Puolivälierät 2013: Tappara-HIFK

  • 107 435
  • 437

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos muuten huomenna tuomaritoiminta on yhtä hyvää Tapparaa kohtaan kuin eilen IFK:ta kohtaan ja IFK vie 4-1, niin kyllä te täällä olette huutamassa vääryyttä. Mutta meillä ei sitä oikeutta ole.

Ai HIFK:n ylivoimalla? Ei tule tapahtumaan. Niin heikkoa on ollut teidän ylivoima näissä kahdessa pelissä. Toki jos yhtäkkiä löytyy jokin taikakeino millä tuon saatte paremmaksi, niin sitten ehkä.

Edit: Ja kyllä teillä on täysi oikeus valittaa tuomareista niin kuin meilläkin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran haluan omia puolustaa, että Tampereella on vahva kiekkokulttuuri eikä nämä HIFK:n provosoinnit todellakaan ole mikään uutinen täällä päin. Se tapa millä HIFK sen tekee sen sijaan on. Eli en usko, että tässä kukaan on pöyristynyt tai yllättynyt näiden tahvojen touhuista, ainoastaan tekotavasta, onhan munille tai päähän lyöminen mailalla nyt jo aika halpaa, eikö?

Todellakin. Halpa on jopa lievä ilmaisu. Silti näitä sikailuja nyt on nähnyt melkein jokaisessa otteluparissa tähän saakka, ainakin tuolla KalPan Kolehmaisella läikkyi yli vastaavalla tavalla eikä kovin puhtoisia nuo muutkaan ole olleet, vaan pääosissa on maalintekijöiden lisäksi olleet kyseenalaisissa tempauksissa osallisina olleet Ben-Amor, Generous, Niemi ja Rautiainen. Ainakin.

HIFK:n jotkut kannattajat ovat tällä palstalla halunneet profiloitua oikean jääkiekon sanansaattajiksi ja pyrkivät aina sivuuttamaan nämä hässäkät olankohautuksella, mikä taas näin 32:n Suomen mestaruuden kaupungista katsottuna on välillä huvittavaa.

Jos olisin tapparammiäs niin tekisin itsekin samoin. Ainakin jos vaihtoehtona on suoltaa jotain yllä seisovan lakanasekoilun kaltaista, tai jokatoisessa sivulauseessa tuoda kyseenlaisella tavalla esille Ville Peltosen aivovamma. Pirun tyylitöntä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ahaa eli tamperelaiset ovat ehdottoman oikeassa, kun Simoa dissataan, mutta jos IFK-fani kertoo oman mielipiteensä Ville Niemisestä, niin ollaan ihan vitun pihalla. En minäkään tunne Ville Niemistä henkilökohtaisesti, mutta kaverin esiintyminen kommentaattorina jne. on antanut kuvan suunnilleen lapion älykkyysosamäärän omaavasta kaverista.
Mä en muutenkaan ymmärrä teitä. Kaikki Tappara-fanit, jotka minä tunnen, ovat samanlaisia. Tappara sitä, Tappara tätä, Tappara on paras. Ilves-fanit ovat eri maata.
Jos muuten huomenna tuomaritoiminta on yhtä hyvää Tapparaa kohtaan kuin eilen IFK:ta kohtaan ja IFK vie 4-1, niin kyllä te täällä olette huutamassa vääryyttä. Mutta meillä ei sitä oikeutta ole.

Hah, no se ero täkäläisissä toki on, että siinä missä Tappara-faneja kiinnostaa enimmäkseen Tappara, niin Ilves-faneja kiinnostaa sekä Tappara että Ilves. Kai niillä sitten on sitä kulttuuria siellä Tesoman päässä.

Ja odotellaan tosiaan sitä päivää kun HIFK vie 4-1, josko Ortio tekisi pari maaliakin?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ai HIFK:n ylivoimalla? Ei tule tapahtumaan. Niin heikkoa on ollut teidän ylivoima näissä kahdessa pelissä. Toki jos yhtäkkiä löytyy jokin taikakeino millä tuon saatte paremmaksi, niin sitten ehkä.

Edit: Ja kyllä teillä on täysi oikeus valittaa tuomareista niin kuin meilläkin.

Mä totesin jo eilen, että tuomareihin EI hävitty. Huutelin tasaisen linjan perään. Yhtälailla mua vituttaa se, jos Tapparalle vihelletään naurettavia jäähyjä, jotka ratkaisee pelin.
Ihan ilman niitä värilaseja voi nähdä, ettei ekassa ja tokassa erässä vihelletty samalla linjalla molemmille. IFK:n ylivoima on ollut perseestä ja sen pitää alkaa toimia, jotta tästä vielä sarja saadaan. Ylivoima on kuitenkin ollut niitä harvoja asioita, jotka tällä kaudella ovat toimineet.
 

Gemini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitähän vittua sä itket nyt? Mä sanoin, että oli varmasti tahallinen, mutta Saravo filmas? Mikä sulla on niin vaikea ymmärtää? Joo lyö kuule tunne helvetisti yli, kun sanon että toinen filmaa tilanteessa vaikkakin toinen osui? Herää jo tähän päivään.

Oho, kiukaastahan lähtee jo aika kovat löylyt. Ei se mitään, heitä ihmeessä lisää löylyä. Näitä sun juttujas on niin mukava lukea. Sim Liivikistä sen verran, että jos se olis enää yhtään sikamaisempi, niin sen selkään vois työntää kolikoita...
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Jos olisin tapparammiäs niin tekisin itsekin samoin. Ainakin jos vaihtoehtona on suoltaa jotain yllä seisovan lakanasekoilun kaltaista, tai jokatoisessa sivulauseessa tuoda kyseenlaisella tavalla esille Ville Peltosen aivovamma. Pirun tyylitöntä.

En ymmärtänyt mihin viittaat.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hah, no se ero täkäläisissä toki on, että siinä missä Tappara-faneja kiinnostaa enimmäkseen Tappara, niin Ilves-faneja kiinnostaa sekä Tappara että Ilves. Kai niillä sitten on sitä kulttuuria siellä Tesoman päässä.

Ja odotellaan tosiaan sitä päivää kun HIFK vie 4-1, josko Ortio tekisi pari maaliakin?

Hm, voi olla tietysti olla näinkin. Minulla on varmasti vähemmän Ilves-faneja kaverina kuin sinulle, joten en ala tästä väitteleämään. Toin vain esiin minun kokemukseni.
Se päivä, kun IFK vie 4-1 voi koittaa vaikka huomenna. Todennäköistä se ei ole, mutta ihmeitä tapahtuu. Jos IFK huomenna voittaa, niin lukemat ovat 1-2/1-3.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Oho, kiukaastahan lähtee jo aika kovat löylyt. Ei se mitään, heitä ihmeessä lisää löylyä. Näitä sun juttujas on niin mukava lukea. Sim Liivikistä sen verran, että jos se olis enää yhtään sikamaisempi, niin sen selkään vois työntää kolikoita...

Jep näin mä arvelinkin, ei ole mitään enään sanottavaa niin jauhetaan tällästä diipadaapaa. Noh puhu jatkossa vaan omas faijas roiskeista jne meinaan on aika väsynyttä aloittaa omat kirjoitukset tolla tavalla.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
IFK:n ylivoima on ollut perseestä ja sen pitää alkaa toimia, jotta tästä vielä sarja saadaan. Ylivoima on kuitenkin ollut niitä harvoja asioita, jotka tällä kaudella ovat toimineet.

Tähän kommentoin sen verran, että Tapparan alivoima parantunut kauden loppua kohti todella paljon, joten se tuo myös varmasti haasteensa HIFK:lle. Jatkuvasti selostajat ja kommentaattorit puhuvat kuinka Tapparan alivoima oli SM-liigan huonoita, tämä ei vain enää pidä paikkaansa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pleijareissa harvemmin yksipuolisesti ns. sikaillaan tai pelataan ylikovaa(poislukien Kalakukot ehkä). Juttu menee vain niin että jos toisen joukkueen peli on kunnossa(Tappara) ja toinen täysin tuuliajoilla(HIFK) niin silloin ne em. korostuvat koska ei siellä mikään muu juuri erotu. Esim. -11 HIFK-Jokerit sarjassa oli 6 ekaa matsia tasaista vääntöä ja puolin ja toisin tuli tyypillisiä koiruuksia ja ylipelaamista, sikailua jos haluatte niin sanoa. Vähemmässä määrin koska molemmat keskittyivät itse pelaamiseen.

Nyt Tapparalla on konseptit hallussa ja selkeä suunnitelma. Rautakorpi on varmasti painottanut HIFK:n kasetin kestävyyttä ja kärsivällisyyden merkitystä Tapparan puolelta. Siihen päälle maestro Niemisen teesit+kokemus ja tässä näkyy tulos. HIFK ei yksinkertaisesti keksi, osaa tai jaksa(tai kaikki yhdessä vaikka) mitään järkevää ja silloin tunnetusti ihmisellä keittä helposti yli.

Liivikiä on nyt hyvä ja helppo arvostella kun menee näin. Itse muistan miten hyvä pelaaja mies osasi olla kun a) pelisysteemi oli selkeästi selkärangassa b) joukkue oli määrätietoisesti johdettu. Nämä siis -11 kaudella. Nyt kun a+b on vituillaan, Simo on täysin tuuliajoilla ja tietäähän sen lopputuloksen.

Ville Nieminen on hieno kaveri ja todella vittumainen vastustaja. Mahtuisi mun HIFK:n anyday tuolla kondiksella. Toivon todella Tappara-Jokerit finaaleja koska Ruudun ja Niemisen kohtaaminen olisi tavallaan kahden titaanin kamppailu.

Raato tekee sen minkä voi mutta kyllä jo pelkät lähtökohdat antavat hirveän edgen Rautakorvelle. Mahtava valmentaja(fledasta huolimatta) joka on tällä hetkellä aikalailla samassa 'moodissa' kuin Kari Jalonen oli HIFK:n pleijareissa -11. Tiedetään mitä tehdään ja keskitytään siihen, vastustajan sikailuihin vastataan tietyn pisteen mennessä yli mutta muuten keskitytään voittamaan sarja.

Näin tämä meikäläisellä näyttäytyy. Tottakai se vituttaa kun joku lucenius rottailee tms mutta isossa kuvassa ne on sivuseikkoja. Jos HIFK:n pelisysteemi olisi samassa kondiksessa kuin Tapparan, noi triviaalimmat asiat ei edes tuntuisi missään. Nythän ne korostuu. Sama muuten meidän sailioiden ja simojen sikailujen kohdalla.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Milloin Niämiseltä tai Mäntylältä on nähty tuollaista mailalla kasseille tyylistä rottailua?

Mitä väliä sillä on millä tavalla se sikailee?

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan Niemisen sikailuhistoriasta. Terveisin Tuokko-Rautee-Kiviharju.

Tuo oli hyvä :D Tuon aurajokeakin likaisemman kolmikon mukaantuomisen jälkeen minunkin kaiketi pitäisi näistä vaieta, mutta mennään nyt kun kerran aloitettiin. Rauteelle muuten annettakoon synninpäästö, ei se ole sen vika että se oli niin ylivoimainen aloittaja. Ei se niin törkeä jätkä tainnut olla.

Mitä Niemisen sikailuihin tulee, niin ainoastaan tältä kaudelta muistan tuoreeltaan ainakin kyseenalaiset taklaukset Nielseniin, Tikkaseen (joka on muuten laitataklaus, sanoi tuon ottelun selostaja mitä tahansa) sekä Niemisen koomailun Tampereella 1.9 pelatussa European Trophy-ottelussa. Ja kaikki tuo mailalla koputtelu kesken ottelun, jos sattuu itse käymään kierroksilla. Ei ole kovin paljon kotiinpäinvetämistä väittää, että myös Nemo on joskus tilanteen ulkopuolisilla huitomisillaan osoittanut vastustajan kunnioittamisen puutetta, vai onko?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tähän kommentoin sen verran, että Tapparan alivoima parantunut kauden loppua kohti todella paljon, joten se tuo myös varmasti haasteensa HIFK:lle. Jatkuvasti selostajat ja kommentaattorit puhuvat kuinka Tapparan alivoima oli SM-liigan huonoita, tämä ei vain enää pidä paikkaansa.

Tapparan alivoima on ollut hyvää, mutta ei sitä ole vielä kunnolla kokeiltu. IFK on itse tehnyt sen, ettei alivoimalla tarvitse juuri muuta tehdä kuin seistä. Ihmetyttää minuakin, että selostajat jauhavat tuota samaa jargonia matsista toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Itseäni ei kyllä kiinnosta Tapparan otteet yhtään sen enempää kuin minkään muunkaan liigajoukkueen (pl. tietysti "oma" seurani). Toki sen verran voin myöntää, että naapurin tappiot noteerataan hymyssä suin (samoin kuin Jokereidenkin).

Asiaan. Odotin etukäteen tältä puolivälierien otteluparilta eniten, mutta joutunen pettymään. Katselin eilen sarjan toisen pelin ja eihän IFK:lla ole mitään jakoa tässä touhussa. Rupesi jo ajoittain kiinnostamaan HPK-JYP enemmän ja se kertoo paljon.

Metsola on todella vakuuttava ja Niemisen Ville huikea pelimies.

IFK:lta tuntuu puuttuvan se tarvittava kärkiosaaminen hyökkäyksestä. Rahaa on palanut jengiin taas kerran rutkasti, mutta ei vaadi kovin kummoisia kykyjä todetakseen hankintojen olleen melkoisia floppeja.

Toivottavasti Summanen nyt jotenkin herättelee porukkaa ja nähdään vaikka muutama ylilyönti, ettei sarja mene vihellellen poikki suoraan neljässä pelissä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Hm, voi olla tietysti olla näinkin. Minulla on varmasti vähemmän Ilves-faneja kaverina kuin sinulle, joten en ala tästä väitteleämään. Toin vain esiin minun kokemukseni.

Niin no oikeastaan se ero näkyy siinä, että aikanaan Ipa-faneilla oli kaksi suurta suosikkia, Raimo Helminen ja Janne Ojanen, joita muistettiin kannustaa paikallismatseissa. Tapparan puolella kannustettiin aina vain Janne Ojasta. En varmasti ole kovin paljoa väärässä jos sanon, että tälläkin hetkellä tässä kaupungissa on toinen puolisko kelta-vihreä-punainen keskittyessään kiihkeään ja spektaakkelimaiseen kevätriehaan ja siihen kuka Tapparaa vastaan pelaa. Jukureita kannustavat Tappara-fanit voitaneen laskea sen sirkkelikäden sormilla.

Ilves on sellainen pikku-IFK omien kannattajiensa mielestä, vaikka ei heitä oikeasti kiinnosta jalkapallo tai sähly mutta kiva sitä yleisseuraa on aina mainostaa. Niin ja tamperelaisuutta, mehän olemme kaikki Mouhijärveltä (nykyisin kai jo Sastamalasta?) sekä Valkeakoskelta.

Juuri tuossa eilen kuulin, että Hämeenkatu on kuulemma tukossa sinä päivänä kun Ilves voittaa SM-kultaa, mutta voi olla, että meistä ei ole kukaan sitä näkemässä. Olen kuitenkin ylpeä innokaista oriveteläisistä, koskilaisista ja vammalalaisista jotka kansoittavat Hakametsän illasta toiseen ja pitävät keskiarvon jopa parempana kuin tällä kantakaupungin ylpeydellä, perussuomalaisten tapaan 70-luvulle jämähtäneellä kylätoimikunnalla.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Tuo oli hyvä :D Tuon aurajokeakin likaisemman kolmikon mukaantuomisen jälkeen minunkin kaiketi pitäisi näistä vaieta, mutta mennään nyt kun kerran aloitettiin. Rauteelle muuten annettakoon synninpäästö, ei se ole sen vika että se oli niin ylivoimainen aloittaja. Ei se niin törkeä jätkä tainnut olla.

Mitä Niemisen sikailuihin tulee, niin ainoastaan tältä kaudelta muistan tuoreeltaan ainakin kyseenalaiset taklaukset Nielseniin, Tikkaseen (joka on muuten laitataklaus, sanoi tuon ottelun selostaja mitä tahansa) sekä Niemisen koomailun Tampereella 1.9 pelatussa European Trophy-ottelussa. Ja kaikki tuo mailalla koputtelu kesken ottelun, jos sattuu itse käymään kierroksilla. Ei ole kovin paljon kotiinpäinvetämistä väittää, että myös Nemo on joskus tilanteen ulkopuolisilla huitomisillaan osoittanut vastustajan kunnioittamisen puutetta, vai onko?

Ok, liigassa ensimmäiset matsit vuonna 1997 ja ainoa mitä muistetaan on kaksi taklausta tältä kaudelta? Onhan siinä tosiaan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos olisin tapparammiäs niin tekisin itsekin samoin. Ainakin jos vaihtoehtona on suoltaa jotain yllä seisovan lakanasekoilun kaltaista, tai jokatoisessa sivulauseessa tuoda kyseenlaisella tavalla esille Ville Peltosen aivovamma. Pirun tyylitöntä.

En ymmärtänyt mihin viittaat.

En ole varma, mutta veikkaisin ainakin Eeyoren tuotoksiin. Muutama esimerkki eiliseltä:

hinki on mitä on

Peltonenhan sai sitä mitä hinki aina on itse kerjännyt

Itseäni lähinnä naurattaa tuo hinkiläisten sekoileminen

Summanen on nössö, kuten koko punanuttulaumakin. Kysy vaikka Peltoselta (, jos se pystyy aivovammaltaan vastaamaan)
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole varma, mutta veikkaisin ainakin Eeyoren tuotoksiin. Muutama esimerkki eiliseltä:

hinki on mitä on

Peltonenhan sai sitä mitä hinki aina on itse kerjännyt

Itseäni lähinnä naurattaa tuo hinkiläisten sekoileminen

Summanen on nössö, kuten koko punanuttulaumakin. Kysy vaikka Peltoselta (, jos se pystyy aivovammaltaan vastaamaan)

Nuo oli jäätäviä kommentteja eiliseltä. Varsinkin Peltosen aivovamman tuominen keskusteluun oli jotain todella ala-arvoista.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ok, liigassa ensimmäiset matsit vuonna 1997 ja ainoa mitä muistetaan on kaksi taklausta tältä kaudelta? Onhan siinä tosiaan.

Mä sanoin että ainoastaan tältä kaudelta pystyn muistamaan ainakin nuo em. tilanteet. Nemollakin on läikkynyt yli, ja sinäkin tiedät sen varsin hyvin. Mutta ei tästä sen enempää, hieno pelaaja kuitenkin omalla tavallaan. Tulee olemaan merkittävässä roolissa tänä keväänä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mä sanoin että ainoastaan tältä kaudelta pystyn muistamaan ainakin nuo em. tilanteet. Nemollakin on läikkynyt yli, ja sinäkin tiedät sen varsin hyvin. Mutta ei tästä sen enempää, hieno pelaaja kuitenkin omalla tavallaan. Tulee olemaan merkittävässä roolissa tänä keväänä.

On varmaan läikkynytkin mutta minä en suostu kuuntelemaan puheita rotta-pelaajasta tai sikailijasta. Ei se nyt mikään Jarkko Ruutu sentään ole. Katso kun Nieminen pelaa niin onhan se aina siellä missä tapahtuu mutta siihen nähden harvoin missään otsikoissa. Tietysti se oli paha sikailu kun taklasi sen tuomarin Lahdessa, lieneekö tuo vieläkään toipunut...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On varmaan läikkynytkin mutta minä en suostu kuuntelemaan puheita rotta-pelaajasta tai sikailijasta. Ei se nyt mikään Jarkko Ruutu sentään ole.

Entäs tuo kun joskus aikoinaan sai kolmen pelin pelikiellon kun potkaisi Kärppien pelaajaa pelitilanteessa?
 

Chaddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ottelusarja on ollut pettymys tähän asti. Tasoero oli toki tiedossa, mutta sen suuruus yllätti varsinkin avausottelussa. Helsingissä HIFK oli paljon paremmin mukana, mutta voittoon asti vaaditaan kyllä vielä hurjempaa tasonnostoa. Itse asiassa niin hurjaa etten tiedä onko se mahdollista. Tapparalla kun on silläkin vielä rutkasti varaa parantaa. Toki joku tilastovoitto voi vielä tulla jos HIFK iskee paikoistaa sataprosenttisella tehokkuudella, ja Tappara jatkaa tolppien kolisuttelua kuten avauspelissä. Sarja vaikuttaa menevän 4-0 tai 4-1 Tampereelle.

Tätä ketjua lueskellessa joku joka ei ole pelejä nähnyt saattaa saada sellaisen kuvan, että kentällä on rottailtu. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kentällä on menty mielestäni suorastaan herrasmieshengessä ennakko-odotuksiin nähden. Mitään ylilyöntejä ei ole nähty. Tuntuu, että HIFK ja Summanen on luovuttanut sarjan ennen kuin se alkoikaan. Missä on se "kaikki keinot käyttöön"-asenne? Iso paha IFK?

Tosin täytyy helsinkiläisten puolustukseksi sanoa, että vastassa on nyt joukkue, joka keskittyy vain ja ainoastaan omaan tekemiseen ja voittamiseen. Juuri kuten valmentaja on viime kesästä asti opettanut. Rautakorpi on suorastaan aivopessyt joukkuettaan läpi pitkän talven. "Siedetään huonoa pelaamista", "marttyyrien aika on ohi" - kaikista haastatteluista paistaa läpi että joukkue on valmennettu äärimmäisen kärsivälliseksi, määrätietoiseksi ja yhtenäiseksi. Tapparaa on suorastaan mahdoton ärsyttää ja HIFK vaikuttaa jo turhautuneen siihen että mitä tahansa lämmitystä yrität, niin kaveri vaan nauraa päälle. Itsekin turhautuisin.

Täysin ilman mahdollisuuksia HIFK ei kuitenkaan ole. Huomisella voitolla sarja heräisi uudestaan eloon. Niin hyvin valmennettu kuin Tappara onkin, niin tämä on vasta projektin ensimmäinen vuosi ja joukkueessa ei ole vielä suurta voittamisen kulttuuria. Yksi tai kaksi tappiota voisi saada puntin tutisemaan. Juuri nyt kuitenkin tuntuu, että HIFK ei pysty näitä yhtä-kahta voittoa ottamaan joilla Tappara testattaisiin edes jotenkin.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Peltonenhan sai sitä mitä hinki aina on itse kerjännyt

Itse näen asian siten, että vuosien sikapelaamisella hinki on saanut Jokerit pelaamaan keskivertoa kovemmin paikallisottelut. Peltonen kapteenina edustaa sekä hyväksyy hinkin pelityylin, johon on kuulunut vuosikymmenten ajan vastustajien vahingoittaminen törkein tempuin. Nyt sai itse maistaa omaa lääkettään.

Asiassa hymyilyttää lähinnä se, että nyt Jokerit vs hinki taistelu hyödyttää Tapparaa mukavasti pudotuspeleissä. Olisihan se Peltonen keskivertoa parempi pelaajaa punanuttujen kokoonpanossa.

Lauantaina hallille, 3-0 otteluvoitot ja sarja 4-0 poikki.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
IFK:lta tuntuu puuttuvan se tarvittava kärkiosaaminen hyökkäyksestä. Rahaa on palanut jengiin taas kerran rutkasti, mutta ei vaadi kovin kummoisia kykyjä todetakseen hankintojen olleen melkoisia floppeja.

Tämä on se syy, miksei IFK pysty edes näennäisesti haastamaan Tapparaa puollustustaistelullaan. Tarvittaisiin se yksi kärkijätkä tyyliin Azevedo joka tekisi/järjestelisi sen 1-2 maalia per peli, niin voitaiisin roikkua mukana. Nyt ei ole edes sitä.

Eihän nämä kaksi ekaa peliä ole kyllä mitään kivaa katsottavaa olleet. En oikeasti muista koskaan IFK:n olleen noin alistunut playoff-sarjassa ihan huoltajasta katsojaan. Minä mukaan luettuna. Tuntuu, ettei kukaan oikein usko IFK:n pystyvän edes haastamaan Tapparaa.

Dumareista on turha itkeä eivätkä pelit niihin missään nimessä ole ratkenneet, mutta kyllä eilen tuntui, että lähes kaikki vihellykset menivät IFK:ta vastaan. Pari koukkaamis ym jäähyä tuli IFK:lle tilanteista, joita vastaaviin Tapparan pelaajat syyllistyivät useita kertoja ilman jäähyä. Tämä toki värilaseilla ja paikan päällä nähtynä.

Toivotaan, että Tapparalla vähän rotsi aukeaisi ja IFK saisi jostain kaivettua edes kunnon taisteluilmeen. Minusta voisi ihan hyvin myöntää, että peruuttelulla tulee kuitenkin noutaja ja lähteä aktiivisesti karvaamaan ja hyökkäämään seuraavaan peliin. Tosin vähän vaikea on karvata, kun hyökkäys on niin hidas ettei se pääse pakkeihin kiinni.

Ylilyöntejä en sikäli toivo, että realistisesti ajateltuna Tapparaa saatetaan hyvinkin tarvita vielä tällä kaudella sen parhaassa iskussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös