Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 515 377
  • 21 783

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toi onkin aivan saatanan tärkeä tieto kaikille jotka tuskailevat homman toimimattomuutta aivan eri laitteilla.

Niin, maksan All Star passista ja Telian boxista n. 45 euroa kuussa ja näen Liigan, KHL:n ja NHL:n pelit hyvällä laadulla. Minun elämää Telia on helpottanut paljon Ruutuun verrattuna. Enää ei tarvitse virittää läppäriä kiinni telkkariin vaan avaat television yhdellä kaukosäätimellä ja vaihdat lähdön HDMI 3 ja loput hoituu digiboxin kaukosäätimellä. Voit katso NHL/ KHL pelejä välillä, ei ongelmaa. Hieno palvelu.

Tässä ketjussa on paljon kirjoittajia, jotka puhuvat periaatteesta, en hanki uutta härpäkettä. Minä haluan nähdä jääkiekkoa ja siksi olen hankkinut tuon boxin. Ilmeisesti toisille on periaate tärkeämpää, en vaan ymmärrä tätä,
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Noh, @TosiFani on saanut hyvää palvelua. Mä en ole vielä ees tajunnut miten saan älytelkkariin tai koneelle tuon Telian palvelun.

Viaplay ja Ruutu toimi niin, että täytit tilauslomakkeen ja that's it. Pari minsaa ja sait alkaa katselemaan, asian kulku oli selitetty helposti.

Itse katselen kotikiekon osalta Viaplayta tämän kauden, koska asia oli niin simppeli. Kattellaan liigaa sitten paikanpäällä kun tilaisuudet tulee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä haluan nähdä jääkiekkoa ja siksi olen hankkinut tuon boxin. Ilmeisesti toisille on periaate tärkeämpää, en vaan ymmärrä tätä,

Toimitusmaksu 30e mikä ei perustu todellisiin kuluihin ei ole mikään periaate.

Katson jalkapalloa tällä hetkellä, puoliaika, ja kummasti näkyy ilman toimitusmaksuja.

Telia tekee noin, koska ne voi. Ehkä jonain päivänä tajuat sen itsekin ja reissussa maksat taksikuskille triplahinnan. Jää nähtäväksi mikähän on boksin hinta ensi kaudella. Kusettaminen ei lopu, kun lomaileva turisti maksaa mitä vain.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toimitusmaksu 30e mikä ei perustu todellisiin kuluihin ei ole mikään periaate.

Katson jalkapalloa tällä hetkellä, puoliaika, ja kummasti näkyy ilman toimitusmaksuja.

Telia tekee noin, koska ne voi. Ehkä jonain päivänä tajuat sen itsekin ja reissussa maksat taksikuskille triplahinnan. Jää nähtäväksi mikähän on boksin hinta ensi kaudella. Kusettaminen ei lopu, kun lomaileva turisti maksaa mitä vain.

Minulle toimitusmaksu oli nolla euroa ja eikä ensimmäisestä kuukaudesta velotettu edes digiboxin kuukausimaksua vaan lasku oli vähän yli kolmekymppiä.

Kuten sanoin, jääkiekko on pääasia ja olen valmis maksamaan siitä noin 45€:a kuukaudessa. Jos tämä on kusetusta, niin tätä turistia saa kusettaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ok, mutta kelailin enemmänkin sitä, että onko joku täällä ehtinyt jo testaamaan ja todennut toimivaksi? Meinaa vaan, että ku reissuun lähdössä, niin pärjääkö pelkällä chromecast laitteella vai pitääkö jotain kannettavaa, jollain vpn ratkaisulla lähteä roudaamaan mukana?
Hyvin toimi Ranskassa. Seurasin jopa kahdella laitteella kahta peliä samanaikaisesti. Olisin ottanut cc:n mukaan, jos olisin ollut fiksumpi.
 

Wire

Jäsen
Ootko Telian markkinointitiimissä, kun tiedät kenelle mainos on kohdistettu? Vai mitä tarkoitat mainoksen kohdistumisella? Itselle olisi uponnut tehokkaammin vaikka ne lapsi- ja naiskannattajat kuin nuo hokijonet, joita on kymmenessä sata. Mikä muuten oli tuo lähdetilasto noissa prosenteissasi?

Pointti ei ollut se, että kenelle mainos on tai kuka liigaa seuraa vaan se, että tuosta mainoksesta olisi voinut saada ihan yksinkertaisesti mielenkiintoisemman. Makuasioita tietysti. Ehkä joku 25v hokiäijä olis sitten jättäny siihen extraketjuun (taimikälie) liittymättä, jos mainoksessa olis näkynyt vaikka 65v ihminen. Hallilla ainakin ilo katsella, kun välillä näkee seuran kannattajia jo kolmessa polvessa istumassa vierekkäin.

btw sinkku = lapseton?

Yes, taas yksi joka luulee että olen Telialla duunissa. Aikaisemmin olin Sanomalla ja sitä ennen UrhoTV:llä. Huhujen mukaan olen myös maikkarillakin ollut. :D

Nuo hokijonnet joita on tosiaan 10 sadassa niin ne maksaa tämänkin leikin. Siksi ne kaverit siellä heiluu. Yritäppä myydä Michael Korsin laukkuja 70v papoilla...

Itse katselen kotikiekon osalta Viaplayta tämän kauden, koska asia oli niin simppeli. Kattellaan liigaa sitten paikanpäällä kun tilaisuudet tulee.

Viaplayn Nähilä näkyvyys on kuulemma vähän heikkoa tällä hetkellä. Onneksi on NHL.tv
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yes, taas yksi joka luulee että olen Telialla duunissa. Aikaisemmin olin Sanomalla ja sitä ennen UrhoTV:llä. Huhujen mukaan olen myös maikkarillakin ollut. :D
Eihän täällä osan porukasta mielestä muita olekaan kuin Telian työntekijöitä. Tai ainakin kaikki ne ovat Telialla töissä jotka erehtyvät vähänkin tuotetta kehumaan. Keskustelu saadaan helposti tukahdutettua kun ei ole enää vasta-argumentteja ja todetaan vaan "Oletko Telialla kenties töissä?".

Tänään pääsen taas liigakiekkoa Telian kautta katsomaan, tähän saakka ei ole ollut ongelmia ja toivottavasti ei ole tänäänkään.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Luin aamulla tämän Tekniikka&Talous -median julkaisun: https://www.tekniikkatalous.fi/tekn...issa-on-paljon-windows-95-tason-kamaa-6743828

Miten tuli niin Telia Finland (ent. Valtion Lennätinlaitos) mieleen tästä. Vanhat valtion virkamiehet ja heiltä peräisin oleva organisaatiokulttuuri on takuulla yhä läsnä myös Telialla -yksityistämisestä ei ole aikaa kuitenkaan kuin 20 vuotta. Vedellään vanhoilla aataminaikuisilla vehkeillä eikä tietoturva ole tosiaankaan sellainen asia, mihin kannattaisi liikaa panostaa. Toteutetaan ennemmin systeemit ikivanhalla reikäjuustoteknologialla, koska se on helppoa ja näin on ennenkin toimittu. Siihen asti kun on ihan pakko (pakko lienee käsillä nyt, kun Silverlight-tuki tippuu hiljalleen selaimesta kuin selaimesta). Tähän on häthätää kehitetty oma, yliraskas ja tietoturvaton viritelmä yhdelle selaimelle, vain siksi kun se on ollut helpoin ja halvin tie. Windows95-tason kama on yhä läsnä kuluttajatuotteissakin, valitettavasti.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mikä muuten oli tuo lähdetilasto noissa prosenteissasi?
Tuo kiinnostaa kyllä itseänikin, varmaan @Wire heitti lukuja vaan päästä ja itse väitän että luvut/väitteet ei mennyt nappiin. Ainakaan omassa elinympäristö-kuplassani ei ole viitteitä väitteisiin että enemmistö on sinkkuja sekä siten lapsettomia (kummallinen väittämä muutenkin). Suurin osa tutuistani ketkä tuota tilaavat ovat perheellisiä, sinkut käyvät taas enemmän hallilla. Varsinkin jos perheessä on vähintään kouluikäinen poika, niin katselupaketti löytyy/löytyi.

Toki vakuuttavan kuuloisia lukuja on helppo heittää päästä ja koittaa päästä pätemään.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tuo kiinnostaa kyllä itseänikin, varmaan @Wire heitti lukuja vaan päästä ja itse väitän että luvut/väitteet ei mennyt nappiin. Ainakaan omassa elinympäristö-kuplassani ei ole viitteitä väitteisiin että enemmistö on sinkkuja sekä siten lapsettomia (kummallinen väittämä muutenkin). Suurin osa tutuistani ketkä tuota tilaavat ovat perheellisiä, sinkut käyvät taas enemmän hallilla. Varsinkin jos perheessä on vähintään kouluikäinen poika, niin katselupaketti löytyy/löytyi.

Toki vakuuttavan kuuloisia lukuja on helppo heittää päästä ja koittaa päästä pätemään.

Ihan täyttä skeidaa tuo @Wire :n tilasto. Hatusta heitetty. Liiga on nimenomaan perheellisten juttu.

Mutulla heittäisin, että Viasat+NHL on enempi sinkkujen juttu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ilmeisesti Telian talo on niin iso, että täällä kirjoittavat edustajat eivät ole tästä tietoisia, tai ehkä heille ei ole annettu lupaa puhua asiasta julkisesti.

Varmaankin molempia. Siellä on lähetetty sähköposti kaikille missä erikseen kielletään kommentoimasta tilannetta ja vaadittu olla tarkkana myös vapaa-ajan nettikirjoittelusta.

Liian isoissa firmoissa kukaan ei tiedä mitä joku toinen tekee tai ei tee. Meilit sinkoilee, Outlookin kalenteri on täynnä palavereita ja sitten niitäkin perutaan koko ajan ja siirrellään, kun joku ei ehdi paikalle.

Työnantajani lopputuote on itseasiassa jopa hämmästyttävän hyvä. Taustalla on vain loputon sirkus ja liikaa kokkeja säätämässä.

Telia yksinkertaisesti ei pysty tätä eri tavalla tekemään. Juttelin juuri kaverin kanssa mikä on markkinointijohtajana ihan toisessa hommassa, mutta hän epäili SM-liigaa vain sisäänheittotuotteeksi. Mikään ei viittaa muuhun ja ne boksin ostaneet syyttävät jostain salaliittoteorioista ja kunhan pelit näkyy jotenkin edes vähän, niin hyvä on.

Tämä keskustelu ei etene mihinkään, kun on jääty housut kintuissa kiinni ja mitään ei silti myönnetä.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sain nyt tilattua Telian mutta heti kärkeen jäi epäselväksi yksi asia, miten säädän striimin laatua? Eikai vain tuo ole "automaattinen" sillä mobiilikaistoilla tuppaavat laskea laatua mikäli edes hetkellisesti kaistan nopeus tippuu. Esim. Youtubesta pystyy 4k sisältöä toistamaan mutta Telia näyttää pikselimössiä n. 30-40% ajasta.
 

Telia

Jäsen
Sain nyt tilattua Telian mutta heti kärkeen jäi epäselväksi yksi asia, miten säädän striimin laatua? Eikai vain tuo ole "automaattinen" sillä mobiilikaistoilla tuppaavat laskea laatua mikäli edes hetkellisesti kaistan nopeus tippuu. Esim. Youtubesta pystyy 4k sisältöä toistamaan mutta Telia näyttää pikselimössiä n. 30-40% ajasta.
Telia TV -sovelluksessa kuvanlaatua ei voi säätää kuvatarkkuuden mukaan kuten esimerkiksi YouTubessa pystyy.

Joonas S. / Telia
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
@Telia. Onko tämä jatkoajan palsta tuo viiden minuutin välein toistuvan mainoksen viides ketju ja täällä ollaan 'äänessä'? Vai onko fanien suoritus tällä hetkellä sitä tasoa että viides ketju on filttiketju ? Kuvanlaadut lähetyksissä olleet hyviä, lähetykset tosin jäljessä reilusti, kameramiehet ja monikameraohjaajat olisivat nhlssä pian työttömiä . Studion anti ollut ihan jees, jopa harmittaa ettei sitä näe aina kokonaan kun oma peli jatkuu. Niin hyvää se ei ole, että jaksaisi kirjastosta kaivella, Nyholmin kirjat ovat kirjastossa.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Viaplayn Nähilä näkyvyys on kuulemma vähän heikkoa tällä hetkellä. Onneksi on NHL.tv

Miten heikkoa? Samaan NHL.tv palveluun senkin kautta pääsee.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Tänään loistava kuva ensimmäiset vajaa kuusi minuuttia. Sen jälkeen puuroa,pätkimistä ja välillä hävisi ääni. Reilun kympin jälkeen pimeni kokonaan, "videota ei voida toistaa". Pari kertaa lähti vielä pyörimään ja 17 minuutin kohdalla pimeni.
Ja ihan turha selittää, että vehkeissä on vikaa. Katsomo,ruutu ja yle areena näyttää livekuvaa ilman mitään ongelmaa. Nyt on Hakalin miehellä löhellä että irtisanotaanko tämä ja katsellaa netistä jollain ilmaisella streamillä, kun laatu on näköjään sama. Ensimmäiset kaksi peliä toimi moitteettomasti, sen jälkeen aina vaan huonommin.
Paskan möivät!
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Edelleen sama juttu, laatu vaihtelee ottelun sisällä äärettömän paljon. Kolme laatuporrasta edelleen ja näiden välillä surffataan. Voisiko tälle nyt viimein tehdä jotain kun kymmenkunta kierrosta alkaa olla täynnä, vai nostatteko kätenne pystyyn että perseelleen meni? Ei siis pätkimisiä eikä mitään, mutta kuitenkin laatu heittelee käsittämättömästi. Nyt alkaa olla reklamaation paikka, ei tästä epätasaisuudesta voi joutua maksamaan täyttä hintaa missään nimessä.

(Ja pistetääs nyt ne graffat kuntoon, Hämeenlinnassa erä kulkee ja graffoissa lukee että 2.erätauko menossa)
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tuo striimin ajoittainen puuroutuminen on YLE:n "tavaramerkki" oli sitten suora lähetys YLE Areenalla, tai joku Elävän Arkiston klippi. Every single fucking time, ainakin minulla. Tästä taisin eilen mainitakin, eikä tämä nyt tietenkään ole argumentti, tai puolustus mihinkään suuntaan. On toki sielläkin sitä kokonaiskulutusta kaistassa aika hitokseen. Muuten soundit ja muu ohjelman soljuminen on Telian liigapeleissä ihan ookoo. Jos nyt irtisanoisi Elisa Viihteen, jossa ei ole mitään kanavapakettia kiinni, olisi kulungeissa about samalla tasolla kuin Telian kallein paketti, jossa näkisi Liigan lisäksi valikoidusti myös Koheloa ja Nahilaa. Mutta olen monin osin muuten hyvin tyytyväinen Elisa Viihteeseen, eli en jaksa nyt alkaa rempomaan tänne uutta nettiä, enkä tiedä saisinko edes Telian nettiä muuten kuin mokkulan kautta tänne ja se ei ole vaihtoehto. En saa. Ei kiitos. Tällä mennään. Jos nyt tuota karttaa oikein tulkitsin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkeekö jostain koostetta ottelusta niinkuin ennen. Nykyään näytetään "koosteessa" pelkät maalit ja esim. tänään Lukko-Saipa pelin "kooste" on parin sekunnin pätkä missä toistetaan vain yhtä maalia. Olisi kiva nähdä mitä muuta pelissä tapahtui.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Näkeekö jostain koostetta ottelusta niinkuin ennen. Nykyään näytetään "koosteessa" pelkät maalit ja esim. tänään Lukko-Saipa pelin "kooste" on parin sekunnin pätkä missä toistetaan vain yhtä maalia. Olisi kiva nähdä mitä muuta pelissä tapahtui.
Ruudun aikana oli hyvä kun kierroksen aikana päivitettiin jokin meteliä aiheuttanut tilanne esim. ruma taklaus tms.. katseltavaksi aika nopsaa. Tiedä sitten onko kyse puhtaasti resursseista, siis tähän projektiin ohjatuista resursseista, että koosteita ei ole aikaa toimittaa, eli tehdä sitä yhteenvetoa matsista. Koko matsi (tämän iltainen LUK-SAI) tuntuu sentään lähtevän soimaan ihan kuten pitää.
 

Bullseye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ok, mutta kelailin enemmänkin sitä, että onko joku täällä ehtinyt jo testaamaan ja todennut toimivaksi? Meinaa vaan, että ku reissuun lähdössä, niin pärjääkö pelkällä chromecast laitteella vai pitääkö jotain kannettavaa, jollain vpn ratkaisulla lähteä roudaamaan mukana?
Itse asun ulkomailla, EUn sisällä, ja Liiga näkyy ilman keikkailua.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Näkeekö jostain koostetta ottelusta niinkuin ennen. Nykyään näytetään "koosteessa" pelkät maalit ja esim. tänään Lukko-Saipa pelin "kooste" on parin sekunnin pätkä missä toistetaan vain yhtä maalia. Olisi kiva nähdä mitä muuta pelissä tapahtui.
Mä nauran tälle pelleilylle.

Miksi te olette palkanneet yläasteelta nämä koosteiden tekijät, koska jo viestintälukion toisen vuoden opiskelijat saisivat kerta kerrasta parempaa materiaalia kasaan!!!???

Lukko - SaiPa pelin kooste kestää 42 sekuntia! Siis neljäkymmentäkaksi sekuntia!

Teettekö te tahallanne näin käsittämättömän paskaa tuotosta vai onko tämä jonkun Telian johtajan sairas testi siitä kuinka heikon tason asiakkaat hyväksyvät ilman irtisanoutumista?

Tulkaa nyt @Telia itte selittää!?

Vai pitääkö tässä odottaa jotain helvetin "sovellusta jossa jaetaan paljon klippejä ja lyhytvideosisältöä kaikkien katsottavaksi"?

Ihan aikuisten oikeasti.

Tiedän useammankin lafkan josta saisitte vähintään Ruudun viimevuotisen tasoiset koosteet joka pelistä alle tunnin sisällä matsin päättymisestä. Rahaa vastaan.

Mutta ei teitä näytä kiinnostavan pätkääkään.

Käsittämätöntä asiakkaiden aliarviointia!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lukko - SaiPa pelin kooste kestää 42 sekuntia! Siis neljäkymmentäkaksi sekuntia!
Eihän Telia lupaa videokuvauksissaan muuta kuin maalikoosteen. Pitäisikö yhden maalin ottelusta näyttää joku kymmenen minuuttia kestävä maalikooste?
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Miksi kaapelissa-tv:ssä pitää soida armoton tilulilu kun ei ole varsinaista lähetystä? Kaiken lisäksi tuon äänenvoimakkuus on KOVEMPI kuin millään muulla kanavalla tai saman kanavan kiekkolähetyksessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös