Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 265 696
  • 6 673

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka niin? Asun antennitaloudessa ja ihan hyvin näkyy pelittävän Extrat Viihteen kautta.

Ainakin DNA:n kautta saa extrat antenniinkin.

DNA:n kaapelissa lähetys näyttää ihan hyvältä (tosin vain HD Ready-telkkarista), mutta olisikin aika huolestuttavaa, jos toosalähetys pätkisi. (Terveisiä Urholle.)
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Siis mitä vittua. Mulla on Elisa Viihde ADSL. Otin tuon Nelonen Paketti+ NElonen Pro Extra ja ei näy kuin Pro 1 & 2. Huomasin ylläolevan viestin myöhässä, että ei toimi kuin kaapelissa ilmeisesti tuo paketti. Minkä helvetin takia Elisan paska sitten kauppaa sitä myös ADSL-talouksiin. Enhän mä tosta nyt ala perkele mitään maksamaan
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Onko kukaan vielä testannut matsin aikana onnistuuko kahdella päätelaitteella seuraaminen samoilla tunnuksilla, vai onko lukittu yhteen?
NHL GameCenterissä taitaa pystyä seuraamaan 5 eri ip-osoitteesta, mites tämä ruutu?
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Noniin, nyt on korkattu Nelosen aikakausi Lügan osalta. Itselläni on käytössäni Ruutu+ ja sieltä Saipa-Kalpa-peli. Ei ollut kyllä kovin vakuuttava tämän tuotteen startti. Nostetaanpa muutama pointti:

1) Kuvanlaatu. Kanavapäällikkö Jorma Paakkari paasasi suu vaahdossa erätauon aikana sitä, kuinka koko tuote on alusta loppuun HD-tasoista. Ei pidä paikkaansa. Laatu on puuromaista skaalattua SD-tasoa katsojien päätelaitteilla. Tämä jos jokin on harhaanjohtavaa markkinointia, 720p-laatua tämä lähetys ei ollut nähnytkään. KalPa-Saipa oli korkeintaan vanhaa Urho-tasoa, Blues-TPS hieman parempaa resoluution ja bittivirran puolesta, joskaan ei lähelläkään teräväpiirtoa tämäkään. Röyhkeää ja käyttäjää aliarvioivaa.

Elisalla muuten Espoon pelin bitrate näyttää nousevan jopa 5Mbit/s ja Lappeenrannasta nippanappa 2,5Mbit/s. Lappeenranna resolutiokin on hurjat 544x576, kun Espoosta tulee tutunpi 720x576 (SD puolella siis)

väännetään nyt rautalangasta vielä markkinointipuolen pojille: 720p-resoluutio on 1280 × 720 pikseliä. Tuo nykyinen irvikuva ei ole lähelläkään sitä, vaikka kuinka sitä studiosta asti hehkutetaan.

2) Toimivuus. Toimivuusongelmia on bongattu oikeastaan lähes kaikilla lähetysmuodoilla. Ruutu+-lähetysten puolella virheilmoitus "Type error #1009" pilasi monien illan. Itselläni toimi kaksi erää jotakuinkin OK, kolmas erä pätkäisi lähetyksen kaksi kertaa. Kolmannen erän pätkäisyn aikana laadunvalintapalkki katosi kokonaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En ollut tyytyväinen tämän illan ruutu+. Vaikka alussa pätki molemmat niin loppua kohti Blues-peli näkyi selvästi paremmin ja paremmalla kuvanlaadulla kuin SaiPa-peli.

Tuli jo ikävä viimekautista Urhoa IPTV:llä, ei pätkinyt eikä takkuillut. Toivottavasti huomenna on ruutu+ parempi, mutta hieman kyllä epäilyttää että hommat yössä paranisi...
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
väännetään nyt rautalangasta vielä markkinointipuolen pojille: 720p-resoluutio on 1280 × 720 pikseliä. Tuo nykyinen irvikuva ei ole lähelläkään sitä, vaikka kuinka sitä studiosta asti hehkutetaan.

Soneran kaapelissa resoluutio oli 1080i molemmissa otteluissa.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alussa oli joku pätkäsy, mutta sitä lukuunottamatta matsi toimi erittäin hyvin. Kuvanlaatu oli hyvä (ei huippu, mutta hyvä), studio oli mielenkiintoinen pelaajavertailuineen ja kohokohtineen ja kaiken kruunasi loistava ominaisuus kelailla ITSE matsia miten tahtoo, tuli katottua useampi maali useampaan otteeseen ja sitten palattua live-seurannan pariin.

Aivan loistava tuote minun mielestäni, saan siitä just sen mitä haluan, eli matsin ilman pätkimistä. iPadilla testasin myös ja siinä laatu oli yllättävänkin hyvää vaikka testasin iPad 2 jossa ei ole tuota retinanäyttöä, kyllä sitä kautta tulee varmasti katottua useampikin matsi.

Tosiaan viime kauden katsoin Urho totalin ja Koti-TV:n kautta niin mielestäni huikea parannus siihen verrattuna palvelun tasossa. Yhden matsin katsoin European trophya urhon kautta nytkin, niin kyllä tää mielestäni huomattavasti laadukkaampi ja tarkempi lähetys oli, kuin Urhon.

Ehkä olen vähän jopa yltiöpositiivinen tämän suhteen, mutta musta vaan on hiton siistiä, että se toimi, laatu oli hyvää ja voin katsoa tota iPadilla, kännykällä tai tietokoneella. Myös usealla laitteella samanaikaisesti. Pleikallahan tämä ei toimi, ei edes pleikan selaimella. Hintansa väärti silti IMO.
 

Kikki Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei pysty näköjään tuota Blues-TPS peliä katsomaan enää jälkikäteen. Tai pystyi kun olin laittanut paussille tuon ja jatkoin nyt katsomista, kunnes heitti jonkun virheen ja päivitin sivun, nyt sieltä näkyy vain mainoksia ilman mahdollisuutta kelata. Toinen peli toimii kyllä ihan hyvin vieläkin.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Järkyttävää! Hieno tulla omasta pelistä kotiin että aah nyt katotaan peli ruutu+:sta niin ekana sivulla pamahtaa tulos silmille, ei vi***u. Sitten iloista vielä huomata että tuo näyttää että live vaikka piti olla taaksekelausmahdollisuus koska vain. No eipä tota matsia pysty nyt edes katsomaan =)
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
iPadilla testasin myös ja siinä laatu oli yllättävänkin hyvää vaikka testasin iPad 2 jossa ei ole tuota retinanäyttöä, kyllä sitä kautta tulee varmasti katottua useampikin matsi.

Hetkinen. Itselleni tuli ilmoitus, että laite ei tue flash playeria ja ei siksi toimi. Viimeisin viesti asiakaspalvelusta oli, että iPad-sovellus on tulossa. Olenko missannut jotain?
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Soneran kaapelissa resoluutio oli 1080i molemmissa otteluissa.

Tämä on hyvinkin mahdollista. Omat havaintoni pohjautuvat ainoastaan Ruutu+-palveluun. Palvelua kuitenkin markkinoidaan 720p-laatuisena.

Kuvanlaatu oli hyvä (ei huippu, mutta hyvä)

Aivan loistava tuote minun mielestäni, saan siitä just sen mitä haluan, eli matsin ilman pätkimistä.

Tosiaan viime kauden katsoin Urho totalin ja Koti-TV:n kautta niin mielestäni huikea parannus siihen verrattuna palvelun tasossa.

Ehkä olen vähän jopa yltiöpositiivinen tämän suhteen, mutta musta vaan on hiton siistiä, että se toimi, laatu oli hyvää ja voin katsoa tota iPadilla, kännykällä tai tietokoneella.

Mielestäni Ruutu+:n kuvanlaatu on keskimääräistä selvästi huonompi. Jos ottaa vertailukohdaksi esimerkiksi maikkarin Katsomo-palvelut, niin ero on selvä. Itse olin Urhon nettipalvelujen käyttäjä ensimmäisestä päivästä lähtien. Kieltämättä Urhon toiminta oli toimivuuden suhteen viimeiseen kauteen asti todella epämääräinen. Viimeisellä kaudella hommat toimi lukuunottamatta näitä kampanjaryntäyksiä (Estrella-sipsikampanja) ja pudotuspelejä.

Aika monella tänään oli kuitenkin ongelmia lähetyksen suhteen etenkin Saipa-KalPa-pelissä. Blues-TPS-pelissä häiriöitä ei ilmaantunut vastaavanlaisesti.

Nelosella on kuitenkin tuota pätäkkää ja mahdollisuutta reagoida eri tavalla, joten toivoisin tuon tuotteen tulevan maksavalle asialle kuntoon pikaisesti.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla kesken pelin rupesi bufferoimaan noin 6-8 kertaa. Lisäksi kuvanlaatu vaihteli ok:sta täyteen paskaan ja 5 kertaa ilmoitti jotain erroria. Odotin enemmän ja jouduin pettymään! Tietokoneeni ja nettini täysin tikissä eli ei johtunut siitä.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hetkinen. Itselleni tuli ilmoitus, että laite ei tue flash playeria ja ei siksi toimi. Viimeisin viesti asiakaspalvelusta oli, että iPad-sovellus on tulossa. Olenko missannut jotain?

Kyllä matsit pitäisi näkyä ipadeilla, itsellä ainekin näkyi. Tosin mikään muu sisältö Ruutu.fi sivuilla ei näy ipadeilla.
 

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
Hetkinen. Itselleni tuli ilmoitus, että laite ei tue flash playeria ja ei siksi toimi. Viimeisin viesti asiakaspalvelusta oli, että iPad-sovellus on tulossa. Olenko missannut jotain?
Ei tarvitse erillistä sovellusta. Eli omenalaitteen safariin Ruutu-palvelun sivut auki ja kirjautuminen sisään samalla tavalla kuin selaimellakin. Airplayn kauttaa saa kuvan myös töllöön, jos kotona sattuu olemaan Apple-tv tai tarvittavat kaapelit.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mites meinasitteko laittaa reklaamatiota ja hyvityspyyntöä ruutu.fi -palvelusta tämän illan jälkeen? "Näytämme kaikki pelit suorana ja HD:na" ei kyllä toteutunut Espoon matsissa, eikä kyllä varsinkaan Lappeenrannan pelissä.

Otin itse kk setin ja aika iso pettymys oli reso. Toisaalta ei kyllä jättänyt pahasti frameja välistä.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten voi tehdä tollaisen perus mokan kuin että mainostaa heti Ruudun etusivulla lopputuloksen vaikka ovat mainostaneet että matsit voi katsoa jälkilähetyksenä koska vaan :D
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Mites meinasitteko laittaa reklaamatiota ja hyvityspyyntöä ruutu.fi -palvelusta tämän illan jälkeen? "Näytämme kaikki pelit suorana ja HD:na" ei kyllä toteutunut Espoon matsissa, eikä kyllä varsinkaan Lappeenrannan pelissä.

Otin itse kk setin ja aika iso pettymys oli reso. Toisaalta ei kyllä jättänyt pahasti frameja välistä.

Olis kiva jos näyttäys ees espoon matsin. Tuossa Lappeenrannan väännössä kuva jotain 360p luokkaa :D Laitoimpa ruudulle kyselyä. Viimeks kyselin niiltä tarjouksista niin nohevasti vastasivat seuraavana aamuna kun kaikki tarjoukset olivat loppuneet. Pahoittelivat et sattumalta meni 4 päivää vastaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Miten voi tehdä tollaisen perus mokan kuin että mainostaa heti Ruudun etusivulla lopputuloksen vaikka ovat mainostaneet että matsit voi katsoa jälkilähetyksenä koska vaan :D

Tämä. Todellista kuuhelointia. Pidin itseni mediapimennössä ja surffasin ysin jälkeen ruudun sivuille katsoakseni Saipan matsin. Pääsin tulosta spoilaamatta siihen asti kunnes pitäisi valita ottelu. Joukkueiden logojen lisäksi siinä komeili lopputulos...
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Livenä ei tullut hirveästi katseltua, mutta sen verran testailin, että pysty stoppaamaan ja aloittaan uudestaan, joka on todella hyvä ominaisuus. Mikä nyt sitten aika paljon ahdistaa niin on tää jälkilähetys systeemi. Tuon yllämainitun ominaisuuden takia, jälkilähetyksen varassa nyt joutuu ehkä harvemmin olemaan, mutta siltikin. Toista matsia ei pysty edes katsomaan ja molempien matsien tulokset on laitettu kivasti näkyviin siihen kohtaan mistä ne pelit pitää klikata auki jos haluaa niitä katsoa. Aivan käsittämättömän typerää toimintaa! Onko siellä oikeasti joku lauma simpansseja ollut suunnittelemassa tuon homman??? Jos tuo ei tuosta muutu ja pikkasen nopeesti, niin revin kyllä jo muidenkin pelihousut kuin omani.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maailman paras uudistus:

Nettisivujen maalikoosteiden pituudet näyttäisivät triplaantuneen eikä ole enää puuduttavaa kliseitä latovaa kertoja-ääntä kertomassa katsojalle mitä nyt tapahtuu! Siinä on NHL.comin maalikoosteiden tyyliin alkuperäinen selostus taustalla! Toivottavasti tämä ei ole vain yksittäinen tapaus vaan näin mennään jatkossakin. Vielä kuvanlaatua hitusen paremmaksi kiitos.
 

Dirac

Jäsen
Mites meinasitteko laittaa reklaamatiota ja hyvityspyyntöä ruutu.fi -palvelusta tämän illan jälkeen? "Näytämme kaikki pelit suorana ja HD:na" ei kyllä toteutunut Espoon matsissa, eikä kyllä varsinkaan Lappeenrannan pelissä.

Otin itse kk setin ja aika iso pettymys oli reso. Toisaalta ei kyllä jättänyt pahasti frameja välistä.

Itse pistin irtisanomisilmoituksen menemään toistaiseksi voimassa olevaan soppariin, palautteen kera tietenkin. Plussaa, jos jotain hyvittävät, mutta usko siihen on aika heikko. Jos nyt tässä kuukauden aikana merkittävää parannusta tapahtuu, niin voihan tuon tilata uudestaan ja "voittaa" pari päivää (tilaus loppuu 13.10 klo 11.59 ja 15.10. on seuraava kierros tuon jälkeen.)
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Minulla kesken pelin rupesi bufferoimaan noin 6-8 kertaa. Lisäksi kuvanlaatu vaihteli ok:sta täyteen paskaan ja 5 kertaa ilmoitti jotain erroria. Odotin enemmän ja jouduin pettymään! Tietokoneeni ja nettini täysin tikissä eli ei johtunut siitä.

Täsmälleen samanlainen katselukokemus oli minulla. Jossain vaiheessa rupesi noita virheviestejä pukkaamaan useampia, kunnes selaimen uudelleenkäynnistäminen ratkaisi ongelman. Kuva oli tosiaan todella kökköä ja aika kaukana 720p:stä. Aika helvetin iso ero esim. Katsomon F1-lähetyksiin, jotka ovat kuvanlaadultaan todella laadukkaita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös