Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jatketaan taas perinnettäni...
 

Liitteet

  • 400119400759_242026~2.jpg
    400119400759_242026~2.jpg
    134 KB · kertaa luettu: 54

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täällä monikin puhuu siitä että joku asia on "oksettavaa", esim. Liigakeskusteluissa on oksettavia pelaajia tai se on oksettavaa kun iso seura ryöstökalastaa pelaajia. Onkohan nämä jotka näin mainitsevat käyneet useinkin oksentamassa?

Ja juu, itsekin maininnut. En ole tainnut kuitenkaan oksentaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksi sitä ajattelu usein keskittyy niihin negatiivisiin ja ärsyttäviin asioihin? Minunkin elämäni on nyt helmikuussa todennäköisesti yhtä juhlaa vain ja jaksan miettiä silti enemmän niitä negatiivisia asioita ja purnata niistä? Onko ne negatiiviset ajatukset sitten niin voimakkaita että keräävät huomion?

No, jos tosiaan nyt keskittyy lähinnä niihin positiivisiin asioihin. Jonkun verran olen jo kirjoittanutkin näistä asioista tännekin mutta kertaus on opintojen äiti ja onhan sitä aihetta nyt hehkuttaakin, ilo pitää ottaa silloin irti kun siihen on aihetta.

Eli voi olla että tulee pidettyä ensi viikonloppuna yhden hengen alkoholittomat juhlat. En tiedä sitten kuinka paljon tuolla yhtälöllä saa vaan juhlan tuntua aikaan ja ehkä vieraitakin, lähimmäisiä kutsuisin paikalle jos ei olisi tätä koronavaaraa. Mutta nyt mennään yksin ja koitetaan vähän juhlistaa elämän eteenpäin menemistä.

Näiden juhlien ajankohta on vaan vielä vähän epäselvä. Tiistaina on kyllä palkkapäivä, tällöin pitäisi mennä viimeinen erä ulosottovelkoihin mutta sitä ei tiedä kuinka nopeasti tuo erän maksu näkyy noissa ulosottotiedoissa netissä. Juhlat pidän vasta sitten kun se lopullinen sinetti tulee, toki näin.

Juhlien aihe on tosiaan sitten aikanaan elämän eteenpäin meneminen. Juhlistan sitä kun elämä on ruvennut hymyilemään, minullekin. Helmikuussa tapahtuu kuitenkin kummatkin isot asiat, eli allekirjoitin uuden työsopimuksen ja ulosottovelat tulee kuitatuksi. Siinähän sitä on aihetta juhlaan.

Pöytään erilaisia herkkuja, ainakin täytekakku ja bebe-leivoksia. Pari alkoholitonta kuohuviinipulloa ostan Alkosta ja kahvit keitän. Musiikkia taustalle soimaan... Ja mieli iloiseksi.

Aika hyvä fiilis on. Toki odottavakin, odotan ensi viikkoa kun velat tulee kuitatuksi. Sellainen fiilis että joku muuri korpivaelluksen ja hyvän elämän välillä on murtumassa ja minäkin olen purjehtimassa onnen satamaan. Ääh, en oikein osaa kirjoittaa tunteitani sanoiksi. Mutta en ole sekoamassa silti vaan olen onnellinen ja ehkä innostunutkin.

Toki tätä innostuneisuuden fiilistä lisää taas tuo helkkarin upea jo keväinen ulkona vallitseva keli. Kevät keikkuen tulevi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten tässä nyt sitten ehtii kaikki hernerokat, laskiaispullat, sydänleivokset ja ystävänpäiväkakut tekemään. Kiirettä pukkaa pienellä ihmisellä... ;-)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä suosittelen kaikille että käy välillä duunissa. Se avartaa. Näkee miten ne elää. Tietää mitä se on. Edes kerran viiteen tai kymmeneen vuoteen. Hitto monta kuukautta meni että sain sosiaalisen elämän takaisin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään pääsin pelaamaan pitkästä aikaa biljardia. Koronakieltojen takia meitä kotikuntoutujia ei oltu päästetty aikoihin vierailemaan tuonne mielenterveyskuntoutujien asuinlaitokseen enkä ollut pelannut biljardia muuallakaan.

Pari viikkoa sitten tuo vierailukielto poistui niin että lauantain päiväkahveilla tuolla sai alkaa käymään. Viime viikonloppuna olin kuitenkin töissä mutta tänään sitten päiväkahveille pääsin. Laskiaisen takia kahvit oli kuitenkin nyt siirretty lauantailta sunnuntaille.

No, minähän olin juomassa kahvit tuolla tänään. Ja kahvien jälkeen pelasimme tutun pelikaverini kanssa pari erää biljardia. Hävisin kyllä pelit 1-3 mutta olipahan hauskaa pelata pitkän tauon jälkeen bilistä. Omat pelitaitoni taisivat olla vielä ruosteessa mutta pääasia että sai vihdoin pelata.

Olihan tuo biljardi kuitenkin iso osa elämääni muutaman vuoden ajan. Sitten tuli tämä melkein vuoden tauko. Eikä nytkään biljardia pääse pelaamaan varmaan kovin usein. Biljardin peluu oli varmaan yksi asioista mitä eniten olen kaivannut tänä aikana kun korona on pistänyt aktiviteetteja Ja tapaamisia tauolle. Oli erittäin kivaa päästä pelaamaan taas biljardia!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuten jo tuonne Vitutusketjuun kirjoitin, niin jyrkkä ei kaikelle ystävänpäiväpupuilulle.

Ei äijillä ole ystäviä, niillä on kavereita. Ja kaveripäivä on mikä tahansa päivä. Ei sitä kaveruutta tarvitse sen enempää alleviivata, se on sitä kun kokoonnutaan yhteen ottamaan olutta ja katsomaan lätkää. Tai sitten kokoonnutaan Jatkoaikaan spämmäämään. Jokainen tietää sen merkityksen ilman mitään pupuja ja sydämiä. Ugh.

Tällä avautumisella haluan toivottaa hyvää ystävänpäivää kaikille tuntemilleni ja tietämilleni jatkislaisille. Teissä on paljon hienoja tyyppejä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aloin taas miettimään tätä omaa muuttumistani Jatkoajan keskustelupalstan käyttäjänä vuosien varrella. Ennen kirjoituksieni pääpaino oli kuitenkin jääkiekossa, sen lisäksi tuli kirjoitettua jopa muistaakseni politiikasta, ja vapaassa keskustelussa myös vaikutin aika paljon muistaakseni sekä olinpas myös innokas kirjoittaja kalsarikänniketjussakin.

Mutta loppupeleissä taisin ennen kirjoittaa huomattavasti vähemmän yksityiselämäni asioista tänne. Näin muistelisin ja joku muukin pitkän linjan nimimerkki on saattanut pistää tämän nimimerkkini käyttäytymisen muutoksen vuosien varrella merkille. Jonnet ei muista mutta kokeneemmat käyttäjät saattavat muistaa.

En tiedä sitten mikä tässä vuosien varrella on toiminut muutoksiin vaikuttaneena syynä. Näin äkkiseltään ajateltuna voisi miettiä että minä olen ihmisenä hieman muuttunut. Minulla ei ole enää ollut tarvetta kirjoitella mielipiteitäni moneen eri asiaan, etenkin jääkiekon puolella. Sellainen fanaattisuus on minusta vähentynyt ja olen rauhoittunut mielestäni vuosien varrella.

Täytyy kyllä sanoa että ennen sain tästä keskustelupalstasta enemmän irti kirjoittajana. Oli hienoa olla mukana kunnon keskusteluissa ja välillä väännöissäkin. Nykyään tämä on minun osaltani vain tällaista yksinpuhelua enimmäkseen. Ja aivan liikaa kirjoitan tänne yksityisasioitani nykyään.

Yksi syy muutokseen voi olla kyllä sitten sekin että elämä heittelee. Nyt on aika hektinen elämän vaihe kuitenkin taas menossa ja ei ole niin paljoa aikaa panostaa kirjoittamiseen täälläkään. Kuitenkin jotain haluan kirjoittaa niin kirjoittaa niistä arkipäivän asioista kun niistä syntyy helpolla tekstiä eikä erikseen tarvitse seurata mitään. Tai lukea muiden keskusteluja niin paljoa että pystyy ottaa itse keskusteluun osaa.

En kuitenkaan mitään ylimääräistä pulttia tästä keskustelupalstasta ota elämääni. Tämä on kiva osa elämää mutta ei kuitenkaan koko elämä. Kiva että saan kirjoittaa tänne tänä päivänäkin vielä ja ehkä jonain päivänä menen ainakin muutaman askeleen kohti noita entisaikoja. Muistan kyllä että se keskusteluissa aktiivisesti mukana oleminen oli kuitenkin varsin mielekästä ja kiinnostavaa puuhaa vaikka välillä tuli turpiinkin (niin sanotusti) kunnolla. Esimerkiksi turpiini sain niinä vuosina kun kannatin täällä innokkaasti Tarja Halosta pressaksi.

Mitä tässä yritän sanoa? Ehkä tuli taas kaipuu noihin entisaikoihin. Kun ei tämä keskustelupalsta tarjoa enää niin paljoa minulle kuin ennen. En tässä nyt sitten halua osoitella sormella ketään toista nimimerkkiä ja halua tehdä tästä mitään isompaa dramatiikkaa. Mutta onhan tämä nyt nimenomaan keskustelupalsta, ei sosiaalinen media sinänsä eikä blogi.

Joskus on vaan ihan tervettä tarkastella omaa käyttäytymistään. Ja voisin taas koittaa vähentää noita tarinoitani yksityiselämästäni täällä, koska en tiedä onko se kovin tervettä edes. Joskus voisin miettiä enemmän mitä täällä julkaisen. Ja voisin aloittaa keskusteluissa mukana olemisen vaikka rohkeasti ensin täällä kierrätyskeskuksen puolella. Siitä se sitten ehkä taas lähtee?

Ja, en ole kuitenkaan poistumassa täältä. Sellainen ei ole käynyt mielessänikään. Ei tämä elämääni niin häiritse että täältä pitäisi poistua kokonaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos täällä Jatkiksessa jokin osio on edelleen voimissaan, niin se on politiikka. Muualla on hiljaisempaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos täällä Jatkiksessa jokin osio on edelleen voimissaan, niin se on politiikka. Muualla on hiljaisempaa.

Regimen junaileva salaliitto. Pilluketjuissa olisi sutinaa, mutta ne vedetään lukkoon niin nopeasti ettei edes kerkee lipasta naurunappulaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Regimen junaileva salaliitto. Pilluketjuissa olisi sutinaa, mutta ne vedetään lukkoon niin nopeasti ettei edes kerkee lipasta naurunappulaa.
Luulen että pilluketjuihin ei täällä hirveästi kontribuutiota ole, jos todellisista kokemuksista puhutaan. Ukkomiehet ovat niitä harvoja, joilla voisi olla noihin annettavaa, ja en usko, että nämä taas jaksavat noista asioista kirjoitella.

Itse en oikeastaan edes jaksaisi kirjoitella seksistä, oli sitä paljon tai vähän.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikähän tuossakin on etteivät keskimäärin 38-vuotiaat miehet (ja naiset) saa keskustella niinkin luonnollisesta asiasta kuin seksi? Jos syynä on palstaa lukevat lapset ja nuoret, selitys ontuu pahasti: yhtä lailla mädätystä pienet lukijat kohtaavat lukiessaan vaikka niinkin sivistynyttä keskustelua kuin liveseurantamarmatusta. No, linja on vedetty ja sillä mennään.
Jos näistä asioista haluaa keskustella, kannattaa mennä Vauva-lehden keskustelupalstalle. Tämä ei siis minään vittuiluna, vaan vinkkinä. Mutta keskusteluseura pitää muistaa: eivät ne ole mitään himokkaita tiukkakroppaisia fitnessbeibejä, vaan väsyneitä kouvolatukkaisia yksinhuoltajia. Kun tämän muistaa, niin siellä on hyvä meno.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Näin opiskelijana pitäisi varmaan hakea kesätöitä. No, en ole hakenut, työt haki minut ja kokkiopiskelija on kesän sairaalassa hoitajana töissä (hoitsun paperit taskussa 24 vuotta).
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Vähän ollu tänään kuumeinen ja tukkoinen olo. Yskättää ja niistellessä oikea korva huutaa hallelujjaata. Omat testit käyttöön ens alkuun näin poikkeusaikanakin eli iso pulloa Negritaa totina, ja jos vielä huomenna tutinaa niin pakko vissiin mennä ottamaan topsia nokkaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Suoraan voin tunnustaa että en ihan joka päivä jaksaisi puurtaa tällaisia päiviä läpi kuin mitä tänään oli. Tänään ohjelmassa oli 7 tunnin työpäivä ja työpäivän päätteeksi lääkärikäynti. Kohteet ovat niin erillään toisistaan että ihan kivasti sai tänään kävellä. Kotoa töihin, töistä kaupungin torin laidalle lääkäriin ja lääkäristä lopulta kotiin.

Kävelymatkaa kertyi tänään yhteensä noin 6,7 kilometriä ja käveltyjä askeleita päivän aikana lähes 19 000! Joka paikkaan toki vielä kävelinkin enkä käyttänyt missään vaiheessa polkupyörääkään vaikka fillarissa ne nastarenkaat ovatkin.

Kyllä varmaan tällaiset päivät tekee kunnolle ihan hyvää mutta olen sen verran laiska että ei tällaisia päiviä mielellään ihan jatkuvasti. Koen nytkin olevani melkoinen sissi, aika hyvin kuntoni riitti kuitenkin koko päivän ajaksi.

Muuten työpäivä oli kyllä ihan ok mutta sai tosiaan liikkua päivän aikana.
 

Glove

Jäsen
Vähän ollu tänään kuumeinen ja tukkoinen olo. Yskättää ja niistellessä oikea korva huutaa hallelujjaata. Omat testit käyttöön ens alkuun näin poikkeusaikanakin eli iso pulloa Negritaa totina, ja jos vielä huomenna tutinaa niin pakko vissiin mennä ottamaan topsia nokkaan.
Kai nyt pelkästään isosta pullosta Negritaa seuraa tutinaa huomisaamulle?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kai nyt pelkästään isosta pullosta Negritaa seuraa tutinaa huomisaamulle?
Ei se nyt ainkaan ennen oo tuottanut, joten tuskin huomennakaan. Tökkimäänhän tuo pahanen alkaa vaan lopuillaan, mutta lääke. Sen verta parempi on jo olo, että kuuman perään tilasin muutamat nallet yöks kylkeen viilentämään.

Sitä jotain miesflunssaako ollut vaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vaikka taksikuskien osaamattomuutta täällä juuri toissa viikonloppuna vähän kritisoin niin onneksi luotettavuutta löytyy.

Lauantaisen jatkispoikien illan jälkeen oli luuri kateissa. Sunnuntaina älysin vilkaista google find my phonea ja sitten kun paikansi niin paikansi ihan toiselle puolelle Vantaata kuin missä olen tai oltiin illalla. Eli taksiin oli pudonnut. Luulin että olisi paikalliseen jäänyt. Mutta olo oli vielä aamusella sen verran heikko ettei jaksanut mitään tehdä asian eteen. No onneksi yökyläilemässä ollut tytär tuli sitten käväisemään (hakemaan koulurepun ja tuomaan petivaatteet pesuun) niin pystyin soittamaan omaan puhelimeeni kun olin jo sen verran toipunut. Taksi-isäntä kertoi että renki kertoi löytyneestä puhelimesta ja hän oli käynyt hakemassa sen kotiin ja odottelikin soittoa (onneksi oli akkua jäljellä). Soitin tyttären puhelimesta ja puhelin tuli koti-ovelle eilen illansuussa. Ei meinannut edes rahaa huolia, mutta väkisin annoin 20e (olin varannut tuplasti tuon). Ei ole kuulemma hirveän harvinaista puhelinten taksiin jättäminen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En tiedä mikä tämä projekti on mutta miehen lapsi vietti viikonloppuna "digipaastoa". En tiedä onko kukaan muu tätä termiä kuullut. Eli puhelinta käytettiin vain soittamiseen ja muiden laitteiden käyttö minimoitiin (nolllaan). Televisio oli osittain sallittu. Me sitten miehen kanssa kehiteltiin muuta tekemistä. Käytiin hiihtämässä, kolaamassa lunta pihasta, laitettiin ruokaa, siivottiin pari kaappia, leivottiin, korjattiin leivänpaahdin ja pelattiin kasa lautapelejä.

Lautapelit oli ihan kivoja... Trivial Pursuit, Monopoli, Hotelli, Afrikan tähti, Gold Armada, Kummituslinna, Muuttuva labyrintti ja Build-up. Jokainen voitti jotain ja mukavaa oli. Välillä piti kyllä tankata ohjeita hyvin tarkasti että tiesi että mitä piti tehdä. Unoakin pelattiin ja seiskaa (korteilla). Lapsi sitten dokumentoi kameralla näitä aktiviteetteja. Ystävien kanssa sitten jakaa kokemuksia kuvien kanssa, digipaastolla olosta...
 
Huhhuh. Tänään on minun syntymäpäiväni. Olisimpa vielä lapsi ja alakoulussa niin voisi pitää legendaariset kaverisynttärit kotona ja syödä pitsaa ja herkkuja. Linko on varsinainen herkkuperse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös