Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 392 622
  • 1 683

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Missä ihmeen transsissa aivoni ovat koko päivän olleet? Mitään järisyttävän outoa minulle ei ole tapahtunut. Olen mennyt täysin rutiinien mukaan, eli herätys, kouluun, autokouluun ja bussilla kotiin. Koko tämän ajan olen ollut fyysisesti läsnä, mutta ihan ajatuksissani. Koulussa koko päivän olin poissaoleva ja tajusin sen itsekin aina välillä. Ympärillä puhutaan, mutta minä en ota keskusteluun osaa vaan ajattelen jotain omiani ja muiden puheet menevät toisesta korvasta ulos. Autokoulussa ei sujunut ollenkaan, edellistunnilla kerran taisin auton sammuttaa mutta muita virheitä en tehnyt. Tänään tuntui menevän perseelleen kaikki, edes liikennevaloja en tajunnut katsoa ja muutenkin menin vain siellä seassa. Bussissa vain tuijotusta ikkunasta, kunnes tajuaa että pitäisi kohta hypätä kyydistä.

Tätä on nyt kestänyt oikeastaan pari päivää. Missä syväjäässä aivoni ovat? Minulla on todella tärkeä asia ollut viime aikoina, jota on tullut mietittyä ja stressattua liiaksikin. Vaikea vain uskoa, että se vaikuttaisi noin paljon. Ei sitä silti tiedä.

Toivottavasti tunnin päästä alkavassa TPS-Pelicans -matsissa aivot pelittävät. Etten vain seiso siellä janneniinimaamainen ilme kasvoillani, tähyillen kohti kaukaista tyhjyyttä. Ja tajuten toisen erän puolivälissä, että ai niin, tulin katsomaan lätkää.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Punkkupullo auki ja punkkulasi pöytään. Sitten vaan rehvakkaasti jääkaapille ja maitoa punkkulasi täyteen. Miksi??? Onko tämä se sisäinen viesti elimistöltä, että tänään maitoa viinin sijaan?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ajattelin pistää kissalle lautaselle pussilisen ruokaa. Pitäisi olla aika helppoa:

1. Avaa kissanruokapussi
2. Kaada kissanruoka lautaselle
3. Heitä tyhä pussi roskiin.

Ensimmäinen kohta onnistui, eli pussi tuli avattua onnistuneesti. Mutta sen jälkeen havahduin kun tyhjensin kissanruokapussia roskiin. Kissakin katseli vieressä että WTF. Oliko noi 3 kohtaa jotenkin ylivoimasen vaikeita kun ei nyt oikein onnistunut?
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Ajattelin pistää kissalle lautaselle pussilisen ruokaa. Pitäisi olla aika helppoa:

1. Avaa kissanruokapussi
2. Kaada kissanruoka lautaselle
3. Heitä tyhä pussi roskiin.

Ensimmäinen kohta onnistui, eli pussi tuli avattua onnistuneesti. Mutta sen jälkeen havahduin kun tyhjensin kissanruokapussia roskiin. Kissakin katseli vieressä että WTF. Oliko noi 3 kohtaa jotenkin ylivoimasen vaikeita kun ei nyt oikein onnistunut?

Voin kuvitella kyllä kissan ilmeen. Itsellä tuli tuossa pari kuukautta takaperin lähettyä viemään koiraa pihalle: hihna koiralle ja laitoin hihnan eteisen välioven kahvaan siksi aikaa, että käyn olkkarista avaimet. No, kävelin olkkariin, sohvalle kattomaan kengät jalassa telkkaria ja puolen tunnin päästä koira ilmottaa, että mihinkä helvettiin sä oikein jäit... Tosiaan piti lenkille lähteä. Lenkin jälkeen huomasin ovella, että avaimet puuttuu. Ei mennyt ihan putkeen.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olin tuossa viikolla kovalla vaivalla ehtinyt kouluun kerrankin ajoissa heti kahdeksaksi ja päätin palkita itseni siitä hyvästä pullollisella kylmää limua koulun kahvilasta. Se sopi kuvaan hyvin kun pääkin tuntui käyvän vähän hitaalla niin aikaisin. Pääsin tiskille ostoksineni ja kassarouva ilmoitti kokikseni hinnan. Hetken aikaa tilannetta pohdittuani ojensin sekä koko lompakkoni että sen limupullon tiskin yli kassarouvalle ja muutaman sekunnin ajan olimme molemmat hyvin hämmentyneitä. Rouva varmaan mietti jotta mitä vittua tuo jätkä väsää ja minä pohdin, että jotain tässä nyt meni väärin.

Nykyään nukun aina vähintään kymmeneen. Opiskelkoon kahdeksalta ne, joilla on toimivat aivot.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keitin ihan normaalisti aamulla kahvia, mutta kahvin valmistuttua aivoni päättivät, että se kahvikannu pitää laittaa tietenkin jääkaappiin. Aamiaista syödessä sitten rupesin miettimään, että mitähän helvettiä tuli juuri äsken tehtyä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Viikko käyntiin kippaamalla kahvinporot suoraan paketista keittimen vesisäiliöön.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Viikko käyntiin kippaamalla kahvinporot suoraan paketista keittimen vesisäiliöön.

Viikko käyntiin laittamalla kahvit kiehumaan ilman vettä. Kahvinkeitto on kyllä uskomattoman vaikeeta hommaa välillä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viikko käyntiin laittamalla kahvit kiehumaan ilman vettä. Kahvinkeitto on kyllä uskomattoman vaikeeta hommaa välillä.

Suomalaisen Karin piirros näistä kahvijutuista on kyllä aivan kohdallaan.
 

Virkkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes & New Jersey Devils
Monelle varmasti tuttu tapaus kävi jälleen toteen omalta osaltani. Nimittäin aina, kun jätän pyörän lukitsematta ja palaan pyörälleni, menen vaistomaisesti "avaamaan" pyörän lukkoa, jolloin pyörä tulee lukittua. Siinä sitten ihmetellään, että mikäs nyt on, kun pyörä ei liiku?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tapahtuipa tuossa juuri kahvia santsatessani: puoliksi täysi ja tietysti lämpöinen kahvepannu jääkaappiin ja loraus maitoa keittimen levylle. Hetkinen tuli tuota toimitusta seurattua kuin sivustakatsojana tyhjän kahvikupposen kanssa, kunnes iso hihna rupesi taas vetämään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tuossa reilu kuukausi takaperin ajelin töihin kohtuu tuttua tietä. Sen verran monesti olin ajanut kyseistä tietä 40, ettei väärät kuvitelmat olisi voineet olla mahdollista. Tällä kertaa kuitenkin kuvittelin tienpätkää 50-alueeksi, jolta se tosin näyttääkin. Poliisi sitten pysäytti ja ihmettelinkin poliisisedälle, että mistäs lähtien rutiinipuhallutuksissa on sivuun otettu. Vielä poliisiautossakin totesin, että rajoitus on 50 ja olin ihan hölmistyneenä, että miten niin 40. Sitten tajusinkin, että niinpäs muuten onkin. No, rikesakolla selvittiin 53/40 nopeudella. Siitä lähtien olen juonut joka aamu kahvin.
 

-RVL-

Jäsen
Ehtoota.

Lisäsin autoon jähytysnestettä ja sitten kun lähdin ajeskelemaan niin ihmettelin kun ei tuo polttoainemittari viisari värähtänyt mihinkään??

Hyvää ötyä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tapahtuipa tuossa juuri kahvia santsatessani: puoliksi täysi ja tietysti lämpöinen kahvepannu jääkaappiin ja loraus maitoa keittimen levylle. Hetkinen tuli tuota toimitusta seurattua kuin sivustakatsojana tyhjän kahvikupposen kanssa, kunnes iso hihna rupesi taas vetämään.

Tälle nauroin ääneen :)

Laskeskelin äsken, että hiukan liian vähän rasvaa on tullut syötyä tänään ja päätin keittää vielä pari kananmunaa. Otin tiskikoneesta eilisiltana samaan tarkoitukseen käytetyn pikkukattilan ja päätin huuhtaista sitä vähän. Siinä huuhdellessa käänsin kattilan sellaiseen asentoon, että onnistuin roiskimaan vettä pitkin keittiötä ja lattialle asti. Tein sen toki toiseenkin kertaan, ihan varmuuden vuoksi. Kolmannella toistolla tunsin jo oloni tyhmäksi ja päätin suosiolla ottaa puhtaan kattilan kaapista.

Taitaa olla aika mennä nukkumaan.
 
Kaveri otti kengät jalasta ja jätti ne prisman tuulikaappiin kun astui kauppaan ostoksille. Tokihan hyvien tapojen mukaista on ottaa kengät jalasta kun astuu sisälle, eihän me nyt amerikassa olla.
 

scholl

Jäsen
näppäilyvirheet harmittavat. Joskushan näppäimistö tekee mokan eli jostain näppäimestä ei tule kirjainta, jos sitä on painanut vain kevyesti, mutta yleensä ongelmana on se, että kaikki sormet eivät toimi yhtä nopeasti kuin mitä aivot heille kertovat. Sen vuoksi tulee usein tilanteita, jossa -nen on -nne tai -rh on -hr jne. Aivojen pitäisi osata ottaa tämä asia paremmin huomioon ja antaa se kehotus hitaammille sormille aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viimeöisessä unessani minulla oli kaksi kännykkää, jotka alkoivat soida yhtäaikaa. Mietin, että kumpaan tässä vastaisi, ja vastattuani toiseen kuulin että soittajalla saattaisi olla ihan oikeaa asiaakin. Vastasin kuitenkin siihen toiseenkin, ja tämä ilmoitti soittaneensa väärään numeroon. Sitten huomasin, että se tärkeä puhelukin oli katkennut.

Heräsin siihen, että puhelin hälytti värähdyksellä. Pyyhkäisin lukituksen auki ja vastasin hätäisesti, että joo joo. Mitään ei kuulunut. Olin "vastannut" puhelimen herätykseen.
 

kurnuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Tuossa jokuaika takaperin asensin kännykkääni Fonectacallerin, ja ajattelin sitten testata sitä soittamalla työpuhelimesta omaani. Nooh sovellus ei näyttänyt numeroa, katkaisin työpuhelimesta ja laitoin omani taskuun ja jatkoin töitäni. Sitten joskus arviolta vartin päästä puhuin työpuhelimeeni, katsoin omaani ja huomasin sen soineen. Lopettelin puhelun työpuhelimessa kaverini kanssa ja sanoin vielä että tarttee soittaa takaisin kun odotin puhelua. Ihmettelin vielä että empäs kuullut ollenkaan että puhelin soi. Soitto numeroon, ja samanaikaisesti tietenkin alkaa työpuhelin soida. Kiroilin hetken, että jopas sen nyt piti soida samaan aikaan. Otin työpuhelimen taskusta ja katsoin että joku normi kännykkänumero tavoittelee. Suljin oman puhelimen kun kukaan ei tuntunut vastaavan, yllättäen! Samalla yritin äkkiä vastata työpuhelimeen, no en kerennyt kun tuuttasi korvaan. Siitä sitten äkkiä soittamaan takaisin työpuhelimesta puheluun johon en vähemmän yllättäen kerennyt vastata. Vasta oman puhelimen hälyttäessä ja numeroa tuijottaessa tajusin että olin soitellut itseni kanssa ristiin. Hetken aikaa oli hieman idiootti olo.
 

scholl

Jäsen
. Mitään ei kuulunut. Olin "vastannut" puhelimen herätykseen.

noi on pahoja. Kännykän kanssa ei pitäisi leikkiä herätyksellä, vaan käyttää oikeaa vekkaria, koska aina siinä on vaarana, että aivot pelleilee.

Huvittavia on myös ne, jolloin aivot eivät "muista" mitä kieltä puhuvat. Saksassa aikanaan mulla soi lankanumero, heräsin ja vastasin siihen. Olin jo jonkun aikaa puhunut saksaa sinne kunnes tajusin, ettei soittaja osannutkaan saksaa. Se oli puhunut mulle koko ajan englantia, enkä ollut huomannut sitä.

Toinen vähän kiusallisempi tilanne tapahtui yöelämässä Düsseldorfissa. Olin ensin nukkunut Suomessa tosi vähän ja lähtenyt aamulennolla muistaakseni Hampuriin. No kävin siellä ensin tapaamisessa, sitten menin tapaamiseen Bielefeldiin. Siellä alettiin kiskoa ja päädyttiin yökerhoon, jossa tuli otettua ihan reilusti. Aamulla nukuin pommiin, vaikken paljon ehtinyt nukkuakaan, paikallinen kollega oli yrittänyt soittaa, että hän on aulassa. No ei kun kamat päälle ja ajamaan Düsseldorfiin, siellä suoraan messuille. Sitten loppuiltapäivästä tulee suomalainen kaverini, joka oli Amsterdamissa duunissa. Yritin selittää, että pitää mennä ottaa päikkärit ensin, kun hän lähti hotellille ja mulla oli vielä vähän tekemistä. Sitten hän soittaa, että on varannut pöydän El Lazosta. No enhän mä ehdi mitään lepäämään, vaan taas tukkaputkella safkalle ja viihteelle. Jossain vaiheessa sinä iltana/yönä unohdin suomen kielen. En osannut puhua enää kuin saksaa. Yritin kääntää niitä lauseita suomeksi, muttei meinannut millään onnistua. Tuli sellainen lähes paniikin omainen fiilis, kun oli asiaa, mutta se asioiden viestiminen kaverille oli hirvittävän työlästä. Jossain vaiheessa annoin periksi ja aloin puhua enää pelkkää saksaa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Huvittavia on myös ne, jolloin aivot eivät "muista" mitä kieltä puhuvat. Saksassa aikanaan mulla soi lankanumero, heräsin ja vastasin siihen. Olin jo jonkun aikaa puhunut saksaa sinne kunnes tajusin, ettei soittaja osannutkaan saksaa. Se oli puhunut mulle koko ajan englantia, enkä ollut huomannut sitä.

Tuo on muuten helvetin hämmentävä tilanne. Koulusaksani olen toki tyystin unohtanut, kuoleva kieli kun on, jota ei missään tarvitse. Vaan väsyneenä ihan selvin päin kävi Kanarialla niin, etten osannutkaan yhtäkkiä englantia. Kuukauden päivät espanjaa puhuttuani ei vaan löytynyt sanoja neuvoa irlantilaista hotellinaapuria. Suomeksi tai espanjaksi tuo olisi sujunut. Ja englantini on kyllä parempaa kuin espanjani.

t. hanu
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokunen aika sitten tuli oltua dumarina junnujen futismatsissa ja heti toisen puoliajan alussa kävi niin, että toisen joukkueen keskikenttäpelaaja syötti omalle pakille ja vihelsin siitä paitsion. Ei ollut ihan rekisteröitynyt tuo puolten vaihto.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tänään aivoillani on ollut melko huonoja juttuja. Ruokakaupassa oli tongittava hohtimilla aivoista se tieto, että mitä piti ostamani, silti sitä ei löytynyt. Vasta kämpillä tajusin, olisi pitänyt ostaa juustoa, aivojen valinta oli omenalta maistuva kivennäisvesi, tätä ei kuitenkaan hevin käytetä uunivoileipien raaka-aineena. Muut ainekset ovat olemassa.

Kun hissin ovi avautui 1. kerroksessa, niin katsoin, että hissiin on tehty toinenkin ovi. Peilihän se tietenkin oli eikä uusi uksiaukko.

Aina ei ole helppoa uskoa, että aivot on ainoa itsensä nimennyt elin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihan kuin televisiossa olisi yhtä aikaa Ella Kanninen ja Kaj Kunnas. Ei kai maailma voi olla oikeasti niin julma paikka? Aivot, herätkää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös