelu vastaan näistä sähkölaitteista ja ruanlaitosta yms. Itse jätän ihan huoletta astianpesukoneen, pyykinpesukoneen päälle kun lähden kotoa, myös ruoka uunissa monesti yön yli. Perunat saa jäädä kiehumaan jos käyn kaupassa tai koiran kanssa 20min lenkillä, en koe mitään ongelmaa. Moni kauhistelee näitä. Kuka vittu kyttää kun nykypesukoneet pyörittää sukkia 3h kun pitää olla A+++++++++++++++ merkinnät niissä ja säästöt sitä kautta?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selänteen Teemu lähti takaisin Kaliforniaan. Tuleekohan Leville ensi talvena? Piruparka. Koittaakee nyt viihtyä siellä ranchillanne.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kamoon, kaikkienhan tähän ketjuun on pakko kirjoittaa. Täytin vain velvollisuuteni. Nyt voin siirtyä reserviin.

Aina mukavaa kun joku muukin HPK-kannattajista kirjoittaa tähän ketjuun viestejä kuin vain lähinnä minä ja @banaaninviljelijä sekä joskus, nykyään aika harvoin @Vuokralainen. Näihin viesteihin tulee kieltämättä helpommin kommentoituakin jotain koska tuntee kirjoittajan ns. hengenheimolaiseksi. Samaan ryhmään kuuluvaksi.

Olen jo niin monta kertaa sanonut mutta sanon vieläkin kun tykkään muistella menneitä että ennen minäkin olin aktiivisempi kirjoittajanakin tuolla HPK-keskusteluissa. Sitten on tapahtunut jotain, en vain tiedä itsekään mitä? Ja minut voi tavata nykyään eritoten lähinnä vain täältä Kierrätyskeskuksen puolelta. Tänne kun vaan kirjoittaa niin ei saa vastakaikua viesteilleen niin paljoa ja usein kuin kirjoittaisi lätkä- tai vapaan puolen keskusteluihin. Toki luen yhä aktiivisesti noita muitakin keskusteluja, etenkin HPK-osiossa.

Tässä voi olla tapahtunut muutoksia jo ihan luonteessani asti. Enää en ole niin kärkäs ja fanaattinen ja ei ole tarvetta samalla lailla julistaa mielipiteitään kuin ennen. Nykyään sorrunkin liian usein tähän monien arvostelemaan päiväkirjameininkiin. Mutta onneksi saan yhä olla täällä ja yhdestä rakkaasta vapaa-ajan viettotavasta ei tarvitse luopua.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuli taas mielenkiintoinen keskustelu vastaan näistä sähkölaitteista ja ruanlaitosta yms. Itse jätän ihan huoletta astianpesukoneen, pyykinpesukoneen päälle kun lähden kotoa, myös ruoka uunissa monesti yön yli. Perunat saa jäädä kiehumaan jos käyn kaupassa tai koiran kanssa 20min lenkillä, en koe mitään ongelmaa. Moni kauhistelee näitä. Kuka vittu kyttää kun nykypesukoneet pyörittää sukkia 3h kun pitää olla A+++++++++++++++ merkinnät niissä ja säästöt sitä kautta?
Nään on näitä. Ehkä opit itsekkin kun se pyykkikone kerran kärähtää. Kaveri lähti aikanaan saunakaljoja hakemaan ja joi tuopposen baarissa matkalla. Sähkökiukaan laitto päälle lähtiessään ja aatteli että onpa valmiit löylyt kun tulee. No palokunta sammutteli jo kämppänsä.
Harvoinhan nää omalle kohdalle sattuu, mutta tolkku on sallittua.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Aina mukavaa kun joku muukin HPK-kannattajista kirjoittaa tähän ketjuun viestejä kuin vain lähinnä minä ja @banaaninviljelijä sekä joskus, nykyään aika harvoin @Vuokralainen
On joo vierailut yleensäkin täällä kierrätyskeskuksessa itselläni vähentyneet todella reilusti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin eilen illalla kerrankin oikeaan aikaan Facebookissa ja selailin Hämeenlinnan Roskalava-ryhmää. Jos joku ei tiedä niin ryhmässä ihmiset siis lahjoittaa heille vaikka turhiksi jääneitä tavaroita eteenpäin.

Sain tuolta ryhmästä sitten varattua itselleni tuon Marko Jantusen tarinan "Läpi helvetin" ja äsken hain kirjan. Siellä se kirja oli jätettynä yhden talon katetulle kuistille niin kuin lahjoittaja lupasikin tekevänsä. Ehkä oli vähän karu fiilis napata kirja siitä mukaansa vain ilmoittamatta siitä kenellekään, ettei kukaan vain nähnyt ja luullut naapurissa vaikka varkaaksi. Noh, hyvin lopulta kaikki meni, sain kirjan ja kai se on tätä korona-aikaa kun ihmiset mieluusti toimii nyt kontaktittomasti.

Minä en ole vielä koskaan lukenut tuota Jantusen kirjaa vaikka onhan siitä jo aikaa kun se julkaistiin. Ja aina nuo tarinat jossa edes joltain osin ollaan painittu samanlaisten ongelmien kanssa kuin minäkin aikoinaan niin kiinnostaa minua. Ja aika mielenkiintoista juttelua tuon kirjan ympäriltä ainakin käytiin silloin muutama vuosi sitten. Ehkä voin oppia lisääkin taas tuo kirjan avulla. Ja kun en siitä mitään maksanut tosiaan niin ei nyt niin maata kaadakaan vaikka kirja olisi huti hitin sijaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä tuo on @vilperi ehdottomasti lukemisen arvoinen. Hyvä bongaus!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
MY GOD että vetää joskus huuruun nuo veljet liikenteessä jotka ei havainnoi liikennevaloja. Äskenkin joku uninen hiirulainen istui siellä lämpöisessä ohjaamossa samalla kun itse taustalla laitoin ohjauspelin kuntoon ja tulin siihen oikealle kaistalle. Valot vaihtuu vihreäksi ja tämä veli ihmettelee siellä ja polttaa sähkötupakkaa, painan tööttiä niin vihdoin siellä hiirulainen herää ja saa koslansa liikkeelle. Kysyn vaan että missä on tämänkin kuljettajan kunnioitus, respect, liikennettä ja kanssa-autoilijoita kohtaan? Sitä mä kysyn. Ja jos en pahasti erehdy niin tämäkin uninen hiirulainen parkuu tällä hetkellä elämän kovuutta jossain vitostien varressa, samalla voidaan sit kysyä että tykkäskö se tuosta äskeisestä näytelmästä.

Kuopiolaisena autoilijana, MÄ HÄPEÄN.

br #69
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tänne kun vaan kirjoittaa niin ei saa vastakaikua viesteilleen niin paljoa ja usein kuin kirjoittaisi lätkä- tai vapaan puolen keskusteluihin.

Kyllä mä ainakin viestejäsi usein luen ja tuskin olen kovin outo lintu sen suhteen. En ole HPK:n miehiä mutta olen leiponut kiekon reppuun Rinkelinmäellä joskus aikoja sitten. PS kaikille vitsailijoille: kyse ei ollut alkulämmittelystä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä mä ainakin viestejäsi usein luen ja tuskin olen kovin outo lintu sen suhteen. En ole HPK:n miehiä mutta olen leiponut kiekon reppuun Rinkelinmäellä joskus aikoja sitten. PS kaikille vitsailijoille: kyse ei ollut alkulämmittelystä.

Joo, kyllähän varmaan lukukertoja omatkin viestini saavat täälläkin osakseen mutta tarkoitin että olihan se aikoinaan mielenkiintoisia ja värikkäitä keskusteluja mitä sain käydä kun kirjoittelin lätkäkeskusteluihin ja vapaan puolelle. Tännekin ketjuun ja muualle Kierrätyskeskukseen kun kirjoittelee niin onhan se selkeästi useammin vain lähinnä yksinpuhelua. Tai siis tuntuu minusta siltä kun niihin ei kukaan aika useinkin kommentoi ainakaan julkisesti mitään.

Aikakin on voinut vähän kullata muistoja ja itsehän minä olen nykyisen linjani valinnut. Yksi isokin syy on kyllä sekin että arkisin ei ole niin vain minulla aikaa ja voimia panostaa tämän palstan lukemiseen ja tänne kirjoittamiseen. Ehkä viestin vielä aikaiseksi saisi mutta se että jos siitä seuraisikin keskustelua niin jaksaako siihen enää panostaa niin paljoa?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kuulin juuri kaksi aseen laukausta, ei voi erehtyä. Häästäg itä-Helsinki.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Perkele. Elämäni eka punkinpurema. Ei täällä ole ennen niitä ollut. Metsässä varmaan kiipesi housunpuntista sisään. Suihkussa huomasin kun oli purrut sääreen. Ihan pieni oli edelleen, tuskin kauaa oli tuossa. Mitkä todennäköisyydet minulla nyt on saada hengenvaarallinen sairaus, jos kyseinen punkki esiintyi Pirkanmaan keskiosissa? Ja kuinka pian tiedän, että pitää soittaa Hatanpäälle ja hautaustoimistoon?

Googletin itse, ei tarvitse kertoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös