Homous ja jääkiekko!

  • 70 660
  • 457

Barney

Jäsen
Huikeaa tykitystä tämä ketju. Onneksi tälle palstalle vaadittava (vähintään alkeellinen) kirjoitustaito rajaa 99,9% homofobiikoista palstan ulkopuolelle, mutta ikävä kyllä muutama on näköjään päässyt seulan läpi. Tässähän alkaa paljon parjattu Tamikin vaikuttamaan melko modernilta ja suvaitsevalta kaverilta muutamaan palstalaiseen verrattuna. Liigaankin tarvitaan ilmeisesti vähän enemmän noita Pride-otteluita, jotta pahimpienkin jäärien asenteet muuttuisivat.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mites tuolla naisten lätkässä kun siellä näemmä on paljon lesboja. Onko sille mahdolliselle hetero pelaajalle oma suihku ettei tarvi osallistua pelin jälkeen tapahtuviin orgioihin?
Tyylikästä että seksuaalinen hyväksikäyttö on sinulle vitsi.




Naisjoukkueurheilun #metoo ei kiinnostanut ketään, mutta sille naureskelu on mautonta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Huikeaa tykitystä tämä ketju. Onneksi tälle palstalle vaadittava (vähintään alkeellinen) kirjoitustaito rajaa 99,9% homofobiikoista palstan ulkopuolelle, mutta ikävä kyllä muutama on näköjään päässyt seulan läpi. Tässähän alkaa paljon parjattu Tamikin vaikuttamaan melko modernilta ja suvaitsevalta kaverilta muutamaan palstalaiseen verrattuna. Liigaankin tarvitaan ilmeisesti vähän enemmän noita Pride-otteluita, jotta pahimpienkin jäärien asenteet muuttuisivat.
Heh. tähän on hyvä mun lopettaa. Tässä sitä suvaitsevaisuutta kaikille! Lopetan tähän etten kokemuksillani ärsytä nyt ketään enempää. Pusuja!
ps kaikki pride ottelut ja poliittiset hömpötykset pois kiekosta. Annetaan urheilun olla urheilua.
 

redpecka

Jäsen
Huikeaa tykitystä tämä ketju. Onneksi tälle palstalle vaadittava (vähintään alkeellinen) kirjoitustaito rajaa 99,9% homofobiikoista palstan ulkopuolelle, mutta ikävä kyllä muutama on näköjään päässyt seulan läpi. Tässähän alkaa paljon parjattu Tamikin vaikuttamaan melko modernilta ja suvaitsevalta kaverilta muutamaan palstalaiseen verrattuna. Liigaankin tarvitaan ilmeisesti vähän enemmän noita Pride-otteluita, jotta pahimpienkin jäärien asenteet muuttuisivat.
En diggaa tuosta kun dissaat meidän kykyä kirjallisestimaisesti ilmaista itseämme kirjoittamalla, mutta tykityksestä olen samaa mieltä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koppiasia on mielenkiintoinen. Kuvitellaan että olen valmentaja 16v poikien joukkueessa. Joukkueessa on homo. Muut pelaajat eivät halua käydä suihkussa hänen kanssaan. Mitäs mun pitäs tehdä? Sanonko että "no ei se mitään, sinne vaan porukalla" vai hommataanko oma koppi yhdelle pelaajalle mikä ei ole mahdollista aina?

Tässäkin keskustelussa on jo monta kertaa sanottu, kuinka nykyiset nuoret suhtautuvat varsin luontevasti sukupuolivähemmistöihin. Tuskin siellä mitään koko joukkueen kattavaa bänniä tulisi tälle homopelaajalle. Eiköhän siihen kaveriin olisi tutustuttu jo muutenkin, eikä sitä ajateltaisi pelkkänä homona, vaan nimenomaan joukkuekaverina. Ja kun nämä ajatusrakennelmat lähtevät näköjään aina siitä, että homot ovat seksinnälkäisiä saalistajia, jotka vaanivat nimenomaan heteromiehiä.


Minulla on nuoruuden kokemus uimahallista missä oletettavasti homo katseli minua kun olin alasti pukukaapin edessä ja iski silmää kun huomasin asian. Onko se ok? Minua se lähinnä huvitti ja otin lähinnä huumorilla että kysyntää riittää, mutta kaikilla asia ei ehkä mene noin. Jotkut suuttuu moisesta.

Onpa helvetillinen trauma. Joku on joskus iskenyt silmää. Minuakin on homo yrittänyt iskeä, ja siihen sanoin vain, että kiitos kohteliaisuudesta, mutta olen kyllä kiinnostunut vain naisista. Tämä on muuten sitä settiä, mitä naiset kokevat koko ajan. Kannattaa miettiä sitäkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sinun viesteistä paistaa valahtelu ja vääristely. Keksit minulle ajatuksia omasta päästäsi.

Minun viesteistäni paistaa äly ja kokemuspohja joita sinulla ei selvästikään ole.

Jos jossain lätkäjoukkueessa oikeasti oltaisiin tilanteessa jossa muuta pelaajat tai edes yksi pelaaja ei halua käydä jonkun kanssa yhtä aikaa suihkussa koska tämä on homo, olisi syytä järjestää aika helvetin pitkä ja perusteellinen keskustelu siitä, millaisilla edellytyksillä joku henkilö x voi tai ei voi olla joukkueen jäsen. Koska kysymys on kuitenkin jääkiekkojoukkueesta jonka ensisijainen tehtävä on pelata jääkiekkoa. Ei arvioida ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa mukaan.

Itse luultavasti sanktioisin suihkusta kieltäytyvät pelaajat. En siksi että kenenkään pitäisi suvaita tai pitää homoista. Vaan siksi että jos joku on niin pikkumainen pelkuri ettei pysty menemään suihkuun homoksi tietämänsä pelaajan kanssa, en välttämättä luottaisi että hän pystyisi täyttämään velvollisuuksiaan kovemmissakaan paikoissa.

Ja ei, en ole koskaan pelannut lätkää mutta muita joukkuelajeja kyllä, ihan kilpatasollakin, ja minulla on sekä koulutus että työkokemusta erilaisten ryhmien johtamisesta.

Edit. Toki jos olisi olemassa varma tieto että henkilö x on käyttäytynyt suihkussa asiattomasti ja tämä olisi suihkusta kieltäytymisen syy, olisi koko tilanne tietysti toinen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässäkin keskustelussa on jo monta kertaa sanottu, kuinka nykyiset nuoret suhtautuvat varsin luontevasti sukupuolivähemmistöihin. Tuskin siellä mitään koko joukkueen kattavaa bänniä tulisi tälle homopelaajalle. Eiköhän siihen kaveriin olisi tutustuttu jo muutenkin, eikä sitä ajateltaisi pelkkänä homona, vaan nimenomaan joukkuekaverina. Ja kun nämä ajatusrakennelmat lähtevät näköjään aina siitä, että homot ovat seksinnälkäisiä saalistajia, jotka vaanivat nimenomaan heteromiehiä.




Onpa helvetillinen trauma. Joku on joskus iskenyt silmää. Minuakin on homo yrittänyt iskeä, ja siihen sanoin vain, että kiitos kohteliaisuudesta, mutta olen kyllä kiinnostunut vain naisista. Tämä on muuten sitä settiä, mitä naiset kokevat koko ajan. Kannattaa miettiä sitäkin.
Pakotit kirjoittaan vielä kerran! Olet sairas päästäsi kyllä. Mene hoitoon. Näet viestit ihan kieroutuneesti. Syö lääkkeesi tai mee hoitoon. Kirjoitinko mä traumasta vai siitä kuinka kepeästi otin asian huvittuneena?
 

redpecka

Jäsen
Minulla on nuoruuden kokemus uimahallista missä oletettavasti homo katseli minua kun olin alasti pukukaapin edessä ja iski silmää kun huomasin asian. Onko se ok? Minua se lähinnä huvitti ja otin lähinnä huumorilla että kysyntää riittää, mutta kaikilla asia ei ehkä mene noin. Jotkut suuttuu moisesta.
Viihdyttävälle uimarille.. palstatilaa..

Mutta tästä kokemuksesta? Ei kai sittenkin ollut uimastadikalla ja että sillä tyypillä olis ollut speedot? Semmonen metri kuuskytsenttinen timmissä kunnossa ollut setämies?
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Homo mies on kiinostunut miehistä ja alastomien miesten kanssa suihkuttelu on hänelle varmaan kivaa mutta ymmärrän täysin jos heteromiehet ei asiasta pidä.

Luonnollisestihan kaikki homomiehet ei ajattele mitään muuta kuin sitä, että pääsee painelemaan suihkussa olevia miehiä tai muuten vaan irstailemaan sinne keskelle. Homothan myös luonnollisesti rakastuvat jokaiseen mieheen, joihin elämänsä aikana törmäävät ja ainoa asia mikä pyörii mielessä on muiden miesten kikkelit.

Toisaalta yksi vaihtoehto voisi myös olla se, että niitä homoja ei kiinnosta tuon taivaallista siellä suihkussa nuo asiat.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Heh. tähän on hyvä mun lopettaa. Tässä sitä suvaitsevaisuutta kaikille! Lopetan tähän etten kokemuksillani ärsytä nyt ketään enempää. Pusuja!
ps kaikki pride ottelut ja poliittiset hömpötykset pois kiekosta. Annetaan urheilun olla urheilua.
Jatkoajan heikoimpia shakkipuluja. Ei jatkoon.
 

Barney

Jäsen
Mutta tästä kokemuksesta? Ei kai sittenkin ollut uimastadikalla ja että sillä tyypillä olis ollut speedot? Semmonen metri kuuskytsenttinen timmissä kunnossa ollut setämies?
Eikös ”fägärit” käytä niitä polveen asti ulottuvia löysiä shortsimallisia uimahousuja? Tosimiehet sitten vetävät ylpeästi tiukoissa punasissa speedoissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pakotit kirjoittaan vielä kerran! Olet sairas päästäsi kyllä. Mene hoitoon. Näet viestit ihan kieroutuneesti. Syö lääkkeesi tai mee hoitoon. Kirjoitinko mä traumasta vai siitä kuinka kepeästi otin asian huvittuneena?

Jos se oli niin kepeä juttu, niin mistä moinen raivo? Enhän esimerkiksi minä raivoa homoilta saamastani huomiosta. Kaikki huomio on tottakai jollain tavalla imartelevaa, mutta näin heterona olen kiinnostunut vain naisista ja niiltä saamastani huomiosta.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Huikeaa tykitystä tämä ketju. Onneksi tälle palstalle vaadittava (vähintään alkeellinen) kirjoitustaito rajaa 99,9% homofobiikoista palstan ulkopuolelle, mutta ikävä kyllä muutama on näköjään päässyt seulan läpi. Tässähän alkaa paljon parjattu Tamikin vaikuttamaan melko modernilta ja suvaitsevalta kaverilta muutamaan palstalaiseen verrattuna. Liigaankin tarvitaan ilmeisesti vähän enemmän noita Pride-otteluita, jotta pahimpienkin jäärien asenteet muuttuisivat.

Kylmä fakta vaan on se että mitkään Pride-ottelut, paraatit ja muut vastaavat tapahtumat eivät näiden ihmisten mieliä tule muuttamaan, korkeintaan provosoi kun homoutta "ihannoidaan". Aika on ainoa asia joka vie asiaa eteenpäin. Nykypäivänä voisin kuvitella että vähintään 9/10:lle suomalaiselle alle 30-vuotiaalle on aivan yksi ja sama tykkääkö se oma kaveri, perheenjäsen, tuttu tai tuntematon tytöistä vai pojista. Ajat muuttuvat, mutta kaikki ihmiset eivät... vielä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Naisjoukkueurheilun #metoo ei kiinnostanut ketään, mutta sille naureskelu on mautonta.

Tämä on siinä mielessä hyvä huomio, että tämä homma olisi tarvinut sen oman Puhakkansa joka olisi tullut omalla naamallaan esiin. Ja kun sitä keskustelua aikanaan vähän seurasi, niin en oikeastaan ihmettele miksei kukaan siihen soppaan halua lähteä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
No sinä et kyllä ole lajin parissa toiminut näköjään. Miksi ihmeessä tapaisin joka kerta hallilla 2 uutta ihmistä? Samat 30-50 ihmistä siellä aina kauden kerrallaan oli joka päivä ja muutamia uusia tuttavuuksia tuli sitten kauden aikana. 400 uutta ihmistä kauden aikana, hohhoijaa... Puhun nyt niistä ihmisistä jotka oikeasti opin/opettelin tuntemaan kunnolla. Ja niissä keskusteluissa mentiin aika syvällekin. Koskaan en törmänyt epäilykseen homoseksuaalisesta ihmisestä.

Mä en nyt ihan kauheasti huutelis faktoja tällaisella otannalla.

Siis samat 30-50 ihmistä pyörinyt hallilla. Näistäkään et varmasti tunne kunnolla edes puolia, siis oikeasti tunne niin hyvin, että tämä avautuisi sinulle seksuaalisesta suuntautumisestaan. Siltikin on täysin mahdollista, että yksi noista 30-50 ihmisestä on homo.

Huvittavaa kyllä sekin jollain tavalla, että kirjoituksistasi päätellen oletat, ettei kenelläkään muulla palstalaisella voi olla vastaavaa kokemusta kiekkopiireistä kuin sinulla.

Jos nyt valmentaisin/pelaisin niin tervetuloa vaan joukkueeseen, jos muuten sopii joukkueeseen!

Jos joku, niin tämä on ainakin tässä tullut selväksi.
 

redpecka

Jäsen
Luonnollisestihan kaikki homomiehet ei ajattele mitään muuta kuin sitä, että pääsee painelemaan suihkussa olevia miehiä tai muuten vaan irstailemaan sinne keskelle. Homothan myös luonnollisesti rakastuvat jokaiseen mieheen, joihin elämänsä aikana törmäävät ja ainoa asia mikä pyörii mielessä on muiden miesten kikkelit.

Toisaalta yksi vaihtoehto voisi myös olla se, että niitä homoja ei kiinnosta tuon taivaallista siellä suihkussa nuo asiat.
Tiedän, tai oletan tietäväni ja uumoilen, että tietenkään joka hompersson ei kuolaa jokaisen miehen perään kuten ei heterokaan joka naisen perään. Mutta! Nyt tulee mun elämäntajunnassa kypsynyt selityskuviomalli:

Kun naiset keskimäärin ovat vaikeastitavoiteltavia tai semmosia niin miesten täytyy vartavasten niitä lähteä metsästämään - tarjoamaan drinksuja baaritiskillä, lähteä tanssilavalle heiluttamaan käsiä, puhumaan vitsejä - niin kun me tiedämme oman käyttäytymisemme primäärin alkukantaisen vietin, silloin ei voi olla olemassa MIEHIÄ jotka voisivat neutraalisti suhtautua sählypallon saunaillassa neutraalisti paljaisiin bebbanoihin jos on kieroutunut seksuvietiltään. Se on mahdottomuus koska ainakaan itse en pystyisi.

Luulen siis tämän olevan ainakin osasyynä tähän vopiaan. Itse ainakin käyttäytyisin noin jos olisin sellainen ja tuollaiseen tilanteeseen tempaistuksi olisin joutunut. Mutta tää on siis vielä, ei edes teoria vaan enemmänkin hypoteesi ja tutkin tätä vielä mennessäni vähän. Ilmoitan jos tulee jotain läpimurtoja.
 

redpecka

Jäsen
Eikös ”fägärit” käytä niitä polveen asti ulottuvia löysiä shortsimallisia uimahousuja? Tosimiehet sitten vetävät ylpeästi tiukoissa punasissa speedoissa.
Harmi, että alan todellinen asiantuntija speedoilee jossain banariansaarilla, mutta käsitykseni mukaan setämiehet käskee jonnet riisuutumaan uimastadikan saunatiloissa. Johan sen kertoo suomenlakikin. Tai joku.

Itselläni ei ole ollut suurempia ongelmia näyttää stadikan setiksille karvaista kullia. Luulen ettei sellainen nyky hipsteriaikakaudella ole enää edes kovin muodissa - siis se semmoinen että karvat on pidemmät ku kulli.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en nyt ihan kauheasti huutelis faktoja tällaisella otannalla.

Siis samat 30-50 ihmistä pyörinyt hallilla. Näistäkään et varmasti tunne kunnolla edes puolia, siis oikeasti tunne niin hyvin, että tämä avautuisi sinulle seksuaalisesta suuntautumisestaan. Siltikin on täysin mahdollista, että yksi noista 30-50 ihmisestä on homo.

Huvittavaa kyllä sekin jollain tavalla, että kirjoituksistasi päätellen oletat, ettei kenelläkään muulla palstalaisella voi olla vastaavaa kokemusta kiekkopiireistä kuin sinulla.



Jos joku, niin tämä on ainakin tässä tullut selväksi.
Juu PER KAUSI 30-50. Noin 30 kautta ja välillä tietenkin osa pysyi samana ja välillä vaihtui koko sakki. Että ei vieläkään sun taidot riittänyt ymmärtämään asiaa. Isona osana kokemusta sanon kuitenkin myös keskustelut muiden laji-ihmisten kanssa. Ja sieltäkään ei tullut koskaan mitään epäilyksiä homoista joukkueessa. Kuitenkin sitä juteltiin aika rennostikin välillä koutsien ja muiden kanssa. Olen ollut myös jääkiekkoliiton tapahtumissa mukana aika paljon. Mutta täällä on selkeä enemmistö sitä mieltä että minun kokemus on ihan väärin ja ne kokemukset myös viittaavaat siihen etten hyväksy homoja. Jopa oma rento suhtautuminen homoihin käännettiin nurinperin kuten myös se että itse hyväksyisin homot joukkueeseen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Isona osana kokemusta sanon kuitenkin myös keskustelut muiden laji-ihmisten kanssa. Ja sieltäkään ei tullut koskaan mitään epäilyksiä homoista joukkueessa. Kuitenkin sitä juteltiin aika rennostikin välillä koutsien ja muiden kanssa.

Meinaatko, että homot jääkiekossa -keskustelu kuuluu teidän joka päiväiseen agendaan? Ja kun missään keskusteluissa, ei kukaan ole epäillyt homon pelaavan joukkueessaan, ei sellaisia voi lajin parissa juuri ollakaan?

Olen ollut myös jääkiekkoliiton tapahtumissa mukana aika paljon.

Meinaatko, että näissä tapahtumissa kuuluisi olla oma osio aiheesta homot jääkiekossa? Ja kun niistä ei siellä ole puhuttu, ei niitä lajin parissakaan voi olla kuin muutamia?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaatko, että homot jääkiekossa -keskustelu kuuluu teidän joka päiväiseen agendaan? Ja kun missään keskusteluissa, ei kukaan ole epäillyt homon pelaavan joukkueessaan, ei sellaisia voi lajin parissa juuri ollakaan?



Meinaatko, että näissä tapahtumissa kuuluisi olla oma osio aiheesta homot jääkiekossa? Ja kun niistä ei siellä ole puhuttu, ei niitä lajin parissakaan voi olla kuin muutamia?
Kauheeta liiottelua. Miksi?
30 vuotta keskusteluja laji-ihmisten kanssa ja koskaan ei tullut ilmi homopelurit. Se on kaukana jokapäiväisestä homoagendasta. Mitä tulee kiekkoliiton tapahtumiin niin tarkoitin että siellä tuli varsinkin keskusteltua asioista valmentajien kanssa ympäri suomea ja aika vapaasti kun niihin aikoihin kuului vielä sauna ja olut kulttuurikin turhankin voimakkaaasti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta täällä on selkeä enemmistö sitä mieltä että minun kokemus on ihan väärin ja ne kokemukset myös viittaavaat siihen etten hyväksy homoja. Jopa oma rento suhtautuminen homoihin käännettiin nurinperin kuten myös se että itse hyväksyisin homot joukkueeseen.

Sinä itse tai lähipiirisi tiedätte varmaan parhaiten suhtautumisesi, mutta täällä on yritetty kertoa, että et sinä välttämättä saa tietää kenenkään pelaajan homoudesta. Sellaisen kertominen vaatii ainakin toistaiseksi hyvin luottamuksellisen ilmapiirin, ja myönnän, ettei sellaisen luominen ole helppoa. Sellainen tuntuu olevan helvetin vaikeaa, koska Janne Puhakkakin tuli kaapista vasta aktiiviuran jälkeen. Peliaikoina kai lähinnä Hirso tiesi asiasta.

Hommahan ei mene niin, että joku pelaaja tai ihminen tunnustaa suureen ääneen homoutensa ja joutuu sen jälkeen arvioitavaksi, suvaitaanko häntä vai ei. Sellaiseen tilanteeseen ei kukaan halua joutua. Homma menee niin, että ihmisten jokapäiväisissä puheissa homoseksuaalisuus ei ole mikään big deal, ei mikään erityistapaus. Kun ilmapiiri on tämä, niin jengin on helpompi tulla ulos kaapista.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun tätäkin lukee niin aika paljon noita homoja tuntuu olevan. Kovin jaksavat kantaa huolta että saavat heteroiden kanssa käydä suihkussa. Mistähän se johtuu?.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun tätäkin lukee niin aika paljon noita homoja tuntuu olevan. Kovin jaksavat kantaa huolta että saavat heteroiden kanssa käydä suihkussa. Mistähän se johtuu?.

Olisko jotain tekemistä ihmisoikeuksien kanssa? Ihan arvailen vaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kun tätäkin lukee niin aika paljon noita homoja tuntuu olevan. Kovin jaksavat kantaa huolta että saavat heteroiden kanssa käydä suihkussa. Mistähän se johtuu?.

Kun tätäkin lukee, niin aika paljon noita änkyröitä homofoobiikkoja tuntuu olevan. Kovin jaksavat kantaa huolta homojen suihkukäyttäytymisestä. Mistähän se johtuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös