K
Kiekkokatsoja
Oho. Taidat olla yksi jatkoajan uranuurtajista, joka vie anonyymit kohti liveä.Mukaan vain. Vedetään tämä nyt facen mesen kautta joten sinne vaan minulle kaveripyyntö (facebook.com/czescku)
Oho. Taidat olla yksi jatkoajan uranuurtajista, joka vie anonyymit kohti liveä.Mukaan vain. Vedetään tämä nyt facen mesen kautta joten sinne vaan minulle kaveripyyntö (facebook.com/czescku)
Tuttua hommaa... Sitähän varten minä siellä "metsässä" olin. Se on minun keväthommaa jota teen joillekin tutuille. Joskus hommissa löytyy korvasieniä, yleensä ei. Ensimmäisellä kuviolla ei ollut otettavaa, vain annettavaa. Yllättäen toisella kuviolla oli sieniä jotka otin sitten talteen. Reilu kilo niitä oli ennen putsaamista.Tulivat vähän turhan tutuksi hakkuuaukeat kun olin neljä kesää istuttamassa puita ja kuljin pitkin poikin hakkuuaukioita.
Niimpä. Mielenterveysongelmat yhdistettynä muihin "mahdollistaviin" juttuihin saavat ihmeitä aikaan. Surullistahan se on. Samaa kamaa kun nämä liskoihmiset jotka "muokkaavat vartaloansa", ihmis-Kenit, Lolo Ferrarit ynnä muut. Vakavia mielenterveysongelmia, mutta kun ilmeisesti hilloa on edistää sairauttaan niin miksi kukaan estäisi jos siitä nettoaa? Ja omaiset ja ystävät ovat joko kadonneet ajat sitten tai sitten heitä ole tai ei kuunnella.
Juu tiedossa nää. Ja siksi totesinkin noin. Tänään kai jotain nettiyhteyttä tarjosit, niin siitä moinen kommenttini lähti kirjaimiksi.ÖÖ,HÄH? Oletko tietoinen tuosta jatkikiksen kesäringistä? No ei toki toteudu kuten kuviteltiin, mutta silti.
Jotenkin olen kuitenkin minun kohti liveä viemäni olevan aika yleistä tietoa täällä. Minä olen ensimmäisiä, jotka tänne naamakuvia pistänyt ja monet ovat ottaneet mallia.
Minusta "alkoholisti" ja "alkoholin suurkuluttaja" ovat puhtaasti määritelmiä joita me ihmiset luomme itsestämme sekä toisistamme. Näet itsesi jälkimmäisen kategorian edustajana, mutta joku toinen ulkopuolinen henkilö saattaa nähdä sinut alkoholistina.Minä en usko että alkoholismista voi parantua. Mutta minä olinkin mielestäni alkoholin suurkuluttaja ja siitä voi parantua kohtuukäyttäjäksi takaisin. Näin minä uskon. En koskaan ollutkaan alkoholisti vaan olin alkoholin suurkuluttaja, siinä on vissi ero.
Tuota tuota. Lienee yksilöllistä tämä juttu, mutta aika monilla on tuttuja, joilla juttu lähtee aina/taas lapasesta.. ja osalla myös itselläkin sellaisia vireitä.. että ei ois pitänyt, tai piti tehdä toisin.Minä en usko että alkoholismista voi parantua. Mutta minä olinkin mielestäni alkoholin suurkuluttaja ja siitä voi parantua kohtuukäyttäjäksi takaisin. Näin minä uskon. En koskaan ollutkaan alkoholisti vaan olin alkoholin suurkuluttaja, siinä on vissi ero.
Minä uskon vakaasti että voin parantua tästä alkoholin liikakäytöstä takaisin silloin tällöin kännejä juovaksi juntiksi Ja jos en voi parantua niin sitten alan ottamaan antabusta taas. Se on niin helkkarin helppo parannuskeino ja toimii minulle. Antabusta suoneen ja meikäläinen on taas juomatta. So simply!
Läheiset ja muut varmasti huolestuu kun meikäläinen on taas tillin tallin mutta minä en jumalauta niin typerys ole että pilaan hyvät mahdollisuudet työelämässä alkoholilla. Silloin ennen asiat olivat ihan toisin kuitenkin.
Ensimmäinen asia jonka jätin tekemättä suunnilleen koronan takia oli mennä peliin Seagulls-Kauhajoen Karhu basket- Suunnitemlat olivat jo tehtynä. Mutta ehkä vielä joskus jopa Kauhajoella minut nähdään?
Nimenomaan näin. Se että on edes joku joka kuuntelee ja on valmis kuuntelemaan on hemmetin tärkeää!Joskus pelkästään riittää että on luotettava, kuitenkin tarpeeksi tuntematon (mutta ei mikään psykiatri tms) ihminen, jolle voi avautua. Tai ei pelkästään riitä, mutta on yksi apukeino muiden joukossa, jos elämä rupeaa menemään vinoon.
99 prosenttia suomalaisista ei edes tiedä, miksi sitä vietetään.
Elä hyvä veli @vilperi lärhe tuolle tielle. YV:llä saat tarvittaessa vertaistukea.
Luulempa, että kaikki meistä jotka ovat lukeneet hänen tilanteesta, ajattelevat juurikin näin.Elä hyvä veli @vilperi lärhe tuolle tielle. YV:llä saat tarvittaessa vertaistukea.
Minä en ole juuri mummojeni tai pappojeni ruokia syönyt. Isän vanhemmat kuolivat minun ollessani vielä vaippaikäinen. (Toki tuo vaippaikä taas lähestyy.) Äidinäiti kuoli muutama vuosi äitini syntymän jälkeen. Äidin isältä opin yhden ruokalajin, vaarin suosikin: näkkileivän päälle voita ja siihen Aromat maustetta päälle. Äiti osasi kyllä tehdä hyviä kalaruokia, lihaa kun hän ei juuri syönyt. Minä taas osaa tehdä lihasta hyvää, mutta kalasta en niinkään. Jäi sekin taito oppimatta, niin kuin monet muutkin.Katselen todella paljon eri kokkausohjelmia ja yksi asia mikä on pistänyt silmään niissä ja myös täällä jatkoajassa on se, että kukaan muu maailmassa ei ole tehnyt parempaa ruokaa kuin äitini/mummoni. Mietin vaan, että kuinka huonoja kokkeja kaikki on. Mun äiti ja isä teki ihan hyvää ruokaa ja heiltä olen kokkaustaitoni oppinut. Isän äiti teki juuri ja juuri syötävää ruokaa, äidin äidiltä olen oppinut yhden hyvän reseptin. Mutta rehellisesti kaikkein parasta ruokaa mitä olen ravintoloiden ulkopuolella saanut, on ihan minun itseni kokkaamaa ja monet niistä ruuista on ihan minun omasta päästäni vedettyä reseptejä. Eli kokeilla rohkeasti, alkuun tulee takuulla huteja, mutta siitä kyllä oppii ja ei tarvi montaa kertaa kokata, kun huomaa, että ei juma, minähän osaan.
Kaksimielinen suunta-alahäiriöni poimi kirjoituksestasi muutaman sanan erilleen. Tuli päähän iskulause : "Hyvää lihasta". Saa käyttää, mut ei oo pakko. Sanapari soveltunee muutamiin eri asioihin.Minä en ole juuri mummojeni tai pappojeni ruokia syönyt. Isän vanhemmat kuolivat minun ollessani vielä vaippaikäinen. (Toki tuo vaippaikä taas lähestyy.) Äidinäiti kuoli muutama vuosi äitini syntymän jälkeen. Äidin isältä opin yhden ruokalajin, vaarin suosikin: näkkileivän päälle voita ja siihen Aromat maustetta päälle. Äiti osasi kyllä tehdä hyviä kalaruokia, lihaa kun hän ei juuri syönyt. Minä taas osaa tehdä lihasta hyvää, mutta kalasta en niinkään. Jäi sekin taito oppimatta, niin kuin monet muutkin.
Eli kokeilla rohkeasti, alkuun tulee takuulla huteja, mutta siitä kyllä oppii ja ei tarvi montaa kertaa kokata, kun huomaa, että ei juma, minähän osaan.
Juuri näin. Ja nyt kun olen siirtynyt jälleen 99% vegaaniksi, niin olen palanut tähän aikaan, että kokeillaan ja kokeillaan. Pari ruokaa on olleet semmoisia, että syö mieluummin kuin ottaa turpiinsa, mutta ei mikään makuelämys, muutama ruoka ollut taas semmoinen, että itsekin hämmästelee, että teinkö minä tosiaan tämän, tästä reseptistä olisi ammattikokitkin ylpeitä.Tuossahan se on tiivistettynä. Toki reseptejä voi tsekkailla, mutta ehdottomasti suosittelen niiden muokkaamista omaan makuun. Huteja tulee taatusti, mutta siinähän oppii.