Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 161 209
  • 1 345

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Maailmassa on aika paljon pareja, jotka eivät ole saaneet lasta, vaikka ovat kuinka yrittäneet ja halunneet.

Niin on ja tarkkoja lukuja tietämättä taitavat olla selkeässä vähemmistössä.

Kenties pitäisi laittaa kulkue pystyyn.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin on ja tarkkoja lukuja tietämättä taitavat olla selkeässä vähemmistössä.

Joka tapauksessa lapset eivät ole sellaisia, joita hankitaan ja toisin kuin jotkut kuvittelevat, harvempi yrittää saada lasta jostain velvollisuuden tunteesta yhteiskuntaa kohtaan. Siksi nämä "synnytystalkoisiin" kannustamiset ovat naurettavia ja typeriä.

Todetaan vielä samaan hengenvetoon, että jäätävän typeriä ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että seksuaalivähemmistöjen esillä olo jotenkin lisäisi homoseksuaalisuutta ja samalla vähentäisi potentiaalisia biologisten jälkeläisten saajia.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mistä johtuu että jotkut on kiinnostuneet panemaan peppureikään ja jos oikein olen ymmärtänyt, niin luoja on luonut sen ainoastaan paskantamista varten.

Typeriä kysymyksiä voi esittää toki enemmänkin: Miksi jotkut ottavat miehiltä suihin, vaikka luoja loi peniksen virtsaamiseen ja lisääntymiseen? Miksi jotkut käyttävät kondomia, vaikka luoja loi siittiöt menemään emättimeen ja munasoluun? Miksi jotkut syövät syömäpuikoilla, vaikka luoja loi haarukan?
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistä johtuu että jotkut on kiinnostuneet panemaan peppureikään ja jos oikein olen ymmärtänyt, niin luoja on luonut sen ainoastaan paskantamista varten. Pitääkö siis marssia sen vuoksi että peppureikä saataisiin jotenkin virallisesti hyväksyttyä myös panemista varten?

Eihän tää nyt voi enää tosissaan olla?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mistä johtuu että jotkut on kiinnostuneet panemaan peppureikään ja jos oikein olen ymmärtänyt, niin luoja on luonut sen ainoastaan paskantamista varten. Pitääkö siis marssia sen vuoksi että peppureikä saataisiin jotenkin virallisesti hyväksyttyä myös panemista varten?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin yhtälailla sitä heterotkin peppureikää rassaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Oletin, siis huom! oletin, että tästä, kuten niin monesta muustakin asiasta tällä palstalla pystyttäisiin keskustelemaan aikuismaisen järkevästi. Ja toki pystyttiinkin vielä hetki sitten. Jopa ihmisen vakaumusta ja uskoa kunnioitettiin, vaikka vastaankin argumentointiin. Noh, nyt on eri meno. :) En itsemoderoi tämän enempää, jos ollenkaan, mutta tein vain huomion.

Miksi jotkut kannattavat SaiPaa, vaikka 500 000 euroa erottaa SaiPan Kanada-maljasta?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tappara-fanin reaktiot on helposti ymmärrettävissä. Harva yrittää kuitenkaan nostaa omaa egoaan esiintymällä Tappara-fanina, jos sellainen ei ole.

Mielestäni tuota ei voi rinnastaa Pride-kulkueessa marssimiseen sen takia, että haluaa korostaa omaa suvaitsevaisuuttaan.

Peukut myös tälle Tappara-fanille täältä. Kovia aikoja...

Tulee siis vähän mieleen porukka joka on torilla juhlimassa Suomen jääkiekkomaailmamestaruutta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Typeriä kysymyksiä voi esittää toki enemmänkin: Miksi jotkut ottavat miehiltä suihin, vaikka luoja loi peniksen virtsaamiseen ja lisääntymiseen? Miksi jotkut käyttävät kondomia, vaikka luoja loi siittiöt menemään emättimeen ja munasoluun? Miksi jotkut syövät syömäpuikoilla, vaikka luoja loi haarukan?

Kaikkea sitä saa lukea ja vielä hyväkuntoisen aikuisen miehen kirjoittamana. "Luoja loi haarukan". Eikös näille hassutteluille ole ihan omakin ketju?

Jotta ei mene täysin ot:ksi, niin minulle tämä kulkue on ihan yhdentekevä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi jotkut kannattavat SaiPaa, vaikka 500 000 euroa erottaa SaiPan Kanada-maljasta?

Jokainen kannattakoon ylpeänä sitä seuraa, mitä kannattaa haluamallaan tavalla. Sama pätee jokaisen seksuaalisuuteen. Niin kauan, kun ei loukkaa muita ihmisiä, niin olkoon jokainen sellainen kuin on.

Tästä on Pridessä kyse.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Todetaan vielä samaan hengenvetoon, että jäätävän typeriä ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että seksuaalivähemmistöjen esillä olo jotenkin lisäisi homoseksuaalisuutta ja samalla vähentäisi potentiaalisia biologisten jälkeläisten saajia.
Jäätävän tyhmiä ovat jotka näin väittävät. Onhan se ihan selkeetä, että moinen toiminta avittaa "kaapista poistumista". Eikä se ole minulta pois vaan jokainen tavallaan. Itse olen ollut ja tulen mielelläni olemaankin lisääntymätön hetero ilman fobioita.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jäätävän tyhmiä ovat jotka näin väittävät. Onhan se ihan selkeetä, että moinen toiminta avittaa "kaapista poistumista".

Ja tämä on yksinomaan positiivinen asia, että ihmiset voisivat olla sitä mitä ovat eikä tarvitsisi esim. esittää olevansa hetero. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tulee siis vähän mieleen porukka joka on torilla juhlimassa Suomen jääkiekkomaailmamestaruutta.

Vertaisin lähinnä siihen, että juhlisivat Helsingin torilla Ruotsin jääkiekkomaailmamestaruutta, vaikka isosti vituttaisikin.

Jos siis marssitaan jossain mitä ei kannateta, kunhan näytetään joltain miltä halutaan näyttää.

Edit: Ja totta tuokin. Niiden osalta, jotka on aidosti mukana marssissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mistä johtuu että jotkut on kiinnostuneet panemaan peppureikään ja jos oikein olen ymmärtänyt, niin luoja on luonut sen ainoastaan paskantamista varten. Pitääkö siis marssia sen vuoksi että peppureikä saataisiin jotenkin virallisesti hyväksyttyä myös panemista varten?
Pridesta saa olla aivan mitä mieltä tahansa, mutta toivoisimme viesteiltä hivenen tätä enemmän tasoa. Pidetään keskustelu edes jotenkin järkevänä ja jätetään viestit kirjoittamatta, joiden ainoa anti on "peppureikä on vain paskantamista varten", tai jotain muuta vastaavaa keskustelun kannalta täysin epäoleellista turhaketta.

Modet
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ja tämä on yksinomaan positiivinen asia, että ihmiset voisivat olla sitä mitä ovat eikä tarvitsisi esim. esittää olevansa hetero. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta.
Niinhän se on ja moiset bileet jne. auttaa montaa kaapissansa painivaa. Ei tarvi luoda väkisin sitä heterojuttua, kun naapurin Maijakin on löytänyt Venlansa. Alunperin vaan "ehkä" olit erimieltä, siitä kuin nää julkisuudet vaikuttaa HOMOIHIN. Kyllähän se vaan lisää rohkeutta tulla markkinoille. Ja tulkoot. Mä oon mä ja he on he. Se että tarviiko tollasia järjestää sen enempi kun sambakarnevaaleja, niin ei liikuta. En mene seuraamaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Oletin, siis huom! oletin, että tästä, kuten niin monesta muustakin asiasta tällä palstalla pystyttäisiin keskustelemaan aikuismaisen järkevästi. Ja toki pystyttiinkin vielä hetki sitten. Jopa ihmisen vakaumusta ja uskoa kunnioitettiin, vaikka vastaankin argumentointiin. Noh, nyt on eri meno. :) En itsemoderoi tämän enempää, jos ollenkaan, mutta tein vain huomion.

Miksi jotkut kannattavat SaiPaa, vaikka 500 000 euroa erottaa SaiPan Kanada-maljasta?
Älä nyt. Nää kaappihomojen jutut on ihan parasta. Kovasti vakuutellaan muille(itselle), että miehän en mikkää homppeli oo nii! Viestin sanomaa yleensä vahvistetaan sanomalla, että työpaikalla/naapurissa/vakipubissa on yks hinttari ja sekään ei tykkää priden homostelusta.

Sitten vielä liuta perusteluja, että miksi tällainen homoparaati on typerää ja ajan haaskausta ja muut vastaavat tekosyyt.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se että tarviiko tollasia järjestää sen enempi kun sambakarnevaaleja, niin ei liikuta. En mene seuraamaan.

Täytyy tässä häpeäkseni myöntää, että ei kyllä itseänikään kiinnosta tuo kulkue pätkääkään - kävin Tukholmassa katsomassa vastaavan häppeningin kesällä 2005, kun olin Ruotsissa töissä, oli ihan riehakasta, mutta kerta riitti - enempi kiinnostaa aiheen ympärillä käytävä keskustelu ja lähinnä se, mistä yhä edelleen kumpuaa homofobisuus.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Älä nyt. Nää kaappihomojen jutut on ihan parasta. Kovasti vakuutellaan muille(itselle), että miehän en mikkää homppeli oo nii! Viestin sanomaa yleensä vahvistetaan sanomalla, että työpaikalla/naapurissa/vakipubissa on yks hinttari ja sekään ei tykkää priden homostelusta.

Sitten vielä liuta perusteluja, että miksi tällainen homoparaati on typerää ja ajan haaskausta ja muut vastaavat tekosyyt.
Siinä voi olla semmoinenkin hermopaine, että vanhemmat alkaa jo kyselemään että miksei TosiÄIÄ muuta jo pois kotoa ja perusta HETEROperhettä, vaikka ikää on jo 39.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Siinä voi olla semmoinenkin hermopaine, että vanhemmat alkaa jo kyselemään että miksei TosiÄIÄ muuta jo pois kotoa ja perusta HETEROperhettä, vaikka ikää on jo 39.
Eiköhän tämäkin tule tulevaisuudessa vähentymään. Ja vielä enempi, kun hyväksytään lampaansa tms. seurassa viihtyminen.

Jos jätettäisiin tällaiset viestit nyt kuitenkin jatkossa kirjoittamatta - Modet
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kuulin tässä sivusta keskustelun jossa valitettiin Karhua, Osuuspankkia ja Keskoa. Kun niin kamalasti tyrkytetään. Sitten mietittiin tarvitaanko tällaista enää.

Sitten liityin naapuripöydässä olevien setämiesten keskusteluun toteamalla, että ”juuri osoititte Priden tarpeellisuuden kun se niin teitä häiritsee”.

Nostin lautaseni ja poistuin.

Vitun ääliöt.

0%
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
On sellaisia aika paljon, monenkin joukkueen kannattajissa. Niitä sanotaan nykyään gloryhunttereiksi.

Onko gloryhuntteri määritelty jotenkin uudelleen, vai miten muuten Tappara liittyy tähän kuvioon?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko gloryhuntteri määritelty jotenkin uudelleen, vai miten muuten Tappara liittyy tähän kuvioon?
No höh, itse kirjoitit, ettei kukaan yritä nostaa egoaan esiintymällä (esimerkiksi) Tappara-fanina. Mitä muuta gloryhunttaus on kuin vaihtaa fanituksen kohdetta menestyksen myötä?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se ihme jos ei asioista saa kysyä niillä nimillä, mitä kansankielellä puhutaan? Minulle on ihan sama olkoon kuka kukin ja tykätköön vaikka mistä, mutta on se ihme että vaaditaan suvaitsevaisuutta, niin suorat kysymykset on kiellettyjä. Onko se normaalia jos pakarat paljaana joku keinoelinpuku päällä menee marssimaan sen puolesta, että kyseessä on vain marssi suvaitsevaisuuden ja seksuaalivähemmistöjen puolesta. Pitääkö sitä ns ylikorostaa vai onko kyseessä vain pelkkää teatteria... Ihan sama kun vielä tänäpäivänä vappuna marssitaan punaliput liehuen ja suurimmassa osassa lippuja on vielä neuvostovallan malliset työkalun kuvat. Yhtä tympivää touhua...

En tiedä, oliko tämä nyt varsinainen kysymys, enkä minä ole varmaan siinä mielessä oikea henkilö vastaamaan, kun en ole marssille menossa (vaan lähden mieluummin mökille) enkä edusta mitään vähemmistöä, mutta vastataan nyt silti. Minusta se on ihan normaalia ja se on varmaan myöskin ihan hauskaa. Kaikkea hauskaa kannattaa olla mahdollisimman paljon ja vähemmistöjähän kannattaa puolustaa niillä keinoilla, jotka mahdollisiman laajalti keräävät huomiota. Huomion hakeminen on välttämätöntä mm. siksi, että yksi tehokkaimmista tavoista alistaa ihmisryhmiä on vaientaa heidät ja työntää marginaaliin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
No höh, itse kirjoitit, ettei kukaan yritä nostaa egoaan esiintymällä (esimerkiksi) Tappara-fanina. Mitä muuta gloryhunttaus on kuin vaihtaa fanituksen kohdetta menestyksen myötä?

Oli vissiin viittaus HPK-fanilta viime kauteen (siis minulta) ja muutaman oluen jälkeen tuntui varmaan todella nokkelalta.

Kumpi saisi enemmän huomiota kulkueessa, sateenkaaren värinen natsilippu vai saman värinen burkha..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös