Perussuomalaiset

  • 5 395 273
  • 43 514
Siinäpä olisi oiva kohde kansanäänestykselle joku EU tukipaketti. Saadaanko samaan syssyyn kansanäänestää aiheesta "Haluatko maksaa veroja kyllä/ei?"?
Joo. Ja kun olkiukkojen ja kärjistysten luvatulla palstalla ollaan, niin ehkä sinulle sopisi paremmin sellainen Kiinan malli, jossa keskusjohdon täysipäiväisesti asioita hoitavat ihmiset tietävät kyllä mitä tekevät?
Ts. tuossa ollaan taas semmoisten asioiden äärellä missä on ehkä parempi luottaa siihen että asioita täysipäiväisesti hoitavat ihmiset osaavat paremmin kuin ihminen kuka ehtii aiheeseen perehtyä lähinnä otsikkotasolla ja sekin otsikko kirkuu miten miljardit hävisi ja perustuslakiakin on rikottu. Vähän sama kuin äkkiseltään tuntuu huonolta ajatukselta puukottaa ihmiseen ammottavia reikiä, mutta jos sen tekee työnsä puolesta ammatin hallitseva kirurgi niin ainakin oletusarvoisesti on homma ehkä sittenkin ok.
Tulonsiirtounioniin siirtyminen, ja sitä kautta liittovaltiokehityksen nopeuttaminen on politiikkaa, enkä lainkaan epäile etteivätkö projektin "puuhamiehet" tätä osaisi ja ymmärtäisi. Ketä ovat nämä "lähinnä otsikkotasolla" asioihin perehtyneet ja millä perusteella? Etkö oikeasti ymmärrä miksi tämä ei nyt ole laillisuus- tai demokratianäkökulmasta mikään olankohautuksella ohitettava juttu, vaikka paketti läpi meneekin? Luitko Malisen tekstiä, vai perehdyitkö otsikkotasolla? Olet sitten pro-federalisti tai et, luulisi että sinäkin kannattaisit avoimempaa, informatiivisempaa ja rehellisempää keskustelua poliitikoilta (sekä Suomessa että EU:ssa), mitä tulee esim. näihin elvytyspaketteihin. Nythän Macron totesi sentään rehellisesti, että on harpattu tulonsiirtounioniin samalla kun suomalaispoliitikot eivät mielellään asiaa myöntäisi. Tai heitellään Mykkäsen tyyliin vähän jargonia:

Ranskan presidentti [Emmanuel] Macronin mukaan nyt harpattiin tulonsiirtounioniin. Tulonsiirrot eivät voi olla EU:n olemassaolon tarkoitus. Tällaisen tukipaketin yhteydessä on tärkeää tehdä selväksi, että jokainen maa vastaa itse omista veloistaan. Meidän mielestämme Suomen täytyy ajaa euroalueen velkajärjestelyvälinettä, jonka avulla terve velkavastuu saataisiin toimimaan, Mykkänen toteaa.

Hän vaatii rehellistä keskustelua siitä, miten EU:n omien varojen luominen hoidetaan siten, ettei suomalaisten verotaakka kokonaisuudessaan kasva entisestään.


Tulonsiirrot eivät siis voi olla EU:n olemassaolon tarkoitus, mutta faktiseksi ja pitkäaikaiseksi osaksi EU:ta ne on kuitenkin hivutettu.
Lainaan edelleen Malisen tekstistä:

Vaikka rahaston varoista suurin osa on suunniteltu jaettavaksi seuraavina kahtena vuotena, vaikuttaa rahasto EU:n rahoitusrakenteisiin 40 vuoden ajan. Kyseessä ei ole mikään väliaikainen väline, ainakaan ihmisen iässä mitattuna. Kyseessä on käytännössä pysyvä mekanismi, jota varmasti käytettäisiin myös jatkossa.

Eurooppaoikeuden professorin ja perustuslakivaliokunnan asiantuntijan, Päivi Leino-Sandbergin mukaan rahoitusmallia tullaan varmasti soveltamaan uudelleen, kun on kerran linjattu, että perussopimukset eivät estä EU:n toiminnan rahoittamista velaksi. Samaan näkemykseen on päätynyt myös entinen valtiovarainministeriön rahoitusmarkkinaosaston ylijohtaja, Peter Nyberg. Valtiotieteiden tohtori Nyberg myös aivan oikein linjaa, että rahasto käynnistää liittovaltiokehityksen


Rehellistä keskustelua olisi mielestäni myös myöntää, että suomalaisten verotaakka tulee kokonaisuudessaan kasvamaan (joo, olen pessimisti, omasta mielestä toki realisti..) ja että liittovaltiokehitys kiihtyy.

Toki EU voi myös jatkaa nykyisenkaltaista junttaamistaan, ja ihmetellä tulevaisuudessakin "populistien" nousua. Yksi ääni, yksi Eurooppa, ja tulevaisuus on sekä turvaisa että rauhallinen..
Ja ei, en kannata eroa EU:sta ainakaan nykyisessä maailmantilanteessa. Se ei kuitenkaan estä minua kritisoimasta tiettyjä kehityskulkuja, mekanismeja tai toimintatapoja, joita pidän tulevaisuuden kannalta haitallisina.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On postattu vähän aikaisemmin "mille naurat nyt ketjuun"
Saamani tiedon mukaan se oli myös hieman aiemmin postattu erääseen toiseen politiikka-ketjuun:
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo. Ja kun tiedetään, että ei tästä nyt tietenkään kansanäänestystä järjestetä, niin persut pääsee itkemään sanamvapaudesta.

Kansanäänestys näin monimutkaisesta asiasta voisi tulla kyseeseen, jos äänestyspaikalla tehtäisiin joku nopea testi, jossa varmistetaan että äänestäjä oikeasti ymmärtää, mistä äänestää. Vain testin läpäisseet saisivat äänioikeuden. Voisi poistaa alaikärajat siinä samassa. Veikkaan tosin, että n. 30% kansasta pääsisi äänensä antamaan, jos tuollainen systeemi kehitetään.

Elikkä ne saavat äänestää ketkä kannattavat Marinin junailemaa diiliä? Voi nyt vittu sentään, demokraattinen Suomi ja niin edelleen.
 

Tuamas

Jäsen
Elikkä ne saavat äänestää ketkä kannattavat Marinin junailemaa diiliä? Voi nyt vittu sentään, demokraattinen Suomi ja niin edelleen.

Tämän luetunymmärtämistestin perusteella sinulle ei tippuisi ääntä.

Ne saavat äänestää, ketkä ymmärtävät mistä äänestetään taisi olla se homman kluu.

(Josta sinänsä olen laajassa kuvassa samaa mieltä, kansanäänestys, jossa äänestäjät eivät tiedä mistä äänestävät, kuten mm. Brexit, ei ole demokratian kannalta minkään arvoinen.)
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämän luetunymmärtämistestin perusteella sinulle ei tippuisi ääntä.

Ne saavat äänestää, ketkä ymmärtävät mistä äänestetään taisi olla se homman kluu.

(Josta sinänsä olen laajassa kuvassa samaa mieltä, kansanäänestys, jossa äänestäjät eivät tiedä mistä äänestävät, kuten mm. Brexit, ei ole demokratian kannalta minkään arvoinen.)

Täällä hyvin harvalle tippuisi ääntä, sama koskee myös eduskuntaa, nykyisestä hallituksestakaan ei saisi kukaan äänestää.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elikkä ne saavat äänestää ketkä kannattavat Marinin junailemaa diiliä? Voi nyt vittu sentään, demokraattinen Suomi ja niin edelleen.
Olisi kiva nähdä muutaman viikon vaalitaistelu tästä aiheesta ennen äänestystä. Pääsisivät paketin puolustajat myös vihdoin kertomaan, miksi se on Suomelle hyödyllistä jakaa vastikkeetonta rahaa esim. Italian kaltaiselle veronkiertomaalle. Varmaan on turha kysellä, mihin laskelmiin tai tutkimukseen perustuu paketin hyödyt. Sellaisia kun ei ole. On vain turhanpäiväisiä termejä, kuten "poliittinen pääoma" ) ja muuta onttoa puhetta ja ontuvaa retoriikkaa.

Tässä vähän lukemista: Italiassa veronkierto on Euroopan yleisintä, mutta muuallakin Euroopassa harrastetaan verokeplottelua – ja siitä hyötyy muilta tiukkaa taloudenpitoa vaativa Hollanti
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Sahuria panettaa ja onneksi saanee diplomaattipassin:

Miksi vaihtoehtomedia vaikenee tästä kysyy huolestunut kansalainen?
Teuvoa ei pidätellä kun höylähommiin pitää päästä. Ehkä saa koronasta ärhäkän taudin ja tulee kotimaahan hoitoon.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pekka Kataja antaa lausuntoja bunkkerista:

Seuraavina päivinä Kataja veti arabiepäilynsä pois ja tarkensi, että tekijät olivat mitä todennäköisimmin kantasuomalaisia. Nyt Katajaa kiusaa se, että arabipuheista jäi kuva hänen rasistisesta ajattelustaan, minkä hän kiistää.
”Minulla on pitkäaikainen thaimaalainen naisystävä. En minä mikään rasisti ole.”
(HS)

Tämä on niin huvittavaa, itsekin tiedän useamman tuollaisen umpimielisen keski-ikäisen kaljamahan, jotka ovat niin rajakkeja, mutta tuontitavara-thaikkumuijat paistaa niille kotona makkaraa. Persulogiikka on kyllä ihan erilaista ja vaihtoehtoista.
 

lihaani

Jäsen
Ei ole todellista!
Nämä Hakkaraiset ja Katajat ovat kuin vanhojen Pulttiboissien hahmoja.
Heistä saisi todellisen naurupommisarjan.
Siitä vaan persujen ajatuspaja hyödyntämään ideaa!
 
Tästäkin eteenpäin tulen sanomaan asiat niin kuin minä sanon ne, suomen kielellä, joskus vähän epäkorrektisti, joskus korrektisti. Sellaiset jotka eivät halua minun kannanottojani kuunnella, niin älkää kuunnelko niitä, Peltokangas sanoi.
Taas ollaan persujen vahvuusalueilla: mitä karkeampaa. vulgäärimpää ati roisimpaa ilmaisua käyttää niin sitä vahvempi on ote mediassa. Omiin upoaa kun tylsä veitsi sulaan voihin mutta mites ne muut? Eipä sillä niin väliä olekkaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole todellista!
Nämä Hakkaraiset ja Katajat ovat kuin vanhojen Pulttiboissien hahmoja.
Heistä saisi todellisen naurupommisarjan.
Siitä vaan persujen ajatuspaja hyödyntämään ideaa!

RasvaSuomalaiset tai mahd Rasva Pers Suomalaiset olisi mielestäni hyvä nimi sarjalle. Jope olisi voinut esittää kaikkia tarvittavia hahmoja ja olisi varmasti kelvannut Putkoselle koska on nyt tituleerattu kansantaiteilijaksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Seiska uutisoi, että Hakkaraisen raittiuslupas on pettänyt ja korkki napsahtanut kunnolla auki. Seiskan toimittajalle Teuvo kertoo ottaneensa lennolla muutaman oluen, tosin artikkelissa olevan videon perusteella juominen ei ole ihan muutamaan olueen jäänyt, sen verran tuntuu mies olevan päissään.


Edit. lisättäkööt, että Stephanieta Teuvon ryyppäystaidot tuntuvat kuitenkin viihdyttävän:

Teuvo Hakkarainen kirjoitti:
Stephanie seuraa kyllä kaikkea mielellään! Hänen mielestään kaikista paras on Seiskan video, jossa tulen Linnan juhlista ulos enkä meinaa pysyä pystyssä. Sitä hän on katsonut useasti, Teuvo nauraa.



Tuoreimmassa Seiskan jutussa Hakkarainen puolestaan kertoo Stephanien ja hänen perheenlisäyssuunnitelmistaan. Vaikka lukija saattaisi Hakkaraisen vatsanmuodoista päätellä, että mies on itse raskaana, niin Teuvo täsmentää, että synnyttämään hän ei ala. Teuvo hehkuttaa myös, että Suomessa on maailman parhaat ja tasa-arvoisimmat miehet. Stephanien ja Teuvon parisuhteeseen tämä tasa-arvo ei kuitenkaan ulotu ja Teuvo täsmentääkin, että:

Teuvo Hakkarainen kirjoitti:
Teuvon mukaan Stephanielta saa sellaista arvostusta, mitä hän ei ole Suomessa aiemmin saanut.
– Aamulla minulla on kaikki vaatteet silitettynä ennen parlamenttiin menoa. Stephanielle se on kunnia-asia. Minulle on kunnia-asia rakastaa tulevaa vaimoani henkeni uhalla. Naisen kuuluu hoitaa ne asiat, jotka naisen kuuluu. Olen perinteinen mies.

Lisäksi Teuvo on se, joka tekee parisuhteessa lopulliset päätökset:

Teuvo Hakkarainen kirjoitti:
– Koira nyt ainakin hommataan! Stephanie kovasti häitä jo suunnittelee, mutta meillä minä teen lopulliset päätökset. Kyllä minä naimisiin haluan pian mennä, siksi mentiin kihloihinkin.



Melkein nämä Hakkaraisen toilailut naurattaisi, jos ei itkettäisi. Sketsihahmona ihan viihdyttävä, tosin on surullista, että pienen Suomen rajallisesta määrästä meppejä peräti kaksi menee tähän puhtaaseen sketsihahmokategoriaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tuoreimmassa Seiskan jutussa Hakkarainen puolestaan kertoo Stephanien ja hänen perheenlisäyssuunnitelmistaan. Vaikka lukija saattaisi Hakkaraisen vatsanmuodoista päätellä, että mies on itse raskaana, niin Teuvo täsmentää, että synnyttämään hän ei ala.
Perinteinen mies ei synnytä, perkele, se on akkojen hommaa!! 1!!! Mies voi sillä välin katsoa mäkihyppyä ja juoda kaljaa.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tästäkin eteenpäin tulen sanomaan asiat niin kuin minä sanon ne, suomen kielellä, joskus vähän epäkorrektisti, joskus korrektisti. Sellaiset jotka eivät halua minun kannanottojani kuunnella, niin älkää kuunnelko niitä, Peltokangas sanoi.
Taas ollaan persujen vahvuusalueilla: mitä karkeampaa. vulgäärimpää ati roisimpaa ilmaisua käyttää niin sitä vahvempi on ote mediassa. Omiin upoaa kun tylsä veitsi sulaan voihin mutta mites ne muut? Eipä sillä niin väliä olekkaan.
Vaikkei haluaisikaan kuunnella, niin väkisin kuulee, kun Mauri huutaa otsasuoni pinkeänä.

Toivottavasti pumppu ja suonet kestää poliitikon elämää.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mistä ja minkä maan diplomaattipassin Teuvo on naarannut?

Se on varmaan omaan passiinsa lisännyt kuulakärkikynällä sanan DIP-LOM-AATT-I sanan "passi" ylle. Ei ne siellä eteläameriikassa kuitenkaan suomea ymmärrä niin helposti menee läpi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Se on varmaan omaan passiinsa lisännyt kuulakärkikynällä sanan DIP-LOM-AATT-I sanan "passi" ylle. Ei ne siellä eteläameriikassa kuitenkaan suomea ymmärrä niin helposti menee läpi.
Jep. Siellä katsoo paikallinen rajavirkailija että kai tämä Etunimi Förnamn on sitten joku oikea valtionsa edustaja.
 
K

kiwipilot

Onko tässä kylähullupuolueessa yhtään vakavastiotettavaa poliitikkoa? Vai onko kyse vain mädättyneen suvakkivalemedian antamasta valheellisesta kuvasta?

Nyt Juvan lihapää, Peltokangas, Kretsu-Laura, Sahuri ja kaikenmaailman ja janimäkelät ovat ottaneet persunarratiivin haltuunsa oikein urakalla. Eli: onko tässä puolueen irvikuvassa sellaista porukkaa joka nostaa kytkintä kyllästyttyään näiden metsäläisten mölinöihin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös