Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 284
  • 47 167

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistäköhän löytyy video MTV3:lta, vai olikohan Neloselta tulleesta TV-pelistä, jossa katsojat yrittivät saada stripparilta vaatteita pois? (Siinä jopa onnistuen.)
Voin vain kuvitella, kuinka äitien pikku kerubit olivat **** ojossa telkkarin ääressä, kun "mahtavat kaksoset" päästettiin valloilleen. Tätä ei myöhäisillan teeveeseen tietenkään kelpuutettu ja äidit/iskät huutoäänestivät ohjelman peruuttamisesta äänivyöryin 100-0.

Kyllä vitutti. Kiitti vaan mude.

editti: Niin ja kumma kyllä tuota ohjelmaa lähetettiin peräti yksi (1) jakso.

Jostain syystä käytin tämän kysymyksen googlaamiseen huomattavasti enemmän aikaa kuin yleensä.

Mutta en kyllä löytänyt kyseistä ohjelmaa. Itselle tulee mieleen vain joskus 90-luvun alussa PTV:llä näytetty Tutti Frutti. Omat kokemukset siitä jäi tosin mielikuvituksen tasolle. Kaveri muisti aina kertoa Alfista ja Tutti Frutista aina kun oli käynyt serkkujensa luona Helsingissä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mistäköhän löytyy video MTV3:lta, vai olikohan Neloselta tulleesta TV-pelistä, jossa katsojat yrittivät saada stripparilta vaatteita pois? (Siinä jopa onnistuen.)
Voin vain kuvitella, kuinka äitien pikku kerubit olivat **** ojossa telkkarin ääressä, kun "mahtavat kaksoset" päästettiin valloilleen. Tätä ei myöhäisillan teeveeseen tietenkään kelpuutettu ja äidit/iskät huutoäänestivät ohjelman peruuttamisesta äänivyöryin 100-0.

Kyllä vitutti. Kiitti vaan mude.

editti: Niin ja kumma kyllä tuota ohjelmaa lähetettiin peräti yksi (1) jakso.


 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Neuvoja pariin kysymykseen tarvitsisin:

1. Minulle tulee palkkakuitti Op mobiilipalveluun. Sen nimisen palvelun alle kuin Aditro. Perjantaina sain palkkakuitin normaalisti auki mutta tämän jälkeen en ole kuittia enää saanut auki? Missä vika?

2. Jos menee palkasta ulosottoon rahaa niin kuuluisiko sen rahan lähteä automaattisesti palkasta niin kuin on lähtenyt aiemmin eri tuista mitä minulle on maksettu? Olisiko sinne ulosottoon pitänyt jo lähteä jokin summa ennen kuin palkka on minulla vai vieläkö tässä voi tulla joku lasku ulosotosta?

Näihin saisin tietenkin vastauksen puheluillakin eri paikkoihin mutta kello on nyt sen verran että nyt tänään en jaksa enää soittaa minnekään.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jostain syystä käytin tämän kysymyksen googlaamiseen huomattavasti enemmän aikaa kuin yleensä.

Mutta en kyllä löytänyt kyseistä ohjelmaa. Itselle tulee mieleen vain joskus 90-luvun alussa PTV:llä näytetty Tutti Frutti. Omat kokemukset siitä jäi tosin mielikuvituksen tasolle. Kaveri muisti aina kertoa Alfista ja Tutti Frutista aina kun oli käynyt serkkujensa luona Helsingissä.
Tutti Frutti piti joka kerta katsoa. Tuli maanantaisin ihan parhaaseen katsomisaikaan, muistaakseni klo 20 tai 21. Siinä oli EU-henkinen teema. Eri Euroopan maiden väreihin pukeutuneet ja välillä vilauttelevat tytöt sekä ecuja palkintona, oli siis ennen euroaikaa. Jostain huoltikselta haettiin 3D-lasit, kun jossain vaiheessa piti semmoisilla saada eläväisempi katsomisnautinto.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuosta uusinta änäriä koskevasta otsikosta jatkoajan verkkolehdessä tuli mieleeni, että pelissä olisi ns skenaariotehtäviä, eli pääset esim ohjaamaan Granlundia siitä B-pistealoituksesta välierässä Venäjää vastaan. Tai vaikka Sundinia 1991, Kanea 2013 (tai miksei myös Timosta) jne. Ilmeisesti tarkoitettiinkin vain että peliin on lisätty ilmaveivi (plääh).

Mutta siis onko jossain jääkiekkopelissä tuollainen skenaariomoodi? Tai jalkapallopelissä? Hämärät muistikuvat Tony Montanasta tai International Superstar Soccerista? Vai sekoitanko vaan johonkin sotapeliin (ainakin kaikkien aikojen klassikko eli Red Baron vuodelta 1990).
 

Tuamas

Jäsen
Mutta siis onko jossain jääkiekkopelissä tuollainen skenaariomoodi? Tai jalkapallopelissä? Hämärät muistikuvat Tony Montanasta tai International Superstar Soccerista? Vai sekoitanko vaan johonkin sotapeliin (ainakin kaikkien aikojen klassikko eli Red Baron vuodelta 1990).

Sotapeleissähän noi oli ennemmin sääntö kuin poikkeus (Steel Panthers ja muut klassikot, joita jonnet ei muista), urheilupeleistä muistan että ISS:ssä oli joku tuollainen vai sekoitanko siihen kun aina kun Roberto Carloksella veti vaparin se meni siihen omaan kuvakulmaan...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siirsin parempaan ketjuun.
Ainakin PS1-aikakaudella Uefa Champions League -videopeleissä oli scenario -pelimoodi, jossa piti toteuttaa historian saatossa pelattuja otteluita dramaattisine käänteineen uudelleen. Eli vaikka ManU vs. Bayern finaali alkoi sieltä 90 minuutin korvilta ja piti se pari maalia ehtiä tehdä.

Joo! Hämärät muistikuvat. Nyt tuli muuten myös flashback jostain PS1 jalkapallopelistä jonka kannessa olisi ollut ei enempää eikä vähempää kuin Kevin Phillips, mutta voi olla että olen nähnyt unta, eikä sinänsä liity tähän mitenkään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Radio Nostalgialta tuli hyvä biisi, josta muistan enää vain pienen melodian. Onko tuolle kanavalle mitään soittolistamaista infosivua, että pääsisi tarkistamaan mikä biisi oli kyseessä?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kysytään vaikka täällä. Eli helvetin monessa sarjassa viitataan Gilligian's Islandiin. Tätä sarjaa ei kai ole ikinä edes Suomessa esitetty, mutta löytyisiköhän tätä jostain suoratoistopalvelusta? Ei ole sattunut silmään ikinä mistään vaikka aina olen tätä koittanut kaivella?
Toinen vastaava sarja niin Happy Days? löytyykö suoratoistopalvelusta, jonka saisi tilattua Suomesta käsin?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kysytään vaikka täällä. Eli helvetin monessa sarjassa viitataan Gilligian's Islandiin. Tätä sarjaa ei kai ole ikinä edes Suomessa esitetty, mutta löytyisiköhän tätä jostain suoratoistopalvelusta? Ei ole sattunut silmään ikinä mistään vaikka aina olen tätä koittanut kaivella?
Toinen vastaava sarja niin Happy Days? löytyykö suoratoistopalvelusta, jonka saisi tilattua Suomesta käsin?

Gilligans Islandin voisi kaiketi ostaa Amazon Primesta katsottavaksi jakso tai kausi kerrallaan.

Happy Days olisi puolestaan Hulussa, mutta Hulua ei vissiin kikkailematta pysty katselemaan (ainakaan vielä) Suomessa.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Nykyaikainen viisiottelu - siis harrastaako sitä joku?

Harrastaahan sitä, toki harrastajamäärä Suomessa taitaa olla aika alhainen, ainakin viime vuotisten SM-kisojen tuloslistojen perusteella.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nykyaikainen viisiottelu - siis harrastaako sitä joku?
Mie harrastan nykyaikaisempaa kolmiottelua. Siihen kuuluu yöjuoksu, syrjähyppy ja lestinheitto. Senioripuolella sitten jonkun noista voi korvata katkokävelyllä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nykyaikainen viisiottelu - siis harrastaako sitä joku?

Hiljattain edesmennyt entinen SE-uimari Ari Wiren sitä ainakin harrasti. Kuulemma upseerien ja herrasmiesten laji. Pelkästään ratsastusosuus (120 sentin esterata vieraalla hevosella) on niin vaativa, että se karsii turhat jätkät sivuun.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Robotti-imuri, kokemuksia näistä? Houkuttaa ostaa tuollainen, mutten tiedä oikein mitä odottaa tuloksilta ja tuleeko ostettua sitten susi...
 

444

Jäsen
Xiaomi Roborock S5 löytyy taloudesta. Reilut pari vuotta ikää ja yhä rokkaa kuin unelma. Maksoin tuosta aikanaan jotain 350€ paikkeilla, kun tilasin ulkomailta. Tässä on ns. moppausominaisuus mukana, jonka olen kokenut jokseenkin turhaksi lisäksi. Tai lähinnä se on turha siksi, että pyyhkii pelkällä vedellä kostutetulla liinalla lattiaa, mutta koska moppi on joko paikallaan tai pois, niin se myös paikallaan ollessaan moppaa matot. Sinällään tuosta ei ole haittaa, mutta täysin turhaa senkin edestä. Itse olen ottanut mopin kokonaan pois, kun se ei tunnu hyödyttävän mitään.
Uskomattoman paljon se löytää pölyä ja roskaa joka puolelta, vaikka imurointi on ajastettu tapahtumaan kolmesti viikossa.

Robotin hyvä ja huono puoli on se, että lattioilta tulisi kerätä kaikki ylimääräiset tavarat aina pois. Lapsiperheissä ei välttämättä se helpoin tehtävä, ja sama juttu jos on tapana vain jättää tavaroita sinne tänne. Hyvänä puolena tuon kanssa on oppinut sen, että niitä romuja ja johtoja ei tarvitse hillota siellä lattialla, vaan ne voi nostaa myös suoraan pois.

Robotin kanssa huomioitavaa on, että minkä verran ja minkälaisia mattoja ja kynnyksiä talosta löytyy. Kaikki eivät suoriudu kaikista ja etenkin mattojen hapsut ovat ihan parasta ruokaa noille. Myös todella kevyet matot lähtevät helposti liikkeelle, jos tuo ei pääse suoraan maton päälle. Paksut ja raskaat matot yleensä pysyvät paikallaan. Kynnysten yli nuo yleensä osaavat kiivetä hyvin, mutta märkätiloissa voi olla myös ”liian korkeita” kynnyksiä, tai pahimmassa tapauksessa sellaisia, että robo pääsee toiseen suuntaan mutta ei takaisin.

Laitteet vaativat aika vähän huoltoa, mutta jos taloudessa on pitkähiuksisia tai pitkäkarvaisia otuksia, niin niitä saa toisinaan olla kaivamassa rullien ympäriltä pois.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Robotti-imuri, kokemuksia näistä? Houkuttaa ostaa tuollainen, mutten tiedä oikein mitä odottaa tuloksilta ja tuleeko ostettua sitten susi...

Tuossa yllä @Ishmael varsin hyvin summasikin noita huomioita robotti-imureista ja itsekin moisen omistan ja nimenomaan Xiaomin S5 Maxin. Tyytyväinen olen ollut, vaikka aluksi pitikin vähän huonekaluja asemoida eri tavalla, jotta ne sopivat paremmin robotti-imuri ympäristöön. Suurin tekijä on tosiaan tuo, että mitä enemmän lattialla on irtisanoista tavaraa, niin sitä enemmän "monimutkaisuutta" se käyttöön tuo joten lattiat kannattaa pyrkiä pitämään mahdollisimman tyhjinä huonekaluja lukuunottamatta.

Matoista ei hirveästi ole itselläni kokemusta kun olen jo aikaisemmin niiden määrän laskenut minimiin, mutta omista tummanharmaista matoista imuri on selvinnyt mallikkaasti. Jokainen kämppä, sisustus ja kalustus on toki erilainen joten ei voi yleistää että robotti-imuri sopisi _jokaiseen_ asuntoon.

Itse ainakin olen huomannut, että perinteistä imuria ei tarvitse enää kovinkaan usein kaivaa esille kun tuolla Xiaomilla hurauttaa kämpän läpi kaksi tai kolme kertaa viikossa joten voisi kait sanoa, että täyttää silloin tehtävänsä. Ainakin itse lähtisin hankintaa tekemään puhtaasti Xiaomin valikoimasta (malleja riittää ja Xiaomin nimeämiskäytäntö on varsin sekava), toinen vaihtoehto voisi olla jokin Neaton kapistus.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mistähän mahtaa johtua, että luotettava sotaratsuni Samsung Galaxy Xcover3 ei tule toimeen Soundcloudin kanssa?

Lakkasko toimimasta, vai poistinko muuten vaan pari viikkoa sitten, en muista. Google Playsta kun lataa uudelleen, niin ikään kuin asentuu, mutta sitten kun yrittää avata niin jää vain oranssi etukuva paikalleen, eikä mitään tapahdu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onkohan jollakulla tietoa mobiiliappista, jolla voi piirtää talon pohjapiirustuksia sekä suunnitella 3d julkisivuja. Vähän yksinkertainenkin riittää tai ns riisuttu malli. Hintakaan ei ole tosin este. Olen aina harrastanut piirtämistä mutta nyt tuo nuorempi kissa vainoaa mun askartelujani. Tabilla voisi olla kiva treenata tätä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onkohan jollakulla tietoa mobiiliappista, jolla voi piirtää talon pohjapiirustuksia sekä suunnitella 3d julkisivuja. Vähän yksinkertainenkin riittää tai ns riisuttu malli. Hintakaan ei ole tosin este. Olen aina harrastanut piirtämistä mutta nyt tuo nuorempi kissa vainoaa mun askartelujani. Tabilla voisi olla kiva treenata tätä.
Joskus aikoinaan piirtelin PC:llä FloorPlan 3D:llä. Googlettamalla löyty tämmönen Floor Plan Creator sovellus. Käytöstä ei mitään kokemusta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joskus aikoinaan piirtelin PC:llä FloorPlan 3D:llä. Googlettamalla löyty tämmönen Floor Plan Creator sovellus. Käytöstä ei mitään kokemusta.
Kiitos. Vaikuttaa esittelyvideon mukaan kokeilemisen arvoiselta. Mitat olivat tosin tuossa jalkoina mutta ei sekään haittaa jos ei voi muuttaa metrijärjestelmään. Testataan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös