Ihmettelyketju

  • 6 346 567
  • 38 749

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niinhän tämä menee Suomessa nykyisin melkein asiassa kuin asiassa. Omasta tyhmyydestä ei koskaan joudu maksamaan kun aina voi saada jonkun muun tai valtion vastuuseen.
Ellei tämä sovi, niin vaihtoehtoinen ratkaisu voisi olla, että varaton rikollinen ripustetaan häpeäpaaluun ja huijatut saavat kutitella häntä jalkapohjista, kunnes katsovat kärsimänsä vahingon tulleen korvatuksi.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis eikö tämä ole selvää kaikille?

Valtio ensin takavarikoi rikoksella ansaitut rahat ja sen jälkeen jakaa ne takaisin rikoksen uhreille. Tästähän tuossa on kyse.
Nimenomaan, käsittääkseni kaikki rahat on, ainakin pääosin, saatu takaisin ja olisihan se väärin jos kusetettuja rahjoaan ei saisi takaisin vaan valtio pitäisi ne.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ei taatusti ole saatu takavarikoitua kuin osa rahoista. Ne toki kuuluvat huijatuille.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiss bang love Suomi -ohjelmaa mainostettiin telkkarissa ja siinä pussaillaan silmät sidottuina. Hyi helvetti kuvottaa jo ajatuskin. Siis sehän voi olla vaikka millainen lehmä tai vaikka ei olisikaan, ja ihan sama vaikka näkisi sen kun joutuu kuitenkin suutelemaan. Siis miettikää niitä toisen limoja ja varsinkin jos kieli osuis niin se on kuin söisi ripuliin dipattuja eläviä silakoita.

Ihan mihin tahansa nyt ei pillun takia viitsi suostua.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mä joudun aina aika ajoin ihmettelemään mitä kakkaa tuolta televisiosta tulee. Nämä putous julkkikset vuorotellen perustavat talkshown ja siellä käy istumassa samat julkkikset showsta toiseen. Ja sitten nämä Hottikset ja Exiä rannalla ovat ihan oma tarinansa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kiss bang love Suomi -ohjelmaa mainostettiin telkkarissa ja siinä pussaillaan silmät sidottuina. Hyi helvetti kuvottaa jo ajatuskin. Siis sehän voi olla vaikka millainen lehmä tai vaikka ei olisikaan, ja ihan sama vaikka näkisi sen kun joutuu kuitenkin suutelemaan. Siis miettikää niitä toisen limoja ja varsinkin jos kieli osuis niin se on kuin söisi ripuliin dipattuja eläviä silakoita.

Ihan mihin tahansa nyt ei pillun takia viitsi suostua.
Tämä tyypiltä joka nuolee persettä. Vai oliko se sinun harrastuksiasi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä tyypiltä joka nuolee persettä. Vai oliko se sinun harrastuksiasi.
Jo vain. Tai kyllä kait sitä vaikka mulkkua imis ennemmin kuin jotain akkojen ällöttäviä suulimoja. Siis vieläkin kuvottaa se yks 15v vanha tapaus. Ei lopettanut imemistä vaikka väkisinkin huomasi mun oksennusrefleksin. Yökötytti, mutta ei sentään yrjö lentänyt.

Tai no joku seksikäs teini nyt on monessakin asiassa eri juttu kuin joku vanha, lihava, haiseva ja pahalta maistuva tapaus. Kyllähän ilotytöissäkin ison osan kikseistä saa kun tietää ja näkee että toista etoo. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? Mä olen mies.
 
Jo vain. Tai kyllä kait sitä vaikka mulkkua imis ennemmin kuin jotain akkojen ällöttäviä suulimoja. Siis vieläkin kuvottaa se yks 15v vanha tapaus. Ei lopettanut imemistä vaikka väkisinkin huomasi mun oksennusrefleksin. Yökötytti, mutta ei sentään yrjö lentänyt.

Tai no joku seksikäs teini nyt on monessakin asiassa eri juttu kuin joku vanha, lihava, haiseva ja pahalta maistuva tapaus. Kyllähän ilotytöissäkin ison osan kikseistä saa kun tietää ja näkee että toista etoo. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? Mä olen mies.
Kuulostaa vähän itsekkäältä tuo sinun rakkauselämäsi. Tänään istuin bussissa alkoholistin vieressä. Joskus on tullut impattua bensaa, ja höyryt oli aika samaa tasoa. Odotin jo, koska trippi alkaa. Vai hetkinen, olikohan se impannut bensaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mä oon ainut pussikaljottelija koko Espan puistossa. Ei kait vielä ole niin kylmä? Ei hitto mä kait pussikaljottelen läpi talven. Ihmeellisen nynnyä porukkaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jo vain. Tai kyllä kait sitä vaikka mulkkua imis ennemmin kuin jotain akkojen ällöttäviä suulimoja. Siis vieläkin kuvottaa se yks 15v vanha tapaus. Ei lopettanut imemistä vaikka väkisinkin huomasi mun oksennusrefleksin. Yökötytti, mutta ei sentään yrjö lentänyt.

Tai no joku seksikäs teini nyt on monessakin asiassa eri juttu kuin joku vanha, lihava, haiseva ja pahalta maistuva tapaus. Kyllähän ilotytöissäkin ison osan kikseistä saa kun tietää ja näkee että toista etoo. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? Mä olen mies.

Miten sitten, kun sä isket jonkun uuden naisen ? pitäähän sitä ensin vähän lämmitellä pusujen kautta, ennen kun pääsee kunnon actioniin. Jätetään nyt ilolinnut pois.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Mitä vittua tuolla Salossa oikein tapahtuu? Lähes viikottain saa lukea uutisia Salossa tapahtuneista vakavista rikoksista. Nytkin on jotain puukotettu niskaan pankkiautomaatilla. Salolaiset kertokaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sitten, kun sä isket jonkun uuden naisen ? pitäähän sitä ensin vähän lämmitellä pusujen kautta, ennen kun pääsee kunnon actioniin. Jätetään nyt ilolinnut pois.
No hetken jos hiplailee tai jotain, mutta mitään suudelmia en ole harrastellut. Hellii enemmän sitten vaikka seksin jälkeen kun ei enää paneta. Ja parisuhteissa nyt ei silleen hirveästi edes tarvinnut lämmitellä. En ole pitkään aikaan miettinyt noita juttuja. Johtuiskohan siitä kun ei ole hirveästi akkoja viime aikoina vilissyt, heh.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kuka oikein ostaa mietoa ja makeaa sinappia? Onko se vihreä tuubi vai mikä, mutta tää Lidlin joku kesäsinappi on musta. Kesällä sain ilmaiseksi. Kahteen makkaraan meni melkein puoli tuubia. Makkara ei enää maistunut makkaralta ja nyt on fiilis että olis syönyt karkkipussin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai sitä nyt enää jälkeen kannata kun on saanut mitä halusi.
Joo monesti sitä haluaa pois siitä tilanteesta tai riippuu varmaan naisesta.

Niin ja mä mietin että kuka enää kolmevitosena innostuu silleen mistään esileikeistä. Leikki-ikä meni jo. Tietty silloin parikymppisenä sitä halusi vielä vähemmän. Joo ne on eri jätkiä ne jotkut. Varmaan availevat kaikki ovet ja heittelevät takinkin vesilätäkköön ja sitten ihmettelevät kun muijalle ei kelvannutkaan kiltti ja kohtelias nysverö. Ja anna mä arvaan että samat jätkät saa niitä kaverikorttejakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä vittua tuolla Salossa oikein tapahtuu? Lähes viikottain saa lukea uutisia Salossa tapahtuneista vakavista rikoksista. Nytkin on jotain puukotettu niskaan pankkiautomaatilla. Salolaiset kertokaa...

Forssalaiset ovat muuttaneet sinne töiden perässä ja sittemin nekin hommat ovat loppuneet.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksi kissat ovat aina niin äänekkäitä tv-ohjelmissa ja elokuvissa? Ei kissat yleensä reagoi äänekkäästi tuntemattomiin ihmisiin. Hmm... Mistäköhän sais maine coon pennun tai kaksi?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko se nyt toissa päivänä kun yks muija sanoi parikin kertaa että mä näyttäisin nuoremmalta kuin mitä olen, tai no lopuksi paremmassa valossa se kyllä tunnusti että joo näytätkin siltä että on ryypätty viikko (en kehdannut sanoa että kaksi ettei pidä ihan juoppona).

Mutta mä oon aina ihmetellyt tota näytät nuoremmalta -juttua. Eikö siitä väkisinkin tule hämmentynyt ja vaivaantunut olo kun se toinen jotenkin olettaa että sä olisit joku itsetunto-ongelmista kärsivä masentunut tapaus. No joillakin teinitytöillä ehkä on ulkonäköpaineita, mutta ei kait muut mieti noita juttuja.

Ja ei kait suomalaiset muutenkaan tarvitse mitään kehuja, toisin kuin jossain etelän maissa ne mitkä lie fägärihenkiset ronaldot. Tai no tietty meitä on joka junaan. Kyllähän Facebookissakin näkee niitä syntymäpäiväänsä esillä pitäviä kehuja ja huomiota tarvitsevia tyyppejä, joista väkisinkin tulee mieleen noita juttuja.

Niin ja jotkut jopa itse kyselee että arvaa kuinka vanha mä olen. Ne voisi taluttaa suoraan hoitoon.
 

Baldrick

Jäsen
Mikähän noita jänkhäläisiä taas hiertää? Disney kävi Frozen -elokuvan jatko-osaa varten tutustumassa saamelaiskulttuuriin ja kävi mm. saamelaismuseossa Inarissa. Nyt joku kiukuttelee lehdille, että: "Ei saamelainen kulttuuri ole jotakin, jonka voi vain ottaa ja tehdä sillä rahaa." Kulttuurit yleensäkään eivät ole mitään omistuksia, joita saa kuvata vain kulttuurinedustajien haluamalla tavalla ja heille pitäisi vielä jotain siitä tosittaa, jos kulttuuria hyödyntävällä taiteella tehdään rahaa.

Joku kiukuttelujuttu noilla saamelaisilla on, kun pienenä Fennoskandian pohjoisosien vähemmistönä ei kaikki ole omalla kielellä tarjolla ja kaikki ei muutenkaan mene, kuten itse haluaisi. Sitten kiukutellaan lehdissä. Ihmettelen vain, että mitä varten Siidan museon amanuenssi Aikio ei voi olla esimerkiksi iloinen siitä, että rapakon toisella puolella on ylipäätänsä kiinnostuttu heidän kulttuuristaan ja suurempi ihmismäärä saisi mahdollisesti tietää saamelaisten olemassaolosta ylipäätänsä tätä kautta?

Uutinen (Iltalehti) spoilereissa niille, jotka haluavat klikin välttää.

Disneyn suosikkianimaatio Frozen saa jatko-osan muutaman vuoden kuluttua. Prinsessat Elsa ja Anna seikkailevat elokuvan toisessa osassa kenties entistä enemmän Suomen Lapilta näyttävissä olosuhteissa.

Elokuvayhtiö Disneyn edustajat ovat nimittäin vierailleet tutustumassa saamelaiskulttuuriin Norjassa ja Suomessa. Asiasta uutisoivan Norjan yleisradioyhtiö NRK:n mukaan edustajat vierailivat Suomessa Inarissa muun muassa saamelaismuseossa ja saamelaiskäräjillä. Edustusryhmään kuuluivat ohjaajat Chris Buck ja Jennifer Lee, sekä tuottaja Peter Del Vehco ja art director Michael Giaimo.

Siidan museon amanuenssi Áile Aikio vahvistaa ryhmän vierailunHelsingin Sanomille ja kertoo, että että ryhmä oli erityisen kiinnostunut saamelaisten tarinoista, perinteistä ja vaatetuksesta.

- He sanoivat, että haluaisivat tehdä asiat oikein, Aikio sanoo lehdelle.

Saamelaisen kulttuuriperinnön käyttö närästää kuitenkin osaa saamelaisista. Aikio kertoo keskustelleensa asiasta Disneyn edustajien kanssa.

- Juuri Frozenin kohdalla on ongelmallista, että Disney on tehnyt sillä niin paljon rahaa. Mikä tässä on saamelaisten osuus, Aikio kysyy.

Aikion mielestä saamelaisten pitäisi olla mukana päättämässä siitä, miten heidän kulttuuriaan käytetään. Frozen-elokuvaa ei ole Aikion mukaan saatavilla saamenkieliseksi dubattuna.

- Ei saamelainen kulttuuri ole jotakin, jonka voi vain ottaa ja tehdä sillä rahaa, hän toteaa.

Frozen kuuluu Disneyn menestyneimpiin elokuviin.

Edit. Tässä vielä IL:n alkuperäinen uutinen ihan vain muodon vuoksi: HS: Saamelaiskulttuurin käyttäminen Frozen-elokuvassa närästää - "Disney on tehnyt sillä niin paljon rahaa"
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Uutinen (Iltalehti) spoilereissa niille, jotka haluavat klikin välttää.

Disneyn suosikkianimaatio Frozen saa jatko-osan muutaman vuoden kuluttua. Prinsessat Elsa ja Anna seikkailevat elokuvan toisessa osassa kenties entistä enemmän Suomen Lapilta näyttävissä olosuhteissa.

Elokuvayhtiö Disneyn edustajat ovat nimittäin vierailleet tutustumassa saamelaiskulttuuriin Norjassa ja Suomessa. Asiasta uutisoivan Norjan yleisradioyhtiö NRK:n mukaan edustajat vierailivat Suomessa Inarissa muun muassa saamelaismuseossa ja saamelaiskäräjillä. Edustusryhmään kuuluivat ohjaajat Chris Buck ja Jennifer Lee, sekä tuottaja Peter Del Vehco ja art director Michael Giaimo.

Siidan museon amanuenssi Áile Aikio vahvistaa ryhmän vierailunHelsingin Sanomille ja kertoo, että että ryhmä oli erityisen kiinnostunut saamelaisten tarinoista, perinteistä ja vaatetuksesta.

- He sanoivat, että haluaisivat tehdä asiat oikein, Aikio sanoo lehdelle.

Saamelaisen kulttuuriperinnön käyttö närästää kuitenkin osaa saamelaisista. Aikio kertoo keskustelleensa asiasta Disneyn edustajien kanssa.

- Juuri Frozenin kohdalla on ongelmallista, että Disney on tehnyt sillä niin paljon rahaa. Mikä tässä on saamelaisten osuus, Aikio kysyy.

Aikion mielestä saamelaisten pitäisi olla mukana päättämässä siitä, miten heidän kulttuuriaan käytetään. Frozen-elokuvaa ei ole Aikion mukaan saatavilla saamenkieliseksi dubattuna.

- Ei saamelainen kulttuuri ole jotakin, jonka voi vain ottaa ja tehdä sillä rahaa, hän toteaa.

Frozen kuuluu Disneyn menestyneimpiin elokuviin.

Edit. Tässä vielä IL:n alkuperäinen uutinen ihan vain muodon vuoksi: HS: Saamelaiskulttuurin käyttäminen Frozen-elokuvassa närästää - "Disney on tehnyt sillä niin paljon rahaa"

Sen sijaan, että linkkasit paskalehden sivulle, niin olisiko tuon voinut linkata alkuperäisen uutisoijan eli Hesarin sivulle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös