Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 536
  • 66 549

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuosta tulikin mieleen, että kohta pitää alkaa valmistella ruokaa perheelle. Teen gumbon. En perinteistä kala-äyriäisgumboa, kun muutama perheenjäsen ei noista ravuista oikein tykkää. Teen kana-pekoni-chorizogumbon.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iski tänään hirveä hinku saada lisää kesäkukkia istutettavaksi ruukkuihin. Meinasin jo hyökätä paikalliseen puutarhaan mutta tajusin että on pyhäpäivä joten siellä on varmaan hitosteen porukkaa. Tietty olisihan se pitänyt olla ihan selvää että on vapaapäivä kun mies on pyörinyt täällä koko päivän. Puutarhajyrsin kenkkuilee taas ja sitä mies on tässä ronannut. Hitto kun ei vaan suostu käynnistymään vaikka kuinka sytytystä ja muuta säätää. Ruohonlyhennyskone on huollettu ajokuntoon ja olen sillä jokusen siivun ajellut. Siistiä jälkeä on tullut. Villitulppaanit kukkii jo (liitän niistä kuvan) mutta ns. normitulppaanit on vielä nupullaan. Ihan kiva päivä tämä on ollut ja melko paljon on tullut tehtyäkin ja koettua.
 

Liitteet

  • IMG_20200521_160004.jpg
    IMG_20200521_160004.jpg
    737,8 KB · kertaa luettu: 51

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellisiin keskusteluihin viitaten, täytyy sanoa että olen kyllä ihan täysin aloittelija molemmissa lajeissa. Ruokaa teen sen verran että pysyn hengissä - yleensä aika lailla samoista aineksista. Enpä juuri hirveästi kokkailla osaa, mutta sentään muutama helppo resepti on jäänyt päähän.

Puutarhuroinnista tiedän vieläkin vähemmän. Tunnistan voikukan ja oon ollut junnuna istuttamassa perunoita monena vuonna. Mutsi tykkää kukkia kasvattaa ja sillä niitä on vaikka kuinka. Mulla on ollut kaktus, jonka sain kuolemaan, joten olen päättänyt säästää kasvikuntaa ja olla ottamatta niitä hoitoon.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Piti, @Iisoppi, tuolta toisesta ketjusta saamani inspiraation takia googlailla mikä ja millainen se iisoppi oikein on. No, siellä sanottiin että varreltaan puumanainen. No ei se sitten ollutkaan (se oli puumainen), höh.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä tulee kukkaisasioihin niin minullahan oli Kauhajoella opiskelu-aikoina iso kukkanen tai oikeastaan kasvi. Äiti sen minulle osti ja silloin kun se asuntooni tuli niin se oli aikas pieni mutta sittemmin kasvoi todella suureksi.

Tuon kukan laji jäi epäselväksi mutta voin laittaa siitä joskus kuvan vaikka tänne niin tulee sekin mysteeri ratkaistua. Toinen mysteeri oli toki se että silloin kun muutin Kauhajoelta takaisin kotiini porukoitten nurkkiin asumaan niin kasvi ei tästä muutosta oikein pitänyt. Se oli vielä tosi iso ja rehevä Kauhajoella mutta sitten porukoilla kasvi alkoi vähitellen kuihtumaan kunnes se jouduttiin heittämään pois. Kanta-hämäläinen ilmasto ei tainnut kasville olla hyväksi?

Ristin aikoinaan tämän kasvin Lissuksi. Toinen kukkaseni oli sitten taas Santtu. Näiden jälkeen ei asunnoissani ole kukkia sitten ollutkaan.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä, kun työelämässä olin, oli minulla työhuoneessani rahapuu nimeltä Danny ja lohikäärmepuu tms. nimeltä Jorma-Kalevi.
 

Glove

Jäsen
Hukkasin avaimeni johonkin. No, ei ne kaukana voi olla koska tulin niillä sisään. En vaan ole tainnut laittaa niitä sinne mihin yleensä.
 
K

Kiekkokatsoja

Sanoisin kuitenkin että toipuvalle alkoholistille saattaisi olla jokin muu keskusteluyhteys parempi kuin tavata netin välityksellä tiuhahkosti kupittelevia nimimerkkejä. Varmasti kaikki tietävät että oikeissa olosuhteissa humalaiset avautumiset jne voivat olla hyvinkin rentouttavia ja tehdä pääkopalle hyvää. Päihdeongelmaisille homma ei ehkä kuitenkaan toimi samoin. Tuli vaan mieleen.
Toki toki. Mutta kyllä mekin täällä yritetään ohjata omien kokemuksiemme kautta oikeaan suuntaan. Ja tsempata.
Itse en edes tunne/tiedä nimimerkkiä, mutta tää on keskustelupalsta, johon voi vastailla siihen, mitä toinen kirjoittaapi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toki toki. Mutta kyllä mekin täällä yritetään ohjata omien kokemuksiemme kautta oikeaan suuntaan. Ja tsempata.
Itse en edes tunne/tiedä nimimerkkiä, mutta tää on keskustelupalsta, johon voi vastailla siihen, mitä toinen kirjoittaapi.
Toki joo. Jos ymmärsin oikein, niin on pidetty kalsarikänniskypeä. Ei täällä palstalla.Täällä tietenkin voi ja tuleekin vastailla kirjoituksiin. Enkä mä niitä skypekännejäkään kiellä tahi paheksu, kukin tyylillään. Onko niihin kaikkien kannatavaa osallistua, on sitten ihan toinen juttu.
 
K

Kiekkokatsoja

Toki joo. Jos ymmärsin oikein, niin on pidetty kalsarikänniskypeä. Ei täällä palstalla.Täällä tietenkin voi ja tuleekin vastailla kirjoituksiin. Enkä mä niitä skypekännejäkään kiellä tahi paheksu, kukin tyylillään. Onko niihin kaikkien kannatavaa osallistua, on sitten ihan toinen juttu.
Skypeistä en tiedä, ja semmosiin en todellakaan osallistu.
Keep it simple, eli kommentoin sen mitä täällä olen lukenut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
millainen se iisoppi oikein on.
Olen ihan oikeasti ajatellut hankkia oman iisopin. Paikallisessa Hankkijassa ei nettitietojen mukaan ole iisoppia mutta muualla on. Täytyy varmaan soittaa ja pyytää toimittamaan iisoppia Lahteen. Kyllä sen pitäisi onnistua. Kyllähän Iisopilla pitää olla oma iisoppi... puolipensas.

varreltaan puumanainen.
No sellainen ollaan... varreltaan ja iältään. Milfiä minusta ei saa kuin mutkan kautta.
 

redpecka

Jäsen
Olen ihan oikeasti ajatellut hankkia oman iisopin.
Mäkin haluisin ikioman iisopin.

No sellainen ollaan... varreltaan ja iältään. Milfiä minusta ei saa kuin mutkan kautta.
No eikös nuo termit ole aika samaa lajia..? Milfeistä puhuttaessa ei mulle tule ensimmäisenä mieleen joku teiniäiti ja puumat ovat varttuneempaa vuosikertaa. Vai tarkoititko ettei sulla ole omia lapsia ja siten et voi olla MILF? Eli oletko SMILF?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekaa kertaa vuosiin katsoin himassa leffan. Siis tätäks jengi tekee himassa? Facessa luki että viime viikolla oon ollut 4 minuuttia päivässä sielläkin. Mä oon yleensä mennyt rinkiin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siinä missä huomioi heti negatiiviset asiat ja repsahdukset niin on parempi varmaan huomioida myös ne positiiviset jutut ja muun muassa täysin raittiit päivät. Ja ottaa pieni sulka hattuunsa niistä, hei minä pystyin ensin siihen.

Ja alku on pelaamisenkin kanssa pahin. Kun on tottunut olemaan pelaamatta niin pelaamattomuudesta tulee helpompaa. On koko ajan siis helpompi kävellä niiden pelikoneiden ohi kaupassa. Uskon ainakin tähän teoriaan, alku on pahin.

No, ryyppäämisestä ei tullut onneksi mitään putkea ainakaan. Ja pystyin eilen olemaan juomatta kokonaan. Eli se ryyppääminen ja rellestäminen päättyi heti siihen. Ei ollut eilen edes viinan tai oluen himoa vaan raittiina pysyminen oli yllättävänkin helppoa. Toki tätä edesauttoi varmasti sekin fakta että rahaa käyttötiillä ei ollut joten ei ollut kiusausta käyttäkään olemattomia rahojaan kaljaan.

Tänään sitä rahaa pitäisi taas tulla kun vihdoin tulee Kelan työttömyystuki ensin välitystilille ja sitten toivottavasti muiden syiden kuin juomisen takia käyttötilille. Voisi käydä vihdoin viikonlopun aikana vaikka parturissa. Viikonlopuksi on rahaa ja ilmat lämpenevät, tämä viikonloppu kolmen päivän vapaillakin varusteltuna on haaste mutta uskon lujasti siihen että pysyn juomatta. Menee päivä kerrallaan.

Mutta mielestäni on hyvä huomioida tosiaan ne onnistumisetkin. Ja ajatella kun pystyi ensin siihen niin pystyn varmaan sitten siihenkin. Tämä ajattelutapa auttaa minua ainakin pelaamisessa ja pelaamattomuudessa.

No, nyt yritän tosissani olla juomatta alkoholia pitkän ajan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vakiintuukohan suomen kieleen sanonta "kulmunit" kun puhutaan tissieläinten ta-taista eli bozingwoista? "On sillä Hayekin Salmalla vaan messevät kulmunit."
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Saamari, eihän tuo ukko lähde täältä kulumallakaan. On kuulemma vapaapäivä. Hitsi, varmaan varastanut tuonkin idean minulta. Kukahan tervejärkinen muka pitää vapaita keskellä viikkoa... ;-) Ai niin, nythän on perjantai... Siihen päälle vielä lauantai ja sunnuntai kahdestaan niin voi olla vitsit vähissä...
Miksi hanhi meni tien yli?
No kun kana oli lomalla...

Aika väsynyttä settiä.
 
K

Kiekkokatsoja

Saamari, eihän tuo ukko lähde täältä kulumallakaan. On kuulemma vapaapäivä. Hitsi, varmaan varastanut tuonkin idean minulta. Kukahan tervejärkinen muka pitää vapaita keskellä viikkoa... ;-) Ai niin, nythän on perjantai... Siihen päälle vielä lauantai ja sunnuntai kahdestaan niin voi olla vitsit vähissä...
Miksi hanhi meni tien yli?
No kun kana oli lomalla...

Aika väsynyttä settiä.
No höh, mikäs vika siinä on, kun ukkos on kotosalla..?
Tai jos tilaa tarvitset, niin pihahommiin, taikka sieniä etsimään..?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Vakiintuukohan suomen kieleen sanonta "kulmunit" kun puhutaan tissieläinten ta-taista eli bozingwoista? "On sillä Hayekin Salmalla vaan messevät kulmunit."
Tästä tulikin mieleen yksi juttu. Nimittäin kun sympaattisia ihmisiä kutsutaan monesti symppiksiksi niin ajattelin alkaa kutsumaan kaikkia lämminhenkisiä ihmisiä lämppiksiksi ja katsoa käynnistänkö uuden trendin.

@Czescku sä oot tosi lämppis mies, aina valmiina antamaan neuvoja ja olet mm. Punistakin tukenut hienosti!

No niin, nyt tää sana on teidän päässänne. Paluuta ei ole!
 

Glove

Jäsen
Polkupyörän ketjunkatkaisutyökalu on hukassa. Nyt en voi koittaa korjata pyörääkään. Ja avaimetkin hukkasin eilen. Kirjoitinkohan siitä jo? Ne nyt ei voi kaukana olla kun tulin niillä kuitenkin sisälle. Mutta laitoin jonnekin outoon paikkaan kun en niitä löydä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No höh, mikäs vika siinä on, kun ukkos on kotosalla..?
Ei oikeastaan mitään kuhan vitsailin. Mies on ihan nasta tyyppi... Ehkä vähän tosikko ja yksoikoinen välillä mutta niin olen minäkin että ei haittaa. Kun tässä aamupäivällä vähän tehtiin hommia niin ruuan jälkeen lähdettiin käymään mökillä. On melko lämmintä mutta tuuli on kylmä. Mutta sauna on lämmin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Onneksi löytyi edes hieman aurinkorasvaa talosta. Reilun tunnin olen tässä pihalla istuskellut, ja sellainen tunne tuli, että vaihtoehdot ovat siirtyä varjoon, taikka lotuta rasvaa nahkaan. Tykkään auringossa oleilusta, mutta todella vaalean ihon kanssa tuo aiheuttaa tiettyjä ongelmia ilman rasvausta.

Muuten olisi tullut lähdettyä taas kalaan, mutta vankemman puoleinen pohjoistuuli veden äärellä ei oikein houkutellut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös