Kaupunki nimeltä Turku

  • 225 911
  • 1 277

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Somessa tuli vastaan vuoden 1996 esiintyjiä: Blur, Pulp, ZZ Top, Neil Young & Crazy Horse, Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers, Kent, Jackson Browne ja Grant Lee Buffalo

Ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, kun vertaa nykyajan Ruissiin. Itse olin tuona viikonloppuna katsomassa Lynyrd Skynyrdiä Järvenpäässä.

Voi jumanskekka, nyt vasta kristallisoitui varttuneiden nuorten miesten arvotus, painotus. Oliko tuolloin Ruisrockissa myös ZZ Top ja Jackson Brownekin?
Nimittäin, meidän jengi ajoi pääkaukunkiseudulta Turkuun kuuntelemaan Neil Youngia ja myös Crazy Horsea, uutta vanhaa taustabändiään. Keikkansa oli perjantai-iltana, jonka jälkeen Aku kuskina vei meidät Vanhankylän niemeen. Aku otti muutaman oluen ja viskisiivun, me muut pystytimme leirin ja muistelimme ekaa Neil Young-livekokemustamme ja odottelimme ekaa Lynyrd Skynyrd keikkaamme onnellisina.
Mikä minulle nyt välähti särähtävänä on ZZTopin ja Brownen esiintyminen Ruisrockissa, kuuluivat nimittäin solussamme soitettuihin nuokin, mutta silti lähdimme pelkällä perjantailipulla Turkuun ja sitten Järvenpäähän. LS oli tietysti kovassa kurssissa ollut aina ja ehkä kaverini olivat ZZ Topin jo jossain kuulleet. Jackson Browne meni sitten samaan vierteeseen eli Skynyrdin jyräämäksi. En nimittäin muista tästä pitkää palaveria pidetyn, vaan radikaali autoralli päätettiin, perjantaina Turussa ja aamulla Puistoblueseissa.

Hieman harmittaa näin jälkikäteen tällaiset päällekkäisyydet. Tai oikeastaan ei sentään.

Olen tainnut ennenkin kertoa, mutta olin Ruisrockissa katsomassa fanittamaani Little Featia ja heidän keikkansa osui Ruotsinlaivan kohtaan.
Oli jännä nähdä, kun melkoisen paljon kokeneet muusikot, olisiko ollut Bill Paynen vinkistä nostivat katseensa isoon laivaan pienessä salmessa, melkein lavaa hipova näkymä oli heille jotain uutta!

lis: tuolla Ruississa oli siis nuori Kent ja Bunny Wailerkin! Ei perhana soikoon, miksi, miksi kaikkea kivaa yht'aikaisesti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hunter's Inn on ainakin laatukriteereillä mitaten Turun terävintä kärkeä. Pieni terassi löytyy, kaljavalikoima on laaja ja kyökissä valmistuu ainakin wingsejä. Sijainti aivan ydinkeskustassa.

En tosin tiedä, mahtuuko sinne 100 ihmistä kerralla, vaikkei nyt mikään pieni pubi olekaan. Hintataso on hieman normaalia korkeampi.

Itse asiassa mahtunee helposti. Pubihan järjestää ilmaiskeikkoja, joihin on kyllä tilaa saatu. Mutta tälle komppaus, loistopubi tuo.
 

Veijari

Jäsen
Olen tuomassa Turkuun 18.7. reilu 100 tanskalaista BIF fania. Onko turkulaisilla palstaveljillä ehdottaa pubia, josta pyydän tarjouksen spessuhinnoista?
Kriteerit paikalle: 100+ asiakaspaikkaa, terassi jossa voi tupakoida ja sijainti ydin keskustassa. Pubiruoka plussaa muttei välttämätöntä.
Rentobar. On muuten sama omistaja lafka kuin aiemmin mainittu Hunters Inn. Rento on Huntersia isompi niin sisätiloiltaan kuin terassiltaankin. Rento Bar – Turku – Turun oma olohuone
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mitkä ovat kivoja kesäterasseja viikonloppuisin Turussa? Missä ihmiset käyvät?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitkä ovat kivoja kesäterasseja viikonloppuisin Turussa? Missä ihmiset käyvät?
Jokilaivat ja yllämainittu Rennon terassi lienee suosituimmat. Lisäksi Koulun sisäpiha on kesällä kiva. Uusi Walo baari Wiklundin katolla on näköalaltaan hieno (tai no, jos ei lasketa toriparkkia mukaan) mutta järkyttävän ylihintainen ja juuri niin laaduton kuin S-ryhmän paikka voi olla. Siellä varmaankin löytyy eniten liimatukkia ja silikoniblondeja, imailemassa 15€ Aperol Spritzejä (80% soodavettä).
 

Veijari

Jäsen
Riippuu vähän mitä hakee, ruokailua, ryyppäämistä vai molempia? Aurajoen jokilaivoilla onnistuu kumpikin, riippuen mihin paattiin astuu. Siinähän noita on jonossa pitkin jokivartta.
Blancossa pienehkö terassi mutta ruokapaikkana pirun hyvä. Ravintola Samppalinnassa voi myös syödä tai ryypiskellä, ja mainittakoon Samppalinnasta pirun iso, yökerhomainen terassialue. Sekä tietysti edellä mainittu Rento, joka enemmän sellainen pubimainen. Vaihtoehtoja on noiden lisäksi vaikka kuinka paljon mutta tuossa ne jota itse suosittelen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ravintola Samppalinnassa voi myös syödä tai ryypiskellä, ja mainittakoon Samppalinnasta pirun iso, yökerhomainen terassialue.
Samppalinnan kävijöiden keski-ikä on n. 16,4 vuotta, ainakin iltaisin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mitkä ovat kivoja kesäterasseja viikonloppuisin Turussa? Missä ihmiset käyvät?

Terassina itselle mieluisin on tuo Koulun piha. Itse kun en tupakoi, en tuolla niin kärsi siitä sauhun löyhkästä. Rennossa mukavuus toki, että voi katsella ohikulkevaa väkeä. Hieman syrjempänä ytimestä kauniita näkymiä saa ihastella ravintola Nooan kattoterassilla. Myös pubimme Uusi Apteekki pitää terassia Kirjastosillan vieressä, tuossa joskus mukava tuijottaa ohikulkijoita.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kiitos kaikille! Tulisipa viikonvaihteessa vielä terassikelitkin, niin ei tarttis toppatakki päällä ja pipo päässä istuskella.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kiitos kaikille! Tulisipa viikonvaihteessa vielä terassikelitkin, niin ei tarttis toppatakki päällä ja pipo päässä istuskella.
Itse viihdyn eniten Vähätorin laitamilla olevilla terasseilla. Varsinkin jos ruokailu kuuluu ohjelmaan, niin siinä on kaupungin parhaat vaihtoehdot tarjolla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitos tosiaan kaikille suosituksista, kun loppusyksystä tuonne suuntaan, mutta tässä alkaa olla jo niin monta nimeä kesäksikin eli kysymys kuuluu.

Onko Turkkuses pubia tai terassia mihin ei kannata mennä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kiitos tosiaan kaikille suosituksista, kun loppusyksystä tuonne suuntaan, mutta tässä alkaa olla jo niin monta nimeä kesäksikin eli kysymys kuuluu.

Onko Turkkuses pubia tai terassia mihin ei kannata mennä.

Tälle pieni hymy. Itsellä nykyään hieman kaksijakoinen suhtautuminen varsinkin kesäaikaan näihin kaupunkimme paikkoihin. Aina ei jaksaisi näyttää tekopirteältä ja liikkua varsinkaan siellä missä valtaosa turisteista eli esim. jokilaivoissa. Josko asuisin laidempana kaupunkia, ehkä sitten sietokyky pysyisi parempana. Mutta tosiaan esim. tuo Hummpub ei mikään mallipaikka ole, samoin lähellä sitä sijaitseva Daily News. Myös Hannikainen ja Korona sellaiset, jotka ohitan suosiolla.

Ja onhan lähiöt aina lähiöitä.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kävin tiistaina Turun Linnassa! Petyin kun ei ollut verta ja suolenpätkiä. Vain venäläinen narriasuun pukeutunut nainen 6 pikku venäläisen kanssa. Oli vähän ikävää. Naantali oli kiva,tosin se ei taida olla Turkua(?).
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naantali oli kiva,tosin se ei taida olla Turkua(?)
Eipä ole ei, siinä on Turun ja Naantalin välissä Suomen suurin risteys jota myös Raisioksi (tietyissä piireissä raakaraisio) kutsutaan. Siitä olen samaa mieltä, että Naantali on varsin kiva kesäkaupunki, kelpaahan se Kuningas Saulillekin mökkikunnaksi. Nyt kun Naantalin keskustaa rakennetaan uusiksi, niin kohtalaisen sekavat ovat sen ansiosta liikennejärjestelyt, mutta rantabulevardille saakka rakentamisen vaikutukset eivät onneksi ylety. Naantalista tulikin mieleen että vaikka siellä rannassa olen tänäkin kesänä jo useaan otteeseen aikaa tappanut, niin klassinen jokakesäinen vierailu Merisalissa on vielä suorittamatta. Vaan onneksi on kesää jäljellä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tuomassa Turkuun 18.7. reilu 100 tanskalaista BIF fania. Onko turkulaisilla palstaveljillä ehdottaa pubia, josta pyydän tarjouksen spessuhinnoista?
Kriteerit paikalle: 100+ asiakaspaikkaa, terassi jossa voi tupakoida ja sijainti ydin keskustassa. Pubiruoka plussaa muttei välttämätöntä.

Palataas vielä tähän aiheeseen. Kyllä noilla kriteereillä Koulun Piha on käytännössä ainoa hyvä ja toimiva vaihtoehto. Piha on viihtyisä ja avara ja sapuskakin ok. Tosin en ole siellä käynyt kun kerran syömässä tossa juhannuksena, mutta hyvä oli joku Koulun burgeri. Vaikka Hunters onkin muuten oikeinkin mukava mesta, niin hammer lynxin tarkoituksiin erittäin huono valinta. Torstaina alkuiltapäivästä Huntersissa on tod.näk. vain yksi työntekijä tiskin takana, joka kokkailee wingsit yms. finger foodit muun myynnin ohessa. Kun kahdenkin ihmisen ruokailu noihin aikoihin aiheuttaa tyytymätöntä puhinaa tiskillä, niin mitäköhän sadan ihmisen ruokailu teettäisikään? Luulen, että edes ennakkovarauksella eivät ota tollasta lössiä sinne syömään, vaikka vitustako minä sitä tiedän. Rennossakin vähän sama juttu, vaikka siellä päiväsaikaan taitaa jopa 2-3 työntekijää tiskin takana heilua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei tietenkään liity ottelupariin, mutta onhan aika erikoinen tilanne järjestellä sadan hengen juttua viikkoa ennen.

Eikun liittyyhän tähän jo ratkenneeseen pariin siinä mielessä, että tästä jatkuu matka sitten Gdańskiin Lechian vieraaksi.

Tervetuloa. Olisin toivonut meneväni Turkuun, mutta se ei tällä hetkellä näytä todennäköiseltä.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Kiitos tosiaan kaikille suosituksista, kun loppusyksystä tuonne suuntaan, mutta tässä alkaa olla jo niin monta nimeä kesäksikin eli kysymys kuuluu.

Onko Turkkuses pubia tai terassia mihin ei kannata mennä.

Itse varsinaiseen kysymykseen ei löydy vastausta, mutta toisin kuin UnenNukkuja niin hänen mainitsemat paikat ovat itselleni hyvinkin viihtyisiä paikkoja. Hannikainen oikein hyvä valinta etenkin silloin kun naapurissa sijaitseva siipiravintola on täynnä ja tarvitset hetken ennen ruokapöydän vapautumista.
Koronassa silloin tällöin ohi kulkiessa myös oluella tulee poikettua enkä nyt näe mitään pahaa sanaa siitäkään paikasta.
Daily News on itselleni se paras pubi turussa.Kyseistä paikkaa tulee käytettyä suhteellisen tiuhaan. Edullista olutta, musiikki ei baarissa soi vaan ihmiset "joutuvat" ihan keskenään puhumalla kommunikoimaan. Muutenkin paikan tunnelma henkii "vanhaa hyvää aikaa".
 
Palataas vielä tähän aiheeseen. Kyllä noilla kriteereillä Koulun Piha on käytännössä ainoa hyvä ja toimiva vaihtoehto. Piha on viihtyisä ja avara ja sapuskakin ok. Tosin en ole siellä käynyt kun kerran syömässä tossa juhannuksena, mutta hyvä oli joku Koulun burgeri. Vaikka Hunters onkin muuten oikeinkin mukava mesta, niin hammer lynxin tarkoituksiin erittäin huono valinta. Torstaina alkuiltapäivästä Huntersissa on tod.näk. vain yksi työntekijä tiskin takana, joka kokkailee wingsit yms. finger foodit muun myynnin ohessa. Kun kahdenkin ihmisen ruokailu noihin aikoihin aiheuttaa tyytymätöntä puhinaa tiskillä, niin mitäköhän sadan ihmisen ruokailu teettäisikään? Luulen, että edes ennakkovarauksella eivät ota tollasta lössiä sinne syömään, vaikka vitustako minä sitä tiedän. Rennossakin vähän sama juttu, vaikka siellä päiväsaikaan taitaa jopa 2-3 työntekijää tiskin takana heilua.
Kiitos kaikille vinkeistä.
Koulun tarjous oli huono/olematon. Faciliteetit lienevät hyvät mutta esim. alkoholista ei edes tarjottu alennusta. Periaatteellisista syistä NO.

Näillä näkymin paikka on joko Teerenpeli tai Rento.

Edit: Meneekö Turun baareilla niin hyvin että 10-20K extra liikevaihto arki-illoille ei houkuta?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos kaikille vinkeistä.
Koulun tarjous oli huono/olematon. Faciliteetit lienevät hyvät mutta esim. alkoholista ei edes tarjottu alennusta. Periaatteellisista syistä NO.

Näillä näkymin paikka on joko Teerenpeli tai Rento.

Edit: Meneekö Turun baareilla niin hyvin että 10-20K extra liikevaihto arki-illoille ei houkuta?

Molemmat ovat hyviä mestoja, mutta en välttämättä lähtis noihin paikkoihin sitten ruokailemaan noin isolla köörillä. Kumpikaan kun ei varsinainen ruokapaikka ole. Sitä paitsi Teerenpelin "terassi" taitaa koostua kahdesta pöydästä noin 50:n metrin päässä surullisen kuuluisasta Toriparkki-työmaasta, jossa parhaillaan taidetaan suorittaa jotain paalutustyötä. Siltä ainakin kuulosti tänä aamuna, kun kävin aamupalalla torin toisella laidalla. Jos noista kahdesta pitäis valita, niin ottaisin Rennon, vaikka taitaa se jytinä siihenkin terassille kuulua.

Vähän kyllä ihmettelen Koulun nihkeää suhtautumista tarjouspyyntöösi. Puitteet olis tosiaan kondiksessa ja luulis tollasen ryhmän kiinnostavan ja toisitte varmaan aikamoisen lisän muuten melko hiljaisen torstaipäivän myyntin. Ehkä heillä tosiaan menee sitten niin hyvin, että ei ole tarvetta millekään ekstramyynnille.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Daily News on itselleni se paras pubi turussa.Kyseistä paikkaa tulee käytettyä suhteellisen tiuhaan. Edullista olutta, musiikki ei baarissa soi vaan ihmiset "joutuvat" ihan keskenään puhumalla kommunikoimaan. Muutenkin paikan tunnelma henkii "vanhaa hyvää aikaa".

Oikeassa olet, Dailyssa on todellakin sitä vanhan ajan tunnelmaa, mitä löytyy ehkä vielä Verkatehtaankadun Bambu Gardenistakin. Molemmat ovat sinänsä ihan kivoja mestoja, mutta niissä törmää turhan usein töistä tuttuihin. Dailyssä tulee joskus käytyä, mutta Bambu Gardeniin en kovin mielelläni menis.
 
Molemmat ovat hyviä mestoja, mutta en välttämättä lähtis noihin paikkoihin sitten ruokailemaan noin isolla köörillä. Kumpikaan kun ei varsinainen ruokapaikka ole. Sitä paitsi Teerenpelin "terassi" taitaa koostua kahdesta pöydästä noin 50:n metrin päässä surullisen kuuluisasta Toriparkki-työmaasta, jossa parhaillaan taidetaan suorittaa jotain paalutustyötä. Siltä ainakin kuulosti tänä aamuna, kun kävin aamupalalla torin toisella laidalla. Jos noista kahdesta pitäis valita, niin ottaisin Rennon, vaikka taitaa se jytinä siihenkin terassille kuulua.

Vähän kyllä ihmettelen Koulun nihkeää suhtautumista tarjouspyyntöösi. Puitteet olis tosiaan kondiksessa ja luulis tollasen ryhmän kiinnostavan ja toisitte varmaan aikamoisen lisän muuten melko hiljaisen torstaipäivän myyntin. Ehkä heillä tosiaan menee sitten niin hyvin, että ei ole tarvetta millekään ekstramyynnille.
Juu Teerenpeli jo varoitteli että keittiö ei ole luotu 100+ seurueen syömingeille. Vinkkasi että vastapäätä on pizzeriaa ym.
Terassin tarkoitus on päästä röökille juoma kädessä. Me juutit kun tykätään tupakoida ja paljon.
Rento ei ole vielä jättänyt lopullista tarjousta ja se ratkaisee kumpi valitaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ellei sitten kaupungissa tapahdukin jotain, mikä saisi kuppilat luottamaan, että asiakkaita riittäisi muutenkin. Kansainväliset suurmarkkinat tuskin vielä torstaina tuohon riittää. Kouluun tosiaan olisin itsekin luottanut aika suuresti, joten varsin jännä.

Itse varsinaiseen kysymykseen ei löydy vastausta, mutta toisin kuin UnenNukkuja niin hänen mainitsemat paikat ovat itselleni hyvinkin viihtyisiä paikkoja.

Itsekään en liian hienostopaikkoihin kuulu, joten ehkä inhoni näihinkin perustuu siihen, että kuljen ohi päivittäin. Tai siihen, että olen usein se yksinäinen nainen, johon juopuneet kantikset on keksineet vuosien saatossa takertua väärällä tapaa. Taannoin ystävän kanssa mietin, että josko tekisi lähiöpub-kierroksen, saattaisimme viihtyä. Tai jos asuisin laidempana, ehkä nämä mainitut olisikin niitä paikkojani. Mallaskukko on toisinaan paikkani, samoin ytimempänä Hospodassa tulee piipahdettua, jos ei mitään turisteja ole seurassani. Jos jaksaisin ja muistaisin, kunnioittaisin useammin myös esim. Kerttulin Kievaria.

muoks: pientä muistinvirkistystä päivän aikana
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös