Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 323 083
  • 66 821

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä pääsin pälkähästä. Tältä eiliseltä työnantajalta tuli äskettäin viesti että hän joutuu perumaan tuon kokeiluvuoron, ei ehdotellut uutta ajankohtaa kokeiluvuorolle vaan toivotteli hyvää kesää. No siksi pääsin pälkähästä, että enpä minäkään kovin innostunut tuosta kokeiluvuorosta lopulta ollut tosiaan vaan olisin todennäköisesti sen itsekin perunut. Nyt vaan kävi näin hyvin, ettei tarvinnutkaan itse peruuttaa vuoroa.

Minun osaltani se olisi valitettavasti kaatunut jo siihen ettei olisi ollut varaa lähteä Vantaalle kolmatta kertaa näin lyhyen ajan sisällä.

Mutta kaippa se töitä löytyy vielä minullekin, kun on vaan aktiivinen. Maanantaina tapaan tuon työvalmentajankin, ehkä häneltäkin saan lisää apua työnhakuun. Nyt olen lähettänyt 46 hakemusta yhteensä toukokuusta lähtien ja vain 13 prosenttiin niihin on tullut myönteinen vastaus ja kutsu työhaastatteluun. Tosin eipä kielteisiäkään vastauksia ole juuri enempää tullut vaan yli 60 prosenttiin hakemuksista on tulematta vielä kokonaan minkäänlainen vastaus.

Tänään on ollut hyvä päivä siinä mielessä että olen saanut melko paljon aikaan. Sain tehtyä asunnossani viikkosiivon ja sitten sain aikaiseksi lähettää jopa 4 työhakemusta tänään. Kunpa tulisi edes enemmän kutsuja työhaastatteluihin. Ja kai se täytyy rajata tuo Vantaa/Helsinkikin pois siltä alueelta josta työtä haen. Tuolla alueella on kuitenkin kalliit vuokrat ja ei se matkustaminen työn takia sinne Helsinkiin ja takaisin Hämeenlinnaan kovin herkullista ole. Parempi hakea johonkin muualle töihin.

Tänään huomasin muuten ilokseni että tuleehan sitä urheilua näin kesälläkin. Sieltä on naisten jalkapallon MM-kisat alkaneet ja kai niitä tässä tulee vähän edes seurattua ja sitten viikon päästä alkaa Copa America-turnaus. Näitä kahta turnausta seuraamalla aina sinne 7. heinäkuuta asti saa aikansa hyvin kulumaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt ollaan stadionilla istumassa ja odotetaan matsin alkua. En ole kertaakaan aiemmin ollut futismaaottelussa, ja väkeä riittää kyllä pirusti. Kivan lipunkin sain heilutettavaksi. Sieltä saapuu runsaslukuinen Pohjoiskaarre siltaa pitkin. Bosnialaisiakin on tullut paikalle.

Missä päin porilainen istuu?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS) on päättänyt ulkoistaa sisäisen tarkastuksensa, kertovat mm. Ilta-Sanomat ja HS.
Ihmisten ammattia saa jostain syystä tällä palstalla arvuutella ja arvaan, että et ole lääkäri.
Minulta kysyttiin kerran baarin narikassa, olenko "joku uimari". Kerhon mestaruusjuhlissa tuli puolestaan kysymys, olenko "itsekin jääkiekkoilija".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsomo on D2, ihan ylärivillä. Elämyksellinen ja tiukka ensimmäinen puoliaika, ei maaleja, mutta kyllä tästä hyvä tulee. Nautin tästä kaikesta täysin rinnoin. Bosnialaisille maininta erinomaisesta äänen tuottamisesta, hyvää kannatusta. Pohjoiskaarrekin hoitaa hommansa.
Onko tästä jo kaks kesää kun netistä sain lipun matsiin. Safkatkin ja kaikki. Lapsiperheiden juttu ja meitsi yksin seassa kännissä. Vieläkin hävettää, okei ei enää niin hirveästi. Naurattaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Ei oo hyvää ketjua, kai.
Mietin että dejavu, vai mikä tää olikaan.
Eli uudestaan sama. Ootko miettiny, että tää sama hetki ois hienoa, jos se vaan jatkuis, ja jatkuis, ja jatkuis vaan..
 
K

Kiekkokatsoja

Veikkaan jotain samoja lukemia. Onhan tämä perseestä, mutta valittaa ei saa koska pitkä talvi ja kaikkea.
Totta. Kohta on taas perseessä -29 tyrkyllä kalsareihin.
Mut joo, otin kuvan sisämittaristani, ja se oli +29.0. Vaikka oli luukut kiinni, että ei lämpö pakannut sisään päivällä..
Näillä.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
No huhhuh meinasi käydä kyllä köpelösti. Olin tosiaan eilen saunomassa kavereiden kanssa mökillä. Jonkin verran tuli nautittua alkoholia. Mökiltä sitten vielä baariin ja kotiin melko aikasin kello 02.00. Heräsin ensimmäisen kerran jo kello 7 ihan järkyttävään päänsärkyyn. Onneksi sain unta uudestaan ja heräsin toisen kerran kello 10. Siitä suihkun kautta autoon ja mummulaa kohti. Ihmettelin matkan aikana, miten oloni olikin niin hyvä. Mummulassa sitten ruokapäytään ja otin aivan jumalattoman paljon, vaikka ei minulla ollut edes nälkä, mutta eihän mummulle voi sanoa tuollaista. Siinä sitten kaikki meni ihan hyvin, mutta noin puolessa välissä alkoi niin sanotut ongelmat. Alkoi tuntumaan, että kohta tulee ylös ja samalla nousi pintaan kauhea hiki. Siinä vaan mummun vieressä alkoi tuntuman, että kohta pitää lähteä vessaan. No vessassa ei loppujen lopuksi tapahtunut mitään ihmeellistä, mutta lähellä oksennus oli. Vessasta jatkaan ruokailua huonovointisena ja kaikki päättyiloppujen lopuksi ihan hyvin.

Kohta alkaa näköjään jalkapallo ja sitähän tulee ihan iltaan saakka.
Tästä tuli mieleen että itsehän joskus viime syksynä krapuloissani menin kaverin kanssa Helsingin keskustaan Golden RAXiin syömään ja mätin siinä ruokaa kuin viimeistä päivää. Olin tilannut myös jäätelön aterian päälle ja heti kun olin saanut tämän jäätelön syötyä niin yllättäen vatsassa alkoi vääntämään ja tuli todella heikko olo. Tuosta ei sitten ehtinyt kulua minuuttiakaan ennen kuin olin laatannut vaniljajätskit lautaselle. Luojan kiitos sain kaiken osumaan lautaselle mutta ai että mua hävetti mennä kaatamaan omat oksennukset ravintolan roskiin. En oo onneks tuon jälkeen vastaavanlaista krapulaa potenut mutta ihan vaan varoituksen sana; älkää syökö itteenne krapulassa niin täyteen että jälkkärit ei pysy enää sisällä. Sen minä tuosta nolottavasta kokemuksesta ainakin opin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
K

Kiekkokatsoja

Lupas että kohta sataa, jyrähti jo.
Mut kämpässä vieläkii +27.5
Joo. Nuku siinä. Hei jytisee jo lisää taivas.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Backstreet Boys on siis tänään esiintynyt Suomessa. Jotenkin on mennyt ihan ohi tuo koko juttu että ovat Suomeen ylipäätään tulossa, mutta mitä nyt IG-storyja seurasin niin aika moni tuttu on tuolla paikalla ollut.
Siis se Amerikan XL5?

Kävin kaupassa ja siellä oli näitä "olen työharjoittelussa" paidallisia tyyppejä. Mun mielestä tuo on helvetin alentavaa laittaa joku käyttämään tommosia paitoja. Näytetään heti kaapin paikka, että asiakkaatkin tietää sun olevan alempana kun muut. Kaikki pitäisi olla samanarvoisia, oli harjoittelussa tai ei.
Tästä tuli mieleen ne Trio Niskalaukauksen paidat, joissa luki että Minulle ei vittuilla. Ajattelin painattaa paidan, jossa sanotaan että Minulle vittuillaan. Koska minulle vittuillaan. Enkä mahda sille mitään. En voi esittää lihaksikasta äijää, joka nuijii vittuilijat. Minun on otettava vaan vastaan se vittuilu.

Äiti antoi mulle sauvakävelysauvat, Pitää varmaankin lähteä testaamaan, koskaan en ole sauvojen kanssa kävellyt. Kellään viime hetken vinkkejä ko. lajiin?
Osta vesuri ja pilko ne Saatanan keksimät kepit viiden sentin säleiksi.

Eikös meillä ollut joskus kauan sitten, myös ulkoministerinä Haavisto niminen?
Vitsailivat hänen kieroista silmistään. Kuulemma hyvä, kun pystyi näkemään samanaikaisesti sekä itään, että länteen.
Uusi ulkoministeri Haavisto, taitaa nähdä vain ja ainoastaan, kauas kauas etelään..
Oli, Heikki Haavisto, mutta hän ei kai ollut ulkoministeri. Paavo Väyrysen kierot silmät taisivat päästä jopa Juicen biisiin.

Miks aina pitää olla näin kuuma?
Odota puoli vuotta, niin pääset itkemään miksi aina pitää olla näin kylmä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oon vissiin tulossa vanhaksi, kun n. 18-vuotiaat näyttää ihan lapsilta. Piti päivällä hierasta silmiä kun lapseksi oletettu astui rattiin.
Na-ahaah. Tulet vanhaksi, kuten sivuunkirjoittanut, Helsinki-Vantaan lentokentällä 19v vetti sattui kävelemään Polaroid-kameran eteen. Ja noin 14v tytöt sanoi että ”toi äijä tuli väliin”. Silloin tiesin olevani vanha. Tuosta on toki 28 vuotta aikaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tiedät tulleesi vanhaksi, kun huomaat kassaneitien teitittelevän sinua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Älkää kaatako olutta näppäimistölle. Ei ole kivaa se. Onneksi on varanäppäimistön varanäppäimistö olemassa.

Ei kannata. Koska rikos on jo vanhentunut, niin voin kertoa kotivakuutuksesta saavan uuden läppärin. Se on kyllä kummallista kuinka varmaan oikeastikin olisi saanut, jos mukissa olisi ollut vettä.

Oon vissiin tulossa vanhaksi, kun n. 18-vuotiaat näyttää ihan lapsilta. Piti päivällä hierasta silmiä kun lapseksi oletettu astui rattiin.

Juurikin tästä on samanlaisia havaintoja. Ei voisi kuvitellakaan, että haluaisi vaikka rakastella niitä. Ihan oikeasti ei haluaisi, kun ne nyt vain ovat lapsia.

Panin 20-vuotiaana 16-vuotiasta ja se oli lain ja moraalinkin mukaan aivan oikein.

Tiedät tulleesi vanhaksi, kun huomaat kassaneitien teitittelevän sinua.

Äitini täytti juuri 70 vuotta, toivottavasti en aivan näin vanhaksi tule.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lähen parille. Tuun kotiin klo 4.50.

Mitenkähän sitä elämänlaatu muuttuisi jos tuon alkoholin jättäisi pois? Luultavasti parempaan suuntaan ainakin. Toki jos nyt Matikaisen Penaa lainaa niin ei brenkku ole mikään ongelma, tuleehan tuota ilman varsinaista kännäämistä oltua joskus pitkiäkin aikoja ja jos totta puhutaan niin nytkään en mitenkään erityisen kännissä ollut. Nykyään vaan tuntuu päänsärky ja muutenkin kohmelo iskevän paljon helpommin vaikka se alkoholin nauttiminen jäisi pelkkään olueen.

Toisaalta kyllähän tällaiset extempore baari-illat on mukavia. Nytkin tuli tosiaan lähdettyä toisen kaverin kanssa ensin terassille, ja kun tämä sitten lähti kotiin niin törmäsin erääseen porukkaan jossa oli ainoastaan yksi ennestään tuttu henkilö. No ei mitään, mukaan mahtui ja tulikin sitten vietettyä todella hauska ilta. Siinä mielessä tällainen satunnainen virkistäytyminen ja baari-ilta kesällä on kyllä mukavaa, varsinkin kun nykyään itse tiedostaa miten paljon on sopivasti. Tulee jopa vettäkin juotua illan aikana. Toista se oli kymmenen vuotta sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös