Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 601 085
  • 2 398

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä oon sitä mieltä, että toi on futis-HIFK:n viiri. Lätkäpuolella ihan aikojen alussa oli tunnarina sininen nelisakarainen tähti, jonka jälkeen hopeareunusteinen IFK-vaakuna otettiin käyttöön. Toi kuvassa oleva viiri saattaa olla ollut 1960-70 -luvuilla käytössä, kun silloin joukkueella oli menestystäkin (mestaruus 1961, pronssia 1970 ja hopeaa 1971).

Mulla ei ole tietoa, mutta, voisiko se olla jääpallojengin viiri? En tiedä bandyn historiasta mutta tuli sellainen fiilis. Tai sitten vanha lätkäjengin, missä firma joka viirin on tehnyt, on ryssinyt värit, mikäli ei ole fudiksen. Vai käyttääkö yleisurheilu tuota logoa? Jos faijasi oli estejuoksija?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Lätkäpuoli käytti myös tuota kultalogoa olkapäissä kun petologo tuli käyttöön. Ja myös rinnassa silloin siinä 100v logossa. Tyyliltäänkin tuo viiri näyttää ysäriltä, joten sijoittaisin sen sinne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
90-luvulla lätkäjengi pelasi myös tuolla kultareunaisella logolla.
Joo ja mulla on nimenomaan lätkämatsista (Liiga) 90-92-välillä ostettu viiri, jossa kultareunainen IFK-logo. Laitan siitä kuvan, kun jostain varastoistani sen löydän. Samoin lippiksissä oli siihen aikaan kultareunainen logo.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
2000-luvun alkupuolella käytettiin junnuissa tuota viiriä ja jaettiin muille seuroille.

No niin! Frendi pelasikin vielä 2000-luvun alussa junnuissa, luultavasti sitä kautta tullut. Tai se kuulostaa uskottavimmalta skenaariolta.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Mikä on HIFK:n punaisen värikoodi Tikkurilan tai Teknoksen värikartassa?
Hitto ku en muista enää ku maalasin takkahuoneeni/miesluolan sillä värillä puolisen vuotta takaperin. Aivan vitun magee tulee sen verran voin paljastaa ;)
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Hitto ku en muista enää ku maalasin takkahuoneeni/miesluolan sillä värillä puolisen vuotta takaperin. Aivan vitun magee tulee sen verran voin paljastaa ;)
Tsekkasin sen värin iteltä ni se tais olla Tikkurilan Marmeladi värikoodilla M326. Tikkurilan sivuilla toi väri kyl näyttää ihan erilaiselta.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen tästä asiasta aika kade. Ei menisi meillä kotona ikinä läpi hallitusneuvotteluissa.
Meillä on alakerrassa mm. takkahuone ja saunaosasto. Keskikerroksessa on biljardipöytä, dartsit sun muut.

Mutta maali tulee uuteen huoneeseen, verstaaseen jonka rakennan autotallin perälle. Piirustuksissa on alunperin piirretty sinne huone omalla sisäänkäynnillä ja kuistilla, mutta tuota väliseinää ei ole sitten kuitenkaan tehty.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Olen tästä asiasta aika kade. Ei menisi meillä kotona ikinä läpi hallitusneuvotteluissa.
Tässä kuva siitä huoneesta ni saat varmaa vähä paremmin kiinni miltä se näyttää.
 

Liitteet

  • 20190517_204338[1].jpg
    20190517_204338[1].jpg
    757,2 KB · kertaa luettu: 935

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla on neljä IFK-paitaa työhuoneen seinällä. Konttorilla saa toteuttaa itseään paremmin kuin kotona.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten tiedätte Helsingin IFK on voittanut kaksi viimeisintä mestaruuttaan vuosina 1998 ja 2011. Mikä yhteinen tekijä noilla joukkueilla on? Vihje: Liittyy joukkueenrakennukseen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kuten tiedätte Helsingin IFK on voittanut kaksi viimeisintä mestaruuttaan vuosina 1998 ja 2011. Mikä yhteinen tekijä noilla joukkueilla on? Vihje: Liittyy joukkueenrakennukseen.

1. Kapteenilla mittava NHL ja maajoukkue-ura?

2. Joukkueen Playoff-sankari on ykköskierroksen varaus ja sentteri pelipaikaltaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1. Kapteenilla mittava NHL ja maajoukkue-ura?

2. Joukkueen Playoff-sankari on ykköskierroksen varaus ja sentteri pelipaikaltaan.
Lähinnä tarkoitin tuota kakkoskohtaa. Näin ulkopuolisen silmin molempien mestaruuksien auran kärki oli häikäisevän lahjakas ykkössentteri eli ensin Olli Jokinen ja sittemmin Mikael Granlund. Lieköhän Lundell seuraava?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta kyllä siellä oli monta muutakin merkittävää muuttujaa.
Tottakai muuttujia on paljon. Minulle yhtäläisyyksistä selvimmin nousee esille se, että molempina vuosina joukkuetta johdatti erityisen lupaava nuori sentteri. En kuitenkaan tarkoita, että mestaruudet olisivat olleet pelkästään Jokisesta ja Granlundista kiinni. Mielenkiintoista on seurata jatkaako Lundell Jokisen ja Granlundin perinnettä tänä tai ensi vuonna.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ja molemmat joukkueet olivat tasapainoisesti rakennettu. Maalivahdit huipputasoa (98 huikea) , hyvä pakisto (98 huikea) ja hyvät ketjut. Toki myös hyvät valmentajat ja kapteenit, kuten totesit McTorso.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös