Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 232
  • 7 330

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mitä ihmeen väliä sillä on on?

Rukiinen voisi olla hyvä uusi nimi. Tai Ruissi. Mutta joo ei sillä oo mitään väliä.

Näin ajattelin kauan, vuosia. Muut tätä kommentoi palstoille, minä en. Nyt päätin ratketa. Eipä kai sillä väliä, mutta sana rock johtaa vaan niin harhaan. Huomenna olen unohtanut taas, ehken seuraa esiintyjäuutisia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Näin ajattelin kauan, vuosia. Muut tätä kommentoi palstoille, minä en. Nyt päätin ratketa. Eipä kai sillä väliä, mutta sana rock johtaa vaan niin harhaan. Huomenna olen unohtanut taas, ehken seuraa esiintyjäuutisia.
Mielestäni Ruissi on vähintäänkin hyvin luonteva kutsumanimi ko. festareille, samoin kuin Ilosaari ja Provinssi.

Tämän kerroin ihan vain siksi, että Marina on Ruississa ensi kesänä, joten sinne tahtoisin minäkin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mielestäni Ruissi on vähintäänkin hyvin luonteva kutsumanimi ko. festareille, samoin kuin Ilosaari ja Provinssi.

Tämän kerroin ihan vain siksi, että Marina on Ruississa ensi kesänä, joten sinne tahtoisin minäkin.

Joo, neljä kertaa olen minäkin käynyt "Ruississa". Ainahan se tuli noin sanottua, vaikka noina aikoina festarin musiikkitarjonta oli rokimpaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miks mä oon kuvitellu, että tarviisin omaisuutta mihinkään vanhana. Esim omistuskämppää. Mitä mä teen jollain velattomalla asunnolla 60-70 vuotiaana? No en mitään. Ei sitä kämppää hautaan saa mukaan kumminkaan.

Tästä innostuneena soitin kiinteistövälittäjälle. Laitan kämpän myyntiin, muutan vuokralle ja tuulettelen myynnistä saadut rahat. Nyt sitä rahaa pitää käyttää ja elää kunnolla kun vielä on voimissaan, eikä kerryttää vanhoille päiville kun ei enää ymmärrä pillustakaan mitään.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Miks mä oon kuvitellu, että tarviisin omaisuutta mihinkään vanhana. Esim omistuskämppää. Mitä mä teen jollain velattomalla asunnolla 60-70 vuotiaana? No en mitään. Ei sitä kämppää hautaan saa mukaan kumminkaan.

Tästä innostuneena soitin kiinteistövälittäjälle. Laitan kämpän myyntiin, muutan vuokralle ja tuulettelen myynnistä saadut rahat. Nyt sitä rahaa pitää käyttää ja elää kunnolla kun vielä on voimissaan, eikä kerryttää vanhoille päiville kun ei enää ymmärrä pillustakaan mitään.
Eikö jossain maissa ole mahdollisuus myydä asunto pankille, jatkaa asumista siinä ja maksaa vaan vuokraa pankille? Tai jotenkin noin toimiva systeemi. Eli saisit 200k€ rahaa, kiinteistö siirtyy pankille/jollekin muulle ja maksaisit itse vuokraa sen 1000€/kk. Olisi hyvä systeemi ja tavallaan kaikki voittaisivat.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikö jossain maissa ole mahdollisuus myydä asunto pankille, jatkaa asumista siinä ja maksaa vaan vuokraa pankille? Tai jotenkin noin toimiva systeemi. Eli saisit 200k€ rahaa, kiinteistö siirtyy pankille/jollekin muulle ja maksaisit itse vuokraa sen 1000€/kk. Olisi hyvä systeemi ja tavallaan kaikki voittaisivat.
Käänteinen asuntolaina ei ole ihan tuo juttu mistä kirjoitit mutta siinä asunto on lainan vakuutena ja lainasta maksetaan vain korot... Tarkoitus on että laina maksetaan kuolinpesästä myymällä asunto. No kaikki ei kuole laina-aikana (yleensä 10 vuotta) ja sen jälkeen lainan saattaa voida uusia. Pahimmassa tapauksessa asunnon voi joutua myymään että selviää lainasta. Minusta vähän sekava juttu ja eri pankit kutsuu sitä eri nimellä ja ehdot vaihtelee. Minusta asia on selitetty melko hyvin tuolla seniori365 sivustolla.

Käänteinen asuntolaina | Seniori365 (Seniori365 sivustoilla oleva juttu käänteisestä asuntolainasta)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miks mä oon kuvitellu, että tarviisin omaisuutta mihinkään vanhana. Esim omistuskämppää. Mitä mä teen jollain velattomalla asunnolla 60-70 vuotiaana? No en mitään. Ei sitä kämppää hautaan saa mukaan kumminkaan.

Tapasin viime viikolla pariskunnan mikä oli maailmanympärysmatkalla, koska asuntoon ehtii säästää myöhemminkin.

Kämppää ei kannata omistaa siksikään, koska silloin jälkikasvu tai joku muu sukulainen toivoo vain kuolemaaasi ja että pääsee sen myymään.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle taasen avautui, että vuokralla asuminen on nykyään vähän saatanan kallista. Itse maksan omakotitalossa asumiskuluja n. 300,- kuussa sisältäen vedet, lämmöt, verot ja roskat. Joku hikinen kaksio Malmilla maksaa jo 600,- vuokrattuna. Sillä hinnalla, mitä säästän vuokrissa lomailen kerran vuodessa kunnolla, asun leveästi oman katon alla ja grillailen omassa pihassa.
 
Minulle taasen avautui, että vuokralla asuminen on nykyään vähän saatanan kallista. Itse maksan omakotitalossa asumiskuluja n. 300,- kuussa sisältäen vedet, lämmöt, verot ja roskat. Joku hikinen kaksio Malmilla maksaa jo 600,- vuokrattuna. Sillä hinnalla, mitä säästän vuokrissa lomailen kerran vuodessa kunnolla, asun leveästi oman katon alla ja grillailen omassa pihassa.

Myytäviä omakotikaksioita ei just nyt näyttänyt Malmilla olevan, kolmio oli jo päälle 350 000 €. Sä olet tehnyt hyvät kaupat!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle taasen avautui, että vuokralla asuminen on nykyään vähän saatanan kallista. Itse maksan omakotitalossa asumiskuluja n. 300,- kuussa sisältäen vedet, lämmöt, verot ja roskat. Joku hikinen kaksio Malmilla maksaa jo 600,- vuokrattuna.
Hikinen yksiökin maksaa yli ton, mutta ei sentään joudu omistaa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei avaudu miten päivä toisensa jälkeen tulee uutisia ja yllättyneitä ihmisiä jouduttuaan someraivon kohteeksi, kun on ensin tehnyt jotain valtavirrasta poikkeavaa.

Nyt oli uutinen jossa nuori opiskelija nainen lopetti säärikarvojen ajelun. Ok, jokaisen oma valinta mitä tekee, mutta miten se voi tulla yllätyksenä että some repeää kun kiskaiset sinne kuvan aiheesta? Ei pitäisi kummoinen älykkö olla että sieltä tulee aina kannustavista "Go girl!" lauseista "mee takas mettää vitun apina" heittoja.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkä takia toimivia nettisivuja pitää mennä muuttamaan. Lähes poikkeuksetta muutos tekee sivuista paskemman. Tilasin Pizzaonlinen kautta juuri ruokaa ja sekin sivu on pitänyt mennä muuttamaan hankalammaksi kun ennen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minkä takia toimivia nettisivuja pitää mennä muuttamaan. Lähes poikkeuksetta muutos tekee sivuista paskemman. Tilasin Pizzaonlinen kautta juuri ruokaa ja sekin sivu on pitänyt mennä muuttamaan hankalammaksi kun ennen.

Kiitos muistutuksesta, laitankin samantien Jatkiksen kyselyn tulille. Pizzaa en taida tänään tilata.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muumimukista 6000 € maksaminen.
No ei tullut kauppoja. Mukin kahvan sisäpuolella on särö ja kaupat on purettu. Mutta joo, ei aukea että joku on tarjonnut sellaista summaa... En tiedä onko muki nyt arvoton sen halkeaman takia vai kelpaako jollekin muulle mutta millä hinnalla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta joo, ei aukea että joku on tarjonnut sellaista summaa

Mulle aukeaa kyllä helpohkosti, vaikken itse jostain mukista ikinä maksaisikaan lähellekään tuollaisia summia, en vaikka ylimääräisiä rahoja olisi Roope-sedän rahasäiliöllisen verran. Selvästikin tällä ostajalla ylimääräistä rahaa on ihan tuhlattavaksi asti, joten miksi ei sitten tuhlaisi vaikka täydentääkseen mukikokoelmaansa. Runsaat seitsemän tonnia yhdestä muumimukista kyllä kuulostaa minunkin korvaan saatanan kalliilta, mutta tämän ostajan mielestä se saattoi olla jopa halpa hinta, kun kerran kertomansa mukaan oli asettanut hintakatokseen kymppitonnin.

Tuon ylimääräisen rahan olemassaolon päättelin siitä, että tuo mimmi jossain haastattelussa kertoi muumimukikokoelmansa käsittävän noin 500 mukia, tarkkaa määrää ei vissiin ollut koskaan edes vaivautunut laskemaan. Samassa jutussa kertoi keräilevänsä myös Vuittonin laukkuja, niidenkään tarkkaa määrää ei tosin osannut kertoa.

*e* Tässä mainitsemani haastattelu: Harvinaisen muumimukin 6100 eurolla ostanut nainen olisi ollut valmis käyttämään jopa kymppitonnin – keräilee myös kalliita Louis Vuittonin luksuslaukkuja: "En osaa sanoa tarkasti, kuinka monta niitä on"
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
No jos Aloyna Juntunen on itse rahansa tehnyt niin mikä jottei pistää niitä palamaan vaikka sitten miten idioottimaiselta itselle vaikuttavaan kohteeseen. Ja hyvähän se vaan että laitetaan raha kiertämään, tuollaisessa muumimukihommassa ei ihmeemmin luonnonvarojakaan kulu kun kiertokamaa on nuo ja kertaalleen kun on tehty niin käytetyt resurssit suurinpiirtein siinä.

Mutta mikä siinä mukissa nyt niin erikoista oli vai oliko tuo maikkarin jutussa yllä ollut? Eli pitikö stampin olla niin pieni että Vilijonkka mahtui siihen kokonaan mutta nyt katkesi vyötäröstä? Varmaan mennyt erä samoja kippoja täytemaaksi niin tuleehan siinä jäljelle jääneelle kipolle yksilöarvoa jos joku haluaa sellaisesta ehdottomasti maksaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Unohdatte nyt tärkeimmän: Muumimuki huutokaupattiin TURENGISSA. Pelkästään tuosta syystä sen olisi voinut hommata.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Unohdatte nyt tärkeimmän: Muumimuki huutokaupattiin TURENGISSA. Pelkästään tuosta syystä sen olisi voinut hommata.
Jumankauta kun alkaisi Hirvaskankaan huutokauppakeisari myydä vilijonkkaleimalla kuparipannuja, olisi nimittäin että olisi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Unohdatte nyt tärkeimmän: Muumimuki huutokaupattiin TURENGISSA. Pelkästään tuosta syystä sen olisi voinut hommata.
Turenki on kyllä mesta paikka minunkin kokemuksien mukaan. Oltiin nimittäin aikoinaan Tervakosken paperitehtaan seisokissa hommissa, ja yömaja oli Turengissa. En muista majatalon nimeä, mutta sellanen vanhemman pariskunnan pitämä hotelli/motelli se oli.
Aamiaisella siinä sitten oltiin ja kaveri huomasi leivän olevan homeessa. Juurikin samaan aikaan pöytämme ohi käveli hotellin isäntä. No kaveri huikkas sille, että anteeksi vaan, tämä leipä näyttää olevan homeessa. No se äiä otti leivän haltuun, tutkaili sitä nopeesti ja tokaisi: Jyviä ne vain on. Sitten hän poistui paikalta pieraisten joka askeleella.
Ah Turenki, tuo muistojeni puuhamaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Turenki on kyllä mesta paikka minunkin kokemuksien mukaan. Oltiin nimittäin aikoinaan Tervakosken paperitehtaan seisokissa hommissa, ja yömaja oli Turengissa. En muista majatalon nimeä, mutta sellanen vanhemman pariskunnan pitämä hotelli/motelli se oli.
Onneksi olkoon. Olette luultavasti yöpynyt jo lähes kulttiasemassa olevassa Meskussa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös