HIFK kaudella 2018–2019

  • 673 868
  • 2 544

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun monilla tuntuu olevan vaikeuksia käsittää, mikä Ramstedtissa hiertää, voin yrittää avata kyseistä ihmistyyppiä parhaani mukaan: hän on henkilö, joka tietää kaiken paremmin kuin muut eikä vältä tätä jatkuvasti tuomasta ilmi. Kyse voi olla esim. siitä, miten toinen pelaaja pitää oma kypäräänsä päässä, Ramstedt tietää paremmin. Hän voi esim. soittaa vielä illalla ja kertoa, miksi toisen pelaajan kypärän asento on väärä eikä anna asian olla, vaikka kysymyksessä oleva toinen pelaaja on ammattilainen ja varmasti itse tietää, mikä on hänelle parasta. Vastaavia, erittäin luotettavista lähteistä kuultuja tarinoita on paljonkin (useita lähteitä, joita en tietenkään voi paljastaa).

Kun vastaavia asioita on jatkuvasti päivästä toiseen, hän käy ympärillä oleville ihmisille raskaaksi. Toiset ihmiset sietävät kyseistä ihmistyyppiä hyvin, mutta suuri osa huonommin. Moni jopa erittäinkin huonosti. Ihmisillä saa tietenkin olla omat, eriävätkin mielipiteensä, mutta hyviin käytöstapoihin myös kuuluu antaa asioiden olla, varsinkin, jos asia ei henkilölle kuulu. Ei voida myöskään olettaa, että kaikkien muiden ihmisten nyt vaan pitää sietää yhden ihmisen käytöstä ja tämä yksi ihminen saa olla ”oma itsensä” ja muiden vain on siedettävä sitä. Se, että uskaltaa olla oma itsensä on enimmäkseen hyvä asia, mutta siinä vaiheessa, kun muut kokevat sen ärsyttävänä tai vastenmielisenä, on peiliinkatsomisen paikka.

Joukkuelajeissa henkisellä hyvinvoinnilla on merkittävä rooli. Se on usein tekijä, joka kääntää tiukat paikat voitoksi. Joukkueenkokoajan tehtävä on minimoida kaikki mahdolliset turhat häiriötekijät ja tämä lienee suurin syy siihen, miksi Ramstedt ei HIFK:ta kiinnosta. Ensikäden tietoa on ns. riittävästi. Jos joukkueessa viideosa pitää pelaajasta, viidesosa ei voi sietää ollenkaan, kaksi viidesosaa ärsyyntyy säännöllisesti, mutta pystyy sietämään ja yksi viidesosa suhtautuu neutraalisti, kannattaako pelaajaa palkata? Mun mielestäni missään nimessä ei kannata. Ellei kysymyksessä sitten ole täysin suvereeni pelaaja, joka ratkoo yksin pelejä ja tuo rutkasti rahaa kassaan. Tällöin voisin harkita. Muussa tapauksessa en. Kun joukkue on tiiviisti yhdessä 9 kk vuodessa ja jos hallille meneminen ja joukkueen kanssa yhdessä oleminen muuttuu raskaaksi, se näkyy aivan varmasti myös ilmapiirissä ja luultavasti myös peliesityksissä. Urheiluun sisältyy erittäin paljon ihmisjohtamista ja huonolla ihmisjohtamisella mennään usein perse edellä puuhun ja seuraukset voivat olla hyvinkin kauaskantoisia, tästä HIFK:llakin on kokemusta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, näkyikö Ramstedtin läsnäolo mielestäsi jotenkin negatiivisesti joukkueen edesottamuksissa viimeisimmällä IFK-kaudellaan?
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun monilla tuntuu olevan vaikeuksia käsittää, mikä Ramstedtissa hiertää, voin yrittää avata kyseistä ihmistyyppiä parhaani mukaan: hän on henkilö, joka tietää kaiken paremmin kuin muut eikä vältä tätä jatkuvasti tuomasta ilmi. Kyse voi olla esim. siitä, miten toinen pelaaja pitää oma kypäräänsä päässä, Ramstedt tietää paremmin. Hän voi esim. soittaa vielä illalla ja kertoa, miksi toisen pelaajan kypärän asento on väärä eikä anna asian olla, vaikka kysymyksessä oleva toinen pelaaja on ammattilainen ja varmasti itse tietää, mikä on hänelle parasta. Vastaavia, erittäin luotettavista lähteistä kuultuja tarinoita on paljonkin (useita lähteitä, joita en tietenkään voi paljastaa).

Kun vastaavia asioita on jatkuvasti päivästä toiseen, hän käy ympärillä oleville ihmisille raskaaksi. Toiset ihmiset sietävät kyseistä ihmistyyppiä hyvin, mutta suuri osa huonommin. Moni jopa erittäinkin huonosti. Ihmisillä saa tietenkin olla omat, eriävätkin mielipiteensä, mutta hyviin käytöstapoihin myös kuuluu antaa asioiden olla, varsinkin, jos asia ei henkilölle kuulu. Ei voida myöskään olettaa, että kaikkien muiden ihmisten nyt vaan pitää sietää yhden ihmisen käytöstä ja tämä yksi ihminen saa olla ”oma itsensä” ja muiden vain on siedettävä sitä. Se, että uskaltaa olla oma itsensä on enimmäkseen hyvä asia, mutta siinä vaiheessa, kun muut kokevat sen ärsyttävänä tai vastenmielisenä, on peiliinkatsomisen paikka.

Joukkuelajeissa henkisellä hyvinvoinnilla on merkittävä rooli. Se on usein tekijä, joka kääntää tiukat paikat voitoksi. Joukkueenkokoajan tehtävä on minimoida kaikki mahdolliset turhat häiriötekijät ja tämä lienee suurin syy siihen, miksi Ramstedt ei HIFK:ta kiinnosta. Ensikäden tietoa on ns. riittävästi. Jos joukkueessa viideosa pitää pelaajasta, viidesosa ei voi sietää ollenkaan, kaksi viidesosaa ärsyyntyy säännöllisesti, mutta pystyy sietämään ja yksi viidesosa suhtautuu neutraalisti, kannattaako pelaajaa palkata? Mun mielestäni missään nimessä ei kannata. Ellei kysymyksessä sitten ole täysin suvereeni pelaaja, joka ratkoo yksin pelejä ja tuo rutkasti rahaa kassaan. Tällöin voisin harkita. Muussa tapauksessa en. Kun joukkue on tiiviisti yhdessä 9 kk vuodessa ja jos hallille meneminen ja joukkueen kanssa yhdessä oleminen muuttuu raskaaksi, se näkyy aivan varmasti myös ilmapiirissä ja luultavasti myös peliesityksissä. Urheiluun sisältyy erittäin paljon ihmisjohtamista ja huonolla ihmisjohtamisella mennään usein perse edellä puuhun ja seuraukset voivat olla hyvinkin kauaskantoisia, tästä HIFK:llakin on kokemusta.
Selväksi lienee nyt tullut, mutta onhan tässä valossa suorastaan absurdia se, että Nybondas niminen henkilö on enää lähelläkään IFK:ta, puhumattakaan että "omistajina" (lue=lypsäjinä) 0vat edelleen henkilöt nimeltä mullberg ja heino.
Tämä ei siis ole mitään henkilökohtaista lainatulle henkilölle, vaan lainauksen tarkoitus on ainoastaan osoittaa se tekopyhyys joka vallitsee jengissä, jos kuitenkin pelillisesti (jonka kai pitäisi jotenkin olla toiminnan ytimessä) merkittävä osa ei jengiin kelpaa, koska on ns "mulkku" tyyppi, mutta muuten sitä kavertaa sisältä syöpä, joka takuulla tekee siellä enemmän tuhoja on yksi saatanan ramstedt. On se perkele jos ei aikuiset äijät pysty elämään erilaisten ihmisten kanssa, vaan kaikilla pitää aina olla kivaa ja ne "oikeat" kaverit leikkikentällä, tai alkaa itkupotkuraivarit ja sellainen "mä en sitten viitti leikkiä" henki päätään. Jokaisen kai kuitenkin pitäisi hommiaan tehdä lähinnä omaa tulevaisuuttaan ajatellen.

Mutta joo syövästä ei päästä eroon IFK:ssa koskaan, mutta onneksi aina voidaan pelailla paskoilla joukkueilla, ettei kellekään tule paha mieli.
 

Undrafted

Jäsen
Onko lopulta mitään väliä Ramun mahdollisella vaikutuksella joukkueeseen? Oletan ettei kukaan tälle palstalle kirjoittavista ole joukkuetta todellisuudessa kasaamassa ja jos onkin, niin tietolähteinä pelaajien osalta on jotain muuta kuin tämä keskustelupalsta?

Nuorempana istuttiin kaveriporukalla iltaa ja yksi kertoi tarinan. Nauroin huvittavalle tarinalle, niin toinen kaveri alkoi haastamaan uskoinko tarinaan. Totesin, että tarinan oikeellisuudella ei ole minusta väliä kun se kuitenkin oli huvittava. Keskustelupalstan juttuihin tulee minusta suhtautua samalla vakavuudella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tobias Salmelainen: Uskalla signata Ramstedt. Älä ajattele, että sun on pakko hankkia joku ihan oma löytö täysin puskista. Älä myöskään välitä siitä, että jotkut fanit pelkäävät mörköjä. Älä itse niitä mörköjä pelkää. Sitouta Ramstedt yhteiseen tekemiseen, senhän pitäisi olla sinun vahvin taito johtajana.

Tarvitsemme kiekollisen pelinrakentajan ja YV-moottorin, parempaa et tule markkinoilta löytämään.

Mitäs jos Selin ei halua Ramstedtia joukkueeseen?
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs jos Selin ei halua Ramstedtia joukkueeseen?

Salmelainen, Selin @co eivät halua Ramstedtia joukkueeseen.

Rinnastetaan tilanne työmaalle. Olet normaali rakennusmies, joka suorittaa erinäisiä rakennustöitä työmaalla.
Teet työtäsi niin hyvin kuin osaat, omalla tavallasi minkä olet kokenut parhaaksi suorittaa.
Työmaalla on kuitenkin tämä yksi henkilö, joka on jatkuvasti äänessä. Hän muistuttaa sinua päivästä toiseen miksi et pidä kolmea akkua porakonelaatikossasi kahden sijasta? Kaadat kahvisi sekaan rasvatonta maitoa, mutta tämä henkilö jaksaa päivästä toiseen muistuttaa kuinka tuhoat kroppaasi teollisesti erotetuilla tuotteilla. Hän muistuttaa sinua, että nauloja ei tarvitse nykypäivänä enää pitää sormien välissä niitä lyödessä, vaan siihen on olemassa asetin, jolla säästät terveyttäsi välttyäksesi turhilta sormien murtumilta.
Kerrottuasi asian kahvihuoneessa muulle työporukalle, tämä henkilö mainitsee asioiden olevan väärin. Hän olisi tehnyt asiat päinvastoin ja säästänyt eri paikassa. Hän ei välitä kenelle kommentoi, kohteena voi olla rivimies, työnjohtaja, päällikkö tai toimitusjohtaja.

Tälläinen arkinen rivimies muiden rivimiesten joukossa on pahinta mitä työporukassa voi olla. Työmaalla on useasti ihmisiä jotka työskentelevät omissa oloissaan eivätkä A) jaksa välittää yksilöistä, B) eivät jaa omia asioitaan työpaikalla. Nämä ovat henkilöitä joilla ei yksilöiden kanssa ole ongelmia ja he toteuttavat työtään rutiinilla päivästä toiseen, ilman vaikutusta työn laatuun.
Tähän osaan kuuluu työporukasta yleensä prosentuaalisesti vain muutama.
Suurin osa työporukasta on sosiaalisia, he heittävät vitsiä, jakavat siviilielämän asioita työntekijöiden kesken, neuvovat ja kuuntelevat mitä muilla on asiaa sekä ovat osa porukkaa joka luo hyvän hengen työmaalle.

20 hengen porukassa ei tarvitse olla kuin yksi musta lammas, ja se oikeasti saastuttaa ilmapiiriä.

Miettikää nyt oikeasti Ramua, miksi helvetissä hän ei ole HIFK:ssa jos kerran näytöt ja taidot antaisivat myöden? Nybari ei enää vaikuta ja ole sanomassa ei, mutta silti kaveri viettää edelleen kesälomiaan antaen erinäisiä haastatteluita mediaan? Syyt ovat aivan muualla kuin rahallisissa tai pelillissä asioissa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mitenköhän paljon kuka tahansa pelaaja haluaisi tulla pelaamaan joukkueeseen, jonka fanit jaksavat sivukaupalla vatvoa hänen henkilökohtaisia mielipiteitään ja arvostella häntä, useimmat vailla totuuden häivää?
En ole ikinä nähnyt mitään negatiivista Ramstedtissa - päinvastoin.
Toinen asia, joka ihmetyttää on se, että täällä jaksetaan jauhaa toisen, entisen pelaajan valittamisista, kun häntä mielestään on kohdeltu huonosti. Nämä asiat ovat omasta mielestäni jo loppuun käsitelty.
Odotan itse innolla, miten käy hankintojen suhteen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
En ole ikinä nähnyt mitään negatiivista Ramstedtissa - päinvastoin.

Minulla on kolme muistijälkeä. Ensimmäinen on se kun joutui Nokan koirankoppiin mistä ei osannut edes ulos.

Toinen oli 2016 jatkuva tilanteiden ulkopuolella surffailu. Se itseä ärsytti livenä katsoessa ihan helvetisti, tämä ei niin tule esille lähetyksestä katsoessa.

Kolmas oli Kauppalehden haastattelu ja siinä voi jokainen miettiä mikä on Ramstedtin motivaatio. Jos asenne on, että saavun paikalle ja nostan hillot niin ei se ainakaan mun IFK:hon mahdu ja näköjään ei kovin moneen muuhunkaan joukkueeseen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minulla on kolme muistijälkeä. Ensimmäinen on se kun joutui Nokan koirankoppiin mistä ei osannut edes ulos.

Toinen oli 2016 jatkuva tilanteiden ulkopuolella surffailu. Se itseä ärsytti livenä katsoessa ihan helvetisti, tämä ei niin tule esille lähetyksestä katsoessa.

Kolmas oli Kauppalehden haastattelu ja siinä voi jokainen miettiä mikä on Ramstedtin motivaatio. Jos asenne on, että saavun paikalle ja nostan hillot niin ei se ainakaan mun IFK:hon mahdu ja näköjään ei kovin moneen muuhunkaan joukkueeseen.

Melkein pitää hattua nostaa kun oli niin hyvin hakemalla haetut muistijäljet. Olitko kännissä koko kevään 2016 kun et siitä muista mitään? Teemu Ramstedt oli kyseisellä kaudella Husson ohella kevyesti joukkueen tärkein pelaaja ja siinä missä esim. Zaborsky sortui tehottomuuteen sekä kiukutteluun kauden tärkeimmillä hetkillä, ottivat Ramstedt ja Rask joukkueen kahdestaan reppuselkään. Toivoa sopii, ettei officella ei ole näin saatanan ylimielisen puusilmäistä porukkaa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minulla on kolme muistijälkeä. Ensimmäinen on se kun joutui Nokan koirankoppiin mistä ei osannut edes ulos.

Toinen oli 2016 jatkuva tilanteiden ulkopuolella surffailu. Se itseä ärsytti livenä katsoessa ihan helvetisti, tämä ei niin tule esille lähetyksestä katsoessa.

Kolmas oli Kauppalehden haastattelu ja siinä voi jokainen miettiä mikä on Ramstedtin motivaatio. Jos asenne on, että saavun paikalle ja nostan hillot niin ei se ainakaan mun IFK:hon mahdu ja näköjään ei kovin moneen muuhunkaan joukkueeseen.
Kun kerran kommentoit kommenttejani, niin vastaanpa tässä:
1. Tuohon saattoi olla monta syytä (esim. kilpailutilanne ja mitä mahdollisesti oli luvattu), enkä näe, että meillä on siihen kaikkea tietoa.
Siitä on jo aikaa ja moni asia on voinut muuttua. Tästä on kirjoitettu jo aika paljon.
2. Olin paikalla enkä havainnut samaa. Tästäkin on jo imetty kaikki tarinoitava.
3. Uskon ettei kukaan joukkueen pelaajista pelaa pelkästään ilosta saada edustaa HIFK:ta, kuin ehkä sinä ja minä haluaisimme. Kyllä kaikki yrittävät optimoida tilipussinsa sisällön. Tästäkin on kirjoitettu aika paljon.
Viestini tarkoitus oli kertoa mielipiteeni yhden pelaajan julkisesta mollaamisesta, joka on lähes ajojahdin kaltaista. Aseta itsesi niihin housuihin - lukisitko itsestäsi mielelläsi tuollaisia tarinoita?
Ei millään pahalla sinua kohtaan - en tunne sinua, enkä ole kuullut/lukenut sinusta yhtään juorua.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Bafforosso

Minä kerroin oman mielipiteeni ja vastasin vaan sinulle kun et nähnyt mitään negatiivista, minä näin ja näen. Ja Kojon aikainen tiputtaminen kokoonpanosta ei johtunut kilpailutilanteesta. Suhteelisen erikoinen kilpailutilanne jos Ramstedt ei sai kauden viimeisellä puoliskolla 0 minuuttia peliaikaa. Kirjoitettu on paljon, kuultu vielä enemmän. Tietysti enhän minäkään ole kopissa istunut, mutta voin hieman arvioida suunnilleen sytiä miksi näin on tapahtunut.
 

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Salmelainen, Selin @co eivät halua Ramstedtia joukkueeseen.

Rinnastetaan tilanne työmaalle. Olet normaali rakennusmies, joka suorittaa erinäisiä rakennustöitä työmaalla.
Teet työtäsi niin hyvin kuin osaat, omalla tavallasi minkä olet kokenut parhaaksi suorittaa.
Työmaalla on kuitenkin tämä yksi henkilö, joka on jatkuvasti äänessä. Hän muistuttaa sinua päivästä toiseen miksi et pidä kolmea akkua porakonelaatikossasi kahden sijasta? Kaadat kahvisi sekaan rasvatonta maitoa, mutta tämä henkilö jaksaa päivästä toiseen muistuttaa kuinka tuhoat kroppaasi teollisesti erotetuilla tuotteilla. Hän muistuttaa sinua, että nauloja ei tarvitse nykypäivänä enää pitää sormien välissä niitä lyödessä, vaan siihen on olemassa asetin, jolla säästät terveyttäsi välttyäksesi turhilta sormien murtumilta.
Kerrottuasi asian kahvihuoneessa muulle työporukalle, tämä henkilö mainitsee asioiden olevan väärin. Hän olisi tehnyt asiat päinvastoin ja säästänyt eri paikassa. Hän ei välitä kenelle kommentoi, kohteena voi olla rivimies, työnjohtaja, päällikkö tai toimitusjohtaja.

Tälläinen arkinen rivimies muiden rivimiesten joukossa on pahinta mitä työporukassa voi olla. Työmaalla on useasti ihmisiä jotka työskentelevät omissa oloissaan eivätkä A) jaksa välittää yksilöistä, B) eivät jaa omia asioitaan työpaikalla. Nämä ovat henkilöitä joilla ei yksilöiden kanssa ole ongelmia ja he toteuttavat työtään rutiinilla päivästä toiseen, ilman vaikutusta työn laatuun.
Tähän osaan kuuluu työporukasta yleensä prosentuaalisesti vain muutama.
Suurin osa työporukasta on sosiaalisia, he heittävät vitsiä, jakavat siviilielämän asioita työntekijöiden kesken, neuvovat ja kuuntelevat mitä muilla on asiaa sekä ovat osa porukkaa joka luo hyvän hengen työmaalle.

20 hengen porukassa ei tarvitse olla kuin yksi musta lammas, ja se oikeasti saastuttaa ilmapiiriä.

Miettikää nyt oikeasti Ramua, miksi helvetissä hän ei ole HIFK:ssa jos kerran näytöt ja taidot antaisivat myöden? Nybari ei enää vaikuta ja ole sanomassa ei, mutta silti kaveri viettää edelleen kesälomiaan antaen erinäisiä haastatteluita mediaan? Syyt ovat aivan muualla kuin rahallisissa tai pelillissä asioissa.

(boldaukset omia)

Mitä jos tämä kyseinen työmies on ainoa kyseisellä työmaalla joka osaa rakentaa vaikeimmat muotit, raudoitukset jne.? Kyseistä työmiestä ei huolita työporukkaan ja sitten ihmetellään kun työmaa ei edisty. Tämän voi hyvin rinnastaa esim. ylivoimaan jääkiekossa jossa Ramu on todellinen kapellimestari vs. thorellit jne. (mielestäni Ramua ei voi verrata tavalliseen rakennusmieheen, koska on johtava pelaaja eli menis johtavana kirvesmiehenä rakennustyömaalla)

Itsellä ei ole tietoa Ramun vaikutuksesta joukkueen kemiaan. Mutta näitä viestejä lukiessa tulee kyllä semmoinen mieli, että täytyy olla suoraan sanottuna todellinen kusipää. Tätä ajatusta vastaan toki sotii viimeisin kausi HIFK:ssa jossa mies oli silloin parhaimillaan kun piti olla ja kyyneleet silmissä kausi päättyi...
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Melkein pitää hattua nostaa kun oli niin hyvin hakemalla haetut muistijäljet. Olitko kännissä koko kevään 2016 kun et siitä muista mitään? Teemu Ramstedt oli kyseisellä kaudella Husson ohella kevyesti joukkueen tärkein pelaaja ja siinä missä esim. Zaborsky sortui tehottomuuteen sekä kiukutteluun kauden tärkeimmillä hetkillä, ottivat Ramstedt ja Rask joukkueen kahdestaan reppuselkään. Toivoa sopii, ettei officella ei ole näin saatanan ylimielisen puusilmäistä porukkaa.

No tämä jäi minulle mieleen vuodesta 2016, siinä ei ole mitään ylimielistä. Joku syyhän siinä jos joku noin paljon on minun mieleen jäänyt.

Stögön IFK:ssa Ramstedt sai tehdä mitä halusi. Nokan eikä varmasti Selinin joukkueissa sitä erivapautta anneta.

Minulle ei vain yhden kauden suorittaminen riitä vaikka siinä positiivisia asioita tapahtui. Voi tietysti olla, että sekoitan aikaan kun liittyi joukkueeseen kun puhuin tilanteiden ulkopuolella surffaamisesta. Silloin Ramstedt oli kyllä täysi statisti.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Yleisesti olen kyllä sitä mieltä että muiden ihmisten mollaaminen on perseestä ja huomaan että olen siihen tässä (ja Bäckströminkin ketjussa) vähän nyt itse kuitenkin sortunut. Mulla ei ole Ramua vastaan sinänsä mitään, mutta en vain koe että hän sopisi joukkueeseemme tällä hetkellä, johtuen mainituista asioista. Samaan aikaan voin kuitenkin sanoa että kentällä Ramu oli pääosin erinomainen keväällä 2016 enkä halua sitä ottaa häneltä pois. Varmasti on IFK:n mies sydämessään ja tätä väitettä todistaa mm. kyyneleet joihin viime rupeama meillä päättyi. Ehkä vielä jonain päivänä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään faktaa ei ole Ramusta heittää, mutta HIFK:lla olisi jo viime kaudella ollut pelillisesti hänelle käyttöä, kun Carlssonista ei ollut ykkössentterin roolia täyttämään. Ramu omalla suullaan ilmoitti, että HIFK:lla ei ole hänelle käyttöä tällä erää. Ramu on taas vapaa agentti ja HIFK etsii ykkössentteriä. Tässä valossa helposti alkaa pitää todennäköisenä sitä, että ei ole helpoin tapaus pukukopissa ja on joku syy miksi HIFK ei häntä halua palkata. Ei siis ole pelkästään jonkun nimimerkin heitto, josta johtopäätös tehdään, vaan nämä kaksi asiaa tukevat toisiaan.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei mitään Ramua vastaan, mutta ei viime kausi nyt niin maaginen Lukossa ollut että kannattaisi sitä kuuluisaa mottipäistä tarjota. Jos kohtuuhinnalla saadaan niin tervetuloa muuten uutta matoa koukkuun.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitenköhän tää kuvio nyt sitten menee jatkossa, kun Finley on kunnossa, mutta hieman erilaista osaamista tarvitaan (ja pakki onkin hankintalistalla). Koitetaanko jotain sopimusta purkaa ja/tai tehdä vaihtokauppaa...
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Mulla on ekat mielikuvat Ramusta silloin kun pelasi vielä IFK:n A-junnuissa. Teki muistaakseni joku 50 pistettä ja oli todella viihdyttävää katseltavaa ja odotin IFK:lle uutta tähteä. Ramun piti nousta IFK:n liigamiehistöön ja olinkin todella, todella pettynyt kun lähti yhtäkkiä Tepsiin. Siellä ei homma koskaan toiminut vaan lähetettiin muistaakseni pariinkin otteeseen Mestikseen.

Eli Ramu siirtyi jo junnu-ikäisenä usein yhdestä joukkueesta toiseen, joko ei ollut käyttöä tai sitten halusi paremman sopimuksen muualta tai sitten ei vaan istunut pukukoppiin? Mene ja tiedä.

Tänä päivänä mulle on ihan sama tuleeko Ramu IFK:n sentteriksi tälle kaudelle vai eikö tule.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
...Ramu siirtyi jo junnu-ikäisenä usein yhdestä joukkueesta toiseen, joko ei ollut käyttöä tai sitten halusi paremman sopimuksen muualta tai sitten ei vaan istunut pukukoppiin? Mene ja tiedä.

Ottamatta kantaa Ramun persoonaan, niin samana vuonna taisi myös Jonas Enlund siirtyä Tapparaan, eli silloin ei tainnut olla kyseessä vaikea luonne vaan ylimielinen penailu IFK:lta. Nybarikin taisi silloisena ”Kollien omistajana” (Huoh!) julkisesti rähjätä näistä ”pettureista” tms.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen sanonut Ramusta kaiken jo aiemmin ja täällä asiaa on puitu myös jo ihan riittävästi, mutta olisi hauska kuulla tältä "palstahuhut on pelkkiä huhuja"-puolustelijoilta miksi IFK ei sitten palkkaa Ramua vaikka heti, jos nuo vaikea persoona-jutut ovat paskaa? IFK haluaa sentterin ja Ramu on sellainen ja vielä oma kasvatti. Jokin tässä siis haisee ja kauas.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta kysyn, näkyikö Ramstedtin läsnäolo mielestäsi jotenkin negatiivisesti joukkueen edesottamuksissa viimeisimmällä IFK-kaudellaan?

En muista yksilöidysti kaikkia otteluita enkä pysty tekemään syväluotaavaa analyysia asiasta. Ko. kaudella Ramulla oli kuitenkin vaikeuksia joukkueen sisällä ja hän mm. teki asioita vasten joukkueen yhteisiä sääntöjä. Peliesitysten perusteella en voi hirveästi häntä arvostella, vaikka omasta mielestäni myös tuolloin näkyi hänen tapansa tehdä kentällä asioita oman mielen mukaan. Itse en pidä häntä kokonaisuudessaan niin maagisena taikurina kuin mitä osa näyttää pitävän ja toisaalta Törmäsen pelisysteemi oli menestyksestä huolimatta sen verran sekavaa, ettei kaikkea voi ehkä Ramunkaan piikkiin pistää.

@tommy36 , Nybondaksella ja Ramstedtilla on ymmärtääkseni ihan hyvät välit, vaikka viime kaudeksi ei sopimusta meille tullutkaan. Kysehän ei ole siitä, että joku on ”mulkku”, vaan siitä, että ihminen on raskas ja kuluttava joukolle ympärillään olevia ihmisiä. Puhdasta kusipäisyyttäkin on usein helpompi sietää kuin rasittavuutta ja jatkuvaa oman erinomaisuutensa korostamista. @MHPeg kirjoitti varsin hyvin minkälaisesta ihmistyypistä on kysymys. Itse en ainakaan ole niin yli-ihminen, etteikö ärsyttävä ihminen pidemmän päälle vaikuttaisi omaankin mielialaan sitä alentavasti. Puhdas viha/raivo saa joskus aikaan hyviä asioita kentällä, mutta pidempiaikaisena tilana se on hyvin kuluttavaa ja stressaavaa.

Paljon tietenkin aina riippuu myös siitä, millaisia muita tyyppejä joukkueessa on. Kun joukkue pelaa hyvin, moni ärsyttävä asia on vähäpätöisempi kuin silloin, kun peli ei kulje. Mutta, kuinka usein HIFK:ssa on sellainen tilanne, että kaikki toimii? Muistini mukaan kovin harvoin ja joukkueenjohdon tehtävänä on minimoida kaikki sellaiset asiat, jotka kuormittavat pelaajia liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös