Yhdysvaltojen mielenosoitukset ja mellakat

  • 268 203
  • 2 009

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
En itsekään ole tällaista näkemystä tuonut esiin. Propsit sinulle, kun jaksat asiallisesti vastailla. Itse en vaan jaksa näitä näennäisesti (mutta läpinäkyvästi kuin vastapesty ikkuna) neutraaleja puheenvuoroja jotka rakentavat olkinukkeja. Maltilliset ovatkin yhden sormen tökkäisyn päässä äärioikeistosta. Tai kun tuo esiin äärioikeiston osuutta väkivaltaisuuksien lietsomisessa on se sama kuin vierittäisi kaiken syyn totaalisesti heidän kontolleen.
Ihan samalla lailla itse käännät asian. Mikäli tuo esille asian, että todennäköisesti äärioikeisto ei ole ainoa syyllinen väkivaltaisuuksiin, niin tarkoittaako se silloin sitä että syy olisi täysin heidän tai että heidän syyllisyyttään vähäteltäisiin tai jopa kiistettäisiin?

Puhut olkinukeista, mutta itse esität mielipiteenäni, että maltillinen ihminen yhdestä tökkäyksestä siirtyy äärioikealle. Kysehän oli nimenomaan siitä, että tämä helpottaa ääriaineksen propagandassa uhriutumista, ja sitäkautta helpottaa mielipiteiden siirtoa pykälä pykälältä kohti ääripäätä.Venäjän hybridivaikuttamisessa tälläinen vähä vähältä tehty kärjistäminen helpottaisi heidän agendojensa saavuttamista. Yhtälailla, kuin tämän prosessin kieltäminenm, kuten sinä teit.

Esität ettet jaksa näennäisesti neutraaleja puheenvuorija, mutta samalla tarkoistuksellisesti ymmärrät asioita väärin ja kärjistät.
 
Viimeksi muokattu:

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Minusta ei oikein voi. Jos nussit kerrankin lammasta olet lampaannussija ja jos kannatat vaikkapa kansanmurhaa, niin olet low life scum ihan riippumatta siitä, että onko sinulla terveitä ajatuksia kansantaloudesta tai sympaattisista jääkiekkojoukkueista.
Miten siinätapauksessa, että kansanmurha estettäisiin lammasta nussimalla? Olisiko tällöin lampaannussija sankari vai low life scum? Tämä taitaa olla niitä eettisesti vaikeita kysymyksiä. Kuka kannattaisi tässä tilanteessa lampaan nussimista? Entä kuka kansanmurhaa lampaan nussimisen vaihtoehtona?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miten siinätapauksessa, että kansanmurha estettäisiin lammasta nussimalla? Olisiko tällöin lampaannussija sankari vai low life scum? Tämä taitaa olla niitä eettisesti vaikeita kysymyksiä. Kuka kannattaisi tässä tilanteessa lampaan nussimista? Entä kuka kansanmurhaa lampaan nussimisen vaihtoehtona?
lampaannussijasankari tieteskii. NTTAWWT.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olen samaa mielta siita etta meille erittain valkoisille pohjoismaalaisille on todella vaikea edes kuvitella tilannetta.

Liitan alle mielestani todella loistavan otatuksen Trevor Noahilta, mutta pistan ensin lyhyen anektoodin omasta kokemuksesta. Valmistuttuani yliopistosta Montrealista kaverini kutsui asumaan luoksensa Brooklyniin, sohva valmiina kunhan kulut hoituu. Otin haasteen vastaan ja tyoskentelin laittomasti kuljetusfirman varastolla tyhjaamassa saapuvia kuormia. Toisena paivana lyotiin vastuulle kaikki muut illegalit, "because you're white." Kerroin kaverilleni/kamppikselle ja han ymmarsi heti etta nain kavi. Kun jaoin ihmetykseni hanen tuttavapiirilleen, kukaan ei ollut moksiskaan. Koska nain se toimii. Kaverini/kamppikseni oli siis Bostonin musta, joka oli jo kotikaupunkinsa takia elanyt poliisin valvovan silman alla vaikka isa oli lakimies (musta) ja aitinsa opettaja (valkoinen).

Pointtina toimikoon se etta jos elaa elamansa peukalon alla, joutuen jatkuvasti kurkkimaan selkansa taakse, ymmarran tunteen ettei jaljella ole monia rauhallisia vaihtoehtoja protestoida.

Trevor Noahiin:
Muutoin olisin kanssasi samaa mieltä, mutta. Aivan samalla tavalla kuin täälläkin, niin se sama sopimus koskee myös niitä velvollisuuksia. Hyvin on täälläkin huomattu, viimeksi eilisen uutisissa YLE:llä, että 20v maassa asunut ei ole vaivautunut edes opettelemaan suomea. Missä vaiheessa siis tälläinen ihminen on "hyväksynyt" ja "noudattanut" sitä sanatonta sopimusta? Onko nämä tummaihoiset USA:ssa (järkyttävä yleistys, eli oikeasti ei koske kaikkia koska osa oikeasti on) koskaan itse tehneet jotain sen sopimuksen eteen? Floydkin oli ollut linnassa ja ihan itse aiheuttanut sen kaiken. Se ei oikeuta siihen mitä hänelle tapahtui, mutta kyllä se metsä vastaa juurikin kuten sinne huutaa.

Jos elät kuin et olisikaan mistään vastuussa ja käyttäytyen kuin sinulla ei olisi mitään vastuuta, niin kyllä se yhteiskuntakin alkaa pitää sinua sellaisena, että sinulla ei myöskään ole oikeuksia. Romanit Suomessa on täysin vastaava esimerkki. Se myös luo sitä rasismia ja se maalaa valitettavasti kaikki saman näköiset syyllisiksi. Ei tämä(kään) touhu toimi vain yhteen suuntaan vaan kyllä siellä on niitä syyllisiä ihan molemmin puolin sitä kuviteltua aitaa. Ei voi vain tulla ja poimia rusinoita pullasta ja samaan aikaan olettaa, että kyllä ne muut kuitenkin noudattaa sitä sopimusta, vaikka minä itse en sen sopimuksen säännöistä piittaa.

Sitten kun vielä purat sen kaiken vitutuksesi ryöstelemällä, niin mielestäni allekirjoitat sen mitä sinusta on jo oletettu alun alkaenkin, eli että sinä et edes yritä olla osa sitä yhteiskuntaa. Silloin on huono väittää, että kun se yhteiskunta ei noudata sopimusta, mutta kun sinä et ole noudattanut sitä sopimusta alun alkaenkaan, niin miksi se yhteiskunta olisi sinua velvollisempi sitä nodattamaan?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Muutoin olisin kanssasi samaa mieltä, mutta. Aivan samalla tavalla kuin täälläkin, niin se sama sopimus koskee myös niitä velvollisuuksia. Hyvin on täälläkin huomattu, viimeksi eilisen uutisissa YLE:llä, että 20v maassa asunut ei ole vaivautunut edes opettelemaan suomea. Missä vaiheessa siis tälläinen ihminen on "hyväksynyt" ja "noudattanut" sitä sanatonta sopimusta? Onko nämä tummaihoiset USA:ssa (järkyttävä yleistys, eli oikeasti ei koske kaikkia koska osa oikeasti on) koskaan itse tehneet jotain sen sopimuksen eteen? Floydkin oli ollut linnassa ja ihan itse aiheuttanut sen kaiken. Se ei oikeuta siihen mitä hänelle tapahtui, mutta kyllä se metsä vastaa juurikin kuten sinne huutaa.

Jos elät kuin et olisikaan mistään vastuussa ja käyttäytyen kuin sinulla ei olisi mitään vastuuta, niin kyllä se yhteiskuntakin alkaa pitää sinua sellaisena, että sinulla ei myöskään ole oikeuksia. Romanit Suomessa on täysin vastaava esimerkki. Se myös luo sitä rasismia ja se maalaa valitettavasti kaikki saman näköiset syyllisiksi. Ei tämä(kään) touhu toimi vain yhteen suuntaan vaan kyllä siellä on niitä syyllisiä ihan molemmin puolin sitä kuviteltua aitaa. Ei voi vain tulla ja poimia rusinoita pullasta ja samaan aikaan olettaa, että kyllä ne muut kuitenkin noudattaa sitä sopimusta, vaikka minä itse en sen sopimuksen säännöistä piittaa.
Itse naen ongelmaksi ennemminkin sen etta missaan vaiheessa ei pullassa ole ollut rusinoita. Koskaan. Ongelma on systemaattinen eika suuri osa ole koskaan ollut samalla viivalla valkonaamojen kanssa. Heilla ei ole samoja mahdollisuuksia, valtio on suorastaan ajanut gettoistumista, koulutusmahdollisuudet ovat naurettavat verrattuna suburbiaan, puhumattakaan terveydenhoidosta ja tyollistymisesta. Samaan aikaan poliisi ja oikeuslaitos ovat jopa avoimen vihamielisia.

Lujassa ovat rusinat ja tasa-arvo on edelleen kaukainen haave isolle osalle vahemmistoja, oli kyse sitten mustista tai esim. latinoista. Orjuutusmentalitetti on sisaanrakennettu systeemiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
"Käsiraudoissa neljän poliisin ympäröimänä maassa makaava mies ei ansainnut tulla poliisin murhaamaksi, mutta..."
En minä ole missään sanonut, että käsiraudoissa olevan, tapansa parantaneen ja asiallisen ihmisen murhaaminen poliisin toimesta olisi millään tavalla hyväksyttävää. Hienosti osasit siis repiä tuon asiayhteydestä pois. Kyse on siitä, että jos yksi ryhmittymä jatkuvasti perseilee, se myös saa sen toisen tahon toimimaan kovemmin niitä kohtaan. USA on paska maa, mutta syyllisiä siihen paskuuteen löytyy myös niistä jotka nyt uhriutuu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse naen ongelmaksi ennemminkin sen etta missaan vaiheessa ei pullassa ole ollut rusinoita. Koskaan. Ongelma on systemaattinen eika suuri osa ole koskaan ollut samalla viivalla valkonaamojen kanssa. Heilla ei ole samoja mahdollisuuksia, valtio on suorastaan ajanut gettoistumista, koulutusmahdollisuudet ovat naurettavat verrattuna suburbiaan, puhumattakaan terveydenhoidosta ja tyollistymisesta. Samaan aikaan poliisi ja oikeuslaitos ovat jopa avoimen vihamielisia.

Lujassa ovat rusinat ja tasa-arvo on edelleen kaukainen haave isolle osalle vahemmistoja, oli kyse sitten mustista tai esim. latinoista. Orjuutusmentalitetti on sisaanrakennettu systeemiin.
Tavallaan kyllä. Toisaalta taas tämä on vapaa maailma, tuoltakin saisi lähetä pois jos näkee elämänsä niin näköalattomaksi ja mahdottomaksi. Ei ole vielä tullut tummien pakolaisaaltoa muihin maihin.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
En minä ole missään sanonut, että käsiraudoissa olevan, tapansa parantaneen ja asiallisen ihmisen murhaaminen poliisin toimesta olisi millään tavalla hyväksyttävää. Hienosti osasit siis repiä tuon asiayhteydestä pois. Kyse on siitä, että jos yksi ryhmittymä jatkuvasti perseilee, se myös saa sen toisen tahon toimimaan kovemmin niitä kohtaan. USA on paska maa, mutta syyllisiä siihen paskuuteen löytyy myös niistä jotka nyt uhriutuu.

Floydkin oli ollut linnassa ja ihan itse aiheuttanut sen kaiken. Se ei oikeuta siihen mitä hänelle tapahtui, mutta kyllä se metsä vastaa juurikin kuten sinne huutaa.

Kiinnostaisi tietää miten tulkitset tuota "niin metsä vastaa" -sanontaa, jos et huomaa miten nuo mutta-sanan molemmilla puolilla olevat väitteet kumoavat toisensa. Muutenkin kyllä uskomattoman typerä kommentti, kun vuosisatojen ajan se huuto, joka USA:n yhteiskunnan ja virkavallan taholta sorretun kansanosan suuntaan on kajahtanut, on ollut "NEEKERI".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Tavallaan kyllä. Toisaalta taas tämä on vapaa maailma, tuoltakin saisi lähetä pois jos näkee elämänsä niin näköalattomaksi ja mahdottomaksi. Ei ole vielä tullut tummien pakolaisaaltoa muihin maihin.
Nyt menee sakeaksi. Eli ei kannata edes yrittaa taistella oikeuksien puolesta, parempi vain lahtea menemaan? Annetaan asioiden olla kuten ovat. Mikseivat vaikkapa naiset perustaneet omaa valtiotaan hakiessaan aanioikeutta aikanaan, kyllahan vapaassa maailmassa voi vain nostaa kytkinta?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiinnostaisi tietää miten tulkitset tuota "niin metsä vastaa" -sanontaa, jos et huomaa miten nuo mutta-sanan molemmilla puolilla olevat väitteet kumoavat toisensa. Muutenkin kyllä uskomattoman typerä kommentti, kun vuosisatojen ajan se huuto, joka USA:n yhteiskunnan ja virkavallan taholta sorretun kansanosan suuntaan on kajahtanut, on ollut "NEEKERI".
Eli väännetään rautalankaa. USA:n afrikan-amerikkalaisista n. 30% on jossain vaiheessa vankilassa. Amerikassa ammutaan poliisin toimesta vuosittain 250 afrikan-amerikkalaista, samaan aikaan ammutaan 85+ poliisia. Minä sanoin, että Floydkin oli ollut vankilassa, oli sen itse itselleen aiheuttanut. Siitä oli ollut aikaa jo yli kymmenen vuotta. Ilmeisesti tämä nyt sinua tässä hämää. Viittasin vain siihen, että ei hänkään ollut nuorena mikään puhdas pulmunen vaan oli itse ollut osaltaan osa sitä ongelmaa. Sittemmin hän oli muuttanut muualle ja muuttanut tapansa. Hän ei missään nimessä ja millään tavalla ansainnut kohtaloaan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että hänen aiempi käytöksensä on myös osa sitä ongelmaa mikä tuolla vallitsee. Aivan kuten täällä romanien kanssa. Eli jos jokin porukka käyttäytyy aika usein paskasti, se leimaa kaikki ja se myös saa sen toisen puolen kohtelemaan heitä paskasti. Ihan turha sinun on yrittää vääntää tästä mitään sen syvällisempiä merkityksiä. Vikaa vain on myös muualla, vaikka nyt uhriudutaankin ja puhutaan jostain, että kun ei noi noudata sopimusta, jos et itsekkään ole noudattanut sitä sopimusta.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt menee sakeaksi. Eli ei kannata edes yrittaa taistella oikeuksien puolesta, parempi vain lahtea menemaan? Annetaan asioiden olla kuten ovat. Mikseivat vaikkapa naiset perustaneet omaa valtiotaan hakiessaan aanioikeutta aikanaan, kyllahan vapaassa maailmassa voi vain nostaa kytkinta?
Tottakai kannattaa ja pitää taistella omien oikeuksien puolesta. Sitä taistelua nyt vain on vaikea nähdä palavilta autoilta ja rikotuilta kaupoilta. Toki jos se sinusta on taistelua demokraattisessa maassa oikeuksien puolesta niin mikäs siinä ja kuka minä olen sinua siitä tuomitsemaan. Voisin nyt kuitenkin väittää, että enemmän teet asiallesi hallaa kuin hyvää tuollaisella, mutta jos se sinusta tuntuu hyvältä idealta niin anna mennä vain. Ei vaan kannata sitten ihmetellä jos sinua kohdellaan jatkossakin kuin ryöstelijää ja autojen polttelijaa jos käyttäydytkin kuten sellaiset käyttäytyy.

En oikein kuitenkaan arvosta tuollaista "miksei perustanut omaa valtiota" tyylin retoriikkaa kun ei valtioita vaan perusteta. Sinä sen sijaan voit kyllä muuttaa muualle jos et pidä nykyisen maasi tilanteesta. Niinhän ne uhkaili kovimmat demokraatitkin tuolla, että muuttavat pois kun Trump tuli valtaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tavallaan kyllä. Toisaalta taas tämä on vapaa maailma, tuoltakin saisi lähetä pois jos näkee elämänsä niin näköalattomaksi ja mahdottomaksi. Ei ole vielä tullut tummien pakolaisaaltoa muihin maihin.
Aika vitun rasistista on ehdottaa, että syntyperäisten amerikkalaisten pitäisi lähteä omasta maastaan pois jos ei viihdy omassa maassaan. Minne hekin lähtisivät? Takaisin afrikkaan mistä ovat tulleetkin?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli väännetään rautalankaa. USA:n afrikan-amerikkalaisista n. 30% on jossain vaiheessa vankilassa. Amerikassa ammutaan poliisin toimesta vuosittain 250 afrikan-amerikkalaista, samaan aikaan ammutaan 85+ poliisia. Minä sanoin, että Floydkin oli ollut vankilassa, oli sen itse itselleen aiheuttanut.....
Sehän ei liity varsinaiseen asiaan mitenkään. Se on sama vaikka kyseessä olisi ollut itse stalin tai hitler, niin poliisimiehen ei kuulu jakaa oikeutta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Aika vitun rasistista on ehdottaa, että syntyperäisten amerikkalaisten pitäisi lähteä omasta maastaan pois jos ei viihdy omassa maassaan. Minne hekin lähtisivät? Takaisin afrikkaan mistä ovat tulleetkin?
Missäs tuossa on rasismia? Ei tuo liity kyllä ihonväriin yhtään millään tavalla, että jos et tykkää siitä maasta missä asut, niin sinulla on mahdollisuus lähteä muualle. Ihan itse nyt keksit tuohon tuon Afrikan. Siinä on ihan vieressä esim. se Kanada missä on paljon fiksumpi meininki. Tosin kelit siellä on paskemmat.
Sehän ei liity varsinaiseen asiaan mitenkään. Se on sama vaikka kyseessä olisi ollut itse stalin tai hitler, niin poliisimiehen ei kuulu jakaa oikeutta.
Ei kuulukkaan, olenko jossain väittänyt, että kuuluu? Olen koko ajan puhunut murhasta. En edes taposta vaan ihan tietoisesti ja täysin harkitusti suoritetusta toisen ihmisen päästämisestä päiviltä.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Muutoin olisin kanssasi samaa mieltä, mutta. Aivan samalla tavalla kuin täälläkin, niin se sama sopimus koskee myös niitä velvollisuuksia. Hyvin on täälläkin huomattu, viimeksi eilisen uutisissa YLE:llä, että 20v maassa asunut ei ole vaivautunut edes opettelemaan suomea. Missä vaiheessa siis tälläinen ihminen on "hyväksynyt" ja "noudattanut" sitä sanatonta sopimusta? Onko nämä tummaihoiset USA:ssa (järkyttävä yleistys, eli oikeasti ei koske kaikkia koska osa oikeasti on) koskaan itse tehneet jotain sen sopimuksen eteen? Floydkin oli ollut linnassa ja ihan itse aiheuttanut sen kaiken. Se ei oikeuta siihen mitä hänelle tapahtui, mutta kyllä se metsä vastaa juurikin kuten sinne huutaa.

Jätkä hei. Mitä ihan oikeaa vittua nyt? Nyt on niin sakeaa shittiä, että mä en nyt ihan pysty... äh.

Mutta kyllähän tässäkin löytyi se tolkun mielipide. Että ei kaikki mustat sentään pelkästään mellakoi ja ammuskele (Fun fact - mustat tyypit tuotiin Yhdysvaltoihin aika mielenkiintoista sopimusta noudattamaan). Pitäisi löytää se keskikohta. Keskikohta on tosi tärkeä, koska... Eikun en mä pysty tähän.
Olen samaa mieltä, mutta. Se ei oikeuta, mutta. On hyvä puhua asioista, mutta.


Jos elät kuin et olisikaan mistään vastuussa ja käyttäytyen kuin sinulla ei olisi mitään vastuuta, niin kyllä se yhteiskuntakin alkaa pitää sinua sellaisena, että sinulla ei myöskään ole oikeuksia.

Onko mansplainingistä jotain rasistista versiota? Tää meinaan vie koko kakun, jos anglismeja käytetään. "Okei. Onhan se vähän ikävää kuristaa käsiraudoissa olevaa aseetonta tyyppiä useita minuutteja keskellä päivänvaloa poliisien toimesta, MUTTA! Se jätkä oli hei musta! Metsä vastaa tasan niinkuin huudetaan. Ja mustat ei käy töissä. Ne on gangstereita!"
Sinänsä haluaisin jotenkin pukea sanoiksi tämän mun villin päänpudistelun, jota sun teksti aiheuttaa, mutta. Ei pysty.
Sä oot kyllä ihan uskomattoman tampio jätkä/hyökkäyshelikopteri <3

Romanit Suomessa on täysin vastaava esimerkki.
Eikä ole. Monellakin tavalla ei jumalauta ole edes lähelle. Se, että sulla on jotain söpöjä stereotypioita mustista (niistä stereo-tyypeistä, amirite?) ei kyllä oikeuta vetämään mutkia noin suoriksi.

Se myös luo sitä rasismia ja se maalaa valitettavasti kaikki saman näköiset syyllisiksi. Ei tämä(kään) touhu toimi vain yhteen suuntaan vaan kyllä siellä on niitä syyllisiä ihan molemmin puolin sitä kuviteltua aitaa. Ei voi vain tulla ja poimia rusinoita pullasta ja samaan aikaan olettaa, että kyllä ne muut kuitenkin noudattaa sitä sopimusta, vaikka minä itse en sen sopimuksen säännöistä piittaa.

FYI - sä olet se, joka tässä muuten luo rasismia ja maalaa valitettavasti kaikki samannäköiset syllisiksi. Älä ihan oikeasti edes vitsillä luo mitään tasapuolisuusharhaa, jossa jengin(sic) tappaminen on ok, koska "kaikki mustat on sellaisia". Sä voit mennä ihan keskenäsi johonkin ihmettelemään, että miksi ne sun pullan rusinat näyttää kaikki samalta, eikä suostu tekemään töitä.
Mä jotenkin toivoisin, että sulla olisi edes vähän parempia argumentteja, kuin "kaikki samannäköiset maalataan helposti syyllisiksi, koska kato nyt millai ne toimii."
Oletko klooria ajatellut lisätä omaan geenialtaaseesi ihan varmuuden vuoksi?

Sitten kun vielä purat sen kaiken vitutuksesi ryöstelemällä, niin mielestäni allekirjoitat sen mitä sinusta on jo oletettu alun alkaenkin, eli että sinä et edes yritä olla osa sitä yhteiskuntaa. Silloin on huono väittää, että kun se yhteiskunta ei noudata sopimusta, mutta kun sinä et ole noudattanut sitä sopimusta alun alkaenkaan, niin miksi se yhteiskunta olisi sinua velvollisempi sitä nodattamaan?

"Ja nyt kaikki mustat ryöstelee. Kato nyt! KAIKKI RYÖSTELEE! Valkoinen mies istuu peloissaan kotona, kun taas ne ghettorusinat riehuu ja mellakoi. Miten vitussa me voidaan olla kuristamatta mustia tyyppejä, kun ne kuitenkin mellakoi heti kun sellaisen kuristaa? MISSÄ ON KOHTUUS? MISSÄ ON TASAPUOLISUUS? OISPA KALIAA JA JUHA KASIKASI"

Toistohuumori on paras huumori - vitun tampio.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Tottakai kannattaa ja pitää taistella omien oikeuksien puolesta. Sitä taistelua nyt vain on vaikea nähdä palavilta autoilta ja rikotuilta kaupoilta.

Ja poliisin tehtävä on suojella ja auttaa, mutta sitä suojelua ja auttamista nyt vain on vaikea nähdä. Siis kirjaimellisesti vaikea nähdä, kun pikkutyttöä sumutetaan pippurikaasulla kasvoihin ja toimittajaa ammutaan kumiluodilla silmään, puhumattakaan väkijoukkoon ajavasta poliisiautosta. Aiotkohan nyt vastata että "eihän kaikki poliisit noin tee", vai liippaako se niin läheltä tajuamista että jengi huomaa tämän koko performanssisi olevan pelkkää provoa?
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Valkopeset amerikkalaista rasismia. Hyvin vedetty! Arvostan tätä omien arvojen puolesta tehtävää pyyteetöntä työtä. Valkoisen miehen on tehtävä valkoisen miehen työ, ei sitä muut tee. Onko vaimohakkaajatkin sinusta kunnon miehiä?

Tapasi mukaan levität valheita palstalla. Minä en valkopese rasismia, sillä rasismi on oksettavaa ja tuomittavaa, ja jos tuntisit minut ja taustani, niin ymmärtäisit kuinka typerä valheesi on. Trump ei ole luonut Yhdysvalloissa vellovaa rasismia eikä yhteiskunnan jakolinjoja ja kipupisteitä, vaan nämä asiat ovat paljon syvemmällä. Trump on oire, ei sairaus. Kuinka vaikeaa sinulle on ymmärtää tämä asia?
 

BaronFIN

Jäsen
Osa palstaveljistämme jakaa saman maailmankatsomuksen kuin oma äitini, joka eli 1950-luvulla etuoikeutettua valkoisen lapsen elämää USAn Indianassa.

”Neekereitä kuuluu lyödä kepillä ja se on niille ihan oikein.”

Vaikka joku tekee suoran vertauksen romaneihin Suomessa, niin oma kysymykseni on, että jokainen meistä voi osaltaan vaikuttaa siihen, että tuo kierre menee poikki. Kusipäitä löytyy ihan White trash porukasta ja oman kokemukseni mukaan jopa enemmän.

Vaikka pystyisin vetämään hatusta useamman mustalaisvitsin Kilon poliisin pohjalta, niin tuskin itsestäni tulee yhtään sen parempi ihminen jos niitä kertoisin totuutena edelleen.

Se maailma meni ja sekös Boomereita ottaa kupoliin kun omat arvot ei kelpaakaan enää seuraavalle polvelle.

edit:

Mielenkiintoista, että State Patrollin pamputtajat ovat 99% valkoisia. Valkopestyä Apartheidia.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No onhan esimerkiksi Vietnamin sodan veteraanien joukossa päihteiden käyttö, rikollisuus ja muut ongelmat yleisempiä kuin keskimäärin. Ymmärrämmekö heitä kokemuksiensa vuoksi, vai koskeeko heitäkin sama vaatimus että pitää ryhdistäytyä, tai muuttaa maasta jos on niin vaikeaa ettei sopeudu?

Ja onhan tuo nyt aika yksioikoista luokitella mustat ongelmaporukaksi jolla ei tee yhteiskunnassa mitään. Työttömiä oli vain 6 % heistä ennen koronakriisiä. Rikollisuus laskisi varmasti ajan myötä muun väestön lukemiin, jos tuota rakenteellista rasismia ja poliisiväkivaltaa saataisiin suitsittua.

Eli palataanpa uhrin syyttämisestä siihen oikeaan ongelmaan. Poliisi voi tappaa, ja tappaakin, mustan miehen kirkkaassa päivänvalossa ilman syytä ja ilman vastustelua, eikä siitä yleensä ole mitään seurauksia tekijälle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja poliisin tehtävä on suojella ja auttaa, mutta sitä suojelua ja auttamista nyt vain on vaikea nähdä. Siis kirjaimellisesti vaikea nähdä, kun pikkutyttöä sumutetaan pippurikaasulla kasvoihin ja toimittajaa ammutaan kumiluodilla silmään, puhumattakaan väkijoukkoon ajavasta poliisiautosta. Aiotkohan nyt vastata että "eihän kaikki poliisit noin tee", vai liippaako se niin läheltä tajuamista että jengi huomaa tämän koko performanssisi olevan pelkkää provoa?
En nyt ihan ymmärrä mihin viittaat. Minä olen kyllä kirjoittanut tässä ihan asiasta ja asiallisesti. Olen mielestäni riittävän monesti tuominnut sen poliisin toiminnan ja todennut, että USA on yks persereikä paikka muutenkin ja läpeensä rasistinen maa ja se rasismi on aivan helevatun syvällä siellä touhussa. Lisäksi siellä on aseita ihan joka nurkalla porukalla. Olen yrittänyt käydä ihan asiallista keskustelua tästä asiasta ja sitten saan tuollaisia aivan naurettavia vittuiluviestejä kiitokseksi. Se, että joku ei ajattele kuin sinä ei tarkoita, että he eivät kuitenkin voisi lähtökohtaisesti olla samaa mieltä asioiden tuomittavuudesta.

Minä vain yritän nähdä sitä kokonaisuutta myös sen ulkopuolella, että olisi nyt vain yksi syyllinen kaikkeen. It takes two to tango. Kyllä sitä vikaa on ihan oikeasti myös siellä toisella puolella. Minusta on vain absurdia tuo ilmeisesti CNN:n toimittajan väite, että kun valtio ei noudata sopimusta niin on oikein pistää paikkoja palamaan, ne sopimukset kun sisältää myös niitä velvollisuuksia. Ei minulla asiasta enää muuta, minua saa jatkossakin haukkua ihan rauhassa ja pitää kuinka idioottina tahansa. Tuomitsen silti täysin sen poliisien teon ja tuomitsen silti myös noi mellakoinnit. Se tuliko ensin muna vai kana, eli poliisien ja järjestelmän brutaalius mustia kohtaan, vai mustien huono käytös on aivan se ja sama jos kukaan ei ole halukas lopettamaan tuota muna ja kana asetelmaa.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Jätkä hei. Mitä ihan oikeaa vittua nyt? Nyt on niin sakeaa shittiä, että mä en nyt ihan pysty... äh.

Oletko klooria ajatellut lisätä omaan geenialtaaseesi ihan varmuuden vuoksi?

"Ja nyt kaikki mustat ryöstelee. Kato nyt! KAIKKI RYÖSTELEE! Valkoinen mies istuu peloissaan kotona, kun taas ne ghettorusinat riehuu ja mellakoi. Miten vitussa me voidaan olla kuristamatta mustia tyyppejä, kun ne kuitenkin mellakoi heti kun sellaisen kuristaa? MISSÄ ON KOHTUUS? MISSÄ ON TASAPUOLISUUS? OISPA KALIAA JA JUHA KASIKASI"

Toistohuumori on paras huumori - vitun tampio.
Mitä yrität sanoa tällä kaikella? Yritätkö kertoa sitä, että riehuminen on OK? Vai yritätkö kertoa, että nimierkki blackwolf on idiotti, koska esittää epäsuosittua mielipidettä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Ei kuulukkaan, olenko jossain väittänyt, että kuuluu? Olen koko ajan puhunut murhasta. En edes taposta vaan ihan tietoisesti ja täysin harkitusti suoritetusta toisen ihmisen päästämisestä päiviltä.
Varmaan sitten lieventävien asianhaarojen alla tehty murha, kun aika paljon löytyy ymmärrystä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Missäs tuossa on rasismia? Ei tuo liity kyllä ihonväriin yhtään millään tavalla, että jos et tykkää siitä maasta missä asut, niin sinulla on mahdollisuus lähteä muualle. Ihan itse nyt keksit tuohon tuon Afrikan. Siinä on ihan vieressä esim. se Kanada missä on paljon fiksumpi meininki. Tosin kelit siellä on paskemmat.
Tuohan on ihan oppikirjaesimerkki "go home" ajattelusta. Kohdellaan jotakin kansanosaa paskasti ja sanotaan että jos ei kelpaa, niin voi lähteä poiskin.

Lisäksi ero esim demokraatteihin, jotka uhkasivat vapaaehtoisesti lähteä pois on että heillä aidosti onkin niin taloudellinen kuin tosiasiallinen mahdollisuus muuttaa esim työperäisesti Kanadaan. Kanadahan pisteyttää tulijat ja köyhillä neekeripojilla ei mahkuja ole. Ei heitä kuitenkaan tulkita pakolaisiksi lähtömaansa olojen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös