Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 900
  • 1 251

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onko sulla jotenkin fiilis, että Pikkarainen on jotenkin keltanokka valmentajanako? Kyllä siellä nyt sen verran mielestäni on historiaa jo, että ei ihan voi tonkaan taakse mennä. Kyllä siellä pitäisi alkaa potentiaali näkymään, vana ehkä se näytetään vasta sitten keväällä kun ne "tosipelit" pelataan.

No onhan se Liiga-kartalla ihan keltanokka vielä. Potentiaali on näkynyt nimenomaan Mestiksen puolella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Warrington , kyllä, olisi mielenkiintoista saada mm. sinun kysymyksiisi vastauksia, mutta pelin jälkeiset lehdistötilaisuudet eivät tietenkään ole oikea foorumi syvällisempiin analyyseihin. Jonkun median tai HIFK:n toimiston pitäisi olla riittävän kiinnostuneita aihepiiristä ja tehdä kunnon haastattelu, mutta ikävä kyllä lähes kaikki jutut ovat aina kovin pinnallisia ja käsittelevät samoja asioita. Ehkä voisit lähettää Officelle sähköpostia ja kysymyspatteriston jutun tekemistä varten. Parhaassa tapauksessa pääset itse esittämään kysymykset Pikelle :).
 

Stigu

Jäsen
Jokainen seura tietää tarkalleen miten IFK tulee pelaamaan, ja varmin tapa hyydyttää IFK on sumputtaa keskusta ympäri kenttää ja pakottaa IFK puskemaan.
Tässä on mielestäni Pikkaraisen pelin suurin oneglma. Peli on ennalta-arvattavaa. Mitä nyt olen pelejä sivusilmällä katsonut, niin varsinkin kotimatseissa IFK tulee ensimmäisessä erässä infernaalisella karvauksella ja luistelulla, ja jos vastapuoli sen kestää, niin se luultavasti kestää jatkonkin, koska IFK:n pelitaktiikka pysyy seuraavissa erissä samana, se vain hidastuu noin 15-20 prosenttia. Peli on hienoa, mutta tehotonta. Jos Pikkarainen saa tuohon pelikirajaansa muutaman variaatiosivun, niin asetelmat ovat toiset. Nyt vaan ei ole näköpiirissä -ainakaan itselleni- että variaatioita löytyy.

Ja itselleni lätkässä on katsojana periaatteessa kaksi ulottuvuutta: Tulos ja viihde. Näin vanhemmiten viihde menee runkosarjassa AINA tuloksen edelle, pleijareissa taas toisinpäin. Siis katson mieluummin viihdyttävän runkkarimatsin, jonka IFK häviää, kuin unettavan matsin jonka jengi voittaa. Mun kaaliin ei mene se, että joku seuraa unettavaa matsia kaksi ja puoli tuntia ja selittää sen jälkeen itselleen (riippumatta lopputuloksesta) : No tulipahan pisteet, ei jokaista matsia voi pelata sata lasissa, kaikki joukkueet pelaavat aina sata lasissa juuri IFK:ta vastaan, fokus on keväässä, oli paljon loukkaantumisia, nyt on marraskuu, kuntopuntarissa ollaan kuudensia, jengi selvästi säästi energioitansa, jengi joutui matkustamaan bussilla 6 tuntia, pelaajien kemiat eivät ole kohdanneet, 2 avainpelaajaa oli poissa, ym. liirumlaarumia. Jos asenne on tuo, niin miksi ylipäätänsä katsoa ottelua paikanpäällä/ATK:sta sen sijaan, että tyytyisi esim. teksti-TV:n tulospalveluun?

Ja joo, myönnetään, että tuosta Lumosta on helvetin vaikea päästä irti. Järki on sanonut jo monta vuotta että lopeta hyvä ihminen se ajan tuhlaaminen, samaan aikaan oikealla olkapäällä vuoden 1969 pikku-Stigu huutaa, että älä pelkele lopeta, tästä matsista/kaudesta voi tulla yhtä hieno ja ikimuistoinen kuin silloin aikoinaan ja lopulta me itketään puhtaasta ilosta ja huudetaan hyvä IFK.

Silti, mielestäni seura ja valmennus ovat molemmat vastuussa ja tilivelvollisia maksavalle yleisölle siitä, että he saavat paikan päällä edes jonkinlaista vastinetta rahoilleen. Tämä tulee konkreettiseksi ongelmaksi seuralle viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan laskea kotiotteluiden lipputuloja. Ja kyllä mä ainakin ottaisin ilolla vastaan Pikkaraisen " ai saatana että pelattiin paskasti olen pahoillani"-tyylisiä kommentteja. Katsojat tuon lystin kuitenkin loppukädessä maksavat, joten heidän pieni huomioimisensa vaikka edes hieman kornilla tavalla olisi ihan jees.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onhan se Liiga-kartalla ihan keltanokka vielä. Potentiaali on näkynyt nimenomaan Mestiksen puolella.
Joo mutta on se jo aikas monta vuotta roikkunut liigassa mukana joten jos ei se ole jalostuakseen päävalmennukseen niin sitten ei, mutta ei siellä nyt voi vuosia mennä sitä odotellessa. Samalla tavalla ne muutkin on sinne kasvaneet, ja kaikista ei nyt vaan tule mestarivalmentajia. Tuleeko Pikkaraisesta jää nähtäväksi.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Silti, mielestäni seura ja valmennus ovat molemmat vastuussa ja tilivelvollisia maksavalle yleisölle siitä, että he saavat paikan päällä edes jonkinlaista vastinetta rahoilleen. Tämä tulee konkreettiseksi ongelmaksi seuralle viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan laskea kotiotteluiden lipputuloja. Ja kyllä mä ainakin ottaisin ilolla vastaan Pikkaraisen " ai saatana että pelattiin paskasti olen pahoillani"-tyylisiä kommentteja. Katsojat tuon lystin kuitenkin loppukädessä maksavat, joten heidän pieni huomioimisensa vaikka edes hieman kornilla tavalla olisi ihan jees.
Juuri näin. Itselläni on ollut X aikaa kausikortti, ja aiempina vuosina olen viettänyt hallilla hyvinkin paljon aikaa. Niinäkin vuosina, kun ei ole raaskinut ostaa sitä kausaria. Tällä kaudella olen katsonut paikan päällä kolme ottelua; yhden Lahdessa ja kaksi DDR-bunkkerissa. Kaikissa kolmessa on tullut pataan huonolla esityksellä. Ihan yllättäen juuri niihin peleihin vastustajan veska pelaa elämänsä ottelun ja aivan yllättäen niihin peleihin on lähdetty pelaamaan ”kliinistä kiekkoa”, jonka viihdearvo on negatiivinen ja joka vielä huipentuu syvään pyllistykseen.

IFK:lla on ilmeisesti tuhansia myytyjä kausikortteja. Olisi kiva tietää, mikä on keskimäärin kausikortin käyttöaste. Kiinnostaakohan se edes toimistolla? Tiedän, että en ole ainoa, joka ei jaksa tällä hetkellä lähteä hallille katsomaan pelejä, vaan mieluummin antaa kausarin mennä hukkaan. Ihan vain siksi, että tuollaista unettavaa pellailua ei vain jaksa katsoa. Minä en ole jättänyt ainuttakaan peliä tällä kaudella katsomatta, mutta useimmiten olen katsonut ne jälkilähetyksenä telkkarista. Ensimmäiseen erään jaksaa keskittyä, toisessa jo ote herpaantuu, kun pelissä ei ole rakennetta. Ja kolmannessa keskittyminen on aivan muualla. Kyse on toki tulosurheilusta, mutta peliä pelataan myös maksavalle yleisölle. Jos maksava yleisö toteaa, että ”ei jaksa, ei kiinnosta”, niin ajan saatossa myös sen tuloksen tekeminen vaikeutuu, kun ei ole maksavaa yleisöä. Turkulaisilta voi kysyä lisätietoja siitä, millä tavoin pelillinen ja muu sekoilu vaikuttaa yleisömääriin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Juuri näin. Itselläni on ollut X aikaa kausikortti, ja aiempina vuosina olen viettänyt hallilla hyvinkin paljon aikaa. Niinäkin vuosina, kun ei ole raaskinut ostaa sitä kausaria. Tällä kaudella olen katsonut paikan päällä kolme ottelua; yhden Lahdessa ja kaksi DDR-bunkkerissa. Kaikissa kolmessa on tullut pataan huonolla esityksellä. Ihan yllättäen juuri niihin peleihin vastustajan veska pelaa elämänsä ottelun ja aivan yllättäen niihin peleihin on lähdetty pelaamaan ”kliinistä kiekkoa”, jonka viihdearvo on negatiivinen ja joka vielä huipentuu syvään pyllistykseen.

IFK:lla on ilmeisesti tuhansia myytyjä kausikortteja. Olisi kiva tietää, mikä on keskimäärin kausikortin käyttöaste. Kiinnostaakohan se edes toimistolla? Tiedän, että en ole ainoa, joka ei jaksa tällä hetkellä lähteä hallille katsomaan pelejä, vaan mieluummin antaa kausarin mennä hukkaan. Ihan vain siksi, että tuollaista unettavaa pellailua ei vain jaksa katsoa. Minä en ole jättänyt ainuttakaan peliä tällä kaudella katsomatta, mutta useimmiten olen katsonut ne jälkilähetyksenä telkkarista. Ensimmäiseen erään jaksaa keskittyä, toisessa jo ote herpaantuu, kun pelissä ei ole rakennetta. Ja kolmannessa keskittyminen on aivan muualla. Kyse on toki tulosurheilusta, mutta peliä pelataan myös maksavalle yleisölle. Jos maksava yleisö toteaa, että ”ei jaksa, ei kiinnosta”, niin ajan saatossa myös sen tuloksen tekeminen vaikeutuu, kun ei ole maksavaa yleisöä. Turkulaisilta voi kysyä lisätietoja siitä, millä tavoin pelillinen ja muu sekoilu vaikuttaa yleisömääriin.
Tästä voisi joku järjestää kyselyn. Meitä on jo ainakin kaksi.

Sorruin taas hankkimaan kausarin, enkä ole monessakaan ottelussa käynyt, vaan lainannut muille korttiani, kun peleistä ei saa mitään kiksejä.

Kun näytöltä katsoo tosin on vaikea pysyä mukana puolivälin jälkeen. Tulee käytyä jääkaapilla ja/tai näpelöityä kännykkää.

Hallilla toisinaan on sen verran mökää (paitsi ämyreistä, joissa desibeli-säätimet ovat kaakossa), ettei aivan nukahda, mutta kännykkää näpelöi aika moni.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Pikkaraisen olisi pitänyt kokeilla siipiään päävalmentajana Liigassa aluksi jossain junttijengissä. IFK:ssa pärjäävät ainoastaan ns. natsivalmentajat (Nokka & Rami/Erkka) jotta tämä paska pysyy kasassa. Salmelainen vissiin palkkasi Pikun kiitollisuudenvelassa koska tämä antoi Tobbelle peliaikaa Mestiksessä. No, on näitä parin vuoden "projekteja" ennenkin valunut paskakaivoon.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oli alunperin virhe palkata Selin-Pikkarainen kaksikko. Yksi hyvä runkosarja Tepsissä hämäsi Nybarin ja jo keväällä Törmänen näytti kaikille, että keskinkertaisuutta tuli taas kerran hankittua. Nybari sai kenkää (puolittain), Selin sai kenkää ja olisi Pikkaraisen vuoro. Miten helvetissä hänellä voi olla kevääseen 2021 ulottuva sopimus? Ja miksi ihmeessä häntä ei potkittu ulos yhtä aikaa Selinin kanssa? Tämä kausi on jo menetetty, mutta vielä olisi pienet mahikset pelastaa ensi kausi. Pikkarainen ulos!
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Mikäköhän selittää Oulun yleisökadon?

Suurimmaksi tekijäksi itse laskisin telkkarin. Enää ei tarvitse lähteä pelipäivänä ajamaan 100 km yhteen suuntaan (esim. Ylivieskasta), vaan voi katsoa matsin telkkarista.

Muitakin syitä on. 90-luvun jäljiltä Kärpät on ollut seura, joka on tosi haluton tekemään yhtään mitään katsojien viihtyvyyden eteen. Noita tekijöitä ollaan kyllä tuolla omassa osiossa käyty läpi. Pitää olla suht sitkeä sissi ja asua suht lähellä, että valitsee Raksilan ladon ennemmin kuin oman kotisohvansa. Kotisohvalla olut on kätevästi saatavilla jääkaapista ja hodarin voi valmistaa käden käänteessä mikrossa, ei tarvitse lähteä jonottamaan sitä olutta eikä mikrossa tehtyä hodaria sadan kilometrin päähän.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Ah mitä sankareita. Palsta suorastaan myhäilee tyytyväisenä kun suunnannäyttäjät @Ishmael ja @Bafforosso ostavat kausarit ja jättävät menemättä paikalle — sekä tietysti suurieleisesti siitä täällä muistavat mainita.

Mulla on teille kundit ehdotus: ostakaa pois kaikki kausarit ja jättäkää menemättä. Kyllä IFK sitten reagoi ja a) hommaa jonkun muun kuin juntin valmentajan b) huolehtii, että joukkue pelaa jatkossa vain suurinumeroisia voittoja ja c) hommaa kaikki pelaajat jatkossa vain kärpistä ja tapparasta.
 

444

Jäsen
Ah mitä sankareita. Palsta suorastaan myhäilee tyytyväisenä kun suunnannäyttäjät @Ishmael ja @Bafforosso ostavat kausarit ja jättävät menemättä paikalle — sekä tietysti suurieleisesti siitä täällä muistavat mainita.

Mulla on teille kundit ehdotus: ostakaa pois kaikki kausarit ja jättäkää menemättä. Kyllä IFK sitten reagoi ja a) hommaa jonkun muun kuin juntin valmentajan b) huolehtii, että joukkue pelaa jatkossa vain suurinumeroisia voittoja ja c) hommaa kaikki pelaajat jatkossa vain kärpistä ja tapparasta.
Mä en oikein ymmärrä tollaista henkilökohtaista dissausta. Olen kertonut ainoastaan sen, miten itse toimin ja miksi, ja samalla osoittanut huoleni siitä, että muutkin saattavat toimia tällä tavoin samoista tai muista syistä. Minä en saa nautintoa siitä, että suosikkijoukkueeni kyntää enkä saisi mitään kicksejä siitä, että katsojamäärät putoaisivat entisestään. Minä en halua näyttää kenellekään suuntaa siltä osin.

Sen sijaan minä haluaisin nähdä myös syyskaudella yleisöön menevää kiekkoa. Viime aikoina sitä ei ole näkynyt. Tämä voi olla vaikeaa ymmärtää, ja toisaalta on ehkä helppo tämän perusteella leimata kaikesta nillittäväksi vittupääksi, huonoksi faniksi jopa, mutta minä arvostan omaa aikaani. Kun annan jollekin - on se sitten työpanos, ystävät tai harrastukset - omaa aikaani niin minä annan samalla kaiken huomioni sille. Jos en koe saavani antamalleni ajalle mitään - tai edes tarpeeksi - vastinetta, niin käytän aikani sellaiseen, joka palkitsee paremmin. Minä haluaisin, että suosikkijoukkueeni peli olisi sellainen ajanviete; sellainen tapahtuma jota aina suorastaan malttamattomana odottaa. Että olisi sellainen fiilis, että joko tänään olisi taas peli? Ihan kohta röda på ja Nordikselle! Myös marraskuussa ja arki-iltana. Minä haluaisin - enkä puhu muiden kuin itseni puolesta - nähdä punaisen yleisömeren ja hymyileviä kasvoja IFK:n kotiotteluissa. Haluaisin aistia hyvän tunnelman ja elää ottelutapahtumaa. Nyt näitä ”kliinisiä pelejä” katselee mieluummin kotisohvalta samalla kun tekee jotain muuta.

Haluan edelleen painottaa, että vaikka kyse on tulosurheilusta, on hyvä muistaa, että kyse on viihdetapahtumasta ja että lystin lopulta maksaa katsojat. Jos katsojat eivät viihdy eivätkä vaivaudu paikalle, sponsorit miettivät lahjoitustaan uudemman kerran, lipputulot pienenevät ja lopulta joukkueen rakentamiseen on käytettävissä vähemmän rahaa. Minä haluaisin nähdä päinvastaisen kaavan. Ja varmaan toimistollakin mietitään, että miltä tuo Gardenin 15000 henkeä vetävä katsomo näyttää, jos sinne tulee ne samat 5000 katsojaa kuin Nordikselle. Onhan se vähän autiota. Kausi on pitkä ja jengi pitäisi saada paikalle myös syyskaudella.

Loppukaneettina: älä seuraa minun esimerkkiäni. Ole parempi fani. Mene hallille ja huuda äänesi käheäksi. Hypi, pompi, iloitse. Nosta tunnelma kattoon. Minä en ole auktoriteetti enkä esimerkki. Minä olen fani, jota suoraan sanottuna vituttaa tämän päivän IFK, joka on paikalla fyysisesti, muttei varsinaisesti läsnä; IFK josta puuttuu henki ja tekemisen meininki; IFK joka ei tarjoa vitutuksen lisäksi suuria tunteita.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snadi oma kommentti erinomaiseen Stigun viestiin - jotenkin tämä kausi on katkaisemassa kamelin selän, klisettä käyttäen. Yksi matsi paikan päällä (ei ole kausikorttia), ja vain osa televisiosta katsottuna, koko ajan vähentyen. Oireelllista on, että edes tätä Jatkoaikaa ei jaksa lukea yleensä yhtä postausta enempää. Just yksi ilta mietin, että saattaa olla syy siinä, että aiemmin tiesi, että ei tule menestystä, ja siksi oli jotenkin vähän vähemmän raskasta seurata, mutta nyt oli kyllä parempaan odotukset kuin mikä on toteutuma. Tai sitten joku muu.

Ja kyllä mun mielestä tolla jengillä sekä tehottomuuden, epäfyysisyyden ja antiviihdyttävyyden osalta ainoastaan valmennus voi olla syyllinen. Lähtökohtaisesti taitoa on, on duunaria ja on kovuutta. Mikään näistä ei taidon ajoittaisia välähdyksiä lukuunottamatta realisoidu. Ihan vaan poimintoina: milloin on kähisty yleisöön menevästi, milloin on viimeksi survottu maalin edestä "tahtomaali"? Milloin on himassa yleisö villitty?

Odotetaan väistämätöntä vastustajan suurhyökkäystä kuin jatkosodassa Syvärillä, puhdetöitä tehden, raukeat unet korsussa ottaen.

Ihme koutsi, sano - oma henkinen kehittyminen -projektinsa dominoi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olisipa kiinnostava keissi vaihtaa nyt valmentajaa. Taitaisi olla jonkinlainen esimerkkikeissi potkia pois koutsia, kun on sarjassa tasapisteissä neljäntenä ja parin voiton päässä kolmosijasta. Toki tämän viikonlopun jälkeen saatetaan olla taas sääleissä...

Olen koko ajan sanonut, että jos olisi Kari Jalosen tasoinen valmentaja vapaana, niin voisi jopa vaihtaa. Mutta eipä taida olla. Vaan onko jollain tietoa jostain himassa olevasta huippukoutsista? Summasen lisäksi siellä olisi Karri Kivi vapaana..joka ei saanut Ipaa voittamaan. Olisikin aika pommi vaihtaa ensin Pikkarainen Kiveen, sitten Kivi epäonnistuisikin ja oltaisiin Sääleissä. Jäisi vielä Pikkaraisen palkka roikkumaan budjettiin.

Kyllä musta nyt vaan mennään tällä koutsikokoonpanolla tämä kausi. Syteen tai saveen. Kari Jalosta oltiin potkimassa pois useaan otteeseen, kun hävittiin joillekin landejengeille marras-joulukuun pimeissä illoissa. Onneksi ei potkittu pois.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ah mitä sankareita. Palsta suorastaan myhäilee tyytyväisenä kun suunnannäyttäjät @Ishmael ja @Bafforosso ostavat kausarit ja jättävät menemättä paikalle — sekä tietysti suurieleisesti siitä täällä muistavat mainita.

Mulla on teille kundit ehdotus: ostakaa pois kaikki kausarit ja jättäkää menemättä. Kyllä IFK sitten reagoi ja a) hommaa jonkun muun kuin juntin valmentajan b) huolehtii, että joukkue pelaa jatkossa vain suurinumeroisia voittoja ja c) hommaa kaikki pelaajat jatkossa vain kärpistä ja tapparasta.
Kiitos kun reagoit! En suinkaan ollut näyttämässä mitään suuntaa. Heitin ehdotuksen, että joku voisi jopa tutkia tuota kausareiden käyttöastetta, jonka palstaveli otti esille.

Se, etten jaksa raahautua jokaiseen otteluun, on oma asiani ja HIFK:n asia myös. Jos joukkue pelaa viihdyttävästi ja voittavasti, on paljon helpompaa käydä hallilla. Ne oheisjutut kun siellä ei kiinnosta tippaakaan, ei liioin kallis ruoka ja juoma.

Kyllä minä kuitenkin tänään menen hallille ja toivon 6-2 voittoa, vaikka uskon Kärppien vievän voiton.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvä sinulle. Eilinen oli niin hirveää ripulipaskaa, että itse en saa sitä kaunisteltua mihinkään "urheilun hienous"-kategoriaan vaikka kuinka yrittäisin.



Onpa erikoinen näkemys. Itse olen ollut siinä luulossa, että valmentajallakin on jonkinnäköinen tulosvastuu. Jos valmistautuminen on mennyt kollektiivisesti pieleen, niin vähän kummelimeininkiä sysätä vastuu kokonaan pelaajille ja sanoa, ettei valmentaja olisi voinut asialle mitään.

Minä en nähnyt ripulipaskaa, vaikka hallissa olinkin. Ehkäpä siinä on suurin syy sille, että omaan silmään peli näyttää useinkin erilaiselta kärkkäisiin tv-kommentaatoreihin verrattuna. Mun mielestä ero lätkässä hallissa tai telkkarista katsottuna on samaa luokkaa nettipoken ja liveaktin välillä.
Livenä katsottuna IFK loi paljon maalipaikkoja, mutta niistä ei saatu sisään. Kauden alku oli ihan samaa, hallittiin pelejä, mutta hävittiin. Jukuripelisssä osalla jengistä ajatus oli jo tässä päivässä ja huomisessa. Puolustussuuntaan vuodettiin pahasti, ja kun kaveri hyödynsi jokaisen tilanteensa taidolla ja vähän onnellakin, niin voitti ansaitusti. Hyvä opetus siitä, että tässä sarjassa ei pelaa mitään divarijengejä jakelemassa ilmaisia pisteitä, vaan joka ikinen peli pitää ottaa tosissaan.

Valmentajalla on taatusti tulosvastuu. Mutta missä on se raja, jolloin valmentajan on maksettava menestymättömyydestä? Onko todellakin niin, että sarjassa viidentenä olo - tasapisteissä nelosen kanssa - on niin katastrofaalinen epäonnistuminen, että valmentaja pitäisi kenkiä? Ei minun mielestä. Kiessus tätä vaatimustasoa...

Viime kevät näytti, että hieman haparoivan runkosarjan jälkeen Pikkarainen joukkoineen sai ryhmän aika mainioon iskuun, ja pärjättiin playoffeissa ihan tyydyttävästi. Se riitti minulle uskomaan sen, että Pikkarainen on riittävän pätevä valmentaja.
Koska niinkin radikaalilla peliliikkeellä, kuin mitä valmentajan vaihto on, täytyy olla erittäin painavat perusteet, niin mitähän ne voisi olla? Sarjasijoitusta ei voi luokattoman huonona pitää. Onko Pikkarainen tehnyt tai jättänyt tekemättä jotain, joka edellyttäisi sopimuksen välitöntä purkua. Ilmeisesti ei. Jos halutaan vaihtaa valmentajaa, noin ei kait sitä huvikseen tehdä. Se olisi täysin edesvastuutonta seuraa ja valmentajaa kohtaan. Eli ensimmäisenä pitää olla se nimi, joka on parempi vaihtoehto, kuin mitä Pikkarainen on, valmentamaan IFK:a.
Toiseksi, pelaajilta tai muulta valmennukselta täytyy tulla omalla naamalla viesti, että nyt joku keulii pahasti. Tai joku selvä sopimusrikko. Nimimerkin takaa huutelu on tasan yhtä tyhjän kanssa, kannattaisi energia säästää käpyjen heittelyyn raikkaassa ulkoilmassa. Näyttäis pelikin paremmalta. Mutta totuus on muutaman tunnin päässä, sitten nähdään, missä mennään.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minä en nähnyt ripulipaskaa, vaikka hallissa olinkin. Ehkäpä siinä on suurin syy sille, että omaan silmään peli näyttää useinkin erilaiselta kärkkäisiin tv-kommentaatoreihin verrattuna. Mun mielestä ero lätkässä hallissa tai telkkarista katsottuna on samaa luokkaa nettipoken ja liveaktin välillä.
Livenä katsottuna IFK loi paljon maalipaikkoja, mutta niistä ei saatu sisään. Kauden alku oli ihan samaa, hallittiin pelejä, mutta hävittiin. Jukuripelisssä osalla jengistä ajatus oli jo tässä päivässä ja huomisessa. Puolustussuuntaan vuodettiin pahasti, ja kun kaveri hyödynsi jokaisen tilanteensa taidolla ja vähän onnellakin, niin voitti ansaitusti. Hyvä opetus siitä, että tässä sarjassa ei pelaa mitään divarijengejä jakelemassa ilmaisia pisteitä, vaan joka ikinen peli pitää ottaa tosissaan.

Ensinnäkin jos viittasit minuun TV-kommentaattorina, niin kotipaikastani huolimatta tapanani on kyllä käydä katsomassa otteluita myös paikanpäällä. Hyvin ajoitettujen työmatkojeni ansiosta olen saanut nauttia IFK:n kotipeleistä kuluvankin kauden aikana ja siihen päälle, ikäänkuin näkökantaani laajentaen, olen käynyt katsomassa myös useamman sarjaykkösen kotipelin Oulussa. Hienosti oletettu silti.

Sitä en sen sijaan suorilta osta, että livenä seuraaminen mahdollistaisi pelin analyyttisemmän puntaroinnin vaan melkeinpä näen asian päinvastoin. TV:n välityksellähän sinulla on mahdollista kelailla hidastuksia niin paljon kuin tarpeelliseksi koet eikä häiriötekijöitäkään ole yleensä samalla tavalla kuin jäähallilla. Tämä siis huomiona kannattajalta, joka seuraa matseja sekä paikanpäällä että TV:n välityksellä.

Valmentajalla on taatusti tulosvastuu. Mutta missä on se raja, jolloin valmentajan on maksettava menestymättömyydestä? Onko todellakin niin, että sarjassa viidentenä olo - tasapisteissä nelosen kanssa - on niin katastrofaalinen epäonnistuminen, että valmentaja pitäisi kenkiä? Ei minun mielestä. Kiessus tätä vaatimustasoa...

Pikkarainen joukkoineen sai ryhmän aika mainioon iskuun, ja pärjättiin playoffeissa ihan tyydyttävästi. Se riitti minulle uskomaan sen, että Pikkarainen on riittävän pätevä valmentaja.
Koska niinkin radikaalilla peliliikkeellä, kuin mitä valmentajan vaihto on, täytyy olla erittäin painavat perusteet, niin mitähän ne voisi olla? Sarjasijoitusta ei voi luokattoman huonona pitää. Onko Pikkarainen tehnyt tai jättänyt tekemättä jotain, joka edellyttäisi sopimuksen välitöntä purkua. Ilmeisesti ei. Jos halutaan vaihtaa valmentajaa, noin ei kait sitä huvikseen tehdä. Se olisi täysin edesvastuutonta seuraa ja valmentajaa kohtaan. Eli ensimmäisenä pitää olla se nimi, joka on parempi vaihtoehto, kuin mitä Pikkarainen on, valmentamaan IFK:a.
Toiseksi, pelaajilta tai muulta valmennukselta täytyy tulla omalla naamalla viesti, että nyt joku keulii pahasti. Tai joku selvä sopimusrikko. Nimimerkin takaa huutelu on tasan yhtä tyhjän kanssa, kannattaisi energia säästää käpyjen heittelyyn raikkaassa ulkoilmassa. Näyttäis pelikin paremmalta. Mutta totuus on muutaman tunnin päässä, sitten nähdään, missä mennään.

Ja toinen virheellinen olettama heti perään. Luetunymmärtämisessä haasteita? Osoitatko missä olen vaatinut valmentajalle potkuja? Viestini, jota sinäkin aiemmin kommentoit, menee seuraavalla tavalla:

En kannata kenenkään potkuja, mutta viime aikojen sekoilua katsoessa sitä on väkisinkin tullut pohtineeksi, että joukkue pelaisi todennäköisesti paremmin ilman valmentajaakin. Miten helvetissä tällä materiaalilla on mahdollista edes pelata noin huonosti? Turha jossitella jollain parilla hassulla poissaololla, katsokaa vaikka illan vastustajan kokoonpanoa.

Lihavoin viestistäni kohdan, jossa totean, etten kannata kenellekään potkuja.

Jos nyt unohdetaan viestistäsi tuo virheellinen väittämä potkujen vaatimisesta, niin jäljelle jää siis toteamus siitä kuinka "nimimerkin takaa huutelu on yhtä tyhjän kanssa" sekä kehotus heitellä käpyjä raikkaassa ulkoilmassa. Tähän en oikein osaa kommentoida muuta kuin, että keskustelupalsta lienee sinulle väärä paikka jos nimimerkin takaa kommentointi häiritsee ja kannattaisi myös itse harkita sitä raikasta ulkoilmaa mikäli valmennuksen kriittinen tarkastelu aiheuttaa tällaista hengenahdistusta.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ensinnäkin jos viittasit minuun TV-kommentaattorina, niin kotipaikastani huolimatta tapanani on kyllä käydä katsomassa otteluita myös paikanpäällä. Hyvin ajoitettujen työmatkojeni ansiosta olen saanut nauttia IFK:n kotipeleistä kuluvankin kauden aikana ja siihen päälle, ikäänkuin näkökantaani laajentaen, olen käynyt katsomassa myös useamman sarjaykkösen kotipelin Oulussa. Hienosti oletettu silti.

Sitä en sen sijaan suorilta osta, että livenä seuraaminen mahdollistaisi pelin analyyttisemmän puntaroinnin vaan melkeinpä näen asian päinvastoin. TV:n välityksellähän sinulla on mahdollista kelailla hidastuksia niin paljon kuin tarpeelliseksi koet eikä häiriötekijöitäkään ole yleensä samalla tavalla kuin jäähallilla. Tämä siis huomiona kannattajalta, joka seuraa matseja sekä paikanpäällä että TV:n välityksellä.



Ja toinen virheellinen olettama heti perään. Luetunymmärtämisessä haasteita? Osoitatko missä olen vaatinut valmentajalle potkuja? Viestini, jota sinäkin aiemmin kommentoit, menee seuraavalla tavalla:

En kannata kenenkään potkuja, mutta viime aikojen sekoilua katsoessa sitä on väkisinkin tullut pohtineeksi, että joukkue pelaisi todennäköisesti paremmin ilman valmentajaakin. Miten helvetissä tällä materiaalilla on mahdollista edes pelata noin huonosti? Turha jossitella jollain parilla hassulla poissaololla, katsokaa vaikka illan vastustajan kokoonpanoa.

Lihavoin viestistäni kohdan, jossa totean, etten kannata kenellekään potkuja.

Jos nyt unohdetaan viestistäsi tuo virheellinen väittämä potkujen vaatimisesta, niin jäljelle jää siis toteamus siitä kuinka "nimimerkin takaa huutelu on yhtä tyhjän kanssa" sekä kehotus heitellä käpyjä raikkaassa ulkoilmassa. Tähän en oikein osaa kommentoida muuta kuin, että keskustelupalsta lienee sinulle väärä paikka jos nimimerkin takaa kommentointi häiritsee ja kannattaisi myös itse harkita sitä raikasta ulkoilmaa mikäli valmennuksen kriittinen tarkastelu aiheuttaa tällaista hengenahdistusta.

Missä kohtaa viittasin sinuun?
Tällä palstalla kaikkein kärjekkäimpiä kommentteja tuntuu tulevan sohvafaneilta, mutta tarkoitinko juuri sinua; en. Jos minulla on kommentoitavaa jonkun tietyn yksittäisen henkilön sanomisiin täällä, niin teen sen satavarmasti niin, että lainaan kyseisen henkilön sanomisia ja kommentoin niitä. Jos joku ottaa sanomiseni itseensä, niin minä en siitä mieltäni pahoita, koska en ole häntä henkilökohtaisesti loukannut.

Olen kanssasi tv-eduista samaa mieltä. Pysäytyskuva on mainio apuri tarkastellessa kuva kuvalta, että oliko paitsio vai ei. Mutta livelätkän fiilistä minä en saa siitä millään. On ihan eri asia lähteä hallilta, kun on nähnyt pelaajien tuskan ja raivoisan yrittämisen jäällä samaan aikaan kun tv-on pyöritelly jotain pyllyöljymainosta. Ja kun on nähnyt sen pelaajien taistelun livenä, niin ei ole ollut tarvetta tunkea tänne vaatimaan kaikille potkuja, sen verran täytyy kunnioittaa ammattimiehen täyttä yritystä tehdä työnsä.

Lisätään nyt vielä vettä myllyyn sen verran, että joku toinen mielensäpahoittaja voi ottaa osumaa; pelatkaa hyvät ihmiset rahapelejä vain sellaisilla panoksilla, mikä on oikeasti vara hävitä. Ei IFK eikä kukaan muukaan ole sata varma vetokohde ikinä koskaan ketään vastaan. Se vaan on niin. Ja jos arpa ei osu, niin vaikka kaikki saisi kenkää, niin ei se osu sittenkään. Sekin vaan on niin. Hymyjä...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Missä kohtaa viittasin sinuun?
Tällä palstalla kaikkein kärjekkäimpiä kommentteja tuntuu tulevan sohvafaneilta, mutta tarkoitinko juuri sinua; en. Jos minulla on kommentoitavaa jonkun tietyn yksittäisen henkilön sanomisiin täällä, niin teen sen satavarmasti niin, että lainaan kyseisen henkilön sanomisia ja kommentoin niitä. Jos joku ottaa sanomiseni itseensä, niin minä en siitä mieltäni pahoita, koska en ole häntä henkilökohtaisesti loukannut.

Olen kanssasi tv-eduista samaa mieltä. Pysäytyskuva on mainio apuri tarkastellessa kuva kuvalta, että oliko paitsio vai ei. Mutta livelätkän fiilistä minä en saa siitä millään. On ihan eri asia lähteä hallilta, kun on nähnyt pelaajien tuskan ja raivoisan yrittämisen jäällä samaan aikaan kun tv-on pyöritelly jotain pyllyöljymainosta. Ja kun on nähnyt sen pelaajien taistelun livenä, niin ei ole ollut tarvetta tunkea tänne vaatimaan kaikille potkuja, sen verran täytyy kunnioittaa ammattimiehen täyttä yritystä tehdä työnsä.

No, siinä tapauksessa en ymmärrä miksi kommentoit minun kirjoittamaani viestiä lainaten päästäksesi julistamaan jäähallifiilistelyn hienoutta sekä suolaamaan kuvitteelliset (?) potkujen vaatijat jos kumpikaan väittämä ei minuun millään tavalla liity.

Lisätään nyt vielä vettä myllyyn sen verran, että joku toinen mielensäpahoittaja voi ottaa osumaa; pelatkaa hyvät ihmiset rahapelejä vain sellaisilla panoksilla, mikä on oikeasti vara hävitä. Ei IFK eikä kukaan muukaan ole sata varma vetokohde ikinä koskaan ketään vastaan. Se vaan on niin. Ja jos arpa ei osu, niin vaikka kaikki saisi kenkää, niin ei se osu sittenkään. Sekin vaan on niin. Hymyjä...

Ja ettei informaatiosisällön köyhyys tähän loppuisi, niin voin myös todeta, etten ole pahoittanut mieltäni mistään enkä myöskään harrasta uhkapelaamista. Toki tiedostaen, että ilmeisesti käyt tätä dialogia jonkun mielikuvitushahmon kanssa.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Kenkää.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kotiläksyt oli tehty ja niin kaatui sarjakärki. Pari kertaa tarjonnut Sievin turvajalkinetta täällä itsekin, niin tarjotaanpa vaihteeksi jatkoa! Tuulitakki kahisee.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
En vielä nosta hattua Pikkaraiselle, esim. ylivoimapelin peluuttaminen oli antautumista ja siinä vaiheessa olisi pitänyt yrittää ratkaista peli.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
En vielä nosta hattua Pikkaraiselle, esim. ylivoimapelin peluuttaminen oli antautumista ja siinä vaiheessa olisi pitänyt yrittää ratkaista peli.

Tämän osion vastuualue on Kaltolla ja vastassa oli liigan paras alivoima joukkue. Ottelu voitettiin, tämä on oikeastaan ainoa asia mikä tässä vaiheessa merkitsee. Kuten myös se sitkeys mitä voittamiseen vaadittiin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tämän osion vastuualue on Kaltolla ja vastassa oli liigan paras alivoima joukkue. Ottelu voitettiin, tämä on oikeastaan ainoa asia mikä tässä vaiheessa merkitsee. Kuten myös se sitkeys mitä voittamiseen vaadittiin.

Eikä edes pelkästään paras vaan suorastaan historiallisen kova. Kärpille on tehty 24. peliin yksi maali 1 pelaajan alivoimalla... tuollaisella erikoistilannepelaamisella voittaa muuten mestaruuksia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuurivoitto.

Ei vaan, kyllä Pikkarainen sai keitettyä jengille sellaiset kärmeskeitot, että pystyivät ja ennen kaikkea jaksoivat kärsivällisesti sietää Kärppien rummutusta. Hyvä ja toimiva taktiikka ja olen pomminvarma, etteivät Mikko Manner ja Jukka Rautakorpi naureskele Jarno Pikkaraiselle ja HIFK:lle, päinvastoin. Toisin kuin moni tämän palstan ammattilaisista.

Huomenna ollaankin sitten jännän äärellä. Mitään en odota, mutta jos saappaat jalassa kaadutaan, ei tarvitse hävetä. Neljäs peli kuuteen päivään on kova setti, mutta kolme pinnaa kelpaisi kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös