Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 606 147
  • 2 427

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tehdäänkö sitä vieläkin? Viimeisin mitä itse muistan missä tuota erä menetelmää käytettiin niin oli Peltosen kanssa

Tämähän on pelaaja kohtaista. Jos kysyntää on tarpeeksi niin varmasti. Tosin tällä hetkellä joukkueessa tuskin on pelaajaa jonka takia tähän pitäisi mennä. Aika näyttää lyökö esim Dyk läpi fanien sydämiin niin että paita kauppa räjähtää...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketkä kuuluvat HIFK:n tämän kauden kapteenistoon?

Tampere Cupissa kapteenisto oli seuraava: Lennu ”C”, Sallinen ”A”, Keränen ”A”, Kankaanperä ”A”. Kun Lennu huilasi, Sallinen oli ”C”. Ja kun Kanki huilasi Keränen oli ”A”. Vaikea sanoa, kumpi on ”A”, Kanki vai Kertsi, kun Lennu on kokoonpanossa ja molemmat K:t kokoonpanossa.

Hyvät ja uskottavat valinnat.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämähän on pelaaja kohtaista. Jos kysyntää on tarpeeksi niin varmasti. Tosin tällä hetkellä joukkueessa tuskin on pelaajaa jonka takia tähän pitäisi mennä. Aika näyttää lyökö esim Dyk läpi fanien sydämiin niin että paita kauppa räjähtää...

Veikkaan, että jos Tuohimaa aloittaa hyvin niin hän saattaisi olla yksi sellainen. Kuten myös Lundell ja Nordgren mutta vain siinä tapauksessa että alkaa rullata hyvin jo syksyllä ja tulee alkuvuodesta fiilis, että ko.pelaaja saattaisi siirtyä muualle.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Seitsemän kotipeliä :)
Suosituimpien pelaajien paidat menevät myyntiin joka pelin jälkeen. Eli kun Lundell on pelannut 7 peliä punaisella saat omasi. Kokemuksesta voin kuitenkin sanoa että jonosta tuppaa tippumaan porukkaa ja saat paidan nopeammin. Se on aina yhtä hieno hetki olla hallilla katsomassa peliä josta itse saa paidan ;)

Onko tosiaan noin, että ne Game Wornit saa noin nopeasti? Hienoa jos onkin noin. Mutta KSB:n sivuilla olevan tekstin voisi tulkita että paidan saamisessa kestää kauankin:

"Varaamalla paidan olet jonossa, jonotilanne vaihtelee pelaajakohtaisesti. Voit tiedustella jonon tilannetta asiakaspalvelustamme.


Varaukset ovat sitovia. Kun olet tehnyt varauksen ilmoitamme sinulle varaamasi paidan jonotilanteen. Pelipaitoja vaihdetaan sitä mukaan, kun uusia varauksia tulee. Jos siis olet koko kauden ainoana jonossa, saat paidan kauden päätyttyä. Joidenkin pelaajien pelipaitojen kohdalle voi muodostua hyvinkin pitkiä jonoja etenkin loppukaudesta, jolloin voi olla ettei kaikille halukkaille riitä pelipaitoja. Tässä tapauksessa maksusi palautetaan. Suosittelemme sinua siis tekemään varauksen hyvissä ajoin pelipaidan saamisen takaamiseksi.


Kaikissa Game Worn pelipaidoissa on Liiga-merkki, joka todistaa paidan aitouden."

Eli tuon tekstin mukaan paitoja ei jaeta joka pelin jälkeen halukkaille, vaan jonon tilanteen mukaan. Kuulostaa kyllä todella oudolta että mikäli halukkaita ei ole kuin yksi, niin sitä paitaa ei anneta ennen kuin vasta kauden päätyttyä. Eli jos jonossa on kaksi, niin ensimmäisenä jonossa oleva saa paidan jouluna ja toinen kauden lopuksi? Jos jonossa on esim. 7 henkeä, saako he paidat about kerran kuussa? Toivottavasti näin ei ole, vaan tosiaan noita paitoja jaetaan faneille useammin. Itsekin olen nyt jonossa erään pelaajan paitaan ja kyllä odotan saavani maksavana asiakkaana sen aiemmin kuin kauden loputtua. Tai sitten tämä systeemi on ihan perseestä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko tosiaan noin, että ne Game Wornit saa noin nopeasti? Hienoa jos onkin noin. Mutta KSB:n sivuilla olevan tekstin voisi tulkita että paidan saamisessa kestää kauankin.

Mulle on kerran ostettu lahjaksi paita ja jonossa oli about 40 ihmistä. Kyllä sen paidan sieltä sai syntymäpäivänä helmikuussa peliin mennessä käydä hakemassa. Eli tarpeen niin vaatiessa varmaan kiristävät tahtia. Jos alkaa 100 varaukseen samalta pelaajalta mennä niin voi olla jo tekemätön paikka. Muistelisin että esim. Miro käytti jossain vaiheessa kautta useampaa kuin yhtä paitaa/kotipeli.
 

444

Jäsen
Viime kaudella tilasin Lundellin game wornin joskus alkukaudesta. Olin muistaakseni toisena jonossa. Meni useampia kotiotteluita, ennen kuin sain paidan, eli ei noita ”vähemmän haluttuja” ainakaan joka peliin vaihdeta.

Mutta onhan se kieltämättä hyvin kummallista, jos ainoa jonottaja joutuisi odottamaan kauden loppuun asti.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mutta onhan se kieltämättä hyvin kummallista, jos ainoa jonottaja joutuisi odottamaan kauden loppuun asti.
Voihan toki olla myös mahdollista, että ainoa jonottaja on halunnut saada paitaan vähän autenttista tuoksua Nordiksen pukkarista ja täten antanut jonotuttaa itseään siihen asti, kunnes mahdollinen toinen ostaja asettuu jonoon. Who knows? :)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itsekin olen nyt jonossa erään pelaajan paitaan ja kyllä odotan saavani maksavana asiakkaana sen aiemmin kuin kauden loputtua. Tai sitten tämä systeemi on ihan perseestä.
Onhan se vähän surkeaa saada one game wonder. Itse olen sitä tyytyväisempi, mitä vähemmän jengiä on jonossa ja mitä kauemmin KSB panttaa paitaa (eli mitä enemmän pelaaja pelaa pelejä kyseisellä paidalla). Se vasta on hienoa ja odottamisen arvoista, kun paidassa on kunnolla pelin jälkiä. Eihän yhdessä pelissä paitaan juuri jälkiä jää eikä haise edes hiki. Mikä pointti edes on game wornissa, jos sitä ei mistään muualta, kuin tuosta Liiga-patchista näe...
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Voihan toki olla myös mahdollista, että ainoa jonottaja on halunnut saada paitaan vähän autenttista tuoksua Nordiksen pukkarista ja täten antanut jonotuttaa itseään siihen asti, kunnes mahdollinen toinen ostaja asettuu jonoon. Who knows? :)
Tähän kummasteluun on aivan yksinkertainen selitys. KSB palvelee ainakin kahdenlaisia faneja Game Worn paitojen suhteen:
1. Fanit, joille ei ole väliä onko paidassa ns. "wearia", kunhan paidalla on pelattu.
2. Game Worn paitojen kerääjät, jotka haluavat paitaan mahdollisimman paljon "wearia". Tätä "wearia" voi sitten jopa yrittää etsiskellä kuvista ja videoista, jolloin paitaan on "photomatch".

Itse olen KSB:ltä ostanut molemman kategorian paitoja oman tarpeeni mukaisesti. Esim. Salmi tappeli TPS:n pelaajan kanssa niin, että paita repesi riekaleiksi -> KSB myi paidan minulle seuraavan kotiottelun aikana. Toisaalta, olen varsinkin valkoisten paitojen kanssa odottanut usein koko kauden varaamaani paitaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Haiseeko niissä game worneissa oikeasti pahastikin hiki, mitä sellaisella voi tehdä? Onko pyhäinhäväistys pestä tällainen paita? Kuulostaisi muissa yhteyksissä jo fetissille ostaa toisen hikinen paita.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Haiseeko niissä game worneissa oikeasti pahastikin hiki, mitä sellaisella voi tehdä?
No eihän toki, Rexona ei petä!

Tämmöinen tuli vastaan interwebin ihmeellisessä maailmassa, juuri ennen KOFFin esiintymistä univormussa. Itseäni hämmästytti, että tuona aikana on ommeltu vielä nimi irti ja laitettu seuraavaan paitaan. Säästöä se on pienikin säästö..

Linkki vie Huuto.netin sivulle Game worn -pelipaitaan:

HIFK gameworn pelipaita 13 Raimo Hirvonen !!!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Haiseeko niissä game worneissa oikeasti pahastikin hiki, mitä sellaisella voi tehdä? Onko pyhäinhäväistys pestä tällainen paita? Kuulostaisi muissa yhteyksissä jo fetissille ostaa toisen hikinen paita.

Kyllä KSB pesee ne, erittäin voimakkaalla pesu/huuhteluaineella vieläpä. Eli hiki ei haise mutta voimakas pesuaine kylläkin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No eihän toki, Rexona ei petä!

Tämmöinen tuli vastaan interwebin ihmeellisessä maailmassa, juuri ennen KOFFin esiintymistä univormussa. Itseäni hämmästytti, että tuona aikana on ommeltu vielä nimi irti ja laitettu seuraavaan paitaan. Säästöä se on pienikin säästö..

Linkki vie Huuto.netin sivulle Game worn -pelipaitaan:

HIFK gameworn pelipaita 13 Raimo Hirvonen !!!

Minulla on samanlanlainen #6 eikä siinäkään ole nimilaattaa. Kai ne sitten ovat säästäneet.
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Onhan se vähän surkeaa saada one game wonder. Itse olen sitä tyytyväisempi, mitä vähemmän jengiä on jonossa ja mitä kauemmin KSB panttaa paitaa (eli mitä enemmän pelaaja pelaa pelejä kyseisellä paidalla). Se vasta on hienoa ja odottamisen arvoista, kun paidassa on kunnolla pelin jälkiä. Eihän yhdessä pelissä paitaan juuri jälkiä jää eikä haise edes hiki. Mikä pointti edes on game wornissa, jos sitä ei mistään muualta, kuin tuosta Liiga-patchista näe...

Tää on just se nykyajan ongelma. Hienoa oli 1990-luvulla, kun paitoja oli 2 punaista ja 2 valkoista, joilla pelattiin puoliksi kausi. Ja jälkeä olikin sitten hyvin. Pelipaitatehtailu taitaa vaan olla niin hyvä bisnes, että siksi noita teetetään ihan järjetön määrä tietyille pelaajille. Kannattaa ostaa maalivahdin paitoja, onegamewondereissakin on yleensä hyvin jälkeä.
 

444

Jäsen
Haiseeko niissä game worneissa oikeasti pahastikin hiki, mitä sellaisella voi tehdä? Onko pyhäinhäväistys pestä tällainen paita? Kuulostaisi muissa yhteyksissä jo fetissille ostaa toisen hikinen paita.
Kuten yllä mainittiinkin, niin pestyinä nuo paidat toimitetaan. Ja ihan hyvä niin, ei itseäni ainakaan inspiroi missään määrin muiden - jos omakaan - hiki.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Mutta onhan se kieltämättä hyvin kummallista, jos ainoa jonottaja joutuisi odottamaan kauden loppuun asti.

Itselläni on hankittuna kaksi sellaista paitaa millä on pelattu koko kausi. Toisen ostin kauden jälkeen ja sitä toista odotin kauden loppuun saakka. Kyllähän sen olisi halunnut aiemmin saada, mutta toisaalta se on uniikki. Kumpikaan heistä ei ollut hirveän kovassa huudossa siis, mutta itselleni sillä ei ole niinkään väliä vaan se tarina minkä takia just ne piti hankkia oli se juttu.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Kuten yllä mainittiinkin, niin pestyinä nuo paidat toimitetaan. Ja ihan hyvä niin, ei itseäni ainakaan inspiroi missään määrin muiden - jos omakaan - hiki.
Pari esimerkkiä tästä...
Hankin Lydmanin Vancouverin Olympialaisten paidan NHLPA:n huutokaupasta ja se paita haisee aivan järkyttävän pahasti hieltä. En ole pessyt paitaa hajusta huolimatta.
Mika Niemisen valkoisessa HIFK:n EHL-paidassa on logon alla verta, kun Veikko loukkaantui kyseisessä ottelussa.
Nielikäisen paidassa on tappelun jäljiltä hänen tai vastustajan iso veritahra.

Niin ja minullakin on tuollainen valkoinen Pepsi #9, eli Anssi Melametsä ilman nimilaattaa...
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Pari esimerkkiä tästä...
Hankin Lydmanin Vancouverin Olympialaisten paidan NHLPA:n huutokaupasta ja se paita haisee aivan järkyttävän pahasti hieltä. En ole pessyt paitaa hajusta huolimatta.
Mika Niemisen valkoisessa HIFK:n EHL-paidassa on logon alla verta, kun Veikko loukkaantui kyseisessä ottelussa.
Nielikäisen paidassa on tappelun jäljiltä hänen tai vastustajan iso veritahra.

Niin ja minullakin on tuollainen valkoinen Pepsi #9, eli Anssi Melametsä ilman nimilaattaa...
Itse tarkoitin toki noita KSB:n myymiä rytkyjä tänä päivänä. Ammoisina aikoina on varmaankin toimittu eri tavalla, samoin ulkomailla homma saattaa toimia vielä tänäkin päivänä eri tavalla.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Faija oli löytänyt tällaisen viirin autotallista. Onko kenelläkään mitään havaintoa aikakaudesta tai muusta? En itse muista milloin IFK käytti kultaista väriä hopeisen sijaan lätkän puolella.
 

Liitteet

  • IMG-20190815-WA0007.jpg
    IMG-20190815-WA0007.jpg
    129,4 KB · kertaa luettu: 344

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Faija oli löytänyt tällaisen viirin autotallista. Onko kenelläkään mitään havaintoa aikakaudesta tai muusta? En itse muista milloin IFK käytti kultaista väriä hopeisen sijaan lätkän puolella.

Mä oon sitä mieltä, että toi on futis-HIFK:n viiri. Lätkäpuolella ihan aikojen alussa oli tunnarina sininen nelisakarainen tähti, jonka jälkeen hopeareunusteinen IFK-vaakuna otettiin käyttöön. Toi kuvassa oleva viiri saattaa olla ollut 1960-70 -luvuilla käytössä, kun silloin joukkueella oli menestystäkin (mestaruus 1961, pronssia 1970 ja hopeaa 1971).
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Mä oon sitä mieltä, että toi on futis-HIFK:n viiri. Lätkäpuolella ihan aikojen alussa oli tunnarina sininen nelisakarainen tähti, jonka jälkeen hopeareunusteinen IFK-vaakuna otettiin käyttöön. Toi kuvassa oleva viiri saattaa olla ollut 1960-70 -luvuilla käytössä, kun silloin joukkueella oli menestystäkin (mestaruus 1961, pronssia 1970 ja hopeaa 1971).

Tattis!

Ihmettelen vain miten futisviiri on eksynyt meidän perheeseen, mutta voihan se tosiaan olla jopa faijan nuoruusvuosilta.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ah, olispa sitä aikaa, kun "ei lajill' väliä", eli yhden yhtenäisen logon ja jaoston alla painettais kaikkee bulilla :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös