Ihmettelyketju

  • 6 346 989
  • 38 752

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minkä takia Viasatin narrien KHL-pelejä selostetaan puolueellisesti "suomalaisesta" näkökulmasta, vaikka joukkue on omistajuudeltaan enemmän ulkomainen ja muutenkin miksi oletetaan, että kaikki kanavan katsojat ovat Jokereiden kannalla? Onko tämä nyt jotain "koko Suomen Jokerit" - potaskaa? Todella rasittavan kuuloista. Sama koskee maikkarin CHL-pelejä ulkomaisia vastustajia vastaan; "onneksi Kukkonen ehtii kiekkoon". Voi vittu.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Minkä takia Viasatin narrien KHL-pelejä selostetaan puolueellisesti "suomalaisesta" näkökulmasta, vaikka joukkue on omistajuudeltaan enemmän ulkomainen ja muutenkin miksi oletetaan, että kaikki kanavan katsojat ovat Jokereiden kannalla? Onko tämä nyt jotain "koko Suomen Jokerit" - potaskaa? Todella rasittavan kuuloista. Sama koskee maikkarin CHL-pelejä ulkomaisia vastustajia vastaan; "onneksi Kukkonen ehtii kiekkoon". Voi vittu.

Eikö Viasat ole Jokereiden yhteistyökumppani?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis millaisella ihmisellä on lounasaikaan jo nälkä? Tai no joillakin nyt tietty on nälkä aamulla ja joillakin illalla, vähän kuten on aamuvirkkuja ja iltavirkkuja. Raivoraittiuskin varmaan tohon vaikuttaa. Mutta tuntuis vaan jotenkin hassulta syödä lämmintä ruokaa ennen kolmea. Jos tohon aikaan syö, vaikka tippaakaan ei ole nälkä, niin se nälkä saattaa yllättää uudestaan illalla ja sitten lihoo jos monta kertaa päivässä syö.

Hitto kun noita lounashintoja olisi kiva hyödyntää.
 
Klikkasin ihan mielenkiinnosta Maisa Torppaa koskevan uutisen auki. Vuosia (5?) sitten pyörittiin aika-ajoin samoissa porukoissa ja enhän mä helvetti enää edes tunnistaisi tuota. Näyttää enemmän 45-vuotiaalta joka yrittää näyttää kaksvitoselta, kuin oikeasti 25-vuotiaalta. Surullista. Oli joskus ennen kirurgisia toimenpiteitä ihan ookoo näköinen typy.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis millaisella ihmisellä on lounasaikaan jo nälkä?

Suomi on ihan käsittämätön maa missä lounaalle jonotetaan jo klo 10.30. Toisaalta se on myös maa missä pienetkin lapset pakotetaan menemään kouluun keskellä talvea aamukahdeksaan.

Puhumattakaan rakennustyömaista missä on pakko olla tasan seitsemältä. Aivan kuin ne rakennukset jotenkin valmistuisivat nopeammin ja paremmin, kun sinne mennään yöllä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tänään huvikseni olen katsellut taas pitkästä aikaa Suomen huutokauppakeisaria, ja onpa ohjelman meno muuttunut vuosien varrella. Muistan kun ensimmäisellä kaudella Aki ja Heli kehuivat etteivät halua huijata ketään. Joku nainen myi heille jotain arvokasta taulua, ja pyysi siitä muistaakseni satasen pari. Heli ja Aki halusivat maksaa enemmän kuin myyjä olisi tarjonnut, juuri siksi etteivät olisi huijanneet tätä. Viime kauden jätin välistä, ja taas olen tylsyyteeni katsonut muutaman jakson. On meno muuttunut suosion myötä. Aki tarjoaa joka jaksossa tuotteista pari sataa euroa, kun toinen osapuoli pyytäisi tonnia. Aki alkaa riehumaan että eihän tavaroiden myyntihintakaan ole edes tonnia, ja 200e on maksimi mitä voivat tarjota. Lopulta kaupat tehdään sillä 200 eurolla. Sitten kun tuotteita aletaan meklaamaan, niin ne parin sadan romut myydään jollain 1600 eurolla. Tämä toistuu useamman kerran joka jaksossa.

Eipä sillä, itse tekisin Akina varmaan ihan samoin. Tosin en ehkä kehuskelisi olevani poikkeuksellisen rehti kauppamies. Ihmettelyni oikeastaan osuu siihen että miksi porukka haluaa kiikuttaa tuotteitaan tuonne Hirvaskankaan huutokaupoille. Itse myymällä Huutonetissä ja Torissa tienaisi varmasti enemmän. Kai porukka on sitten valmis "maksamaan" että saa itsensä näkyviin televisiossa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Eipä sillä, itse tekisin Akina varmaan ihan samoin. Tosin en ehkä kehuskelisi olevani poikkeuksellisen rehti kauppamies. Ihmettelyni oikeastaan osuu siihen että miksi porukka haluaa kiikuttaa tuotteitaan tuonne Hirvaskankaan huutokaupoille. Itse myymällä Huutonetissä ja Torissa tienaisi varmasti enemmän. Kai porukka on sitten valmis "maksamaan" että saa itsensä näkyviin televisiossa.
Joo ja lisäksi tuntuu, että ainakin kaupattava tavara on huonontunut ihan helvetisti. Siis ainakin ne tavarat, mitä ohjelmassa näytetään. Alkuaikoina homman ydin oli nimenomaan antiikissa, mutta nyt ihmiset julkisuuden kipeinä ovat hakeutuneet ohjelmaan todella arvottomilla rihkamakuormillaan, joita Aki ja Heli vieläpä ostavat. Toki on siellä edelleen arvokastakin tilpehööriä, jota esimerkkisi puoltaa. Kaupallistumisen pakollisia käänteitä ovat myös nuo julkkikset tai välillä voisi sanoa entisten julkkisten vääntäytyminen ruutuun myymään jotain toimistotuolia, joissa se korkea arvo tuntuu usein olevan myyjän korvien välissä tunnearvona. Mutta silti tehtiin kaupat, vaikka koko ajan todistellaan, että pitkälle matkalle ei lähdetä pelkästään ostamaan mitään käytettyä luuttua.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joo ja lisäksi tuntuu, että ainakin kaupattava tavara on huonontunut ihan helvetisti. Siis ainakin ne tavarat, mitä ohjelmassa näytetään. Alkuaikoina homman ydin oli nimenomaan antiikissa, mutta nyt ihmiset julkisuuden kipeinä ovat hakeutuneet ohjelmaan todella arvottomilla rihkamakuormillaan, joita Aki ja Heli vieläpä ostavat. Toki on siellä edelleen arvokastakin tilpehööriä, jota esimerkkisi puoltaa. Kaupallistumisen pakollisia käänteitä ovat myös nuo julkkikset tai välillä voisi sanoa entisten julkkisten vääntäytyminen ruutuun myymään jotain toimistotuolia, joissa se korkea arvo tuntuu usein olevan myyjän korvien välissä tunnearvona. Mutta silti tehtiin kaupat, vaikka koko ajan todistellaan, että pitkälle matkalle ei lähdetä pelkästään ostamaan mitään käytettyä luuttua.
Ensimmäinen kausi oli paras, samoin toinen jos Kirsi olisi pysynyt poissa. Kirsistä tuli mieleen kun tämä osti Helsingistä joltain neidiltä Tuntematon sotilas-pronssipatsaan. Patsas ei ollut edes neidin oma, vaan tämän exän, joka sai sen muistaakseni papaltaan. Neitihän myi patsaan muutamalla kympillä, koska helppo myydä toisen tavaraa. Aki sitten meklasi patsaan maailmalle sadoilla euroilla, vai menikö ihan nelinumeroisiin summiin. Sellaista rehtiä kauppaa.

Kolmas kausi alkoi ärsyttää jo tosissaan kun julkkiksia tungettiin sarjaan. Ja yleensä ostivat julkkiksilta jotain ihan paskaa, esimerkkinä mainittakoon Ismo Leikolan kiinalainen sähkökitara. Ja tuohonkin yhteen kauppaan käytettiin 10min ohjelma-aikaa. Sen takia jätin neljännen kauden katsomatta, ei jaksanut kiinnostaa enää. Nyt katselin noita uusimman kauden jaksoja, ja eipä meno paljoa ole parantunut. Piilomainontaa koko ohjelma täynnä. Aki ja Markku kulkevat Vehon takit päällä, Markun korjaamiset on vaihtuneet siihen että tilaa jonkun firman kautta milloin ulkohuusia, milloin sisustan verhoilua tai turvakameroita. Sitten välillä tulee ruutuun joku Jounin kaupan tai Bayerncarin äijä mukamas tekemään kauppaa, vaikka todellisuudessa keskitytään kuvaamaan heidän firmojensa logoja.

Ihmetyttää myös kuka tuonne Hirvaskankaalle jaksaa lähteä. Kerran olen siellä käynyt, eikä mikään kummoinen kokemus ollut. Ahtaat tilat, et voi tutustua myytävään materiaaliin. Et välttämättä näe tai kuule yhtään mitään. Vessoja oli peräti yksi, siinäkään ei edes ovessa lukkoa. Väkeä on aivan liikaa tontin kokoon nähden, en ymmärrä miten joku paloviranomainen ei puutu asiaan kun sisätiloissa kuitenkin grillataan makkaraa ja huutokaupassa on varmaan enemmän henkilöitä kuin tiloissa neliöitä. Sitten vielä kun ei Hirvaskankaan huutokaupoilta tee edes hyviä löytöjä. Hintataso on kova koska kaikki turistit huutavat kilpaa itselleen matkamuistoja.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eipä sillä, itse tekisin Akina varmaan ihan samoin. Tosin en ehkä kehuskelisi olevani poikkeuksellisen rehti kauppamies. Ihmettelyni oikeastaan osuu siihen että miksi porukka haluaa kiikuttaa tuotteitaan tuonne Hirvaskankaan huutokaupoille. Itse myymällä Huutonetissä ja Torissa tienaisi varmasti enemmän. Kai porukka on sitten valmis "maksamaan" että saa itsensä näkyviin televisiossa.

Toki vaivaa pitää itse nähdä, jos erikseen myy mutta yleensä noi läjät on sellaisia, joissa on maksimissaan muutama arvokkaampi esine ja loput sitten könttää. Kai noi muutaman kaman jaksaisi erikseenkin itse myydä, jos tulos kuitenkin satasia kovempi kuin Akilta saadut paalut.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Viime vuosina ovat itsensä onnistuneet tuotteistamaan nämä kaksi kaveria, Palsanmäki ja Jethro. Kukaan ei tiennyt näistä viisi vuotta sitten. Sarjojen alkujaksoissa molemmat tekivät omaa duuniaan, Jethro myi asuntoja ja Aki huutokauppasi. Nyt, molemmat herrat tekevät maksusta mitä vaan. Kohta ei ole sellaista kyläjuhlaa missä jompikumpi, tai molemmat ei olisi. Homma hienosti hoidettu.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Toki vaivaa pitää itse nähdä, jos erikseen myy mutta yleensä noi läjät on sellaisia, joissa on maksimissaan muutama arvokkaampi esine ja loput sitten könttää. Kai noi muutaman kaman jaksaisi erikseenkin itse myydä, jos tulos kuitenkin satasia kovempi kuin Akilta saadut paalut.

Äitini on käynyt useasti. Olisi huutanutkin sitä kuparipannua, mutta hinnat on nouseet yli satasen ja pahimmillaan tänä kesänä yli 200 euron. Itse en ole käynyt, mutta olen ajatellut käyväni joku kaunis kesä.

Sitten asiaan. Luulen ihmisten myyvän Palsanmäelle sen helppouden takia. Saa rojukasan myytyä kerralla ja käteismaksun. Ei tarvitse nähdä vaivaa myymällä kippo kerrallaan.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihmettelen miten jotkut jaksaa vieläkin vittuuntua Suomen futismaajoukkueen tappioista. Tuo joukkue ei ole kuin pettänyt jo monta vuotta ja silti jokaisessa kommenttiosiossa on helvetti irti jokaisen tappion jälkeen. Varsinkin, kun haaveet arvokisoista on niin teoreettiset, että tuolla pelataan lähinnä huvin vuoksi.

Samalla ihmettelen myös maajoukkueturnausten yliarvostusta. Toki itsekin sytyn lätkän arvokisoille, mutta niissäkin Suomen menestyminen/menestymättömyys alkaa herättää tunteita vasta välieristä eteenpäin (poikkeuksena viime talven junnukisat). Kyllä seurajoukkue on se ainut jolla on aidosti merkitystä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää kun jotkut lyö vetoa suosikkijoukkuetta vastaan. "Jos voittaa niin kivaa ja jos häviää niin saa rahaa". Ei tossa ole mitään järkeä.

Joo eilen oli Islannille betsi ja vitutti koko matsin, ihan sama miten käy.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö se nyt ole kauan jo tiedetty että Jimi Pääkallo vai mikä helvetin Constantine on Cheekin poikaystävä. Mainitaanko häntä kirjassa? Aivan.
Yhtälailla oli tiedossa, että Kalle Lindroth on Antti Tuiskun elämänkumppani. Tässäkin salailu meni niin pitkälle että Lindroth meni jopa naimisiin naisen kanssa tänä kesänä. Se on jo vähän surullista.
 

Jeffrey

Jäsen
Eikö se nyt ole kauan jo tiedetty että Jimi Pääkallo vai mikä helvetin Constantine on Cheekin poikaystävä. Mainitaanko häntä kirjassa? Aivan.
Yhtälailla oli tiedossa, että Kalle Lindroth on Antti Tuiskun elämänkumppani. Tässäkin salailu meni niin pitkälle että Lindroth meni jopa naimisiin naisen kanssa tänä kesänä. Se on jo vähän surullista.

Tuosta vaan heräsi muutama kysymysmerkki, miksi juuri Pian nimi tuotiin julki? Tuolla Cheekillä nyt on muutama muukin kaato tuolta meidän valtakunnan huipulta. Ja sellaisista naisista jotka ovat nykyään Piaa enemmän julkisuudessa. Eli miksi juuri Pia tässä tuotiin nimeltä esiin?

Tietysti mielikuvitus juoksee ja salaliittoteoriat jylläävät ainakin omassa päässäni, vaikka todennäköisimmin tästä casesta on etukäteen sovittu ja Pialle jonkunmoinen korvaus vaivannäöstä ja kirjan markkinoinnista omassa instagramissa maksettu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen mitä näiden viestien lähettäjien päässä liikkuu. (linkki screenshottiin FF2 kommenteista.)

Ymmärrän kyllä vitutuksen, mutta en ajatusmaailmaa mikä saa toivomaan tuollaista edes "leikillään". Toki jatkoajassakin toivottiin mm. suomipotkupallolle naureskelijoille itsemurhaa ja muuta paskaa.

Mutta olenkin vain yksinkertainen kendojanari. Uuh.
Eiköhän ihan samanlaista avautumista nähtäisi täällä kendopuolellakin tuollaisen tuomarifarssin jälkeen. Vaikea tuota edes mihinkään jääkiekon tapahtumaan verrata, kun ottelun panos oli niin poikkeava jääkiekosta. Ja koska jääkiekossa tuollainen vastaava virhe ei oikein olisi edes mahdollinen, tai ainakin äkkiseltään vaikea kuvitella mikä se olisi.
 

Snagari

Jäsen
Eiköhän ihan samanlaista avautumista nähtäisi täällä kendopuolellakin tuollaisen tuomarifarssin jälkeen. Vaikea tuota edes mihinkään jääkiekon tapahtumaan verrata, kun ottelun panos oli niin poikkeava jääkiekosta. Ja koska jääkiekossa tuollainen vastaava virhe ei oikein olisi edes mahdollinen, tai ainakin äkkiseltään vaikea kuvitella mikä se olisi.
Meinasin laittaa, että onhan täälläkin ala-arvoista settiä MM-otteluseurannoissa ja muissa, mutta ei sentään noin järjetöntä. Liittynee moderointiin ja siihen että futisforumille voi tehdä kuka vaan nimimerkin.

Maalivahti kahmaisee kiekon räpylään, räpylän läpi ei näe kävikö kiekko maalissa ja hyökkääjä lyö koko räpylän maaliin ja maali hyväksytään. Äkkiseltään kuviteltuna samanlainen virhe.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös