Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 515 117
  • 21 783

Telia

Jäsen
@Telia @Nelfor
Minulla eilisessä Lukko-JYP pelissä kuva jämähti arviolta 10 kertaa. Laitteina minulla on iPhone, jolla castaan kuvan Chromecast Ultran kautta telkkariin. Nettiyhteys on 200 megan DNA:n kaapelilaajakaista, jonka nopeus aina mittaushetkellä oli 180-210 megaa.

DNA:n asikaspalvelussa todettiin, että minulla on modeemin päivitykset kunnossa ja nopeus on luvatun mukainen. Vika on heidän mukaansa yksiselitteisesti Teliassa.

Telian vikapalvelun mukaan vika ei voi olla lähetyksessä ja ellei se ole nettiyhteydessäkään, täytyy ongelman olla castauksessa. Neuvoksi sain testata lähetystä pelkällä puhelimella tai padilla ja ellei enää pätki niin vika on castauksessa.

Voiko mielestänne vika olla castauksessa ja jos voi niin onko vika wifissä vai chromecastissa?

Nyt olisi mukava kuulla hyviä käytännön neuvoja vian toteamiseksi ja poistamiseksi :)

Nämä Chromecast-ohjeet kannattaa vilkaista läpi, siellä on kootusti käytännön neuvoja myös wifiin!

Essi / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Telia @Nelfor
Minulla eilisessä Lukko-JYP pelissä kuva jämähti arviolta 10 kertaa. Laitteina minulla on iPhone, jolla castaan kuvan Chromecast Ultran kautta telkkariin. Nettiyhteys on 200 megan DNA:n kaapelilaajakaista, jonka nopeus aina mittaushetkellä oli 180-210 megaa.

DNA:n asikaspalvelussa todettiin, että minulla on modeemin päivitykset kunnossa ja nopeus on luvatun mukainen. Vika on heidän mukaansa yksiselitteisesti Teliassa.

Telian vikapalvelun mukaan vika ei voi olla lähetyksessä ja ellei se ole nettiyhteydessäkään, täytyy ongelman olla castauksessa. Neuvoksi sain testata lähetystä pelkällä puhelimella tai padilla ja ellei enää pätki niin vika on castauksessa.

Voiko mielestänne vika olla castauksessa ja jos voi niin onko vika wifissä vai chromecastissa?

Nyt olisi mukava kuulla hyviä käytännön neuvoja vian toteamiseksi ja poistamiseksi :)
Äkkiseltään vaikuttaa ongelmalta nimenomaan wifi-yhteyden kanssa. CC Ultrassahan pitäisi olla verkkokaapelille paikka valmiina, joten sitä kannattaa kokeilla, jos siihen on mahdollisuus. Sillä keinolla ainakin selviää kertalaakista, että onko vika wifissä vai jossain muualla.

Toki pohjimmiltaan ongelma piilee Telian sovelluksessa, joka vaatii suorastaan älyttömän hyvää wifiä toimiakseen moitteetta, mutta jos homma siitä kiikastaa, niin asialle voi itsekin yrittää jotain tehdä.
 

Goalpost

Jäsen
Äkkiseltään vaikuttaa ongelmalta nimenomaan wifi-yhteyden kanssa. CC Ultrassahan pitäisi olla verkkokaapelille paikka valmiina, joten sitä kannattaa kokeilla, jos siihen on mahdollisuus. Sillä keinolla ainakin selviää kertalaakista, että onko vika wifissä vai jossain muualla.

Toki pohjimmiltaan ongelma piilee Telian sovelluksessa, joka vaatii suorastaan älyttömän hyvää wifiä toimiakseen moitteetta, mutta jos homma siitä kiikastaa, niin asialle voi itsekin yrittää jotain tehdä.
Minullahan Ultra on nimenomaan kiinni kaapelilla verkossa ja minä kuvittelin, että wifi ei itse kuvaan vaikuta mitenkään, vaan se tarvitaan vain Ultran ohjaamiseen.

Telian vikapalvelun mukaan minun tapauksessa ongelma näyttäisi olevan nimenomaan wifissä. Voiko olla niin?

No parin tunnin päästä pääsee taas testaamaan tositilanteessa.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minullahan Ultra on nimenomaan kiinni kaapelilla verkossa ja minä kuvittelin, että wifi ei itse kuvaan vaikuta mitenkään, vaan se tarvitaan vain Ultran ohjaamiseen.

Telian vikapalvelun mukaan minun tapauksessa ongelma näyttäisi olevan nimenomaan wifissä. Voiko olla niin?

No parin tunnin päästä pääsee taas testaamaan tositilanteessa.
Ei voi olla wifissä vika, jos data kulkee kaapelia pitkin. Vika on joko sun ethernetkaapelissa, chromecastissa, yhteydessä (vaikka nopeus on kova, latenssivaihtelut tai pakettihäviöt ovat mahdollisia) tai Teliassa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jetsin pelin tallenne ei ainakaan aukea sovelluksessa. En nyt sitten tiedä kuuluuko ees tuohon vapaaseen katseluun mutta onhan se melko järjetöntä laittaa kuulumatonta sisältöä tuonne.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minullahan Ultra on nimenomaan kiinni kaapelilla verkossa ja minä kuvittelin, että wifi ei itse kuvaan vaikuta mitenkään, vaan se tarvitaan vain Ultran ohjaamiseen.

Telian vikapalvelun mukaan minun tapauksessa ongelma näyttäisi olevan nimenomaan wifissä. Voiko olla niin?

No parin tunnin päästä pääsee taas testaamaan tositilanteessa.
Aivan, joko olen lukenut jotain huonosti tai ymmärtänyt jotain väärin. Ei se wifi vaikuta mitään, jos Ultra saa yhteytensä kaapelin kautta. Ongelma on jossain ihan muualla.

En ole juurikaan törmännyt kuvailemasi kaltaiseen käytökseen, joten suoralta kädeltä on vaikea arvioida missä muualla vika voisi olla.
 

Telia

Jäsen
Jetsin pelin tallenne ei ainakaan aukea sovelluksessa. En nyt sitten tiedä kuuluuko ees tuohon vapaaseen katseluun mutta onhan se melko järjetöntä laittaa kuulumatonta sisältöä tuonne.

Millä laitteella koitit katsoa tallennetta? Nopeasti testattuna omalla Android-puhelimella tallenne lähti pyörimään (ei tilausta paketista pohjalla eli vapaakatselulla).

JoonasL / Telia
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Millä laitteella koitit katsoa tallennetta? Nopeasti testattuna omalla Android-puhelimella tallenne lähti pyörimään (ei tilausta paketista pohjalla eli vapaakatselulla).

JoonasL / Telia

Androidilla ja useamman kerran koitin kaikkia mutta vikaa vaan pukkaa.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Viasat Jääkiekko, Urheilu ja Jalkapallo ovat viikonloppuna vapaassa katselussa kaikkilla Telia Tv:n käyttäjillä.

Essi / Telia

Ja tämähän siis koskee käsittääkseni kaikkia antenni-, kaapeli-, yms talouksia. Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta ei tämä ole mikään hyvää hyvyyttään telialla ilmaisjakoon laitettu viikonloppu, vaan ihan Viasat tämän takana on. Toisin kuin ehkä telian sivuilta saattaisi ymmärtää.
 

Telia

Jäsen
Androidilla ja useamman kerran koitin kaikkia mutta vikaa vaan pukkaa.

Okei, nopealla selvityksellä tuohon ei löytynyt nyt syytä eli tästä pitäisi olla asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta laitetaan saadaan tarkemmin asiaa katsottua.

Ja tämähän siis koskee käsittääkseni kaikkia antenni-, kaapeli-, yms talouksia. Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta ei tämä ole mikään hyvää hyvyyttään telialla ilmaisjakoon laitettu viikonloppu, vaan ihan Viasat tämän takana on. Toisin kuin ehkä telian sivuilta saattaisi ymmärtää.

Ei ole pelkästään meidän juttu eli Viasatin avoin viikonloppu tarjoaa kolme kanavaa operaattoreiden verkoissa ja antennissa Viasat Urheilu-kanavan. Tarkoituksena meillä on tiedottaa asiasta asiakkaitamme, jotta tätä pääsee hyödyntämään.

JoonasL / Telia
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hyvä trance-liidi odotusmusiikkina TPS-SaiPa-pelin alla, 10/10.
Ps. eikä tämä ole edes mitään vittuilua.
 

Puikko17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päädyin juuri irtisanomaan tilaukseni.

Olen katsonut nyt jokaista ässien vieraspeliä androidpuhelimen, chromecast ultran, langattoman wlanin ja television yhdistelmällä. Kuva on välillä hyvää, mutta suurimman osan ajasta puuroutunutta.

Kaikki asetukset ovat varmuudella niin kuin kuuluu ja langaton wlan antaa koko ajan nopeutta yli 40 megaa.

Kaikkien muiden sovellusten lähetykset, mukaan lukien urheilut, toimivat samoilla laitteilla ilman mitään ongelmia.

On vika sitten minussa tai missä tahansa, niin ei tämä nyt vain saisi olla näin vaikeata @Telia
 

Telia

Jäsen
Päädyin juuri irtisanomaan tilaukseni.

Olen katsonut nyt jokaista ässien vieraspeliä androidpuhelimen, chromecast ultran, langattoman wlanin ja television yhdistelmällä. Kuva on välillä hyvää, mutta suurimman osan ajasta puuroutunutta.

Kaikki asetukset ovat varmuudella niin kuin kuuluu ja langaton wlan antaa koko ajan nopeutta yli 40 megaa.

Kaikkien muiden sovellusten lähetykset, mukaan lukien urheilut, toimivat samoilla laitteilla ilman mitään ongelmia.

On vika sitten minussa tai missä tahansa, niin ei tämä nyt vain saisi olla näin vaikeata @Telia

Harmi juttu tietysti, ettei homma toiminut kuten piti. Jos kaikki oli muuten varmisteltu kuntoon, niin oliko asiaa meidän vikapalvelusta selvitelty? Toki tarkoituksena on se, että kaikki toimii kuten pitääkin. Nyt toki selvitys ei pidemmälle onnistu irtisanomisen jälkeen.

JoonasL / Telia
 

Puikko17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harmi juttu tietysti, ettei homma toiminut kuten piti. Jos kaikki oli muuten varmisteltu kuntoon, niin oliko asiaa meidän vikapalvelusta selvitelty? Toki tarkoituksena on se, että kaikki toimii kuten pitääkin. Nyt toki selvitys ei pidemmälle onnistu irtisanomisen jälkeen.



JoonasL / Telia

On selvitetty edellispäivänä. Korjausehdotus oli, että lataa sovellus uudestaan, sulje wlan/chromecast ja käynnistä ne uudestaan.

Muuta syytä eivät keksineet.

Ei yllättäen toiminut.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
On selvitetty edellispäivänä. Korjausehdotus oli, että lataa sovellus uudestaan, sulje wlan/chromecast ja käynnistä ne uudestaan.

Muuta syytä eivät keksineet.

Ei yllättäen toiminut.
Laitoitko virtajohdon seinään.. :D

Kyllähän tuo monen suusta sanottu, että Telian näkyminen hyvin vaatii netiltä näköjään paljon. Vähänkin heittelyä tai vaihtelua ja peli puuroutuu. Tosiaan monikin sanonut, että samalla combolla muut toimivat hienosti. Siinö voi miettiä sitten missä se vika oikeasti on.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
TPS-SaiPa ottelussa on terävän kuvan ja puuron suhde noin 50/50.
Macbook Air early 2015
Kännykkänetti, joka on aika ärhäkkä
Telia TV (a) Google Chrome

edit: kuva on puuroa suurimman osan aikaa
 

Telia

Jäsen
TPS-SaiPa ottelussa on terävän kuvan ja puuron suhde noin 50/50.
Macbook Air early 2015
Kännykkänetti, joka on aika ärhäkkä
Telia TV (a) Google Chrome

edit: kuva on puuroa suurimman osan aikaa

Ensimmäinen juttu on nettiyhteys, että kuinka vakaa se on. Kännykästä jaettuna voi toimia hyvinkin, mutta ongelmiakin voi näkyä. Nämä ovat sellaisia ongelmia, joita voidaan häiriöilmoituksella selvittää tarkemmin. Muutoin menee hieman spekuloinniksi.

JoonasL / Telia
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Noh, sekin voi olla, mutta ei kai Telia rakenna katsomiskokemusta sen varaan, että kaikki on 100 megan valokuidun päässä kotona? Tosin samaa puuroa tarjoaa myös YLE ihan defaultina.

Muuten toimii kuten pitää, äänet ja muut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös