"Vannetpoika". Selkeästi linkkiä klikkaamatta vanteisiin, esimerkiksi autonrenkaan- ja hula-, erikoistunut liike. Ja poika.
"Vannetpoika". Selkeästi linkkiä klikkaamatta vanteisiin, esimerkiksi autonrenkaan- ja hula-, erikoistunut liike. Ja poika.
Olisikin hienoa perustaa lippalakki- ja urheilujuomaliike nimeltään Jon&
Jos puolestaan onkin erikoistunut idänkauppaan, niin nimi kuulunee lausua "Vanjapoika".
On siis hyvä ja versaali nimi yrityksellä.
Sanoisin kirva, mutta eivät kyllä ole sääskiä isompia. Olettaen, että tarkoitat itikalla sääskeä.Osaiskohan joku tunnistaa mikä hyönteinen. Mustiin vaatteisiin tarttui kasvillisuuden lähellä kymmenittäin jotain lentäviä hyönteisiä. Sellainen vihertävä isoissa parvissa lentävä. Hieman isompi kuin itikka, mutta paljon pienempi kuin heinäsirkka. Ei ole lentomuurahainen, siitä olen varma.
Bula-hattua googlettaessa löytyi myös jotain suht mielenkiintoista:Ja jos siellä myytäisiin vain bula-hattuja ja hartsporttia, niin nimeä voisi vähän pidentää: Jon&eimuista.
Sanoisin kirva, mutta eivät kyllä ole sääskiä isompia. Olettaen, että tarkoitat itikalla sääskeä.
laivassakin omalla autolla (ainakin Tallink) voi itse asiassa vaikka istua siinä autossa nykyään koko ajan.
Kaveri osti vuosi sitten upouuden auton. Googlettelin ja kyseiselle mallille tuli hintaa reippaat 30 000e. Jamppa tienaa saman verran kun minä, ja koen että näillä tuloilla ei tuollaisia osteta. En ole koskaan tutustunut näihin autokauppojen rahoitusvaihtoehtoihin. Hän kertoilee, että eihän tuo missään tunnu kun kuukausierä on reilu 300e ja sitä sitten maksellaan muutaman (4-5v) ajan. Onko näissä rahoituksissa yleensä käytäntönä, että osamaksujen loppupuolella loppuerä, joka onkin sitten tuhansia euroja vai meneekö se tolla "tasaeränä" loppuun asti? Kateellisena kyselen, että voinko nauttia parin vuoden päästä ku kaveri miettii että miten saa auton lopulta maksettua? Tulee tälläsiä kateellisena mietittiä kun kattelen ku kaveri porhaltaa uudella pirssillä ja itellä 10v vanha Opel tallissa ja voi vaan haaveilla tuollaisista.
Kyllähän ne monesti tarjoaa viimeiseksi eräksi 20%, jolloin tavallinen kuukausierä saadaan pienemmäksi. Jos nyt esimerkiksi laskisi 20000 euron lainan korkoja ja kuluja huomioimatta niin erä olisi viiden vuoden laina ajalla 333,33 €. Jos taas viimeinen erä on 20% eli 4000 €, niin kuukausieräksi tulee 266,67 €.Kaveri osti vuosi sitten upouuden auton. Googlettelin ja kyseiselle mallille tuli hintaa reippaat 30 000e. Jamppa tienaa saman verran kun minä, ja koen että näillä tuloilla ei tuollaisia osteta. En ole koskaan tutustunut näihin autokauppojen rahoitusvaihtoehtoihin. Hän kertoilee, että eihän tuo missään tunnu kun kuukausierä on reilu 300e ja sitä sitten maksellaan muutaman (4-5v) ajan. Onko näissä rahoituksissa yleensä käytäntönä, että osamaksujen loppupuolella loppuerä, joka onkin sitten tuhansia euroja vai meneekö se tolla "tasaeränä" loppuun asti? Kateellisena kyselen, että voinko nauttia parin vuoden päästä ku kaveri miettii että miten saa auton lopulta maksettua? Tulee tälläsiä kateellisena mietittiä kun kattelen ku kaveri porhaltaa uudella pirssillä ja itellä 10v vanha Opel tallissa ja voi vaan haaveilla tuollaisista.
Edit. Pieni yksityiskohta, etten ole tunnistettavissa tästä viestistä.
En ole tätä jonkinlaista periaatteellista luottokortittomuutta oikein koskaan ymmärtänyt. Toinen ääripäähän ostaa kaiken velaksi, itse en ole ihan siihen ryhtynyt mutta aika paljon tulee käytettyä kuitenkin varsinkin netissä ym.Jos asuntolainaa ei lasketa, niin itse en ole koskaan ostanut mitään velaksi tai osamaksulla
En ole tätä jonkinlaista periaatteellista luottokortittomuutta oikein koskaan ymmärtänyt. Toinen ääripäähän ostaa kaiken velaksi, itse en ole ihan siihen ryhtynyt mutta aika paljon tulee käytettyä kuitenkin varsinkin netissä ym.
En ole tätä jonkinlaista periaatteellista luottokortittomuutta oikein koskaan ymmärtänyt. Toinen ääripäähän ostaa kaiken velaksi, itse en ole ihan siihen ryhtynyt mutta aika paljon tulee käytettyä kuitenkin varsinkin netissä ym.
Ei kai sillä vikalla erällä väliä, kunhan autosta saa sen verran sen ikäisenä. Kärry vaihtoon ja uutta tilalle samalla systeemillä. Näin itsekin tein useammin, kunnes kerran otin pankkilainan ja maksoin koko paskan. Siitä onkin aikaa joku 10v ja sama auto edelleen alla. Mukavan edullista.Kyllähän ne monesti tarjoaa viimeiseksi eräksi 20%, jolloin tavallinen kuukausierä saadaan pienemmäksi. Jos nyt esimerkiksi laskisi 20000 euron lainan korkoja ja kuluja huomioimatta niin erä olisi viiden vuoden laina ajalla 333,33 €. Jos taas viimeinen erä on 20% eli 4000 €, niin kuukausieräksi tulee 266,67 €.
Kaura100 – Perheleipuri Salonen
www.leipomosalonen.fi
Ihan mielenkiinnosta, tuleeko muillekin tuosta tuotteesta kusetettu olo?
Jos leivän nimi on Kaura100, se sisältää 64% täysjyväkauraa, mutta täyskauraa on 100% viljaraaka-aineista (mitä tämä tarkoittaa?) ja se saattaa pieniä määriä muita viljatuotteita, niin nimi on paska. Aivan paska. Ainakin mun ymmärryksellä.
Lähinnä sitä tässä mietin, kun on ollut näitä joitain nimikohuja, niin tuollainenko on sitten OK?
Kerran ostin maapähkinäpussin, jossa luki, että "saattaa sisältää pähkinää". Enkä ollut muistaakseni edes Savossa silloin.Tuo on osin semmoinen allergia- tai vegaanivaroitus. Jos haluaisivat päästä tuosta maininnasta eroon, niin pitäisi leipoa ns. puhtaalla linjalla eli paikassa, missä ei käytetä mm. vehnäjauhoja tai maitotuotteita jne.
Maapähkinähän ei ole pähkinä, joten tuo varoitus pussissa on ollut ihan aiheellinen.Kerran ostin maapähkinäpussin, jossa luki, että "saattaa sisältää pähkinää". Enkä ollut muistaakseni edes Savossa silloin.
Ainakin IFK:n ja Tepsin osioissa huhumutuketjun otsikossa mainitaan myös asia nimeltä "htt-spekulaatiot". Mitä tuo htt tarkoittaa?