Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 240 952
  • 7 330
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tuossa kun tuli aikaisemmin kuunneltua Avril Lavignea, niin pakko myöntää, että minulle ei avaudu miten leidi on pian 35v ja näyttää yhä max 30-vuotiaalle, ehkä jopa nuoremmalle.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Artefakti.
Tuli katsottua jotain historia dokumenttia viasatilla ja tätä artefaktia esiintyi tekstitettynä vähän väliä. Ei tosin läheskään joka kerta, välillä oli ihan esineksi saatu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis sinulle avautui, että melkein 35-vuotias voi näyttää kolmekymppiseltä?
Saatana, mää oon joutunu kiusallisiin tilanteisiin parkin kertaa kun 16-17 -vuotias on näyttänyt 35-vuotiaalta. Mutta ne on eri tarinoita ne.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika usein näkee palstan kirjoituksissa maininnan että tähän hymiö. Ei avaudu miksei siihen kirjoiteta hymiötä. Tai useampia... :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Beatlesin fanittaminen vaikka Rolling Stones on keksitty.
Ei tartte olla joko-tai, voi olla myös sekä että. Molemmat vitun hyviä. Kuten myös The Who, joka usein jää edellämainittujen varjoon ihan omaa syyttään.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tuli ihmeteltyä tätä jo työkolleegoiden kesken tuossa viikolla, mutta siis sokerittomien juomien nouseva suosio ei vaan vittu vie avaudu. Hampaat kiittää joo, mutta haluanko altistaa itseni kasvavalle syöpäriskille plus juonko mieluummin imelää esanssia kuin luonnollisesti makeutettua juomaa?
Hmm...joo, en.

Toinen mikä ei ihan täysin avaudu, niin myös veganismin älyttömästi kasvanut suosio. Siis onhan se ihan söpöä, että kuvittelevat ekologisella ruokavaliollaan pelastavansa maailman, mutta kyllähän sitä on paljon isompiakin ympäristöhaittoja kuin joku lihansyönti. Plus pekoni on seksiä makunystyröille, en voisi kuvitella luopuvani pekonista.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Samoin ihmettelen sitä, kuinka maito ostetaan yksinomaan rasvattomana. Juon mielelläni vähärasvaista maitoa.
Kuin myös. Nykyisin käytän maitoa aktiivisesti ainoastaan murojen kostukkeena sekä vähemmän aktiivisesti lettujen kanssa juomana (on muutes edelleen paras lettujuoma!) mutta silloinkin juon kymmenen kertaa mieluummin kevytmaitoa. Ero maussa verrattuna rasvattomaan maitoon on kuin yöllä ja päivällä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Te jotka myös Hesaria luette, niin mitä mieltä olette tämänpäiväisestä jutusta liittyen stressitasoihin ym. eri sosiaaliluokissa, joihin itsensä asettaa?
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Samoin ihmettelen sitä, kuinka maito ostetaan yksinomaan rasvattomana.
Minä olen tottunut rasvattomaan maitoon ja se on minusta sopiva ruokajuoma. Kun ruuan kanssa on tarjolla sinistä (kevyt maitoa) niin koen sen jotenkin vääränlaiseksi... Kitalakeen jää rasvan tuntu ja maito on jotenkin raskasta eikä ihan sopivaa. En osaa selittää paremmin...
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Minä olen tottunut rasvattomaan maitoon ja se on minusta sopiva ruokajuoma. Kun ruuan kanssa on tarjolla sinistä (kevyt maitoa) niin koen sen jotenkin vääränlaiseksi... Kitalakeen jää rasvan tuntu ja maito on jotenkin raskasta eikä ihan sopivaa. En osaa selittää paremmin...
Jänniä kyllä nämä makuasiat. Veikkaan että tässä maitoasiassakin on kyse enimmäkseen tottumuskysymyksestä; itse olen pienestä pitäen juonut kevytmaitoa (välillä myös ykkösmaitoa) ja näin ollen tottunut sen makuun. Rasvatonta maitoa sain juotavaksi lähinnä mummolassa ja sen makuun en koskaan ole tottunut samalla lailla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tartte olla joko-tai, voi olla myös sekä että. Molemmat vitun hyviä. Kuten myös The Who, joka usein jää edellämainittujen varjoon ihan omaa syyttään.
Rollareiden ero Beatlesiin on se, että betleilla ei ole kytännössä yhtään täysin paskaa biisiä ja rollareilla niitä on joka levyllä suurin osa. Hittipoiminnalla molemmista saa helvetin hyvän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jänniä kyllä nämä makuasiat. Veikkaan että tässä maitoasiassakin on kyse enimmäkseen tottumuskysymyksestä; itse olen pienestä pitäen juonut kevytmaitoa (välillä myös ykkösmaitoa) ja näin ollen tottunut sen makuun. Rasvatonta maitoa sain juotavaksi lähinnä mummolassa ja sen makuun en koskaan ole tottunut samalla lailla.
Maitoa tulee käytettyä vain kahvin tai puuron seassa. Puuroon käy mikä vain, mutta kahviin pitää olla Arlan Café maitoa tai sitten täysmaitoa. Rasvaton maito, kevytmaito, kahvikerma tai kuohukerma ovat huonoja, rasvasekoitteet ja jauheet pilaavat kahvin juomakelvottomaksi. Ai minäkö ronkeli? No en.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jänniä kyllä nämä makuasiat. Veikkaan että tässä maitoasiassakin on kyse enimmäkseen tottumuskysymyksestä;
Siitähän se juuri on kyse. Olen tottunut juomaan rasvatonta ruuan kanssa ja siksi se tuntuu juuri oikealta ruokajuomalta esim. veden tai kevytmaidon sijaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rollareiden ero Beatlesiin on se, että betleilla ei ole kytännössä yhtään täysin paskaa biisiä ja rollareilla niitä on joka levyllä suurin osa.
No kyllä varmasti on. Varsinkin vanhemmassa beatle-tuotannossa sitä myötähäpeä-osastoa on ihan riittämiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuli ihmeteltyä tätä jo työkolleegoiden kesken tuossa viikolla, mutta siis sokerittomien juomien nouseva suosio ei vaan vittu vie avaudu. Hampaat kiittää joo, mutta haluanko altistaa itseni kasvavalle syöpäriskille plus juonko mieluummin imelää esanssia kuin luonnollisesti makeutettua juomaa?
Hmm...joo, en.

Toinen mikä ei ihan täysin avaudu, niin myös veganismin älyttömästi kasvanut suosio. Siis onhan se ihan söpöä, että kuvittelevat ekologisella ruokavaliollaan pelastavansa maailman, mutta kyllähän sitä on paljon isompiakin ympäristöhaittoja kuin joku lihansyönti. Plus pekoni on seksiä makunystyröille, en voisi kuvitella luopuvani pekonista.
Taitaa pekoni ja muu lihansyönti kasvattaa syöpäriskiä huomattavasti enemmän kuin jotkut makeutusaineet edes villeimmissä kuvitelmissa ja annostusmäärissä.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Taitaa pekoni ja muu lihansyönti kasvattaa syöpäriskiä huomattavasti enemmän kuin jotkut makeutusaineet edes villeimmissä kuvitelmissa ja annostusmäärissä.
Niin, no jos tälle linjalle lähdetään niin oikeastaan lähes tulkoon mistä vaan voit saada syövän. Sä voit sairastua syöpään, vaikka eläisit esimerkillisellä ruokavaliolla ja välttäisit kaikkia huonoja rasvoja ja sokeria. Ei se syöpä mitään lupia kysele. Toki niillä elämäntavoilla voi parhaiten vaikuttaa omaan syöpäriskiinsä, mutta loppujen lopuksi sattuma on aina se suurin yksittäinen tekijä syövän puhkeamisessa. Voit vetää röökiä 40 vuotta ja välttää keuhkosyövän tai olla tiukalla ruokavaliolla treenaava ammattilaisurheilija ja sairastua leukemiaan 30-vuotiaana.

Jep, ei se pekonikaan mitään terveyssafkaa ole ja siksipä sitä tuleekin nauttia hillitysti mikäli on nauttiakseen. Ja eiköhän tämä päde suurin piirtein kaikkiin ns. epäterveellisiin herkkuihin. Viimeksi söin pekonia BLT Big Macin välissä noin kuukausi sitten.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, no jos tälle linjalle lähdetään niin oikeastaan lähes tulkoon mistä vaan voit saada syövän. Sä voit sairastua syöpään, vaikka eläisit esimerkillisellä ruokavaliolla ja välttäisit kaikkia huonoja rasvoja ja sokeria. Ei se syöpä mitään lupia kysele. Toki niillä elämäntavoilla voi parhaiten vaikuttaa omaan syöpäriskiinsä, mutta loppujen lopuksi sattuma on aina se suurin yksittäinen tekijä syövän puhkeamisessa. Voit vetää röökiä 40 vuotta ja välttää keuhkosyövän tai olla tiukalla ruokavaliolla treenaava ammattilaisurheilija ja sairastua leukemiaan 30-vuotiaana.

Jep, ei se pekonikaan mitään terveyssafkaa ole ja siksipä sitä tuleekin nauttia hillitysti mikäli on nauttiakseen. Ja eiköhän tämä päde suurin piirtein kaikkiin ns. epäterveellisiin herkkuihin. Viimeksi söin pekonia BLT Big Macin välissä noin kuukausi sitten.


Pointti ei ole se, että mistä se syöpä tulee vaan siinä, että luonnollinen ei todellakaan ole useimmiten yhtään sen terveellisempää kuin keinotekoinen ruoka. Esko Valtaoja sanoi joskus osuvasti, että jos nämä luonnonruokahihhulit söisivät sattumanvarasiesti kaiken mitä metsästä löytävät, niin miten siinä kävisi? Huonosti.

Ei liity lainaamaani kirjoittajaan vaan ihan yleisesti asiaan liittyen luonnollisuudella perustellaan ihmisille ties mitä skeidaa. Rokotteet, abortti, GMO-ruoka, kantasolututkimus yms ovat kaikki "luonnottomia" ja jostain löytyy aina joku helvetin hihhuliporukka näitä vastustamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös