Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 195
  • 66 888

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ystävä tulee kohta yökylään. Lupasin katsoa hänen kanssaan Britget Jonesin baby- leffan. En kyllä tiedä miksi koska en oikeastaan diggaa sellaisesta matskusta mitä Britget Jones- kirjat ja leffat edustaa. Toisaalta voin varmaan viihdyttää itseäni leffan aikana lukemalla vaikka Pelicans-HIFK playoffs- ketjua... Jäi homma tuossa vähän vaiheeseen kun kyllästyin pohdintaan siitä olisiko Kousa saanut pitää kiekkoa päädyssä niin pitkään, oliko väärin että Pelicans vihjasi että Kousa saattaa olla loukkaantunut jne...

Pizzaa meinattiin tehdä ystävän kanssa. Kumpikin heittelee pohjalle omia lempijuttujaan ja loppujen lopuksi täytettä on paljon enemmän kuin pohjaa... Ja mietitään että olisi pitänyt tehdä kaksi pohjaa. Joka kerta sama juttu ja se on meille sellainen yhteinen vitsi... Illalla saunotaan ja juodaan siideriä tai viiniä ja puhutaan maailman menosta... Mitäs sitä nyt ihmeempää?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pizzaa meinattiin tehdä ystävän kanssa. Kumpikin heittelee pohjalle omia lempijuttujaan ja loppujen lopuksi täytettä on paljon enemmän kuin pohjaa...

En siis ollut ainoa joka teki tänään pitsaa. Minäkin tein tosiaan tänään pitsaa ja erittäin hyvää siitä jälleen tulikin. Eilen vähän pohdin täällä mitä hyvää sitä tekisi illaksi ja päädyin sitten pitsaan. Helpohkohan tuo pitsa tehdä on ja tuhti paketti siitä tuli täälläkin, kun täytettä pitsaan tuli paljon. Laitoin täytteeksi niin tomaattia, tomaattimurskaa, juustoraastetta, jauhelihaa, kinkkua kuin herkkusieniviipaleita ja ananastakin.

Tein tänään myös kuningatarpiirakkaa. Siis marjapiirakkaa johon marjoiksi tuli vadelmaa ja mustikkaa. Tästä piirakastakin tuli tosi hyvää.

Tässä on minun evääni "kisaeväiksi". Vähemmän yllättäen tulee lauantai jälleen vietettyä tiiviisti urheilua seuraamalla. Tällä kertaa tosiaan vain urheilut alkoi vasta kello 15 aikoihin mutta ehtii sitä urheilua silti tänään seurata ihan yllin kyllin.

Kiinnostavin nyt varmaan on tuo HPK:n toinen puolivälieräpeli Tepsiä vastaan, mutta tulee sieltä myös mm. (tosin päällekkäin HPK:n pelin kanssa) Kauhajoen Karhu basketien korispeli, NHL:ää prime timessa ja jalkapallon EM-karsintaotteluita. Mielenkiintoista nähdä minkälaisen oppitunnin se Italia antaakaan Suomelle jalkapallon peluussa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin juuri laittamassa saunaan tulet. Pizzataikina on nousemassa, kohta voi kaulia pohjan. Ekat siiderit menossa... Minulla kuivaa omenaa ilman alkoholia ja ystävällä prosenteilla. Bridget Jones leffa oli niin huono kuin kuvittelinkin. Ystävän kanssa naurettiin leffakliseille ja hölmölle juonelle... Ja luvattiin ettei koskaan enää sorruta sellaiseen hömppään...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Koti-ilta lauantaina pitkästä aikaa. Jos tekisi nachoja, jauhelihaa, juustoja ja miksei patonkiakin. Viimeiset 3 viikonloppua mennyt muualla, on ollut pilkkikisat yms. Seuraavatkin 4 viikonlopuista kiinni, veljentyttären kisat, mutsin 80v synttärit ja pari vkonloppua Nykissä. Sais nyt vaan rauhoittua ja tietenkin lätkää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiiättekö tunteen kun tulee suunnaton kaipuu nuoruuteen ja niihin huolettomiin aikoihin. Kaikki ne hetket ja tunteet ensirakkauden tunteesta siihen kun sait ajokortin ja ajelit pillurallia tytöt takapenkillä. Kaikki ne vilisevät silmissä ja saavat kaipaamaan nuoruutta. Hymyillyttää pirusti muistellessa ja taas toisaalta, välillä tulee surullinen fiilis kun tietää, että menneitä ei voi elää uudestaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiiättekö tunteen kun tulee suunnaton kaipuu nuoruuteen ja niihin huolettomiin aikoihin. Kaikki ne hetket ja tunteet ensirakkauden tunteesta siihen kun sait ajokortin ja ajelit pillurallia tytöt takapenkillä. Kaikki ne vilisevät silmissä ja saavat kaipaamaan nuoruutta. Hymyillyttää pirusti muistellessa ja taas toisaalta, välillä tulee surullinen fiilis kun tietää, että menneitä ei voi elää uudestaan.

En tiedä koska minä en saanut tuollaisia fiiliksiä elää. Nuoruuteni oli rankkaa, olin koulukiusattu, senkin takia minusta tuli aika syrjään vetäytyvä ja hiljainen. En ajellut pillurallia, en uskaltanut ehdotella mitään tytöille nuorena ja autokoulunikin meni penkin alle. En ajokortin saannista huolimatta koskaan oppinut ajaa autoa. Kai sain kortin lähinnä säkällä. Enkä koskaan ole juurikaan autoa ajanut autokoulun jälkeen.

En elänyt nuorena vapaata elämää vaan hyvin rankkaa. Eli en tiedä mitä tunnetta tarkoitat. Enkä juurikaan kaipaa nuoruuttani.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkaa vaan elämään taas silleen. Tai miksi siitä elämäntyylistä on pitänyt edes luopua.
En mä viittis mennä tälleen vajaa nelikymppisenä hengailemaan 15-18 vuotiaiden teinien porukoihin. Ei sitä oikeen viiti yksinkään elää. Ostan vanhan dx corollan, lähen ajelemaan yksikseni ja kaiuttimista pauhaa modern talking, jonka jälkeen meen jonkun sillan alle pussikaljalle naurattamaan teinityttöjä. Ei. Ei oikeen ois enää samaa fiilistä. Se on vaan hyväksyttävä, että menneet on menneitä ja ne pysyvät menneinä kauneina muistoina.

@vilperi ikävä kuulla
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En mä viittis mennä tälleen vajaa nelikymppisenä hengailemaan 15-18 vuotiaiden teinien porukoihin. Ei sitä oikeen viiti yksinkään elää. Ostan vanhan dx corollan, lähen ajelemaan yksikseni ja kaiuttimista pauhaa modern talking, jonka jälkeen meen jonkun sillan alle pussikaljalle naurattamaan teinityttöjä. Ei. Ei oikeen ois enää samaa fiilistä. Se on vaan hyväksyttävä, että menneet on menneitä ja ne pysyvät menneinä kauneina muistoina.

@vilperi ikävä kuulla
Pentuhan sä vielä olet. Mut silleen hyvällä tavalla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pentuhan sä vielä olet. Mut silleen hyvällä tavalla.
Siihen nähden joo. On tässä vielä aikaa hankkia uusia muistoja. Joskus vaan sitä hymyissä suin haikeudella muistelee nuoruutta ja kaikkea mitä siihen aikaan liittyi. Kaikki oli uutta ja jännää. Kyllähän sitä nykysinkin vois kaikkea tehdä, mutta kun ei osaa kohtuudella tehdä oikeen mitään enää. Ei uskalla dokatakkaan enää, kun pelottaa, että duunipaikka menee putken takia alta. Niin karulta kun se kuulostaakin, elämäni parhaat muistot ovat syntyneet kun alkoholi on ollut jollain tavalla kuvioissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siihen nähden joo. On tässä vielä aikaa hankkia uusia muistoja. Joskus vaan sitä hymyissä suin haikeudella muistelee nuoruutta ja kaikkea mitä siihen aikaan liittyi. Kaikki oli uutta ja jännää. Kyllähän sitä nykysinkin vois kaikkea tehdä, mutta kun ei osaa kohtuudella tehdä oikeen mitään enää. Ei uskalla dokatakkaan enää, kun pelottaa, että duunipaikka menee putken takia alta. Niin karulta kun se kuulostaakin, elämäni parhaat muistot ovat syntyneet kun alkoholi on ollut jollain tavalla kuvioissa.
Dokaaminen ei ole se juttu. Trust me, been there, done that. Uusia juttuja saa ihan vaan frendien kanssa uusista jutuista. Kävelyä jäällä ja päälle kaakaota. Käydään tsekkaamassa uudet kaupunginosat kävelyllä. Uudet ruokaravintolat. Regatta (on käymättä). Näitä riittää. Viinalla kun on kokemuksen mukaan ”mikään ei riitä”.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@sämpylä89 Hienoa kuulla että sinä olet saanut elää hyvän nuoruuden. Saa kuvan kun nopeasti juttusi pelin seuraamisen lomassa luin että olet saanut elää sellaisen nuoruuden kuin minkälainen sen pitää ollakin.

Minun elämäni ollut taas joka elämän vaiheessa raskaskin vaikka ilon aiheitakin on riittänyt. Tosin kun on ollut raskasta niin sitä on osannut repiä iloa niistä pienistäkin asioista.

Nuoruutenikin oli raskas. Lukiossa ei tarvinnut enää kärsiä kyllä kiusaamisesta mutta olin silloin niin syrjään vetäytynyt että vaikeaa se elämä silloinkin oli. Meni vasta joskus AMK:n loppupuolelle kun vasta rohkaistuin ja aloin elämään vähän "villimpää" elämää. Minulle se tarkoitti esimerkiksi sitä että aloin käymään opiskelijabileissä ja uskalsin vapaammin edes liikkua turuilla, toreilla ja kaupoissa sekä muissa julkisissa tiloissa vapaa-ajalla. Ei enää miettinyt niin paljoa että nauravatko ihmiset minulle? Alkoi luottamaan enemmän ihmisiin taas.

En tiedä mutta nuorena sitä pelkäsi jokaista pientäkin vastoinkäymistä ja alkoi katumaan sekä miettimään niitä paljon. Mitä ne muut minusta ajattelevat? Tarvitseeko taas hävetä itseään?

Sitä kun oli paljon nuorena pilkan kohteena koulukiusattuna niin kai se siitä johtui tuo pelko. Nyt olen huomannut että ihan niiden pienten vastoinkäymisten ei tarvitse antaa nujertaa ja lannistaa mieltä.

No juu, tässä minun jonkinlaisia ajatuksia nuoruudesta ja elämästä. Kun alunperin kysyttiin tiedättekö te sen tunteen... Minä en tiennyt ja se sai minut muistelemaan menneitä, ikäviäkin asioita. En syyllistä toki ketään mutta teki mieli turista vähän omiakin muistoja tänne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päihdepolin ryhmässä aluksi sovittiin säännöt ja muun muassa kuivanappailusta. Ei oikein tykätty kun kerroin että pitäisi kiivetä Mount Everestille tms. Vikalla kerralla sitten vasta ne vetäjät itse kertoivat ettei alkoholistit useinkaan tyydy ns. insinöörielämään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Niin karulta kun se kuulostaakin, elämäni parhaat muistot ovat syntyneet kun alkoholi on ollut jollain tavalla kuvioissa.
Karulta se kuulostaa ja välillä minäkin koen noin. Silloin ennen oli tapahtumissa hauskaa, osasi ottaa rennosti, jutella ihmisten kanssa. Ei ollut tällainen tylsimys joka puhuu vaan jostain kukista, linnuista, kauriista ja jostain hiihtoladuista. Osasin nauttia hetkestä, elää. No sen varjo puolena oli se että sitä ainetta tarvi vähän väliä, aina sai olla tarkkana ettei vaan lopu väärässä kohti, mielellään ei milloinkaan. Ajatteli jatkuvasti että mistä saa lisää... Koska kun alkoholi veressä alkoi liikaa laskemaan niin kaikki kaatui ja kovaa. Ja loppujen lopuksi kaikki turtui ja kivaa ei ollut koskaan... Ei ollut enää kuin jatkuva väsymys ja pakottava tarve juoda. Se pitää muistaa, ei vain sitä kuplivaa naurua juhlien alussa vaan se mihin se vuosien aikana johti... Siihen että mikään ei enää ollutkaan juhlaa vaan silkkaa helvettiä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kyllä muuten huvittaa vieläkin tuo IFK-PEL matsin 2-1 maali. Tai se, kuinka oikeassa asennossa tähtien piti olla, että se tapahtui. Quincey ampuu kiekon juuri oikealla voimalla juuri oikeaan kohtaan. Salmisen maila osuu juuri oikeassa kulmassa kiekkoon. Kiekko osuu juuri oikeassa asennossa ylärimaan. Kiekko jatkaa matkaa juuri oikealla nopeudella oikeassa kulmassa ylöspäin. Kiekko tippuu juuri oikeassa kulmassa jäähän ja kimpoaa siitä ohi Olkinuoran, joka on juuri oikeassa (tai väärässä) paikassa.

Tuota samaa kuviota voitais yrittää vaikka 10 miljoonaa kertaa, eikä se silloinkaan välttämättä onnistuisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä muuten huvittaa vieläkin tuo IFK-PEL matsin 2-1 maali. Tai se, kuinka oikeassa asennossa tähtien piti olla, että se tapahtui....
Harjoiteltu kuvio, varma tieto,

No, ehkä ei mutta nyt kun pääsee puhtaalta pöydältä sanomaan, niin oli yksi parhaista lätkämatseista, minkä olen ikinä nähnyt. Glooria ehkä haihtuu, jos HIFK häviää tämän sarjan, mutta sitä voi murehtia myöhemmin.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Onko olemassa puhelimen adblockereita? Alkaa sivut käymää vähiin joita voi ilman mainoksia katsoa.

Mainostajien olisi hyvä muistaa että on ihmisiä jotka ei osta mitään pakkomainostuksella. Youtubea esim ei voi enää käyttää.

Premiumissa ei kai mainoksia tule, mutta se on vaa yks sivu.500 € vuodessa ja ei ainoatakaa mainosta netti,tv, posti, radio, puhelinmyyjä, face to face ni ostasin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No mitä tulee nuoruuteen ja alkoholiin niin sen tiedän että kyllä sitä ehtii juomaan tarpeeksi alkoholia vaikka aloittaisi vanhemmallakin iällä. Minä en juurikaan juonut nuorena, ensimmäiset kännitkin vedin 18-vuotiaana siskon häissä mutta sitten kun alkoholi alkoi maistumaan niin kyllä sitä ehti liiankin hyvin juomaan vähän vanhemmallakin iällä. Ja olin jopa alkoholisti yhdessä vaiheessa. Vai voiko tosiaan alkoholismista edes koskaan parantua täysin? Kerran alkoholisti aina alkoholisti?

Kunpa oppisin pohtimaan asioita hiukan vähemmän. Oppisin elämään vähän huolettomammin ja en pyörittelisi lähes kaikkia asioita niin paljon mielessäni. Siinä minun toiveitani elämään tällä hetkellä. Tuntuu nimittäin että pohdin asioita liikaakin. Esimerkiksi se Facebook-ahdistuskin josta kirjoitin täällä ahdistusketjuun. Kävimme tukihenkilöni kanssa Facebook-päivityksiäni läpi ja hän tuli siihen tulokseen ettei niissä liikaa avoimuutta olekaan vaan ihan normaaleja päivityksiä. Olin itse kuitenkin jo ahdistukseen asti pohtinut tätä liikaa avoimuuttakin Facebookissa.

Hiukan unettomuus tässä vaivaa. En tiedä pitäisikö ottaa asia puheeksi jo lääkärin kanssa. Tiistai-keskiviikko välisenä yönä en nukkunut lainkaan ja nyt viime yönäkään en nukkunut kuin korkeintaan kolme tuntia. Uskon että jos oppisin ottamaan asiat hiukan huolettomammin niin unikin voisi tulla paremmin silmään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vai voiko tosiaan alkoholismista edes koskaan parantua täysin? Kerran alkoholisti aina alkoholisti?
Alkoholismi on krooninen sairaus johon ei ole parannuskeinoa. Hoitona käytetään pidäytymistä alkoholin nauttimisesta. Hoidon tukena käytetään joitain lääkkeitä, terapiaa, vertaistukea... Näin se asia on jos sen oikein yksinkertaistaa. Aivoihin syntynyt "alkoholismin mekanismi" ei häviä koskaan vaan aktivoituu kun saa alkoholia ja taas mennään...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tehtiin ystävän kanssa riisipiirakoita (aka karjalanpiirakoita). Täytyy kyllä sanoa ettei ne mitään piirakoiden missikisoja olisi voittanut. Periaatteessa olen melko hyvä tekemään riisipiirakoita... Olen niitä jonkin verran tehnyt. Mutta piirakoiden ulkonäköpaineet on minulle vielä liian suuria... muoto heittelee aikas paljon. Ystävä taas teki piirakoita toista kertaa mutta hän on melkein kuin luonnonlahjakkuus rypytyksessä. Eikä se ulkonäkö pelkästään ratkaise vaan maku... Hmmmm hyvää oli. Nyt uunissa on täytettyjä kesäkurpitsoja. Kohta syödään... Syödään terassilla kun on tuo aurinko paistanut aamupäivällä niin että terassilla tarkenee hyvin, ehkä liiankin hyvin (tulee kuuma).
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mainostajien olisi hyvä muistaa että on ihmisiä jotka ei osta mitään pakkomainostuksella. Youtubea esim ei voi enää käyttää.

Mainokset toki ärsyttää, mutta onkohan paljon meikäläisen kaltaisia ihmisiä, jotka voivat kääntää aivonsa tekemään täysin jotain muuta mainosten ajaksi? Meinaan, että mulla ei yleensä ole mitään käsitystä mitä mainostetaan. Saatan ihan hyvin olla nähnyt/kuullut jonkun mainoksen satoja kertoja, mutta en osaa sanoa mitä siinä mainostetaan. Joku musiikki ym voi kyllä jäädä mieleen, mutta silti en tiedä mainostettavaa tuotetta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomasin juuri, että mua ärsyttää jutella ihmisen kanssa joka nauraa omille jutuilleen. Siis vaikka ei sanois omastakaan mielestään mitään hauskaa, niin silti pitää hörähdellä jutun lopuksi. Saatanan ärsyttävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös