Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 979 733
  • 47 171

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Noin perusfysiikan näkökulmasta, vauhdilla ei ole väliä. Aina menee yhtä paljon, joskus vaan vähempi tai enempi aikaa. Siirrä kappale X pisteestä A pisteeseen B, vie aina yhtä paljon energiaa. Teho vaikuttaa sitten siihen, paljon menee aikaa. Vastaus riippuu kappaleen massasta ja matkasta, kuten sinunkin tapauksessa.
Mutta jos juokset tuon saman matkan, niin kaloreja kuluu kävelyä enemmän.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Tossa pari sellaista, kävi mua moikkaamassa.

Itse vien kanssa roskat ja tutkin löytyykö kämpästä jostain esim. märäntynyt banaani tai joku muu hedelmä. Joskus on näinkin käynyt.

Sitten jäljelle jääneet olen yleensä murhannut esimerkiksi suihkutettavalla dödöllä.
 

Glove

Jäsen
Lisäys. Kysymys nro 2. Miten hävität banaanikärpäset?
Tossa pari sellaista, kävi mua moikkaamassa.
Banaanikärpäsillä on sama maku kuin minulla, ne tykkäävät lonkerosta. Kerran kun sattui olemaan kämpässä muutama banaanikärpänen ja jäi yöksi lähes tyhjä lonkerolasi pöydälle niin siellä ne lillui aamulla koko sukukunta. Saattaisin toki itsekin hukkua jos lonkerouima-altaaseen joutuisin. Ei tietäisi joisiko vai hengittäisikö ja kun tarpeeksi monesti hörppäisi niin taitaisi hukkua.
 
K

Kiekkokatsoja

Itse vien kanssa roskat ja tutkin löytyykö kämpästä jostain esim. märäntynyt banaani tai joku muu hedelmä. Joskus on näinkin käynyt.

Sitten jäljelle jääneet olen yleensä murhannut esimerkiksi suihkutettavalla dödöllä.
Joo työpaikalla kerran eräs sanoi: Katsokaa, ja suihkautti kärpästä jollain spray pullolla. Kärpänen tipahti heti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Moro!

Laita korkeakauluksiseen, päästä suipponevaan lasiin (viinilasi tms.) Omenaviinietikkaa, vettä ja tippa tiskiainetta. Jätä lasi kärpäsien luokse noin viikoksi. Tappaa tulevankin sukupolven.
Ja laita lime lisäksi. Ei muuten tule uudelleen.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kerran unohdin viedä roskiksen (kaikki roskat samassa läjässä, banaaaninkuoret, käytetyt kahvinsuodattimet jne.) kun lähdin viikoksi kesälomareissulle. Palatessa oli banaanikärpäsailma-armeija vallannut koko keittiön. Saman tien marsiin kauppaan, ostin raidipullon ja ruiskutin tyhjäksi kämppään. Sitten kaikki luukut kiinni ja päiväksi kaupungille hengailemaan. Palattuani ilmatila oli puhdistunut vihollisista. Sitten vaan kaikki räppänät auki ja kämppä tuulettumaan.

Tämä oli siis tapaus jossa tilanne oli täysin riistäytynyt hallinnasta. Pienempään kriisiin riittänee nuo jo ketjussa mainitut konstit.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä mokan olet tehnyt viimeksi?
No, edellinen taisi olla se, kun jätin auton avaimet lukittuun autoon. Ajelen -91 Corollalla, joten joo, se on mahdollista. Käyttäkää te niitä itseohjautuvia autoja. Minä tykkään ajaa autoa. Sen tunnustan, että oli jo toinen kerta, kun tämä kävi. Tällä kertaa toisen samanlaisen Corollan avaimet löytyi kotoa ja sillä pääsin sisään. Viimeksi olikin hieman erilainen homma.
 

Glove

Jäsen
No, edellinen taisi olla se, kun jätin auton avaimet lukittuun autoon. Ajelen -91 Corollalla, joten joo, se on mahdollista. Käyttäkää te niitä itseohjautuvia autoja. Minä tykkään ajaa autoa. Sen tunnustan, että oli jo toinen kerta, kun tämä kävi. Tällä kertaa toisen samanlaisen Corollan avaimet löytyi kotoa ja sillä pääsin sisään. Viimeksi olikin hieman erilainen homma.
Tästäpä tuli mieleen juttu vuosien takaa. Auto oli Chrysler Voyager. Pakkasaamu, laitoin auton käymään ja aloin rappaamaan ikkunoita puhtaaksi. Sitten en enää päässytkään autoon. Siinä se käydä hyrskytteli sen ajan, että sain apuvoimia paikalle.
 
K

Kiekkokatsoja

Ensin pitää ajella toinen kives karvattomaksi. Sitten tuikataan karvat siitä toisesta kiveksestä tuleen.

Lopuksi hutkitaan banaanikärpäset hengettömiksi vesurilla.
Jos tarkoitit banaanikärpästen kiveksiä, niin tuolla keinolla jää kaikki naaraat vielä eloon. Mikäli tarkoitit mun kasseja, niin tuon neuvon jätän kyllä väliin.

Lauantai, ja tuloillaan lämpölukemat, jotka lähentelee hellerajoja. Jo nyt klo 10 jälkeen +20.
Mitä kuuluu päivän suunnitelmiisi?
Mulla on tarkoitus olla ulkona, ja hieman liikkuakin. Sitten odottelen harvinaisia vieraita. Käytän heitä jossain sopivassa paikassa syömässä. Ja tietty jutustelen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Paljos 24-päck olutta nykyään maksaa? En ole pitkään aikaan olutta ostanut ni en tiiä. Siis oikeasti. Eikä nyt mitään Kurjalaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Paljos 24-päck olutta nykyään maksaa? En ole pitkään aikaan olutta ostanut ni en tiiä. Siis oikeasti. Eikä nyt mitään Kurjalaa.
En osaa vastata mitä maksaa, mutta vanhasta muistista sanoisin sun ainakin tienaavan sellaset 3,6€ palauttamalla ne juotuasi. Eli juo tölkistä, tee tulosta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paljos 24-päck olutta nykyään maksaa? En ole pitkään aikaan olutta ostanut ni en tiiä. Siis oikeasti. Eikä nyt mitään Kurjalaa.
Onko sillä väliä? Olisko Koffi 22,xx €, siis se 4,4% osuuskaupan special edition. Sandels vajaat kolmekymppiä. Sitä kummempia ei marketeissa 24-päckeissä taida ollakaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämä 24-pack menee kaverille joten en kehtaa ostaa Kurjalaa koska hän ei siitä oikein välitä.
Välitätkö alaikäisille? Hymiö.

Onko sillä väliä? Olisko Koffi 22,xx €, siis se 4,4% osuuskaupan special edition. Sandels vajaat kolmekymppiä. Sitä kummempia ei marketeissa 24-päckeissä taida ollakaan.
Joku aika sitten oli Kuopion Prismassa ihan Lapparin A-olutta myynnissä 24 päkissä, mutta ei taida olla enää. Mutta joo Sandels on sen kolmisenkymppiä ja kai niitä vähän kaupasta riippuen on esim. Olvia ja Karhuakin. Hinta on siinä jossain 25-30 euron pinnassa.

Olisihan se kiva jos vaikkapa Sandelsin ns. nelosolutta eli 5,2%:n vahvuista saisi sen 24-päkin ihan ruokakaupasta. Itse ostaisin huomattavasti mieluummin 24 päkin nelosta vähän kalliimmalla koska yksinkertaisesti pidän sen mausta enemmän. Ei olisi mitään ongelmaa maksaa vaikka 40 euroa Santun neloslavasta.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mistä näen vuoden 2016 nuorten MM-kisojen otteluseurantaketjuja?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta jos juokset tuon saman matkan, niin kaloreja kuluu kävelyä enemmän.
Kuten sanoin, noin perusfysiikan näkökulmasta ei. Tehty työmäärä pysyy samana, mutta toisessa tapauksessa teho on vain suurempi. Energiaa kuluu yhtä paljon. Jos muuten kannat vielä salkkua mukana, niin koska liike on eteenpäin ja salkkuun kohdistuva voima on alhaalta ylöspäin, niin salkun kantaminen ei lisää energiankulutusta muuten kuin sen verran, että mitä se nostaa systeemin massaa. Toki ihmisen fysiikka ehkä muuttaa oikeita lopputuloksia, mutta voiman suunta kerrotaan cosinilla, mikä on tässä tapauksessa 0, eli ei maksa energiaa kantaa tavaraa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
K

Kiekkokatsoja

"Päivän kysymys" on tälläkertaa melko ajankohtainen.
Eli oletko joskus ollut läheltä piti tilanteessa niin, että huonommalla tuurilla olisit saattanut jopa kuolla?
Ja sellaiseksi voi halutessaan laskea tapahtumat syntymästä tähänpäivään.

Mulle on käynyt hyvän tuurin tilanteita useita. On ollut hukkumismahdollisuus, putoamistilanne, näissä toisen apu pelasti. Ainakin 3 kertaa liikennetilanteessa onnea, pakkasella kännissä lumihankeen sammumista, vähillä vaatteilla..
Kissalla on sanonnan mukaan 7 henkeä (tai 9). Kenties myös joillakin ihmisillä ?

-Turha on tahallaan kokeilla onneaan.
-Kiitollinen tulee olla, siitä mitä on.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös