Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 105 601
  • 24 186

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos tämän Veeran 14-vuotias (nyt 15-vuotias, kun kauhistelette vanhaa juttua) tyttö menee sinne joukkoraiskattavaksi aina uudestaan ja uudestaan, niin hän joko taitaa todella tykätä siitä, tai sitten siellä ei ehkä tapahdukaan niin, niin kuin poliisikin yrittää rivien välissä sanoa.
Onko sulla lapsia? Panetko vai paritatko niitä?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Näköjään nämä moniosaajat on ilmeisesti nyt kotiutuneet kun uutista pukkaa toisensa perään. Oulussa varmaan tulisi laittaa ylimääräinen uutislähetys pikkukakkosen aikaan ja näyttää tämä YLEn tekele kuinka torjua muhamettien teot jatkossa.

Kyllä pistää vituttamaan suomalaisten päättäjien sinisilmäisyys.

Jos tilanne olisi toisinpäin, että kymmenen 120kg rahtarin porukka olisi pannut yötäpäivää juhlapaikanhakijoiden lasta niin olisiko huomenna edes linnasta tv-lähetystä, vai valtaisiko A-studio ruudun kriisipalavereineen 24/7?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, mistä täällä nyt keskustellaan, niin tätä minä @-Jonne- tarkoitin vastauksellani sivulla 948. Alaikäisen henkilökohtainen tilanne ja käyttäytyminen on täysin toissijainen, etenkin kun vastapuolena on aikuiset ihmiset. Siihen on syynsä, miksi laissa on suojaikäraja.

Kahden suunnan sentterin kommentti on tasa-arvoa ja lapsen oikeuksia halveksuvaa.
 

A Siente

Jäsen
Tämä uhreja syyllistävä asenne on ihan hemmetin sairasta. Joillakin tuntuu olevan elämäntehtävä puolustaa maahanmuuttajia, tekevät sitten miten sairaita juttuja tahansa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tilanne olisi toisinpäin, että kymmenen 120kg rahtarin porukka olisi pannut yötäpäivää juhlapaikanhakijoiden lasta niin olisiko huomenna edes linnasta tv-lähetystä, vai valtaisiko A-studio ruudun kriisipalavereineen 24/7?
Kun esimerkiksi 2010 uutisoitiin, että alaikäiset myyvät seksiä vanhemmille miehille päivittäin Kampin kauppakeskuksessa, niin eipä se juuri ketään kiinnostanut. Linkki iltalehden juttuun aiheesta: Nuorten Ääni: Teinit myyvät seksiä päivittäin Helsingissä

– Sehän on molempien voitto. Miehet saavat seksiä, ja tytöillä on aina joku hakemassa juotavaa ja maksamassa vaatteita, toteaa lehden haastattelema 14-vuotias tyttö.

Ruotsissa julkaistun tutkimuksen mukaan ei ole poikkeuksellista, että alaikäiset myyvät itseään saadakseen erilaisia hyödykkeitä.
Omasta mielestä nämä on tietysti erittäin vastenmielisiä kuvioita. Yllättävän monella vastenmielisyysreaktio näyttää nousevan vasta siinä vaiheessa, kun se "120kg rahtarin porukka" onkin ihan väärän värinen.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, mistä täällä nyt keskustellaan, niin tätä minä @-Jonne- tarkoitin vastauksellani sivulla 948. Alaikäisen henkilökohtainen tilanne ja käyttäytyminen on täysin toissijainen, etenkin kun vastapuolena on aikuiset ihmiset. Siihen on syynsä, miksi laissa on suojaikäraja.

Olen tuosta samaa mieltä ollut kanssasi ja noinhan se menee. Aikuisella on vastuu lapsen kohdatessaan aina. Lapsi kehittyy tiettyyn ikään asti ja yksi osa-alue kehityksessä on asioiden ymmärtäminen. Mikä on oikein mikä väärin, sekä varhaisteinillä käyttäytymisen mallit mihin taas vaikuttaa todella moni asia. Yksi merkittävä on kaveripiiri. Noinkin nuoret mistä täällä puhutaan ei vielä edes välttämättä ymmärrä mitä niille on tehty. Voivat syyllistää itseään, eivätkä kerro sitten tapahtumista kellekään. Saati Oulun rapsakka 10-vuotias on ollut autuaan tietämätön tapahtuneesta, mutta tulee näkymään kyllä sitten myöhemmin.

Kahden suunnan sentteri taitaa hakea kuohuntaa, ei voi olla vakavissaan.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tämä uhreja syyllistävä asenne on ihan hemmetin sairasta. Joillakin tuntuu olevan elämäntehtävä puolustaa maahanmuuttajia, tekevät sitten miten sairaita juttuja tahansa.

Ei susi sutta syö.

Pahoja asioita annetaan tapahtua, ennen kuin niihin suostutaan heräämään. Nyt on sentään jo näkyvissä, että julkinen keskustelu lähtee liikkeelle.

Pahojen persujen kommentit tulevat myös arkipäiväistymään politiikassa. Sipiläkin päästää jo suustaan asioita, jotka itse määritteli Orvon kanssa rasismiksi paria vuotta aikaisemmin.

Ehkä tulevien vaalien takia, ehkä ei.
 
Kun esimerkiksi 2010 uutisoitiin, että alaikäiset myyvät seksiä vanhemmille miehille päivittäin Kampin kauppakeskuksessa, niin eipä se juuri ketään kiinnostanut. Linkki iltalehden juttuun aiheesta: Nuorten Ääni: Teinit myyvät seksiä päivittäin Helsingissä


Omasta mielestä nämä on tietysti erittäin vastenmielisiä kuvioita. Yllättävän monella vastenmielisyysreaktio näyttää nousevan vasta siinä vaiheessa, kun se "120kg rahtarin porukka" onkin ihan väärän värinen.
Odottelinkin koska karautat paikalle teemalla mutku suomalaisetkin. Ollaan nyt saatu kolme palstan yli-imaamia kokoon puolustelemaan lasten raiskaajia. Enää @bebeto puuttuu kertomaan kuinka se on vaan ihan ok näin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odottelinkin koska karautat paikalle teemalla mutku suomalaisetkin. Ollaan nyt saatu kolme palstan yli-imaamia kokoon puolustelemaan lasten raiskaajia. Enää @bebeto puuttuu kertomaan kuinka se on vaan ihan ok näin.
Haista ite.

Mä vain ja ainoastaan vastasin kysymykseen, että mitä tapahtuisi, jos Suomalaiset aikuiset paneskelis alaikäisiä. Eipä juuri mitään.

Ymmärrän kyllä, että sellainen tyhmänpulskea tunneihminen kokee nämä vastaukset ihan omalla tavallaan. Ettehän te itsellenne mitään voi.
 
Haista ite.

Mä vain ja ainoastaan vastasin kysymykseen, että mitä tapahtuisi, jos Suomalaiset aikuiset paneskelis alaikäisiä. Eipä juuri mitään.

Ymmärrän kyllä, että sellainen tyhmänpulskea tunneihminen kokee nämä vastaukset ihan omalla tavallaan. Ettehän te itsellenne mitään voi.
Luuletko oikeasti että täällä sun nimeämä "tyhmänpulskea tunneihminen" ei tuomitsisi jyrkästi lapsiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa? Huoh. Jatka toki tolla linjalla. Näin ne asiat koetaan. Tuomitsitko itse tuon linkaamasi uutisen silloin kun se julkaistiin?
BTW: Yksi teistä jihadisteista oli sitä mieltä että 4 kuukautta vanhoja uutisia ei saisi julkaista.

Edit: Pistätkö aina kaiken näissä rasismin piikkiin? Kuinka paljon tapauksia on sulle tarpeeksi että ei voida puhua rasismista? Mä veikkaan että tässä ketjussa kirjoittaneista alle 10% on persuja tai rasisteja.
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Toivon opetusalan ammattilaisten näkemystä tähän nuorten tyttöjen ilmeisen naiiviin maailmankäsittämiseen. Suomessa on kuulemma lähes maailman fiksuinta nuorisoa, eli onko tässä kyseessä vain muutamat yksittäistapaukset, koulupudokkaat, jotka jossain vaiheessa vain päättävät ruveta itkemään tunteella tekemisiään, huonoja panoja ehkä?
Miksi tällaiset jutut nostetaan ylös, itsehän menivät mutta yht'äkkiä prinsessat haluavat primadonnina esiintyä, draamakuningattaria jo alle viistoistavuotiaina? Äitiinsä ovat tulleet.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luuletko oikeasti että täällä sun nimeämä "tyhmänpulskea tunneihminen" ei tuomitsisi jyrkästi lapsiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa?
En tietenkään luule, enkä sellaista ole väittänytkään.

Sen sijaan luulen, että täällä tunneihmiset vetää niin kovilla kierroksilla, että eivät ymmärrä lukemastaan edes sitä vähää, mitä normaalisti. Siitä sitten seuraa, että esimerkiksi sinä väität minun puolustelevan lasten raiskaajia.

Minä siis vastasin jonkun kysymykseen, että kyllä Suomessakin alaikäiset myy itseään rahaa ja tavaroita vastaan ja se on minun mielestäni vastenmielistä. Sinun mielestäsi minä silloin puolustelen lasten raiskauksia. Puolusteletko sinä sitten vastaavasti kotimaisia lasten raiskaajia, kun kirjoitat ulkomaalaisista lasten raiskaajista? Vai onko se taas kerran ihan eri asia?

Jatka toki tolla linjalla. Näin ne asiat koetaan. Tuomitsitko itse tuon linkaamasi uutisen silloin kun se julkaistiin?
En tietenkään tuominnut uutista, mutta toki tuomitsin sen toiminnan, mistä uutinen kertoo.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mitäs nää bussikuskit nyt oli, kaksi liki samanaikaista tapausta jossa maahanmuuttaja yritti ohjata bussin vastaantulijoiden kaistalle. Sattumaako? Onneksi ei käynyt mitään.

Nyt sattuu ja tapahtuu. Brändin mukaista.
 
En tietenkään luule, enkä sellaista ole väittänytkään.

Sen sijaan luulen, että täällä tunneihmiset vetää niin kovilla kierroksilla, että eivät ymmärrä lukemastaan edes sitä vähää, mitä normaalisti. Siitä sitten seuraa, että esimerkiksi sinä väität minun puolustelevan lasten raiskaajia.

Minä siis vastasin jonkun kysymykseen, että kyllä Suomessakin alaikäiset myy itseään rahaa ja tavaroita vastaan ja se on minun mielestäni vastenmielistä. Sinun mielestäsi minä silloin puolustelen lasten raiskauksia. Puolusteletko sinä sitten vastaavasti kotimaisia lasten raiskaajia, kun kirjoitat ulkomaalaisista lasten raiskaajista? Vai onko se taas kerran ihan eri asia?


En tietenkään tuominnut uutista, mutta toki tuomitsin sen toiminnan, mistä uutinen kertoo.
Eli et tuominnut kumpaakaan mutta halusit tuolla melkein 10 vuotta vanhalla uutisella valkopestä sitä faktaa että näitten diskoilijoiden raiskausrinkejä tulee nyt ovista ja ikkunoista. Onko keltainen lehdistö muuttanut linjojaan vai sattuuko näitä "yksittäistapauksia" juuri nyt vaan vitun paljon?
Pystytkö tuomitsemaan tämän asian? Linkkaa vielä juttu jossa suomalaisetkin yrittää suistaa busseja vastaantulijoita päin ja kerro kuinka sitäkään ei tuomittu. Hienoa valkopesua Imaami.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli et tuominnut kumpaakaan mutta halusit tuolla melkein 10 vuotta vanhalla uutisella valkopestä sitä faktaa että näitten diskoilijoiden raiskausrinkejä tulee nyt ovista ja ikkunoista.
Kerroin, että tuomitsin, joten vedit johtopäätöksen, että en tuominnut. Hyvin, sä vedät, noin niinkuin persutunneihmiseksi. Palataan asiaan, kun olet kasvanut aikuiseksi ja olet opetellut argumentoinnin alkeet.
 
Kerroin, että tuomitsin, joten vedit johtopäätöksen, että en tuominnut. Hyvin, sä vedät, noin niinkuin persutunneihmiseksi. Palataan asiaan, kun olet kasvanut aikuiseksi ja olet opetellut argumentoinnin alkeet.
Mitä tarkoittaa että et tuominnut uutista mutta tuomitsit toiminnan? Että hyväksyt uutisen mutta et toimintaa? Ihme koukerointia.
Loukkasit mua persuksi ja loukkasin sua jihadistiksi. Tasoissa ollaan.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mitäs nää bussikuskit nyt oli, kaksi liki samanaikaista tapausta jossa maahanmuuttaja yritti ohjata bussin vastaantulijoiden kaistalle. Sattumaako? Onneksi ei käynyt mitään.

Nyt sattuu ja tapahtuu. Brändin mukaista.

No jos nyt vaikka sattuivat olemaan lihavia äärioikeistolaisia, pettyneitä yhteiskuntaamme, sen nuivaan suhtautumiseen ajattelunvapauteen, ahdistuneita.

Tai sitten jopa sotaa ja vainoa hädissään paenneita mutta kuitenkin ikiaikaista turvapaikkaa ja siten myös vaille psykiatrista hoitoa jääneitä ahdistuneita miehiä. Näitä hylsyn saaneita, todennäköiseen kuolemaan tuomittuja poistettavia lienee yhdeksäntuhatta maassamme, koska hallitus on kohtuuton eli nuivan ymmärtämätön. Ihmekös tuo jos jollakin poloisella viiraa jossain vaiheessa vähän radikaalimmin, ovat tunneihmisiä hekin, etenkin he.

Kaikille anojille oitis turvapaikka niin mitään järkyttävää ei pääse sattumuksimaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ehkä kuitenkin tähän ketjuun, kun ei alustavasti ole kyse terrorismista. Linkki YLE:

KRP: Ulkomaalaistaustaisten matkustajien epäillään hyökänneen liikkuvassa linja-autossa kuljettajan kimppuun Uuraisilla ja Loimaalla

Keskusrikospoliisi kertoo tutkivansa tilannetta, jossa linja-auton matkustajan epäillään hyökänneen kuljettajan kimppuun Uuraisilla Keski-Suomessa. Poliisi selvittää myös Uuraisten tapahtumien mahdollista yhteyttä Loimaalla eilen tiistaina iltapäivällä tapahtuneeseen vastaavanlaiseen välikohtaukseen, jossa matkustajan epäillään puuttuneen linja-auton kulkuun linja-autoaseman lähellä.

Tuli vaan sellainen mieleen että jos nyt olisi käynyt niin että ulkopuoliset eivät olisi olleet valppaita ja puuttuneet tilanteeseen ja olisi rytissyt esim. Rekan kanssa niin kuinkahan tätä olisi "tutkittu" ?
Olisiko miten selvinnyt että siellä onkin käyty kuskin kimppuun ?
Ruumiita olisi voinut tulla urakalla.

Ilmeisesti kavereita on vituttanut kun onkin tullut kielteinen päätös ja ois pitäny poistua maasta ? Nyt saa sit taas vähäksi aikaa katon pään päälle ja ruuan siihen kylkeen.
Sit voikin ohjata kaverin bussikurssille niin saa ihan luvan kanssa ajaa bussia
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuli vaan sellainen mieleen että jos nyt olisi käynyt niin että ulkopuoliset eivät olisi olleet valppaita ja puuttuneet tilanteeseen ja olisi rytissyt esim. Rekan kanssa niin kuinkahan tätä olisi "tutkittu" ?

Mahdoton kysymys itselleni ottaa kantaa, koska en tiedä mitä kaikkea bussin tiedoista löytyy ajopiirturin lisäksi mahdollisen iskun onnistuessa. Kai sentään joku matkustaja olisi voinut kertoa tapahtumista, jos olisi jäänyt henkiin. Ministeri Mykkäsen mukaan (MTV3) terrorismin mahdollisuutta ei voida tapausten tiimoilta poissulkea: "Ei voida poissulkea, että tässä olisi ollut ikään kuin hyökkäys suomalaista yhteiskuntaa vastaan". Samainen lähde kertoo, että Loimaalla ja Uuraisilla bussikuskien kimppuun hyökänneet miehet ovat kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita.

Yksi uusi ratkaisu olisi kysyä Tanskasta, voisiko Suomi tulla mukaan Tanskan ja jonkun Baltian maan (virallisesti, epävirallisesti Liettua) hankkeeseen. Siinä Liettuaan rakennetaan vakila, jonne sijoitettaisiin Tanskassa tuomittuja, käännytyspäätöksen saaneita ulkomaalaisia.

Mykkäsen mukaan Suomessa on 9 000(!) kielteisen päätöksen saanutta turvapaikanhakijaa.

Lähteet, MTV3 x 2 ja Helsingin Sanomat x 1 sekä YLE x 1:

Loimaalla ja Uuraisilla bussikuskien kimppuun hyökänneet miehet ovat kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita – KRP selvittää motiivia
Sisäministeri MTV Uutisille: Bussihyökkäyksissä terrorismia ei ole suljettu pois – "Voi olla hyökkäys suomalaista yhteiskuntaa vastaan"
Tanska aikoo lähettää rikoksia tehneitä turvapaikanhakijoita pienelle autiolle saarelle
Sisäministeri bussihyökkäyksistä: Suomessa 9 000 kielteisen päätöksen saanutta turvapaikanhakijaa – "On riski, että turhautuminen johtaa tämäntyyppiseen"
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tarkoittaa että et tuominnut uutista mutta tuomitsit toiminnan? Että hyväksyt uutisen mutta et toimintaa? Ihme koukerointia.
Jos mä tuomitsen sen uutisen, niin mä tuomitsen sen, että lehti kertoo rikollisesta toiminnasta. Joten mä en tietenkään tuominnut uutista. Kuten et esimerkiksi sinäkään. Mä tuomitsen sen toiminnan, mistä uutinen kertoo, kuten esimerkiksi sinäkin. Jos sä et ymmärrä yksinkertaisia suomenkielisiä lauseita, niin se on sun henkilökohtainen ongelma, ei "ihme koukerointia".

Loukkasit mua persuksi ja loukkasin sua jihadistiksi. Tasoissa ollaan.
Jotta totuudessa pysyttäisiin, niin sinä syytit minua lasten raiskausten puolustelusta heti ensimmäisessä viestissäsi ja kirjoittelit sen lisäksi läjän sitä itseään. Vasta sen jälkeen tuumasin, että käyttäydyt, kuten tyypillinen perussuomalainen tunneihminnen, joten mikspä en sinua persuksi kutsuisi. Käyttäydy, kuten aikuinen, niin kohtelen sinua kuin aikuista.
 
Mitä tarkoittaa että et tuominnut uutista mutta tuomitsit toiminnan? Että hyväksyt uutisen mutta et toimintaa? Ihme koukerointia.
Jos mä tuomitsen sen uutisen, niin mä tuomitsen sen, että lehti kertoo rikollisesta toiminnasta. Joten mä en tietenkään tuominnut uutista. Kuten et esimerkiksi sinäkään. Mä tuomitsen sen toiminnan, mistä uutinen kertoo, kuten esimerkiksi sinäkin. Jos sä et ymmärrä yksinkertaisia suomenkielisiä lauseita, niin se on sun henkilökohtainen ongelma, ei "ihme koukerointia".


Jotta totuudessa pysyttäisiin, niin sinä syytit minua lasten raiskausten puolustelusta heti ensimmäisessä viestissäsi ja kirjoittelit sen lisäksi läjän sitä itseään. Vasta sen jälkeen tuumasin, että käyttäydyt, kuten tyypillinen perussuomalainen tunneihminnen, joten mikspä en sinua persuksi kutsuisi. Käyttäydy, kuten aikuinen, niin kohtelen sinua kuin aikuista.
Huoh. Vähiin käy argumentit. Pahnan pohjimmaisia viedään. Ylipäätään viestisi oli että kyllä suomalaisetkin. Miksi vihaat suomalaisia? Millä tavalla tuo teikäläisten vanhana kieltämä linkkisi toi tähän keskusteluun mitään uutta?
Onko mielestäsi sattumaa että nämä jatkuvat uutiset kohdistuvat ainoastaan yhteen uskontokuntaan?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä yrität edes tuolla vanhalla uutisella viestittää?
Johan mä sen kerroin. Kännissäkö sä olet, vai mikä vittu tässä taas mättää?

Lue nyt seuraava kappale oikein hitaasti ja ajatuksella ja tarpeeksi monta kertaa. Mä vielä vähän yksinkertaistan sitä kuviota, josko se sitten menisi perille asti.

Joku kysyi, että minkähänlainen meteli syntyisi, jos kantasuomalaiset paneskelisi alaikäisiä lapsia. Minä sitten linkkasin vanhaan uutiseen, jossa kerrottiin, että kantasuomalaiset miehet paneskelee alaikäisiä tyttöjä Kampin kauppakeskuksessa ihan päivittäin. Ja kerroin, että eipä tuosta noussut juuri minkäänlaista meteliä. Minä siis vastasin uteliaan ihmisen kysymykseen. Menikö perille?

Tuossa edellisessä kappaleessa se nyt on selitetty. Jos se ei aukea, lue pariin kertaan uudestaan. Jos ei vieläkään, niin lue se selvinpäin. Ja jos ei sittenkään, niin unohda koko juttu. Mulla on parempaakin tekemistä, kuin vääntää kirjoituksiani ratakiskosta ihmiselle, joka käyttäytyy kuin Hakkarainen kolmen kossun jälkeen.

Tokihan se esitetty kysymys oli enemmänkin retorinen kysymys ja sisälsi sen oletuksen, että mamuja taas paapotaan ja jos Suomalainen tekisi saman, niin kyllä ihan hirviä meteli nousisi. Ja siksipä sen uutisen linkkasin, kun aikani kuluksi ajattelin ampua alas yhden näistä kuuluisista "maahanmuuttokriittisistä faktoista". Mutta sitten sinä ilmestyit paikalle ja muistutit siitä, miksi mä en jaksa tänne enää nykyisin juurikaan kirjoitella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös