Perussuomalaiset

  • 5 513 523
  • 44 268

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Timo Soini ei ministerinä ainakaan jatka?

– Siihen en ole sanonut juuta enkä jaata. Olen esittänyt kantani siitä, mutta puheenjohtajahan ei meidän puolueessa ole diktaattori.

Onko se neuvoteltavissa oleva kysymys, jos hallitusyhteistyö jatkuu? Se ei ole ehdoton?

– Minä en ole missään vaiheessa ehdottomasti sanonut, että Soini ei voi jatkaa ministerinä hallituksessa. Olen vain ilmaissut sen kannan, että minun mielestäni olisi luontevaa, että kun hän väistyy puheenjohtajan tehtävästä, hän väistyisi myös raskaimman salkun haltijan paikalta. Mutta toivon, että tässä asiassa saavutetaan kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu, Halla-aho vastaa.

Mikään ei näytä muuttuneen, Perussuomalaisten puheenjohtajan selkäranka muistuttaa kastematoa.
Ja maalitolpat siirtyy. Eikö PJ ole se joka johtaa ja ajaa sen äänestäjäkunnan mandaattia? Sulle ei kaikkia osapuoli tyydyttävä ratkaisu näytä kiinnostavan, vaan oma agendasi. Hienosti yritit kääntää tuonkin viestin päinvastaiseksi. Hyvin on opettaja koulutettu aivopesemään omalle agendalleen ihmisiä. Ja kyllä tiedän että et ole enää opettajana, mutta naurattaa silti. Otit sieltä ne lauseet irti asiayhteydestä mitkä tuki agendaa, kun tulit yllätetyksi housut kintuissa. Näin meillä käydään keskustelua.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Meillä? Enkä ole missään väittänyt mitään tämän suuntaista, miksi yrität tunkea sanoja suuhuni, ei faktat riitä?

Sen verran terhakkaasti puolustelet Halla-ahoa täällä että oletin sinun olevan persujen kannattaja. Pahoittelut jos meni väärin.

Fakta voi olla se että 65 % kannattaa tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Eiköhän siinäkin kuitenkin näy koko eurooppaa ravisuttanut pakolaiskriisi. Pointtina mulla oli se että kuinka monelle se on se tärkein asia? Ja nyt se on aika lailla persujen ainoa agenda. Puolue on oikeistopopulistinen, kuten sen uusi johtokin on todennut. Se on nytkin tehnyt hallituksessa oikeistolaista politiikkaa ja moni sen äänestäjä on ihmetellyt mm kiky-sopimusta, pakkolakiuhkauksia yms. Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin kaikkien puolueiden äänestäjien vertailussa vähiten koulutettuja ja toiseksi vähiten tienaavia. Vain vasemmiston äänestäjät tienaavat vähemmän. Kuinkahan moni matalapalkkaduunareista uskovat jatkossa että heidän suurin ongelmansa ovat maahanmuuttajat ja nielevät samalla työolojensa, palkkansa, sosiaaliturvansa yms heikentämisiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja maalitolpat siirtyy. Eikö PJ ole se joka johtaa ja ajaa sen äänestäjäkunnan mandaattia? Sulle ei kaikkia osapuoli tyydyttävä ratkaisu näytä kiinnostavan, vaan oma agendasi.

Minua kiinnostaa Halla-ahon mielipide Soinin ministeripaikasta. Katsoin 6.5. Halla-ahon haastattelun Yle Ykkösaamussa ja siinä hän sanoi, että Soinin pitäisi jättää ministeri paikkansa. Hän toisti tämä valintansa jälkeen, että Soinin pitäisi vetää omat johtopäätöksensä ministeri tehtävän suhteen. Halla-aho on siis ilmaisut oman kantansa varsin selvästi.

Sinun mukaasi Halla-aho on kääntänyt takkinsa ja suostunut siihen, että Perussuomalaisen puolueen ministerit jatkavat hallituksessa. Kuitenkin Sipilä väittää muuta,

Sipilä ja Orpo perustelivat päätöstään useilla syillä. Tärkeimmäksi niistä näytti nousevan puheenjohtajien väliset arvoerot. Sipilän mukaan oli kyseenalaista, olisiko perussuomalaisten kanssa löytynyt riittävää yksimielisyyttä kaikissa eteen tulevissa tilanteissa. Epäluuloja herättivät myös tulevat ministerinimitykset ja Halla-ahon aikomus jakaa hallituksen johtokolmikon tehtäviä varapuheenjohtajille.

Yksi puoluekokous syöksi Suomen hallituksen hajalle, uutta kokoonpanoa aletaan etsiä ehkä jo tiistaina | Yle Uutiset | yle.fi
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sen verran terhakkaasti puolustelet Halla-ahoa täällä että oletin sinun olevan persujen kannattaja. Pahoittelut jos meni väärin.

Fakta voi olla se että 65 % kannattaa tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Pointtina mulla oli se että kuinka monelle se on se tärkein asia? Ja nyt se on aika lailla persujen ainoa agenda. Puolue on oikeistopopulistinen, kuten sen uusi johtokin on todennut. Se on nytkin tehnyt hallituksessa oikeistolaista politiikkaa ja moni sen äänestäjä on ihmetellyt mm kiky-sopimusta, pakkolakiuhkauksia yms. Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin kaikkien puolueiden äänestäjien vertailussa vähiten koulutettuja ja toiseksi vähiten tienaavia. Vain vasemmiston äänestäjät tienaavat vähemmän. Kuinkahan moni matalapalkkaduunareista uskovat jatkossa että heidän suurin ongelmansa ovat maahanmuuttajat ja nielevät samalla työolojensa, palkkansa, sosiaaliturvansa yms heikentämisiä.
Minä puolustan demokratiaa, tiedettä (en pidä ihmistä joiden elämää määritteleen uskonto, pätee Soiniin ja Huhtasaareen) ja faktoja.

Minä en puolustele Halla-ahoa, minä puolustan meidän demokratiaa ja tällä hetkellä ei kansan ääni kuulu, vaan muutaman ihmisen oma pelko ja sen luomat mielikuvat. Kuten olen jo aiemmin sanonut, niin demokratiassa saa vaikka pedofiilit voittaa vaaleissa ja saada suurimman puolueen aseman, ei minun tarvitse heidän mielipidettään jakaa, mutta se on silti demokratiaa. Parempaa vaihtoehtoa ei ole vielä kukaan kertonut.

Minusta on naurettavaa, että aikuiset ihmiset sortuvat valehteluun, retoriikkaan ja vääristelyyn ajaakseen jossain keskustelufoorumilla omaa agendaansa. Tällöin ei ole pyrkimyksenä saavuttaa keskustelua asioista, vaan saavuttaa poteroista huutelua ja se ei edistä mitään.
Minua kiinnostaa Halla-ahon mielipide Soinin ministeripaikasta. Katsoin 6.5. Halla-ahon haastattelun Yle Ykkösaamussa ja siinä hän sanoi, että Soinin pitäisi jättää ministeri paikkansa. Hän toisti tämä valintansa jälkeen, että Soinin pitäisi vetää omat johtopäätöksensä ministeri tehtävän suhteen. Halla-aho on siis ilmaisut oman kantansa varsin selvästi.

Sinun mukaasi Halla-aho on kääntänyt takkinsa ja suostunut siihen, että Perussuomalaisen puolueen ministerit jatkavat hallituksessa. Kuitenkin Sipilä väittää muuta,

Sipilä ja Orpo perustelivat päätöstään useilla syillä. Tärkeimmäksi niistä näytti nousevan puheenjohtajien väliset arvoerot. Sipilän mukaan oli kyseenalaista, olisiko perussuomalaisten kanssa löytynyt riittävää yksimielisyyttä kaikissa eteen tulevissa tilanteissa. Epäluuloja herättivät myös tulevat ministerinimitykset ja Halla-ahon aikomus jakaa hallituksen johtokolmikon tehtäviä varapuheenjohtajille.

Yksi puoluekokous syöksi Suomen hallituksen hajalle, uutta kokoonpanoa aletaan etsiä ehkä jo tiistaina | Yle Uutiset | yle.fi
Jos et nyt ymmärrä mitä eroa on europarlamentaarikolla, triolla ja ministerin salkulla, niin turha kai tätä keskustelua on käydä. Sipilää harmitti ettei hallituspuolueiden puheenjohtajat voi yhdessä sopia asioita, vaan paikalla olis Persujen vara-PJ Huhtasaari, koska Halla-aho olisi EU:ssa tekemässä töitään. Se ei liity ministerisalkkuihin millään tavalla, kuten sanoin maalitolpat siirtyy. Äsken se oli Soini, nyt jo se onko Suomessa vai ei.

Lisäksi myös Huhtasaari on sanonut suoraan ettei hänelle ministerin salkku ole mikään vaatimus.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Sen verran terhakkaasti puolustelet Halla-ahoa täällä että oletin sinun olevan persujen kannattaja. Pahoittelut jos meni väärin.

Fakta voi olla se että 65 % kannattaa tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Eiköhän siinäkin kuitenkin näy koko eurooppaa ravisuttanut pakolaiskriisi. Pointtina mulla oli se että kuinka monelle se on se tärkein asia? Ja nyt se on aika lailla persujen ainoa agenda. Puolue on oikeistopopulistinen, kuten sen uusi johtokin on todennut. Se on nytkin tehnyt hallituksessa oikeistolaista politiikkaa ja moni sen äänestäjä on ihmetellyt mm kiky-sopimusta, pakkolakiuhkauksia yms. Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin kaikkien puolueiden äänestäjien vertailussa vähiten koulutettuja ja toiseksi vähiten tienaavia. Vain vasemmiston äänestäjät tienaavat vähemmän. Kuinkahan moni matalapalkkaduunareista uskovat jatkossa että heidän suurin ongelmansa ovat maahanmuuttajat ja nielevät samalla työolojensa, palkkansa, sosiaaliturvansa yms heikentämisiä.

Jätkähän on rasisti. Lisäksi selvää paremmistoa, koska nähtävästi tietää mitä tietyillä tuloilla elävävät ajattelevat ja mitä heidän pitää ajatella mistäkin.

Kuinka tämä junttipersuilu muuten korreloi super top high position surgeonien äänestyskäyttäytymisen kanssa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jos et nyt ymmärrä mitä eroa on europarlamentaarikolla, triolla ja ministerin salkulla, niin turha kai tätä keskustelua on käydä. Sipilää harmitti ettei hallituspuolueiden puheenjohtajat voi yhdessä sopia asioita, vaan paikalla olis Persujen vara-PJ Huhtasaari, koska Halla-aho olisi EU:ssa tekemässä töitään. Se ei liity ministerisalkkuihin millään tavalla, kuten sanoin maalitolpat siirtyy. Äsken se oli Soini, nyt jo se onko Suomessa vai ei.

Epäluuloja herättivät myös tulevat ministerinimitykset ja Halla-ahon aikomus jakaa hallituksen johtokolmikon tehtäviä varapuheenjohtajille.

Lainaus Ylen uutisesta ja tämä löytyy myös Yle Areenasta, Sipilä sanoi tämän tiedotustilaisuudessa.

Sori, mutta luotan tässä tapauksessa enemmän pääministeri Sipilään, kuin keskustelupalstan nimimerkkiin.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Epäluuloja herättivät myös tulevat ministerinimitykset ja Halla-ahon aikomus jakaa hallituksen johtokolmikon tehtäviä varapuheenjohtajille.

Lainaus Ylen uutisesta ja tämä löytyy myös Yle Areenasta, Sipilä sanoi tämän tiedotustilaisuudessa.

Sori, mutta luotan tässä tapauksessa enemmän pääministeri Sipilään, kuin keskustelupalstan nimimerkkiin.

Unohdit Fake Newsit.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Halla-aho: "Mietin tässä lehtiä lukiessani, että jos yksiselitteinen sitoutumiseni yhdessä sovittuun hallitusohjelmaan oli ovela uhriutumisstrategia ja laskelmoitu keino hallituksen hajottamiseksi, millainen linjaus olisi ollut osoitus aidosta halustani jatkaa hallitusyhteistyötä?"
 

BaronFIN

Jäsen
Ihan tyhmä heitto, mutta miten uskontoa voi loukata?

Terveisin vihreitä ja demareita elämänsä aikana äänestänyt. Ja Enbuskekin taisi jotain tällaista ihmetellä aikoinaan?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen esimerkki; Jan Vapaavuori ilmoittaa selkeästi, että kun hän on pormestari, Helsinkiin ei tule suurmoskeijaa. Tuloksena äänivyöry kaupungissa
On täällä osa porukasta kyllä aivan sekaisin. Samoissa vaaleissa oli myös Halla-aho ehdokkaana niille, jotka pitävät maahanmuuttoa tärkeimpänä kysymyksenä yhteiskunnassamme. Hän kuitenkin nappasi vain murto-osan ääniä verratuna Vapaavuoreen.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan tyhmä heitto, mutta miten uskontoa voi loukata?

Piirtämällä pilakuvia Mohammedista? Jotku kristityt varmaan myös loukkaantuu jos sanon että heidän Messias ryyppäsi Getsemanella liikaa, osoitti sadomasokistisia piirteitä menemällä vapaaehtoisesti ristille, ja kuoli samana iltana kun oli kokenut ensisuudelmansa, miehen kanssa. Jotku myös väittävät että Jesse syyllistyi hautarauhan rikkomiseen murtautumalla omasta haudastaan ja kaatamalla oman hautakivensä luolan suuaukolla. Mutta ihan oikeassa olet, todellisuudessa uskontoa ei voi loukata, ihmisiä voi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sinä nyt et taida ymmärtää, että tänään kun oikeasti asioista keskusteltiin, oli Halla-Aho valmis antaa Soinin jatkaa tehtävässään.

Minä ymmärrän tämän, en vain näe että asialla olisi isommassa kuvassa suurtakaan merkitystä, yhtälö olisi joka tapauksessa ollut kaikkien kannalta vaikea. Koko maailma tietää, että Soini ja Halla - aho eivät tule toimeen ja Soini olisi ollut ulkoministerinä Halla - ahon alamainen. Mitä järkeä tuollaisessa olisi ollut kenenkään kannalta? Soini olisi ollut ministerinä käytännössä salkuton mies.

Tämä on ulkopuolisen silmiin aika selkeä juttu, Halla - aho haluaa puhdistaa puoluetta ja se on helpompi tehdä oppositiosta kuin hallituksesta käsin. En ymmärrä miksi tämän asian myöntäminen on joillekin noin vaikeaa.

Niin nyt siis syytät Halla-Ahoa valehtelijaksi, on tämä huikeaa.

En, kunhan totesin, ettei hänen vastavalittuna puheenjohtajana antamillaan lupauksilla ole sen kummempaa painoarvoa kuin Donald Trumpin virkaanastujaispuheen julistuksilla kun vastapainona on Halla - ahon omat kampanjapuheet ja hänen yleisprofiilinsa poliitikkona. Käsittääkseni Persujen johtoon haluttiin vähemmän kompromissihaluinen henkilö ja sellainen saatiin, mutta kai nyt jokainen asioista jotakin tajuava ymmärtää, että kun kompromissihaluukkuus vaihtuu joustamattomuuteen, ryhtyvät yhteistyökumppanit etsimään muita leikkikavereita.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ööööö... Halla-aho sanoi että hallitusohjelman noudattaminen sopii.

Sönköti sönköti söö, Halla - aho sanoi myös kampanjansa aikana että tämän hallituksen suhteen peli on jo menetetty ja että tähtäin on vuoden 2019 vaaleissa. Yksittäisiä sanomisia oleellisempaa on kuitenkin se, mitä Halla - ahosta ylipäätään poliitikkona tiedetään ja millaisia odotuksia häneen on oman puolueen taholta asetettu. Minun on mahdoton nähdä miten tämä kaikki sopisi Sipilän hallituksen toimintatapoihin ja sen ohjelmaan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sönköti sönköti söö, Halla - aho sanoi myös kampanjansa aikana että tämän hallituksen suhteen peli on jo menetetty ja että tähtäin on vuoden 2019 vaaleissa.
Tästä haluaisin nähdä ihan suoran lainauksen.

Anyhuu, Aamulehdeltä mielenkiintoinen analyysi.

Analyysi: Orpo oli päättänyt kauan sitten torjua Halla-ahon – arvot selättivät raa'an kyynisyyden - Aamulehti

"
Maahanmuuttajataustaisen väestön määrä kasvaa Suomen suurissa kaupungeissa jo pelkästään väestönosan korkean syntyvyyden takia. Yläkouluissa pohditaan paljon, miten esimerkiksi 15-vuotiaiden musliminuorukaisten radikalisoitumisen riskiä voidaan pienentää.

Asetelma, jossa hallituspuolueen puheenjohtajiston muodostaisivat Halla-aho, Laura Huhtasaari, Teuvo Hakkarainen ja Juho Eerola, välittäisi maahanmuuttajataustaisille suomalaisnuorille herkästi vääränlaisen viestin. Se olisi lisännyt herkässä iässä olevien musliminuorten radikalisoitumisen riskiä.

On other news:

Uusia vastaanottokeskuksia alaikäisille – LM: Migri varautuu turvapaikanhakijoiden uuteen tuloon - Kotimaa - Verkkouutiset

Veikkaan että tämä on sattumaa eikä missään nimessä liity mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ehkä Timo Soini sai sittenkin viimeisen sanansa? Veikkaan Soinin varautuneen Halla-ahon valintaan ja lienee käytännössä jo etukäteen sooinut Sipilän ja Orpon kanssa, että hallitus kaatuu tässä tilanteessa.

Tämä nähdään varmaan sitten, kuka nousee ulkoministeriksi. Eikö ole niin, että ulkoministeri nimittää suurlähettiläät?

Minä en puolustele Halla-ahoa, minä puolustan meidän demokratiaa ja tällä hetkellä ei kansan ääni kuulu, vaan muutaman ihmisen oma pelko ja sen luomat mielikuvat.

Keskustalla ja kokoomuksella on yhteensä 87 edustajanpaikkaa ja persuilla 37. Eikö juuri tuo ole demokratiaa, että enemmistö muodostaa hallituksen?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
demokratiassa saa vaikka pedofiilit voittaa vaaleissa ja saada suurimman puolueen aseman, ei minun tarvitse heidän mielipidettään jakaa, mutta se on silti demokratiaa. .

Täyttä potaskaa.

Demokartioissa on kaikissa rajoitettu valtaanpääsyä tihetyiltä tahoilta, joiden katsotaan uhkaavan itse demokraattista järjestelmää. Nämä on tehty monasti suoraan laittomiksi. Myös historiasta on opittu, että tiettyjä aatesuuntia tai ajattelumalleja ei tule päästää julkisesti edes esittämään asioitaan, sillä ihmisten laumakäyttäytyminen (ja tyhmyys) johtaa kaikkien kannalta katastrofaalisiin seurauksiin. Kuten nyt viimevuosisadalla opittiin, että jos ihmisoikeuksista ja niiden universaaliudesta joustetaan, tapahtuu ikäviä asioita. Ja en puhu pelkästään 30 luvun fasismista, vaan ihan kommareista tai punakhemreistä jne. Siksi tämmösiä ajattelumalleja demokratioissa suitsittaan ja jopa kielletään (mm Saksassa on natsipuolueet kielletty).

JHA on pesunkestävä fasisti. Jos tätä ei hyväksy, kieltää vaan historian tai ei ole lukenut JHA:n kirjotuksia tai historiaa. Plain and simple.

Fasistisen ajattelun leviämisen estäminen taas on ihan avainkysymyksiä yhteiskuntarauhan säilyttämisen suhteen. WWII kokenut poliitikkosukupolvi on väsitynyt ja pahalta näyttää, että pullonkorkki on aukaistu monessa Euroopan kolkassa. Toivottavasti tällä saadaan se Suomessa padottua hörhöjen puuhasteluksi.

Jos ei, we’re all fucked.


Esimerkiksi Sari Essayah on monelta osin hyvin kaukana minun mielipiteistäni, silti minulla ei ole hänestä kuin hyvää sanottavaa.Rakentavia, siltoja sovittavia politikkoja tarvitaan poliittisen spektrin joka laidalle. Mutta jos politiikka rakennetaan vihan, katteettomien pelkojen, ihmisarvon hyläten, kansainvälisiä sopimuksia ja Suomen lakia halveksien sekä demokratian peruspilareita nakertaen niin silloin ollaan sellaisilla vesillä joista ei seuraukset voivat olla tuhoisia suomalaiselle yhteiskunnalle ja yhteiskuntarauhalle.



"Sanon aivan suoraan, että jos maahanmuuttajajengi raiskaa Rosa Meriläisen, minä olen tapauksesta yksinomaan iloinen. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Pystyn myös perustelemaan sen:
* Se on moraalisesti oikein, koska Meriläisen kaltaiset ihmiset ovat syyllisiä siihen, että noita tyyppejä tulee Suomeen.
* Se vähentää raiskaajien Suomessa oloon syyttömien naisten tilastollista todennäköisyyttä tulla raiskatuksi.
* Se on opettavaista.

Mielestäni ei ole lainkaan sairasta iloita siitä, että ihminen, joka tuo raiskaajia maahan ja vastustaa näiden karkostusta, tulee raiskatuksi."
-JHA
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Demokartioissa on kaikissa rajoitettu valtaanpääsyä tihetyiltä tahoilta, joiden katsotaan uhkaavan itse demokraattista järjestelmää. Nämä on tehty monasti suoraan laittomiksi. Myös historiasta on opittu, että tiettyjä aatesuuntia tai ajattelumalleja ei tule päästää julkisesti edes esittämään asioitaan, sillä ihmisten laumakäyttäytyminen (ja tyhmyys) johtaa kaikkien kannalta katastrofaalisiin seurauksiin. Kuten nyt viimevuosisadalla opittiin, että jos ihmisoikeuksista ja niiden universaaliudesta joustetaan, tapahtuu ikäviä asioita. Ja en puhu pelkästään 30 luvun fasismista, vaan ihan kommareista tai punakhemreistä jne. Siksi tämmösiä ajattelumalleja demokratioissa suitsittaan ja jopa kielletään (mm Saksassa on natsipuolueet kielletty).

Sivusta sen verran, että yllä oleva ei pidä paikkaansa. Demokratioissa sallitaan niin natseja, kommareita kuin äärioikeistolaisia sekä uskonnollisia ääriaineksia ilman, että valtaanpääsyn esteenä on muu kuin surkea kannatus.

Voidaan tarvittaessa jatkaa muussa ketjussa, koska ei liity suoraan persuihin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Täyttä potaskaa.

Demokartioissa on kaikissa rajoitettu valtaanpääsyä tihetyiltä tahoilta, joiden katsotaan uhkaavan itse demokraattista järjestelmää. Nämä on tehty monasti suoraan laittomiksi. Myös historiasta on opittu, että tiettyjä aatesuuntia tai ajattelumalleja ei tule päästää julkisesti edes esittämään asioitaan, sillä ihmisten laumakäyttäytyminen (ja tyhmyys) johtaa kaikkien kannalta katastrofaalisiin seurauksiin. Kuten nyt viimevuosisadalla opittiin, että jos ihmisoikeuksista ja niiden universaaliudesta joustetaan, tapahtuu ikäviä asioita. Ja en puhu pelkästään 30 luvun fasismista, vaan ihan kommareista tai punakhemreistä jne. Siksi tämmösiä ajattelumalleja demokratioissa suitsittaan ja jopa kielletään (mm Saksassa on natsipuolueet kielletty).

JHA on pesunkestävä fasisti. Jos tätä ei hyväksy, kieltää vaan historian tai ei ole lukenut JHA:n kirjotuksia tai historiaa. Plain and simple.

Fasistisen ajattelun leviämisen estäminen taas on ihan avainkysymyksiä yhteiskuntarauhan säilyttämisen suhteen. WWII kokenut poliitikkosukupolvi on väsitynyt ja pahalta näyttää, että pullonkorkki on aukaistu monessa Euroopan kolkassa. Toivottavasti tällä saadaan se Suomessa padottua hörhöjen puuhasteluksi.

Jos ei, we’re all fucked.


Esimerkiksi Sari Essayah on monelta osin hyvin kaukana minun mielipiteistäni, silti minulla ei ole hänestä kuin hyvää sanottavaa.Rakentavia, siltoja sovittavia politikkoja tarvitaan poliittisen spektrin joka laidalle. Mutta jos politiikka rakennetaan vihan, katteettomien pelkojen, ihmisarvon hyläten, kansainvälisiä sopimuksia ja Suomen lakia halveksien sekä demokratian peruspilareita nakertaen niin silloin ollaan sellaisilla vesillä joista ei seuraukset voivat olla tuhoisia suomalaiselle yhteiskunnalle ja yhteiskuntarauhalle.



"Sanon aivan suoraan, että jos maahanmuuttajajengi raiskaa Rosa Meriläisen, minä olen tapauksesta yksinomaan iloinen. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Pystyn myös perustelemaan sen:
* Se on moraalisesti oikein, koska Meriläisen kaltaiset ihmiset ovat syyllisiä siihen, että noita tyyppejä tulee Suomeen.
* Se vähentää raiskaajien Suomessa oloon syyttömien naisten tilastollista todennäköisyyttä tulla raiskatuksi.
* Se on opettavaista.

Mielestäni ei ole lainkaan sairasta iloita siitä, että ihminen, joka tuo raiskaajia maahan ja vastustaa näiden karkostusta, tulee raiskatuksi."
-JHA
Mites se meni, pelolle ei saa antaa valtaa. Rasismi kumpuaa peloista, näköjään tämä teidän touhunnekin kumpuaa pelosta, kun ei tiedä asioista niin sitten voi vain tuomita, siinä omassa pelossaan eläen ja piehtaroiden. Se on hauska että vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee, mutta sama suu huutaa toisaalle että pelolle ei saa antaa valtaa ja toisaalle kertoo samalla suulla miten pitää ja saa pelätä fasismia/rasismia/kommunismia ja sille ei saa antaa suunvuoroa. On se huvittavaa.

Fasismi, tai mikä tahansa muu aate ei ole mitenkään voimallisempi kuin jokin toinen siellä ei ole mitään mystisiä salaisia voimia mitkä aivopesee ihmiset niihin uskomaan. Ne on kaikki täysin verrattavissa uskontoihin, ei mitään muuta. Silti näyttää olevan että muka jonkun päässä fasismi yhtäkkiä vain tulee ja turmelee, mutta Islam ei. Nauraisin, jos en tietäisi että sinäkin kirjoitat tätä ihan vakavissasi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
JHA on pesunkestävä fasisti. Jos tätä ei hyväksy, kieltää vaan historian tai ei ole lukenut JHA:n kirjotuksia tai historiaa. Plain and simple.

Fasistisen ajattelun leviämisen estäminen taas on ihan avainkysymyksiä yhteiskuntarauhan säilyttämisen suhteen. WWII kokenut poliitikkosukupolvi on väsitynyt ja pahalta näyttää, että pullonkorkki on aukaistu monessa Euroopan kolkassa. Toivottavasti tällä saadaan se Suomessa padottua hörhöjen puuhasteluksi.

Minusta mikään ei viittaa siihen, että Halla-aho kannattaisi (tai edes hyväksyisi) väkivaltaista toimintaa demokraattisen järjestelmän tuhoamiseksi. Tuo kuitenkin on ehkä fasismin olennaisin piirre. Toki tiettyjä samankaltaisuuksia on, mutta ei näillä tiedoilla voi miestä väittää fasistiksi (paitsi 70-luvulla, jolloin tietysti kaikki paitsi Taisto Sinisalo olivat fasisteja tai "objektiivisesti" fasisteja).
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minusta mikään ei viittaa siihen, että Halla-aho kannattaisi (tai edes hyväksyisi) väkivaltaista toimintaa demokraattisen järjestelmän tuhoamiseksi. Tuo kuitenkin on ehkä fasismin olennaisin piirre. Toki tiettyjä samankaltaisuuksia on, mutta ei näillä tiedoilla voi miestä väittää fasistiksi (paitsi 70-luvulla, jolloin tietysti kaikki paitsi Taisto Sinisalo olivat fasisteja tai "objektiivisesti" fasisteja).

Toisenlaisiakin näkemyksiä on.

Esimerkiksi proffa Tarmo Kunnas, joka on kirjoittanut kirjan Fasismin lumous: Eurooppalainen älymystö Mussolinin ja Hitlerin politiikan tukijana, pitää Halla-ahon aateperimää kovine arvoineen fasistisena. Hänen mukaakan Halla-ahon toiminnassa näkyy itseriittoinen nationalismi sekä toisten kansojen, uskontojen ja kulttuurien absoluuttinen halveksuminen.

Kunnas tuo mielestäni ihan oikein esille sen, että puolueohjelma ja viralliset tavoitteet poikkeavat siitä, mitä kentällä ajatellaan. Näin oli myös IKL:ssä tai SKP:ssä. Kannattajakenttä ei ole koskaan yhtenäinen suhteessa puolueiden virallisiin kantoihin. Yleisellä tasolla fasismin perinne näkyy nykypolitiikassa itseriittoisena nationalismina ja jopa rasismin ja eriarvoisuuden pitämisenä mukana politiikan sisällöissä.

Uutuuskirja: "Perussuomalaisissa fasistisia piirteitä" - näin vastaa Soini - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Minusta Halla-ahon retoriikka nationalismin osalta on ainakin osin lähestymässä fasismia. Kävin edellisen kerran eilen läpi Halla-ahon Euroopan integraatiokäsisystä. Se että Halla-ahon näkemykset olivat yksityiskohtaisella tarkastelulla mielestäni Suomen etujen vastaisia, ei toki tee niistä fasistisia. Paljon riippuu siitä, millainen sisältö Halla-ahon nationalismilla lopulta on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös