Milloinkohan tuosta mahdollisesta jatkossa tuolla työkokeilupaikalla voi alkaa taas puhumaan? Nythän tilanne on se että kaikki mahdolliset työkokeilujaksot on käytetty kohta ja pestiä pitäisi sitten jatkaa jo ihan vaikka palkkatuen avulla.
Jo maalis-huhtikuun vaihteessa siitä jatkosta tämän työkokeilun jälkeen oli alustavasti puhetta. Oli puhetta että minullakin olisi jonkin pituinen kesäloma heinäkuun puolivälin jälkeen ja sitten pestiä jatkettaisiin palkkatuella. Mitään virallista kesälomaa minulla ei olisi mutta esimerkiksi työpaikka on valmis kai sopimaan jatkosta niin että ennen kuin seuraava pesti jatkuu niin siinä olisi noin kuukauden tauko.
Tänään viimeksi muut työntekijät puhuivat työpaikalla siihen malliin että tulisin jatkamaan siellä heinäkuun puolivälin jälkeenkin. Ai, vasta syyskuussa saadaan sitten sitä sinun synttärikakkua? Oli vastaus esimerkiksi siihen kun minulta kysyttiin milloin minulla on syntymäpäivät. Ja ei sinulla olekaan kesälomaa? Ihmetteli yksi kun minun kesälomaani ei olla merkitty lomalistalle.
Alkaa vaan hiljalleen tuo mahdollinen jatko ja sillä spekuloiminen rassaamaan mieltäni. Menee samanlaiseksi spekuloimiseksi kuin viime keväänä se että mitäköhän ne tuumaa minusta? Sen verran iso ja tärkeä asia tuo jatko olisi kuitenkin minulle.
Ja tämä nykyinen työkokeilujakso päättyy tosiaan heinäkuun puolivälissä.