Hattrick

  • 1 247 010
  • 10 167

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Oisko noi sun 27.11 pelaamat ystävyysottelut sitten jonkinlaisia aloittelevan pelaajan tutustumisotteluja. Tosin kun itse aloitin 2011 pelaamaan, niin sellaisia ei ollut mutta pelihän kehittyy koko ajan.

Ulkopuoliselle noita sun 27.11 otteluja ei näy.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan jotain sellaista. Samanlainen yhden lipun peli siis myös 13.11.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nuo harjoitusmatsit ovat tosiaan aloittelijoita varten kehitetty, niitä voi pelata ensimmäisten viikkojen aikana muistaakseni max. 3 / viikko. Mitään vaikutusta näillä otteluilla ei ole, eikä voi tulla loukkaantumisia yms, eli myöskään treeniä näistä matseista ei saa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kiitoksia vastauksesta. Raportoin jo eteenpäin. Eilisestä illasta jatkunut itselläni tuo ongelma.
Eiköhän noita raportteja ole niillä sitten jo melkoisesti. Ja tällöin ongelmakin on ilmeisesti vähän isompi. Harvemmin muistan, että mikään korjaustoimenpide olisi paria tuntia pidempään. Toivotaan parasta. :) Itse yleensä lyön, jos tiedän, ettei muutoksia kuitenkaan ole tulossa, aina tulevan viikon harkkamatsin kokoonpanon lukkoon jo samalla kun asetan itse sarjamatsinkin.

Lisäavautuminen. On tämä nyt taas kyllä kuivaa, kun menin ja myin syksyllä koko tiimin pois, vaikka se vielä oli rakennusvaiheessa. Nyt on taas kokonaisTSI jotain 140k, mutta ukkojen keski-ikä sen 20 vuotta ja rahaa tilillä vielä 38 miljoonaa, joista tarkoitus olisi hankintoihin käyttää vain noin 4 miljoonaa enää. Sitten treenataan tappotiimi ja katsotaan, miten pitkälle ylimittavilla palkoilla päästään. Koko jengi tietysti suomalaisia, koska bonareita en ole tahtonut maksaa enää pitkiin aikohin. Tulee liian kalliiksi, jos liksa muutenkin ukoilla vetelee jotain 35-55k per ukko. Tässä nyt vaan taas menee likimain 1,5 vuotta kunnes ollaan todellisessa pelimoodissa... joskus sitä miettii, onko tässä mitään järkeä :D
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Tänään Nahkamunkki pelaa sarjanoususta takaisin 3. divariin. Itse johdan sarjaa, ja peli on vieraissa, kohtuu hyvää vastustajaa vastaan. Voitolla tulisi sarjan voitto ja suora nousu takaisin tasolle, josta viimekauden lopulla putosin. Toisena sarjassa oleva joukkue vaanii vain pisteen perässä, ja erittäin todennäköisesti voittaa ottelunsa. Voitin tuon 2. sarjassani olevan joukkueen molemmissa keskinäisissä, mutta nopat ovat hieman sorsineet miuta muissa otteluissa.

Treeniä vaihdoin tuossa tämänkauden puolivälin paikkeilla pelinrakennukseen. Laiturit treenattu ja omista junnuista nousi melkoinen helmi, josta aion tehdä joukkueeni johtotähden TDF:n paikalle. Toki parit muut treenikkeet hommattu tdf treeniä vaille myöskin. Aikaahan tuo vaatii niin pirusti, mutta koko 5,5 vuotisen peliajan olen toteuttanut tuota ajatusta, että treenaan omia junnuja jollekkin pelipaikalle. Välttämättä suurinta menestystä en tällä systeemillä saa, mutta jonkinlaista kuitenkin.

Tässä tää joukkueen tulevaisuuden tähti:
9. Peetu Isoherranen
17 vuotta ja 12 päivää
TSI = 2 220, palkka = 510 €/viikko
hyvä (7) kunto, välttävä (5) kestävyys [Tekninen]
Hänellä on kurja (2) kokemus ja hän on kehno (3) johtaja.
On uskollisuudeltaan jumalainen (20).

Maalivahti: surkea (1)
Puolustus: heikko (4)
Pelinrakennus: erinomainen (8)
Laituri: kehno (3)
Syöttäminen: kelvollinen (6)
Maalinteko: heikko (4)
Erikoistilanteet: hyvä (7)
28.12.2016 (Keskikenttäpelaaja)
Paras paikka: Hyökkäävä keskikenttäpelaaja (7.76)
HTMS Pisteet: Taito: 473 / Potentiaali: 2097
Pelinrakennus [Kunto=Keskiverto]=8.13

@Bird Ehtiessäsi, niin mitalitaulukko olisi kiva jatkisturnauksista. Pari viimekautta on vähän mennyt keturalleen jatkiscupissa kun on tullut jokunen muuttuja, mutta ensikaudella Nahkamunkki ottaa taas paikkansa turnauksen loppuottelusta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että miten maajoukkue valitsee pelaajat ja kuka on manageri? Miten voi tietää ketkä ovat parhaimpia pelaajia?

Ilmeisesti pääpeli erikoistaito on vaatimus maajoukkuepelaajille. Minulla alkaa pikkuhiljaa olla yksi keskikenttäpelaaja, joka on vähintään nykyisten mj pelaajien tasolla vaikka on vasta 25-vuotias. Erikoistaitoa ei ole.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Haastetta tälle päivälle vielä?!

Muu maailma (1055092) tarvitsisi lauantain harjoitusvastustajaa kipeästi vielä. Eli tälle illalle!!

e: No perkele eihän noita haasteita enää tänään voi jättää. :/ En nyt taas tiedä, mikä järki siinäkin on, että perjantain puolella on haastettava. Pitäkää tunkkinne...
 
Viimeksi muokattu:

Siniharmaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että miten maajoukkue valitsee pelaajat ja kuka on manageri? Miten voi tietää ketkä ovat parhaimpia pelaajia?

Ilmeisesti pääpeli erikoistaito on vaatimus maajoukkuepelaajille. Minulla alkaa pikkuhiljaa olla yksi keskikenttäpelaaja, joka on vähintään nykyisten mj pelaajien tasolla vaikka on vasta 25-vuotias. Erikoistaitoa ei ole.
Valmentaja valitaan vaaleilla, joihin kuka tahansa voi asettua ehdolle ja kaikilla kyseisen maan käyttäjillä on äänioikeus. Joka toinen kausi valitaan aikuisten maajoukkueen valmentaja ja joka toinen kausi nuorten maajoukkueen valmentaja. Valmentajilla on yleensä valmiiksi hyvät tiedot maajoukkueeseen mahdollisesti pääsevistä pelaajista, sillä vapaaehtoisista koostuva Suomen maajoukkueet -järjestö seuraa parhaita suomalaisia pelaajia ja neuvoo heidän managereitaan. Nuo pelaajat ovat olleet ikäluokkansa parhaita pelaajia heti 17-vuotiaista asti ja saaneet kokoajan optimaalista treeniä (useimmiten) erinomaisella valmentajalla. Nykyään onkin erittäin harvinaista, että pelaaja, joka ei olisi seurannassa nousee maajoukkueeseen. Sopiva erikoisuus on käytännössä pakko löytyä pelaajalta, sillä marginaalit huipulla ovat pienet ja erikoisuuksilla on merkittävä vaikutus peleihin.

Jos maajoukkuetoiminta kiinnostaa enemmän, niin rohkeasti vaan yhteyttä Suomen maajoukkueet -järjestöön. Käsittääkseni treenareille ja muille toimijoille on aina tarvetta
 

Rapala

Jäsen
Ilmeisesti pääpeli erikoistaito on vaatimus maajoukkuepelaajille. Minulla alkaa pikkuhiljaa olla yksi keskikenttäpelaaja, joka on vähintään nykyisten mj pelaajien tasolla vaikka on vasta 25-vuotias. Erikoistaitoa ei ole.

Vähän jo joku valottikin, mutta maajoukkueen pelaajat (ja kaikki edes vähän sinnepäin potentiaaliset) ovat 17 vuotiaasta lähtien optimaalisessa treenissä maajoukkueen tarpeita varten. Jokaiselle pelipaikalla vaaditaan erityistaidot ja optimaalinen treenin rakenne ( erinomainen valkku, 5% kesto ja aukoton treeni haluttuihin taitoihin) aina maajoukkuetehtäviin asti. Urat alkavat yleensä +29v iässä, ja voinkin taata että sinun 25 pelaajasi on jokaista maajoukkueen pelaajaa vähintään sen ~4 ikävuoden verran treeniä perässä :)

TSI voi näyttää mitä sattuu ja PR:ääkin kI voisi olla riittävästi mutta kokonaisuutena et voi olla pelaajasi kanssa lähelläkään maajoukkuetta.

Annan lopuksi esimerkin omasta maajoukkuetreeenattavastani.

Pelaaja listattiin 17v0 ikäisenä ja ostin kaverin pois 17v03pv listoilta liki 8 miljoonan hinnalla. Siitä asti on kaverille treenattu taidot (nopean erikoisuuden hyökkääjä) triplatitaaniseksi (maalinteko, laituri ja syöttäminen) ja tämän lisäksi pelinrakennus on häikäisevä. Nyt kaveri on 28v ja tästä eteenpäin saa keskittyä pelkästään maalintekoon. Noin hattrickvuoden päästä on mahdollista että minunkin pelaaja saisi muutaman maajoukkuematsin ottaa.. Sikälimikäli onni jatkuu suosiollisena ja loukkaantumisia ei tule, ja että tuon taitomallin (se on maajoukkue-organisaation laskema ja tilaama pelaaja) pelaajalle tarvetta on.

Summaten: maajoukkuetoiminta on äärimmäisen suunniteltua ja loppuun asti hiottua, mutta tavan hattrickkaajalle vaikeasti seurattavaa. Yllä mainittuun maajoukkuejärjestöön liittymällä pääsee alkuun.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Itse sain junnuakatemiaan kauan sitten 15-vuotiaan pelaajan jonka taidot olivat hyvä maalivahti, kelvollisella puolustuksella. Ollut aivan kärkiehdokas maaliin maajoukkueeseen jo pitkän aikaa, mutta nyt näyttää ettei lopullista kutsua maaliin tulekaan. Tuosta viisitoista vuotiaasta olen treenannut pelkästään kaverin ehdoilla ja nyt hän on 30,77 vuotias. Eli pitkäjänteistä työtä tuo vaatii, yksi hattrick-vuosi on 16 viikkoa, eli kun kaveri on ollut joukkueessani nyt 15 HT-vuotta, niin oikeassa elämässä hänen harjoitteluunsa on mennyt yli neljä vuotta tähän mennessä.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Itse sain junnuakatemiaan kauan sitten 15-vuotiaan pelaajan jonka taidot olivat hyvä maalivahti, kelvollisella puolustuksella. Ollut aivan kärkiehdokas maaliin maajoukkueeseen jo pitkän aikaa, mutta nyt näyttää ettei lopullista kutsua maaliin tulekaan. Tuosta viisitoista vuotiaasta olen treenannut pelkästään kaverin ehdoilla ja nyt hän on 30,77 vuotias. Eli pitkäjänteistä työtä tuo vaatii, yksi hattrick-vuosi on 16 viikkoa, eli kun kaveri on ollut joukkueessani nyt 15 HT-vuotta, niin oikeassa elämässä hänen harjoitteluunsa on mennyt yli neljä vuotta tähän mennessä.

Itse olen treenannut muutaman U20-joukkueeseen, ja myynyt sen jälkeen pois. Siinä ei mene niin kauvaa, ja mikäli hommaa kärki pelaajan jollekkin paikalle, niin voi sanoa lähes 100% varmuudella että tullee pelaamaan myös U20-pelejä. Niitä on ihan mukava seurata sitten, kun oma pelaaja mukana. Saitko nostettua 17v0pv tämän kaverin? Tuon kovempaa maalivahti lupausta ei oikein voi olla, kuin Hyvä MV kelvollinen puolustus. Onko treeni ollut optimaalista vai mistä jäi MJ-ura tekemättä?

Miten muuten @Bird Jatkoaika Cup?
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Itse olen treenannut muutaman U20-joukkueeseen, ja myynyt sen jälkeen pois. Siinä ei mene niin kauvaa, ja mikäli hommaa kärki pelaajan jollekkin paikalle, niin voi sanoa lähes 100% varmuudella että tullee pelaamaan myös U20-pelejä. Niitä on ihan mukava seurata sitten, kun oma pelaaja mukana. Saitko nostettua 17v0pv tämän kaverin? Tuon kovempaa maalivahti lupausta ei oikein voi olla, kuin Hyvä MV kelvollinen puolustus. Onko treeni ollut optimaalista vai mistä jäi MJ-ura tekemättä?

Miten muuten @Bird Jatkoaika Cup?

Kaveri nousi 17v0pv ja siitä asti menty maajoukkueen toiveiden mukaan. Väärä syntymäpäivä piti huolen ettei U20 joukkueeseen ollut asiaa.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jatkoaika Cup, kausi 13

@Peppuli ehti jo kaipailla turnausta, joten potkaistaanhan se taas hiljalleen käyntiin.

Eli Jatkoaika Cupin historian 13. turnaus on nyt luotu. Avauskierros käynnistyy 6. maaliskuuta kello 20.00 eli kauden 7. sarjakierroksen jälkeisenä maanantaina, mikäli 16 joukkuetta on kasassa viimeistään edellisenä perjantaina.

Viime kauden lohkojumbot on kutsuttu nyt suoraan mukaan, lukuun ottamatta Citystarsia, joka antoi luovutusvoiton viime kaudella jokaisessa ottelussaan. Lisäksi viime kauden osallistujista Pohjanmaa United näyttää olevan nykyisin botti, joten paikkoja uusille osallistujille on lähtökohtaisesti kaksi kappaletta.

Uusien joukkueiden ilmoittautumisia otetaan vastaan sitä mukaa, kun niitä tulee. Ilmoittautuminen tapahtuu vastaamalla tähän viestiin ja kertomalla joukkueen nimi sekä käyttäjätunnus Hattrickissa. Yritän lähettää sitten kutsun mahdollisimman nopeasti Hattrickissa.

Kaikki perusjutut ovat aivan ennallaan eli jokainen vastaa itse mahdollisesta osallistumismaksustaan jne. Vähintään Gold-tason supporterin omistaville turnaukseen liittyminen ei maksa mitään, mutta muilta veloitetaan kaksi kredittiä. Pienin mahdollinen ostettava kredittimäärä näyttäisi olevan 10 kappaletta, joka maksaa 3,90 euroa eli turnausosallistumisen hinnaksi tulee siis noin 80 senttiä.

Ja mahdollisille uusille osallistujille varmuudeksi vielä se tieto, että tämä turnaus pelataan ns. normaalin Hattrickin ulkopuolella eli osallistuminen tähän ei vaikuta millään tapaa treeniin, vaan pelata voi aina parhaalla mahdollisella kokoonpanolla. Turnausotteluissa ei myöskään tapahdu loukkaantumisia, joten tähän voi osallistua täysin huoletta.

Ja sitten taas loppuun turnaukseen kutsutut JA-nimimerkit, jotta tieto kulkee paremmin tätäkin kautta: @Blue F @Center#30 @Mad E @Jaded @McTorso @Tilastomies @Peppuli @Jykke1978 @Aatelinen @Salming @Krepo @Karpat46 @Sisäliitin
 

Brutus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jatkoaika Cup, kausi 13

@Peppuli ehti jo kaipailla turnausta, joten potkaistaanhan se taas hiljalleen käyntiin.

Eli Jatkoaika Cupin historian 13. turnaus on nyt luotu. Avauskierros käynnistyy 6. maaliskuuta kello 20.00 eli kauden 7. sarjakierroksen jälkeisenä maanantaina, mikäli 16 joukkuetta on kasassa viimeistään edellisenä perjantaina.

Uusien joukkueiden ilmoittautumisia otetaan vastaan sitä mukaa, kun niitä tulee. Ilmoittautuminen tapahtuu vastaamalla tähän viestiin ja kertomalla joukkueen nimi sekä käyttäjätunnus Hattrickissa. Yritän lähettää sitten kutsun mahdollisimman nopeasti Hattrickissa.

Täällä osallistuja. Vanha naama turnauksessa sen alkuvuosilta, mutta kun "nollasin" pelaajani ja otin uuden startin, niin jätin muutaman kauden väliin. Nyt uudella nipulla ja innolla mukana.

Kiksautus FC / Dremus
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Mikä olisi järkevin tapa lähteä uudelleenrakentamaan joukkuetta? Pelaajien myynnistä saisin about 25-30M. Aloitin pelin kolme vuotta sitten ja tuntuu että tällä nipulla voin ehkä nousta kolmoseen jos hyvä säkä käy, mutta joukkue ei enää kehity sillä pelaajat alkavat olla 27 vuotiaita. Olisiko hyvä taktiikka ns. aloittaa alusta ja ottaa vauhtia alemmista sarjoista nyt kun rahaa olisi ostaa hieman kovempia junnuja kuin aloitusrahoilla. Tykkään pelata peliä kehittämällä omaa joukkuetta pitkällä tähtäimellä valmiiden pelaajien ostamisen sijaan. Vinkkejä otetaan avosylin vastaan! Mitkä ovat tässä tilanteessa ne do's and dont's
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jatkoaika Cup, kausi 13

Turnauksen alku siirtyi sitten viikolla eteenpäin. Nakkelin matkaan kutsuja aiempina kausina mukana olleille, joskohan sieltä löytyisi se kolme vielä tarvittavaa osallistujaa. Ja toki edelleen saa myös ilmoittautua mukaan myös tässä ketjussa!
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hei!

Treenautan nuorille keskikenttäpelaajille pelinrakennusta. Kuinkahan paljon pelinrakennusta kannattaa treenauttaa suhteessa syöttötaitoon? Ideana olisi saada pelaajista paras mahdollinen hinta siirtomarkkinoilla?

Esimerkiksi minulla on 19-vuotias pelaaja, jonka pelinrakennus on yliluonnollinen ja syöttäminen heikko. Kannattaako alkaa kehittää syöttämistä vai jatkaa pelinrakennusta?

Saanko siis paremman hinnan jos pelaajan pelinrakennus on lähes tapissaan, vai siten, että pelinrakennus on joku 4 pykälää syöttämistä parempi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saanko siis paremman hinnan jos pelaajan pelinrakennus on lähes tapissaan, vai siten, että pelinrakennus on joku 4 pykälää syöttämistä parempi.
Itse olen panostanut enempi aputaitoihin. Aika nopeastihan nuo taidot kehittyvät, mutta hinta ei juurikaan, jos ei löydy apuja. Myöskin kun miettii pelaajien palkkoja, niin aika lailla turhasta joutuu maksamaan, jos on pelkästäään kova pr.

Itsellä on nuo syöttötaidot pääosin siellä loistava-armoitettu -akselilla.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Hei!

Treenautan nuorille keskikenttäpelaajille pelinrakennusta. Kuinkahan paljon pelinrakennusta kannattaa treenauttaa suhteessa syöttötaitoon? Ideana olisi saada pelaajista paras mahdollinen hinta siirtomarkkinoilla?

Esimerkiksi minulla on 19-vuotias pelaaja, jonka pelinrakennus on yliluonnollinen ja syöttäminen heikko. Kannattaako alkaa kehittää syöttämistä vai jatkaa pelinrakennusta?

Saanko siis paremman hinnan jos pelaajan pelinrakennus on lähes tapissaan, vai siten, että pelinrakennus on joku 4 pykälää syöttämistä parempi.

Pelinrakennusta ei kannata missään nimessä yli titaanisen treenata, ja yliluonnollinen riittää vallan hyvin.

Siirtolistoiltahan tuon näkisi, mutta parhaan hinnat lienee saat mikäli treenaat puolustuksen erinomainen-loistava välille.

Edit; Onko @Walrus21 ja @Lert jo mukana Jatkoaika Cupissa? 1 tarvittais että saadaan turnaus käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös