Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2017–2018

  • 494 268
  • 1 271

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Täällä jatkoajassa on varmaan kolme eri ketjua Puljujärvestä jossa käsitellään sitä miten hyvin Oilers käsitteli Puljujärveä viime kaudella. Pari tällä NHL osiossa ja yksi Kärppien osiossa. Sieltä voit käydä lukemassa perusteluita siitä miksi osa oli sitä mieltä ettei Oilersin toiminta ei ihan putkeen Puljuärven kohdalla menny. Joten säästetään palstatoveriedn hermoja ja ei nyt aloiteta samaa keskustelua uudestaan kun se ei liity ketjun aiheseen mitenkään.

Aivan, itsehän otit asian esille. Mutta edelleen paskin perustelu ikinä miksi Oilersin pitäisi haaskata taaloja Jokiseen ja edelleen toivon etteivät näin tee.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä jatkoajassa on varmaan kolme eri ketjua Puljujärvestä jossa käsitellään sitä miten hyvin Oilers käsitteli Puljujärveä viime kaudella. Pari tällä NHL osiossa ja yksi Kärppien osiossa. Sieltä voit käydä lukemassa perusteluita siitä miksi osa oli sitä mieltä ettei Oilersin toiminta ei ihan putkeen Puljuärven kohdalla menny. Joten säästetään palstatoveriedn hermoja ja ei nyt aloiteta samaa keskustelua uudestaan kun se ei liity ketjun aiheseen mitenkään.

Aloitit jo itse sen keskustelun kevyellä provolla, eli lienee turhaa ohjeistaa muita...

Mutta joo; Jokisella kyllä luulisi olevan sen verran löpöä tankissa, että Öljy saa rahoilleen vastinetta. Tämä olettaen JJ:n tekevän halvan diilin jouduttuaan Floridan laihdutuskuurin uhriksi. Floridan kommennus meni kuitenkin viime kautta lukuunottamatta mallikkaasti ja toissa kaudella sai kasaan mainiot 60 pistettä.

Pulun olisin luullut jo suuntaavan Eurooppaan, mutta niin vain näyttää saavan vielä viimeisen mahdollisuuden. (Ehkä kolmatta kertaa?) Toisaalta jos kyseessä on yksinsuuntainen sopimus, niin toimeentulo on ainakin taattu, vaikka joutuisikin lopulta farmiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aloitit jo itse sen keskustelun kevyellä provolla, eli lienee turhaa ohjeistaa muita...
Mikä helvetin provo? Jos mä nyt olen sitä mieltä että joku jengi ei nyt tehnyt jotain asiaa hyvin niin kai sen saa edelleen ääneen tällä palstalla sanoa. Vaikka tossa mulla lukee suosikkijoukkueena Devils niin olen kyllä aloittanut änärin seuraamisen Oilersin kautta kun siellä on vilissy noita suomalaisa, joten se on yksi suosikkijengeistä. Oma mielipide on siis että ihan putkeen Oilersilta ei toi Puljujärven käsitely viime kaudella menny ja jos sinne nyt hommataan mentori sille niin se voi olla pojan kehityksen kannalta ihan hyvä ratkaisu. Sillehän mä en sitten voi mitään jos joku pitää mun mielipidettä paskana tai vetää siitä herneen nenään.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Mistä tämä Jussi Jokista koskeva huhu / varmistus sopimuksesta on revitty? Mistään löydä mitään mainintaa aiheesta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mistä tämä Jussi Jokista koskeva huhu / varmistus sopimuksesta on revitty? Mistään löydä mitään mainintaa aiheesta.
Tuolla edellisellä sivulla joku palstatoveri tiesi asian. Eli voi olla että toteuttu tai sitten ei.
Tää vänkääminen aiheesta alkoi kun menin sanomaan että saattas olla Oilersilta ihan fiksu hankinta. :D
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ottamatta edes kantaa tuohon mentori-rooliin minä en ymmärrä sitä miksi tuo J. Jokinen olisi niin katastrofaalinen signaus Edmontoniin? Mies on kuitenkin tasonsa osoittanut vuosikausia. Viime kausi meni heikommin, mutta kyllä siellä vielä pelimies löytyy hyvinkin monikäyttöiseen rooliin.

Tuskin hintakaan ihan tolkuttomaksi kohoaa (olettaen että huhu pitää paikkaansa), joten siltäkin osin varsin riskitön kokeilu. Minä uskon, että puhutaan vielä laatupelaajasta kolmosketjuunkin, nelosesta nyt puhumattakaan. Ja kelpaa paikkaamaan ylemmäksikin. Nopeasti ovat osa kirjoittajista täällä tuomitsemassa has-beeniksi yhden heikomman kauden jälkeen. Onko kellään edes tarkkaa kuvaa siitä, miksi viime kausi meni niinkuin meni?
 

Torspo82

Jäsen
Ottamatta edes kantaa tuohon mentori-rooliin minä en ymmärrä sitä miksi tuo J. Jokinen olisi niin katastrofaalinen signaus Edmontoniin? Mies on kuitenkin tasonsa osoittanut vuosikausia. Viime kausi meni heikommin, mutta kyllä siellä vielä pelimies löytyy hyvinkin monikäyttöiseen rooliin.

Tuskin hintakaan ihan tolkuttomaksi kohoaa (olettaen että huhu pitää paikkaansa), joten siltäkin osin varsin riskitön kokeilu. Minä uskon, että puhutaan vielä laatupelaajasta kolmosketjuunkin, nelosesta nyt puhumattakaan. Ja kelpaa paikkaamaan ylemmäksikin. Nopeasti ovat osa kirjoittajista täällä tuomitsemassa has-beeniksi yhden heikomman kauden jälkeen. Onko kellään edes tarkkaa kuvaa siitä, miksi viime kausi meni niinkuin meni?
Ihan samaa olen tässä ihmetellyt itsekin. Erityisesti kun ottaa huomioon, että Jokinen vertyi viime kaudella heikon alun jälkeen keväällä taas normaaliin tahtiinsa pisteiden osalta.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kannata kauhean vakavissaan ottaa täällä olevien "asiantuntijoiden" tietämystä Jussista.

Varmasti on kysyntää monipuoliselle kaverille, jonka pistepotentiaali on edelleen heittämällä yli 40 pojoa ja siihen kylkeen fiksua pelaamista. Kuuleman mukaan myös erittäin pidetty pelaaja.

Kuuluu muuten Jussi aika harvalukuiseen ryhmään suomalaisia jotka tekaisseet Änärissä 30 maalia kaudessa.

Kohteita jotka olisi mielenkiintoisia. Edmontoni olisi kyllä hyvinkin. Toisaalta paluu Carolinaan olisi mieleeni. Nashville voisi olla myös idyllinen kohde. Kunhan nyt vain kannujahtiin pääsisi Jussi. Pari kautta tehokasta aikaa sanoisin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pulkkiselle vuoden jatko Vegasiin. 700k en tiedä suunnista.
Pakko arvostaa, että Pulkkinen on päättänyt katsoa NHL-kortin loppuun asti. Joku muu olisi jo siirtynyt Eurooppaan, koska ovi Isoon liigaan ei pysy auki.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Ongelma Jussi Jokisen kohdalla on pelin nopeutuminen niin nopeasti. Se ei suoraan tarkoita, että Jokinen ei pärjäisi, mutta jopa ylikorostetusti nopeus on määräävä tekijä tällä hetkellä markkinoilla ja erittäin moni GM on näyttänyt perustavansa kuviot pelinopeuden lisäämiseen. Nimenomaan joukkueiden runkoja on pyritty vahvistamaan pelinopeudella ja kunhan tässä kuviot jokaisella toimistolla selkeytyvät, niin sitten niitä lisäpaloja aletaan liittämään.

Jokinen kuuluu näihin lisäpaloihin, sillä hänellä on tarjota esim. maalintekoon syvyyttä. Uskoisin, että soppari NHL:stä löytyy mutta ei ihan vielä, koska löytynee monen GM:n papereista, mutta ei pinon päällimmäisenä.
 

Razzers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Marian Gaborik
Kohteita jotka olisi mielenkiintoisia. Edmontoni olisi kyllä hyvinkin. Toisaalta paluu Carolinaan olisi mieleeni. Nashville voisi olla myös idyllinen kohde. Kunhan nyt vain kannujahtiin pääsisi Jussi. Pari kautta tehokasta aikaa sanoisin.
Paluu Canesin paitaan olisi kieltämättä aika hienoa, pelasi kuitenkin tähänastisen uransa parhaat kaudet siellä. En vaan tiedä onko käyttöä, kun top6 on aika sementöity ja Stempniak on vähän kuin Jussin paikalla kolmosessa kokeneena ja luotettavana pistelaiturina. Saas nähdä.

Oma lotto osuu Nashvilleen. Ei tarvitsisi laskea kaikkia kortteja Fialan ja Åbergin vastuunottoon ja Jussi saisi kunnon mahdollisuuden kannuun.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Predators laittoi eilen Marek Mazanecin waivereihin.

Mazanec tunteja aiemmin hakeutui välimieskäsittelyyn ja voisi olettaa että hakee yksisuuntaista sopimusta. Tässä on sitten Predatorsin vastine siihen ja osoittavat että ei ole yksisuuntaisen sopimuksen arvoinen kun tulee menemään waivereista lävitse.

Predators muuten signasi vanhan tutun heinäkuun ensimmäinen päivä, Anders Lindbäckin. Näitä eurooppalaisia veteraanivahteja on nyt tehnyt paluita Pohjois-Amerikkaan: Lindbäck, Berra (toki viime kaudellakin oli siellä mutta oli jo sopinut paluusta Eurooppaan ennen kuin pyörsi sen päätöksen), Säteri ja Svedberg. Kaikki todennäköisesti AHL:ssä ensi kaudella. Svedbergilla parhaat mahdollisuudet kakkosmaalivahdin paikan nappaamiseen NHL:n puolelta.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paluu Canesin paitaan olisi kieltämättä aika hienoa, pelasi kuitenkin tähänastisen uransa parhaat kaudet siellä. En vaan tiedä onko käyttöä, kun top6 on aika sementöity ja Stempniak on vähän kuin Jussin paikalla kolmosessa kokeneena ja luotettavana pistelaiturina. Saas nähdä.

Oma lotto osuu Nashvilleen. Ei tarvitsisi laskea kaikkia kortteja Fialan ja Åbergin vastuunottoon ja Jussi saisi kunnon mahdollisuuden kannuun.

Juu, katselin kanssa että tuo top 9 on Hurricanesissa aika täynnä, mutta ei tuota leveyttä nyt liikaakaan ole. Joskin ongelma on ehkä kärkihyökkääjien lähtökohtainen taso. Junnuilla on paljon vastuuta.

Nashvilleen menoa jokseenkin syö ehkä pelitavalliset asiat. Jussi älykkäänä kyllä osaa pelata, mutta Nasu on kovin jalkava joukkue ja Jussi ei jalkavuudestaan ole tunnettu.
 

Anthoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Sieltä se vahvistus tuli. Jussi Jokinen vuoden sopimuksella Oilerssiin.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Jussi Jokisen vuoden diili Oilersiin varmistui. Asiasta mm. Oilersin Twitter-tilillä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Jokisen sopimukseen kuuluu myös rajoitettu siirron estävä pykälä. Jussi voi tehdä listan niistä seuroista, joihin ei halua siirtyä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
@Rewert ilmeisesti Jatkoajan oma LeBrun? Setä-Bobin paikka on valitettavasti viety.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös