Ässähuhut ja mutut

  • 6 082 150
  • 29 092

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime vuonna Ässillä muistaakseni oli heinäkuun puolella 2-3 vapaaehtoiset jäät, joita taisi olla vetämässä Jere Härkälä. Useampi muu joukkue aloiti täyspainoiset jäät jo heinäkuun viimeisellä viikolla ihan valmennuksen johdolla, sillä verukkeella että harjoitukset olivat kaikille "vapaaehtoiset". Uskon melkein joka paikkakunnalla oltavan jäällä ensi viikolla epävirallisen tosissaan.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Turha täällä on haaveilla Marttisesta tai Hagmanista kun kirstu on niin tyhjä, että tänne laahataan jotai Jaatisia tryoutille.
 

Luxray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telian Liiga-lähetysten laatu
Turha täällä on haaveilla Marttisesta tai Hagmanista kun kirstu on niin tyhjä, että tänne laahataan jotai Jaatisia tryoutille.

Nuo kaksi asiaahan eivät liity toisiinsa mitenkään. Jokainen joukkue tarvitsee ja hankkii näitä halpoja syvyyspelaajia, jotka tuovat rosteriin leveyttä ja usein myös pienenpientä potentiaalista yllättäjää. En ylipäätään muutenkaan ymmärrä, miksi Jaatista mollataan. Hänet voidaan laittaa oikeastaan huoletta nelos- tai hätätapauksessa kolmosketjuun paikkaamaan flopannutta/loukkaantunutta pelaajaa, kun kyseessä on kuitenkin semi kokenut ja ilmeisesti myös ihan monipuolinen pelaaja. Lisäksi kyseessä on tryout, eli ei Ässillä ole tässä muuta kuin voitettavaa.

Jaatisen tulohan ei tarkoita sitä, että joukkueeseen ei voitaisi hankkia vielä yhtä pakkia, oli se sitten Marttinen tai joku muu.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turha täällä on haaveilla Marttisesta tai Hagmanista kun kirstu on niin tyhjä, että tänne laahataan jotai Jaatisia tryoutille.

Samanlaista huhua kuulin itsekin, mutta en jaksa aivan täysin kyllä uskoa. Jos pitää paikkansa, niin nyörit on vedetty super kireälle tai maksetaan hirveitä palkkoja. Ensimmäinen voi olla totta, mutta jälkimmäinen ei. Päinvastoin; SBA ja Viitanen poistui rivistä. Koko palkkoja ei tietenkään säästetä mut jotain kuitenkin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Turha täällä on haaveilla Marttisesta tai Hagmanista kun kirstu on niin tyhjä, että tänne laahataan jotai Jaatisia tryoutille.
Jos tosiaan kirstu on tyhjä, niin Korpisalo/Toivola ovat epäonnistuneet ennennäkemättömän pahasti joukkueen kasaamisessa.
Tämänhetkinen joukkue on paitsi todella heikko, myös pahasti epätasapainossa.
Veskariosasto on kunnossa, paitsi luultavasti melko kallis.
Pakisto on liigan toiseksi huonoin (Jukurien jälkeen).
Sentterit ovat kaikki täysin tasapaksuja, eli Ässillä on 4 kolmosketjun sentteriä.
Ainoa hyvä osa-alue suhteutettuna budjetteihin ovat laiturit, joista Bertrand, Kärki ja Ojamäki ovat häntäpään joukkuevertailussa aivan eliittiä.
Kaiken kaikkiaan nykyinen joukkue on todella heikko ja jos budjetti ei ole pienentynyt, niin rahaa pitäisi olla reilusti jäljellä tai UTJ on epäonnistunut todella pahasti.
Jos taas budjettia on leikattu, niin tilanteeseen on tyytyminen ja keväällä ollaan pelaajamateriaalin edellyttämillä sijoilla, eli toiseksi viimeisinä niukasti Jukurien edellä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Aika hyvin oli tiivistettynä @Domi28 :n viestissä kaikki oleellinen. Pakisto on todella ohkainen, ja isäntä puuttuu kokonaan. Walli voi sitä ehkä tulevaisuudessa olla, mutta vielä puuttuu ilkeyttä.

Vaikka peli on kehittynyt niin silti kaipaan joukkueen fyysisyyttä. Nyt siellä ei ole kuin ehkä Simon Swampbeach jolta voi hiukan jotain odottaa. Jotain IFK:a vastaan saattaa olla tiedossa kylmää kyytiä kun hyökkääjät siivotaan pois hyökkäysalueella ja puollustajat eivät pysty samaan puollustusalueella. Pelkkä maalivahtipeli ei riitä vaikka kuinka onnistuisi.

Ässät on yllätysvalmis, koska mitään odotuksia ei voi asettaa. Jos rahat on loppu niin sitten mennään näillä, mutta Padasta tulee kyllä länsirannikon Kalpa tuolla rosterilla. HMV-joukkue tällä hetkellä, joten aika pettynyt olen. Toivottavasti joukkue yllättää mut kauden aikana, mutta epäilen kyllä vahvasti...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Turha täällä on haaveilla Marttisesta tai Hagmanista kun kirstu on niin tyhjä, että tänne laahataan jotai Jaatisia tryoutille.

No ei se kirstu hetkessä mihinkään tyhjentynyt. Huono tulos on vain vähän pelästyttänyt päättäjiä ja säkin nyörejä vedetään hetkeksi kireämmälle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy sanoa, että kesäisin palstalta löytyy käsittämättömän paljon jääkiekko tietämystä.

Moni tuomitsee Ässien joukkueen huonoksi, pakisto varsinkin on sarjan pohjamutaa. En ymmärrä tällaista varmuutta, mistä tällainen tieto kumpuaa? Kuka meistä tietää mikä on Jyrki Ahon visio joukkueesta tai pelitavasta? Kuka tietää minkälaisen askeleen Juho Tommila tai Ville Korhonen ottaa ensi kaudella? Molemmilla on hyviä ominaisuuksia, joiden avulla on mahdollisuus nousta Liigan kärkeen tai ainakin sen tuntumaan.

Aho rakentaa oman näköistä joukkuetta, hänen pelitavalleen ja ajatusmaailmalle sopivaa kokoonpanoa. Uskoisin, että hän on siunannut jokaisen pelaajahankinnan. Teksti-tv:n pistepörssin tai eliteprospectin perusteella tehtävä scouttaus on tietysti hauskaa kesätouhua, mutta älkää nyt kuitenkaan liian pitkälle meneviä päätelmiä kuitenkaan tehkö.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy sanoa, että kesäisin palstalta löytyy käsittämättömän paljon jääkiekko tietämystä.

Aho rakentaa oman näköistä joukkuetta, hänen pelitavalleen ja ajatusmaailmalle sopivaa kokoonpanoa. Uskoisin, että hän on siunannut jokaisen pelaajahankinnan. Teksti-tv:n pistepörssin tai eliteprospectin perusteella tehtävä scouttaus on tietysti hauskaa kesätouhua, mutta älkää nyt kuitenkaan liian pitkälle meneviä päätelmiä kuitenkaan tehkö.

Ihan meinaat, että Aho ehdoin tahdoin haluaa käsiinsä samanlaisen porukan kuin viime vuonna Espoossa?

Varmasti on siunannut kaikki hankinnat, mutta satun myös tietämään, että kyllä siellä Ahollakin tiettyjä vaatimuksia oli ja on edelleen Ässien rakentamisen suhteen.

Edit. ensimmäinen virke on "Rapala". Älkää tarttuko :)
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Täytyy sanoa, että kesäisin palstalta löytyy käsittämättömän paljon jääkiekko tietämystä.

Moni tuomitsee Ässien joukkueen huonoksi, pakisto varsinkin on sarjan pohjamutaa. En ymmärrä tällaista varmuutta, mistä tällainen tieto kumpuaa? Kuka meistä tietää mikä on Jyrki Ahon visio joukkueesta tai pelitavasta? Kuka tietää minkälaisen askeleen Juho Tommila tai Ville Korhonen ottaa ensi kaudella? Molemmilla on hyviä ominaisuuksia, joiden avulla on mahdollisuus nousta Liigan kärkeen tai ainakin sen tuntumaan.

Totta, pakistossa on monia potentiaalisia tasonnostajia, ja hyviä aihioita. Mutta kun kaikki kortit on juuri pantu tuon varaan, eli kyllä tosi asiatkin on voitava sanoa ääneen: tuo on kova pakisto kahden vuoden päästä, mutta lähtökohtaisesti se ei ole sitä nyt. On turhan naivia ajatella, että koko uransa paikallaan polkenut ei-enää-ihan-junnu Tommila olisi yhtäkkiä ensi kaudella liigan kärkipakki, kun on aivan siinä ja siinä mahtuuko hän edes pelaavaan kokoonpanoon ensi kaudella. Viisi käytännössä 100% varmasti aina kunnossa ollessaan pelaavaa pakkia tuosta porukasta lienevät Viljanen-Peltola-Seppälä-Vainonen-Walli. Sen kuudennen paikan suhteen sitten itse asiassa sekä Mäkelä että Vuorisalo ajavat nuorempina ja potentiaalisempina minun kuvaraamatussani Tommilan edelle.. Aho sitten linjaa miten mennään, mutta tällainen peluutus on minun veikkaukseni

Pakiston tilanteesta kertoo tietysti varsin oleellisesti jo sekin, että Peltola on todellakin se konkaripakki tuossa joukossa. Onhan se nyt aikuisten oikeasti aivan tragikoominen ajatus..

Turha täällä on haaveilla Marttisesta tai Hagmanista kun kirstu on niin tyhjä, että tänne laahataan jotai Jaatisia tryoutille.

Eihän näistä kahdesta kukaan ole täällä varmaan enää pariin kuukauteen haaveillutkaan.. tai jos on, niin valoja päälle. Olen jo sanonut, että olen ainakin itse varautunut siihen että tuolla pakistolla kauteen lähdetään, määrällisestihän pakkeja on nippa nappa riittävästi. Mutta jos pakistoon joku tulee, niin ykkösvaatimus olisi että hänen ikänsä alkaa kolmosella. Mutta kyllä Marttista lienee turha odotella..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan meinaat, että Aho ehdoin tahdoin haluaa käsiinsä samanlaisen porukan kuin viime vuonna Espoossa?

Varmasti on siunannut kaikki hankinnat, mutta satun myös tietämään, että kyllä siellä Ahollakin tiettyjä vaatimuksia oli ja on edelleen Ässien rakentamisen suhteen.

Edit. ensimmäinen virke on "Rapala". Älkää tarttuko :)

Varmasti näin, ensimmäistä virkettä lukuunottamatta.

Kesäisin tällä palstalla on aina kauhea kiire, nimiä heitellään ilmaan ja Ässien toimisto manataan alimpaan helvettiin. Aholla on varmasti vaatimuksia ja varmasti tuohon joukkueeseen niitä vahvistuksia vielä tuleekin. Kyse on kirjoittajien uskomattomasta kyvystä tuomita pelaajia, itsellä osaaminen ei siihen riitä. Ässät joutuu aina hakemaan pelaajia, joilla on ominaisuuksia ja ideana on pyrkiä kehittämään näitä. Nytkin joukkueessa on useita potentiaalisia vastuunkantajia, omia ja vieraita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta, pakistossa on monia potentiaalisia tasonnostajia, ja hyviä aihioita. Mutta kun kaikki kortit on juuri pantu tuon varaan, eli kyllä tosi asiatkin on voitava sanoa ääneen: tuo on kova pakisto kahden vuoden päästä, mutta lähtökohtaisesti se ei ole sitä nyt. On turhan naivia ajatella, että koko uransa paikallaan polkenut ei-enää-ihan-junnu Tommila olisi yhtäkkiä ensi kaudella liigan kärkipakki, kun on aivan siinä ja siinä mahtuuko hän edes pelaavaan kokoonpanoon ensi kaudella. Viisi käytännössä 100% varmasti aina kunnossa ollessaan pelaavaa pakkia tuosta porukasta lienevät Viljanen-Peltola-Seppälä-Vainonen-Walli.....

Tähän en pysty, minulla ei riitä osaaminen tähän. Minä en pysty nimeämään tässä vaiheessa kautta noin tasaisesta puolustajaryhmästä viittä varmaa aloituskokoonpanon pelaajaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Eihän näistä kahdesta kukaan ole täällä varmaan enää pariin kuukauteen haaveillutkaan.. tai jos on, niin valoja päälle. Olen jo sanonut, että olen ainakin itse varautunut siihen että tuolla pakistolla kauteen lähdetään, määrällisestihän pakkeja on nippa nappa riittävästi. Mutta jos pakistoon joku tulee, niin ykkösvaatimus olisi että hänen ikänsä alkaa kolmosella. Mutta kyllä Marttista lienee turha odotella..

Mihin tämä perustuu? Käsittääkseni neuvotteluyhteys on olemassa ja Ässät on kiinnostunut Marttisesta (eli raha on ilmeisesti varattu hänen palkkaamiseen), mutta tämä haluaa edelleen katsoa muut kortit loppuun.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan meinaat, että Aho ehdoin tahdoin haluaa käsiinsä samanlaisen porukan kuin viime vuonna Espoossa?

Niin, eihän tällaista tietenkään kukaan kuvittele, toisaalta, uskoiko joku jossakin vaiheessa että Aholle alettaisiin kasata nimimiehistöä isolla rahalla?

Ässät seurana ja Aho valmentajana ovat yksinkertaisesti tilanteessa jossa nyt valittu reitti on realistisin mahdollinen. Se, että jotkut näkevät tilanteen synkkänä johtuu vain realismin puutteessa ja vajavaisesta kiekkoymmärryksestä. Pelaajat joita ei tunneta on aina helppo tuomita, valmentamisen prosessit kun eivät näy kesäkuumilla kotikoneille.

Jutut tyhjästä kirstusta voi niin ikään jättää omaan arvoonsa. Tulevan kauden joukkueen rakentaminen on aina useiden kuukausin projekti jossa tulee erilaisia vaiheita, jos rahaa ei juuri nyt ole johonkin tiettyyn hankintaan, se ei tarkoita, etteikö sitä voisi löytyä lähitulevaisuudessa. Pelien alkaessa palkkapyynnöt rupeavat yleensä kummasti tippumaan.

Tämä on klisee, mutta heinäkuu on oikeasti huonoin mahdollinen aika vetää mitään johtopäätöksiä tulevan kauden joukkueesta.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Peltola ja Viljanen tulevat olemaan pakkien pistepörssissä korkealla, +/- lista on asia erikseen, joka riippuu myös paljon joukkueen menestyksestä. Aho käyttää näitä kahta hermannia ihan varmana ylivoimissa viivalla, sen verran kiekollista osaamista heiltä löytyy.
Huhuja ei uusista pelaajista paljon ole kuulunut, mutta yleisesti kaikki seurat (paitsi Hifk) vetävät nyörejä tiukemmalle, sillä yleisömäärien laskua on ennakoitu monellakin suunnalla..
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tähän en pysty, minulla ei riitä osaaminen tähän. Minä en pysty nimeämään tässä vaiheessa kautta noin tasaisesta puolustajaryhmästä viittä varmaa aloituskokoonpanon pelaajaa.

Siis minä nimenomaan kirjoitin, että ne lienevät nämä viisi, eli minun näkemykseni oli että nämä viisi varmasti pelaavat. Lisäksi kirjoitin: "Aho sitten linjaa miten mennään, mutta tällainen peluutus on minun veikkaukseni", huomasithan tämän?

Mihin tämä perustuu? Käsittääkseni neuvotteluyhteys on olemassa ja Ässät on kiinnostunut Marttisesta (eli raha on ilmeisesti varattu hänen palkkaamiseen), mutta tämä haluaa edelleen katsoa muut kortit loppuun.

Mihin perustuu? Ihan jo Phaneufin viestiin #8387 (koska kirjoitushistoriansa huomioon ottaen pidän häntä yhtenä palstan luetettavimmista kavereista). Ja ehkä vielä enemmässä määrin siihen, että kyllähän kaikki täällä tietävät että neuvotteluyhteys on olemassa, mutta niin se on ollut olemassa jo varmaan viisi kuukautta. Sinä aikana täällä on kait kolmesti ilmoitettu varmuudella että Marttinen jatkaa, ja toiset kolme ilmoitettu varmuudella, että Marttinen ei jatka. Koska julkaisua ei ole kuulunut, on yhtä kaikki selvää, että Marttinen katsoo kaikki muut vaihtoehdot läpi, kuten itsekin sanoit. Eli voidaan tässä valossa kysyä, mikä on miehen motivaatio edes jatkaa Porissa, jos mikä tahansa muu kelpaa, kun kerran kaikki muut vaihtoehdot katsotaan ensin. Näin ollen en siis asettaisi turhan kovia odotuksia Marttisen jatkolle..

Sitä paitsi taas kerran minä kirjoitin "Marttista lienee turha odotella", en siis julistanut mitään totuutta, vaan näkemykseni mukaan Marttista ei nykytilanteessa kannata liian innokkaasti odotella

TF on kyllä siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että monesti olen kanssasi ihan samaa mieltä, mutta välillä vain ihmetyttää että luetko ollenkaan muiden viestejä kovinkaan ajatuksella..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis minä nimenomaan kirjoitin, että ne lienevät nämä viisi, eli minun näkemykseni oli että nämä viisi varmasti pelaavat. Lisäksi kirjoitin: "Aho sitten linjaa miten mennään, mutta tällainen peluutus on minun veikkaukseni", huomasithan tämän?...

Sinä kirjoitit:

.... On turhan naivia ajatella, että koko uransa paikallaan polkenut ei-enää-ihan-junnu Tommila olisi yhtäkkiä ensi kaudella liigan kärkipakki, kun on aivan siinä ja siinä mahtuuko hän edes pelaavaan kokoonpanoon ensi kaudella. Viisi käytännössä 100% varmasti aina kunnossa ollessaan pelaavaa pakkia tuosta porukasta lienevät Viljanen-Peltola-Seppälä-Vainonen-Walli. Sen kuudennen paikan suhteen sitten itse asiassa sekä Mäkelä että Vuorisalo ajavat nuorempina ja potentiaalisempina minun kuvaraamatussani Tommilan edelle.. Aho sitten linjaa miten mennään, mutta tällainen peluutus on minun veikkaukseni...

Eli ensin sanot käytännössä 100% varmasti aina kunnossa ollessaan pelaavaa pakkia ja lauseen lopussa tulee lienee verbi. Ristiriitaista.

Kirjoitit näin:

...Eihän näistä kahdesta kukaan ole täällä varmaan enää pariin kuukauteen haaveillutkaan.. tai jos on, niin valoja päälle. Olen jo sanonut, että olen ainakin itse varautunut siihen että tuolla pakistolla kauteen lähdetään, määrällisestihän pakkeja on nippa nappa riittävästi. Mutta jos pakistoon joku tulee, niin ykkösvaatimus olisi että hänen ikänsä alkaa kolmosella. Mutta kyllä Marttista lienee turha odotella..

Eli minun pitäisi laittaa valoja päälle, kun pidän Marttisen Ässäsopimusta edelleen mahdollisena?? Mutta lopussa taas iski epävarmuus ja viimeiseen lauseeseen liitettiin potentiaaliverbi lienee. Olet varsin ehdoton, mutta turvaat selustasi tuolla lienee verbin viljelyllä.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olet varsin ehdoton, mutta turvaat selustasi tuolla lienee verbin viljelyllä.

No nyt myönnän rehdisti, että käsi pystyyn syyllisyyden merkiksi. Etenkin nuorempana olin aivan äärimmäisen jyrkkä mielipiteissäni, ja täysin fanaattinen tiettyjen asioiden suhteen. Ikä on tätäkin piirrettä paljon tasoittanut. Useampikin ihminen on sitä sanonut, että jos olisin mukana poliittisessa toiminnassa, niin olisin juuri sellainen vanhan koulukunnan agitaattori tyyppi :D

Näin nettiaikana en kuitenkaan koskaan haasta tietoisesti riitaa tai käy kenenkään kimppuun henkilökohtaisesti, se on kunnia-asia. Saatan vain kirjoittaa huomaamattani hiukan ehdottomaan sävyyn.. täytyykin taas vähän tarkkailla itseään sillä saralla :) mutta tämä tästä, jatketaan aiheesta..
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mikä juttu tuo on, että kirstu on jo nyt tyhjä? Oikeastiko muka on tähän jengiin jo tuhlattu koko kauden pelaajabudjetti? Jos näin on, niin yhdyn muutaman palstakirjoittajan mielipiteeseen UTJn ammattitaidosta.
 

J.Ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tää kyl saatana koomista vuodesta toiseen. Ensimmäisiä harjoituksiakaan ei ole vielä vedetty uuden johdon/valmennuksen alaisuudessa, niin jo on elämäntapahäviäjillä luikurit pöksyssä.

"Korpisalo/Aho ulos!" -ketjua odotellessa...
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Et kai @J.Ho minun viestiini viitannut? Minä olen hyvinkin optimistinen, mutta kun täällä palstan yksi luotettavimmista nikeistä, ainakin mitä huhujen paikkansapitävyyteen tulee, kirjoittaa, että kirstu on tyhjä ja turha odottaa Marttisia ja Hakkeja niin halusin vaan lisätietoa tuosta..
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Nuo kaksi asiaahan eivät liity toisiinsa mitenkään. Jokainen joukkue tarvitsee ja hankkii näitä halpoja syvyyspelaajia, jotka tuovat rosteriin leveyttä ja usein myös pienenpientä potentiaalista yllättäjää. En ylipäätään muutenkaan ymmärrä, miksi Jaatista mollataan. Hänet voidaan laittaa oikeastaan huoletta nelos- tai hätätapauksessa kolmosketjuun paikkaamaan flopannutta/loukkaantunutta pelaajaa, kun kyseessä on kuitenkin semi kokenut ja ilmeisesti myös ihan monipuolinen pelaaja. Lisäksi kyseessä on tryout, eli ei Ässillä ole tässä muuta kuin voitettavaa.

Jaatisen tulohan ei tarkoita sitä, että joukkueeseen ei voitaisi hankkia vielä yhtä pakkia, oli se sitten Marttinen tai joku muu.

No kyllä se liittyy, kun rahaa ei ole muutakun näihin toivotaan toivotaan kokeiluihin. Eiköhän Jyssy tai Hakki tai muu kovempi nimi olis jo sainattu jos homma ei olisi rahasta kii.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No kyllä se liittyy, kun rahaa ei ole muutakun näihin toivotaan toivotaan kokeiluihin. Eiköhän Jyssy tai Hakki tai muu kovempi nimi olis jo sainattu jos homma ei olisi rahasta kii.

Tämä on nyt höpöä höpöä. Sen verran totuuden siementä on, että Marttisen älytön pyyntö pitkästä sopimuksesta ja roimasta palkankorotuksesta tyrmättiin. Marttiselle on kuitenkin tehty ihan kilpailukelpoinen tarjous, hän nyt vaan katsoo muut tarjoukset ensin. Hagmanista en ole kuullut muualta kuin täältä, mahtaako olla edes ollut suunnitelmissa? Käsittääkseni hyökkäykseen haetaan vahvistusta Pohjois-Amerikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös