Jussi Halla-aho

  • 753 040
  • 6 265

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuitenkin Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa niitä on tapahtunut todella paljon, googlaamalla löytyy heti kymmeniä tapauksia, joten on hyvin todennäköistä että Suomessakin jossain vaiheessa sellainen päätyy otsikoihin.

Tällä hetkellä kantasuomalaiset ovat viime vuosina pitäneet huolen siitä, että nämä perhe-/lapsisurmat pysyvät otsikoissa.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistutan nyt tämänkin naisen mielipiteistä. Voi olla katkeroitunut, jne, mutta meitä Jatkoajan asiantuntijoita enemmän perillä islamilaisen kulttuurin ytimestä.

Ayaan Hirsi Ali – Wikipedia

Kirjassa Neitsythäkki Ayaan Hirsi Ali toteaa mm: "Loukkaamisen pelko pitää yllä epäoikeudenmukaisuutta ja inhimillistä hätää", hän kirjoittaa. Tyhmä ymmärtäminen vangitsee vähemmistökulttuurin jäsenet omaan "jälkeenjääneisyyteensä".

"Syyskuun 2002 jälkeen Hirsi Ali on elänyt pysyvästi poliisin suojeluksessa ja hänelle on määrätty henkilökohtaiset turvamiehet."

Tämä kertoo paljon muslimeista. Moniko kristinuskoa kritisoinutta henkilöä tarvitsee jatkuvaa suojelua?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Lapsisurmat ovat järkyttäviä asioita, mutta ne eivät liity tähän asiaan oikein mitenkään enkä ymmärrä miksi tuot ne tässä yhteydessä esiin.

Itse en vaan ymmärrä kun puhutaan "kunniamurhista", koska sillä tavoin pyritään selittämään omaa heikkouttaan/tekoaan siinä missä "Raamattu/Koraani/Jumala/Muhammed käski", "mustasukkaisuus" tai "olin jurrissa".

Jokaisessa tapauksessa pitää tekijä tuomita pysyvästi lukkojen taakse.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä tilastoiko poliisi erikseen kunniamurhia, joten niistä on vaikeaa saada tietoa Suomessa. Kuitenkin Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa niitä on tapahtunut todella paljon, googlaamalla löytyy heti kymmeniä tapauksia, joten on hyvin todennäköistä että Suomessakin jossain vaiheessa sellainen päätyy otsikoihin. Vai miksi Suomessa asiat olisivat Ruotsia/Norjaa/Tanskaa/Britanniaa/Ranskaa/Saksaa paremmin tämän asian suhteen?

En tiedä miksi asiat olisivat Suomessa yhtään sen paremmin kuin muualla, mutta vähän oudolta tuntuu että muualla olisi tapahtunut "kymmeniä" julkisuuteen päässeitä kunniamurhia, mutta juuri Suomessa poliisi vaikenisi niistä.

Tuosta linkistä en osaa sanoa oikein juuta enkä jaata. Kuka tahansa voi toki epäillä mitä tahansa, mutta luulisi poliisilla olevan asiasta parhaat todisteet.

Muslimiehissä tietysti on mustasukkaisia höyrypäitä kuten kaikissa ihmisryhmissä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tällä hetkellä kantasuomalaiset ovat viime vuosina pitäneet huolen siitä, että nämä perhe-/lapsisurmat pysyvät otsikoissa.

Tämä helpotti, eihän kunniamurhat sittenkään ole mikään ongelma kerta meillä on lapsi/perheväkivaltaa kantaväestönkin osalta jo valmiiksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tämä helpotti, eihän kunniamurhat sittenkään ole mikään ongelma kerta meillä on lapsi/perheväkivaltaa kantaväestönkin osalta jo valmiiksi.

Sinun ensisijainen huoli on siinä miten nämä murhat tulisi määritellä/lokeroida, itse olen enemmän huolissani murhista piste:

Itse en vaan ymmärrä kun puhutaan "kunniamurhista", koska sillä tavoin pyritään selittämään omaa heikkouttaan/tekoaan siinä missä "Raamattu/Koraani/Jumala/Muhammed käski", "mustasukkaisuus" tai "olin jurrissa".

Jokaisessa tapauksessa pitää tekijä tuomita pysyvästi lukkojen taakse.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en vaan ymmärrä kun puhutaan "kunniamurhista", koska sillä tavoin pyritään selittämään omaa heikkouttaan/tekoaan siinä missä "Raamattu/Koraani/Jumala/Muhammed käski", "mustasukkaisuus" tai "olin jurrissa".

Jokaisessa tapauksessa pitää tekijä tuomita pysyvästi lukkojen taakse.

Pari lyhyttä eroavaisuutta kunniamurhien ja lapsi/perhesurmien välillä:

-Kunniamurhassa teko on seuraus lapsen toiminnasta, esim. tyttären seururstelusta vääräuskoisen kanssa. Lapsisurmassa taas kyse on yleensä isän/äidin sekoamisesta eikä lapsien toiminta liity siihen mitenkään. Vai montako tapausta olet kuullut, joissa suomalaisen lapsen toiminta on aiheuttanut sen, että oma isä/äiti/veli tappaa hänet?

-Kunniamurhat johtuvat kulttuurista, jossa nämä murhat ovat yleisiä ja usein niissä teko on täysin lain (sharia) mukainen. Perhesurmia ei voi oiken laskea suomalaiseen kulttuuriin kuuluvaksi, vaikka niitä taisi 3 kappaletta viime vuonna ollakin.

-Kunniamurhilla on yleinen hyväksyntä yhteisössä, ja niitä pidetään jopa isän velvollisuutena. Saudi-Arabiassa isä painostettiin murhaamaan oma tyttärensä, joka oli harrastanut esiaviollista seksiä. Suomessa taas tuskin on ketään joka hyväksyy perhe/lapsisurmia.

jne.

Sinun motiivisi tuoda suomalaisten perhesurmat esiin. vain vähätelläksesi muslimien tekemiä kunniamurhia. Eli siis tarkoiteksesi on saada kunniamurhat näyttämään normaaleilta, kaikkiin kulttuureihin kuuluvina asioina joita ei voi välttää. Todellisuudessa nämä kaksi asiaa eivät liity mitenkään toisiinsa muutoin kuin että kumpikin on tuomittavaa ja molemmissa kuolee ihmisiä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Sinun motiivisi tuoda suomalaisten perhesurmat esiin. vain vähätelläksesi muslimien tekemiä kunniamurhia. Eli siis tarkoiteksesi on saada kunniamurhat näyttämään normaaleilta, kaikkiin kulttuureihin kuuluvina asioina joita ei voi välttää.

No voi vittu mitä tulkintaa.

Minun tarkoitukseni on saada kunniamurhat näyttämään siltä miltä ne ovat: murhia - siinä missä mitkään muutkaan murhat syistä riippumatta.

Ja maassa maan tavalla, rikot lakia niin saat penaltin. Itse olen tosiaan sitä mieltä, että näissä perhe-/lapsisurmissa tekijä pitäisi tuomita pysyvästi lukkojen taakse: riippumatta siitä oliko syynä teksti Koraanissa tai liian edullinen Koskenkorva Pirkkalan Alkossa.

Jos tekstini: jokaisessa tapauksessa pitää tekijä tuomita pysyvästi lukkojen taakse, tulkitaan tarkoituksena on saada kunniamurhat näyttämään normaaleilta, niin sitten on melko vahvat värilasit päässä...
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Tosin samalla lailla se menee Suomessa esim. mustalaisilla, mutta jostain syystä siitä ei ole koskaan tehty ongelmaa.

Aina puhutaan islaminuskoisten patriarkaalisuudesta muistamatta että islaminuskoiset naiset ylläpitävät tuota kulttuuria aivan yhtä lailla.

Olen kirjoittanut johonkin ketjuun tuntemastani mustalaisnaisesta, joka käy töissä ja ei pukeudu mannetyyliin, eikä ole missään tekemisissä mustalaisten kanssa. Siihen on hyvä syy, hän saa aina turpaansa kun suvun miehet hänet jossain näkevät. Olen itsekin kerran ihan livenä nähnyt kun muutama kulmahousu löi häntä nyrkillä useamman kerran mm. suoraan naamaan. Hän itse käski olla välittämättä asiasta, koska sille ei voi mitään.

Aivan samoin hänestä voi sanoa, että hän ylläpitää mustalaiskulttuuria. Samaan tapaan tuo sinun väitteesi siitä, että islaminuskoiset naiset ylläpitävät yllä kulttuuriaan on täysin absurdi. Mitä muuta he voivat tehdä ottaen huomioon, että turpakäräjät eivät muslimeille riitä.

Mitä manneihin noin yleensä tulee niin se, että jotain yhtä asiaa heidän kulttuurinsa monista paskoista tavoista ei nosteta pöydälle, niin se ei tarkoita, etteikö sitä huomattaisi. Heillä nyt on vaan ihan perustavaa laatua oleva ongelma kulttuurissaan, että heidän integroitumista suomeen ei voida odotella ennen kuin sosiaaliturvaan ynnä muihin tukiverkkoihin tehdään radikaaleja muutoksia. Jos et tiedä mitä tarkoitan, niin vinkkinä vaikka koulun- ja työssäkäynnin merkitys suomalaisessa kulttuurissa vs. mustalaisten keskuudessa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Oletko tosissasi sitä mieltä, että Chinatown on osoitus huonosta maahanmuuttopolitiikasta/-integraatiosta?

Sanoinko jotain maahanmuuttopolitiikasta?
Integraatiosta kyllä, ihan jo määritelmällisesti, mutta mikä sen nettovaikutus on sitten hankalammin määriteltävissä. Mutta on selvää ettei todellista kulttuurien sulautumista tapahdu jos joku osa käytännössä eriytyy valtaväestöstä omiin piireihinsä. Tottakai volyymi kiinalaisväestön osalta on jenkeissä niin suuri että Chinatowneissa elävät lienevät vähemmistö, mutta tuo on vain esimerkki siitä että alueelliset keskittymät voivat olla hyvinkin tiukasti kiinni lähtöpaikan kulttuurissa ja sitä myöten myös mahdollisesti sellaisissa tavoissa jotka taas ovat ei-toivottuja meidän kannaltamme (tämä ei nyt ehkä koske niinkään kiinalaisia).
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sinun motiivisi tuoda suomalaisten perhesurmat esiin. vain vähätelläksesi muslimien tekemiä kunniamurhia. Eli siis tarkoiteksesi on saada kunniamurhat näyttämään normaaleilta, kaikkiin kulttuureihin kuuluvina asioina joita ei voi välttää. Todellisuudessa nämä kaksi asiaa eivät liity mitenkään toisiinsa muutoin kuin että kumpikin on tuomittavaa ja molemmissa kuolee ihmisiä.

Vai olisikohan LateShown pointti enemmänkin siinä että myös muslimit voivat tappaa pikaistuksissaan ja sekavassa tilassa ja että kyseessä ei välttämättä silloin olekaan kulttuurista johtuva ja sen hyväksymä kunniamurha?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mutta on selvää ettei todellista kulttuurien sulautumista tapahdu jos joku osa käytännössä eriytyy valtaväestöstä omiin piireihinsä.

Ainakin vanhassa kotikaupungissani Vancouverissa tämä integraatio on päällisin puolin onnistunut hyvin. Tosin en tiedä missä jenkkikaupungeissa sinä olet käynyt ja kokemuksesi kerännyt, mutta mielipide on mielipide on mielipide...

Ja ihan hyvinhän me suomalaiset olemme Kanadaan sopeutuneet Thunder Baysta huolimatta :)

EDIT: Mutta kaiken vakavuudessa ymmärrän kyllä pointtisi ja olen osittain samaa mieltä siitä, että olisi hyvä hajauttaa ihmisiä, jotta paremmin sulautuisi kantaväestön joukkoon, mutta vapaaliikkuvuus is a bitch.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sinun ensisijainen huoli on siinä miten nämä murhat tulisi määritellä/lokeroida, itse olen enemmän huolissani murhista piste:

Päinvastoin.

Minun ainoa huoli on se että Suomeen tulee sellaista maahanmuuttajaväestöä joka ei integroidu Suomeen ja heidän mukanaan tulee lisää väkivaltaa esim. kunniamurhien muodossa.

Sinun päähuolesi ei ole murhien määrä vaan se että kunniamurhat ovat määritelty omaan lokeroonsa jolloin ne eivät piiloudu muiden murhien joukkoon tilastoissa.

Piste.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minun ainoa huoli on se että Suomeen tulee sellaista maahanmuuttajaväestöä joka ei integroidu Suomeen ja heidän mukanaan tulee lisää väkivaltaa esim. kunniamurhien muodossa.

Tästä olen samaa. Mielestäni tulisi tehdä laki mikä estää näitä tulevaisuudessa Suomessa rikoksia tekeviä maahanmuuttajia tulemasta maahan alunperin.

Ja toisena asiana haluan, että viisas suomalainen keksii KristalliPallon.

Käytän nyt sinulle tuttua termistöä, eli minua kiinnostaa maahanmuuttajissa se, että ollaan maassa maan tavalla ja noudatetaan yhteisiä pelisääntöjä. Jos näitä yhteisiä sääntöjä ei pystytä noudattamaan, niin sitten minun mielestäni nämä tapaukset voi palauttaa sinne mistä tulikin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Eli se perusteesi on se että ei ole mitenkään itsestäänselvää Suomen muslimit maallistuvat loputtomasti, osa kyllä, mutta voi hyvin olla että päinvastoin meillä onkin kohtapuoliin Sharia-kaupunginosia väestön keskittymisen seurauksena ja näillä alueilla mitään maallistumista ei enää tapahdu imaamien rautaisen otteen takia, kunniamurhia odotellessa, Ruotsissa ne ovat jo todellisuutta.

Niin, yksinkertaistat asioita aika voimakkaasti. Jos menemme muutaman vuosisadan taaksepäin, kristinuskon vaikutus yhteiskuntaan Euroopassa ja Suomessa oli hyvin erinlainen kuin tänä päivänä, puhumattakaan että otettaisiin etäisyyttä pari sataa vuotta lisää. Täytyy muistaa, että myös islam kehittyy ja länsimaalaistuu tuon parin vuosituhannen aikana.

Tässä se kommentti, mistä keskustelu lähti liikkeelle.

En ole puhunut itsestäänselvyydestä tai loputtomasta vaan puhuin kehittymisestä ja länsimaalaistumisesta. Minusta tässä keskustelussa esiintyneet perusteet asettavat meidät aika vässyköiden asemaan, koska niiden perusteella täällä riehuu hetken päästä äärimuslimeita lähiöissä. Minusta olisi hyvä keskustella tästäkin asiasta asiana, eikä hakea kaikkia ääri-ilmiöitä perusteiksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tästä olen samaa. Mielestäni tulisi tehdä laki mikä estää näitä tulevaisuudessa Suomessa rikoksia tekeviä maahanmuuttajia tulemasta maahan alunperin.

Hienoa! Olemme siis samoilla linjoilla. #Raja2013
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Samaan tapaan tuo sinun väitteesi siitä, että islaminuskoiset naiset ylläpitävät yllä kulttuuriaan on täysin absurdi. Mitä muuta he voivat tehdä ottaen huomioon, että turpakäräjät eivät muslimeille riitä.

Pointtini oli juuri se, että asia ole noin yksinkertainen että miehet vain uhkaavat nyrkillä ja naiset tottelevat. Naisilla on islamilaisessa kulttuurissa myös oma valtansa ja siinä missä arvot siirtyvät isältä pojalle, ne siirtyvät myös äidiltä tyttärelle. Joillekin islaminuskoisille naisille pelkkä ajatuskin siitä että nainen saisi itse päättää elämästään on täysin absurdi. Miksi puolustaa sellaisen ihmisen valinnan vapautta joka ei valinnan vapautta edes kaipaa?

Enkä minä nyt sano että tuo olisi hyvä asia, tuli vain mieleen noista kirjoituksista joiden mukaan "pitää" olla vapaus hylätä islam, lähteä kadulle ryyppäämään ja nussia kenen kanssa huvittaa. Paljon on liikkeellä islam-fobiaa, mutta yhtä lailla tämä länsimainen "vapaus" voi tuottaa muslimeille fobioita.

Jos toisesta kulttuurista nähdään vain ääri-ilmiöt, on sen ymmärtäminen ja sitä kautta keskustelu aika vaikeaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Hienoa! Olemme siis samoilla linjoilla. #Raja2013

Hyvä että ymmärsit. Seuraavana askeleena tämän jälkeen olisikin tehdä laki mikä kieltäisi suomalaisia naisia synnyttämästä rikollisia.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
eli minua kiinnostaa maahanmuuttajissa se, että ollaan maassa maan tavalla ja noudatetaan yhteisiä pelisääntöjä. Jos näitä yhteisiä sääntöjä ei pystytä noudattamaan, niin sitten minun mielestäni nämä tapaukset voi palauttaa sinne mistä tulikin.

Juurikin näin ja vahvasti. Kovin usein tilanne menee niin, että ihmetellään eikös niillä olekkaan kivaa ja mitähän me nyt ollaan tehty väärin kun eivät sopeudu.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pointtini oli juuri se, että asia ole noin yksinkertainen että miehet vain uhkaavat nyrkillä ja naiset tottelevat. Naisilla on islamilaisessa kulttuurissa myös oma valtansa ja siinä missä arvot siirtyvät isältä pojalle, ne siirtyvät myös äidiltä tyttärelle. Joillekin islaminuskoisille naisille pelkkä ajatuskin siitä että nainen saisi itse päättää elämästään on täysin absurdi. Miksi puolustaa sellaisen ihmisen valinnan vapautta joka ei valinnan vapautta edes kaipaa?

Ai että, tässä tuli kyllä sellaista logiikan loistokkuutta johon pystyy vain harvat kirjoittajat!

Tarkoittaako Vellihousu siis sitä että naisten alistuminen ja luopuminen omasta tahdostaan ja valintamahdollisuuksistaan on suorastaan islaminuskoisten naisten synnynnäinen erinäispiirre?

Jos orjat eivät olisi tajunneet haluta vapauksiaan, olisiko orjuus vielä ihan ok?

Ymmärrän että tulet kulttuurista joissa nämä asiat ovat vielä hieman tuoreita joten pistetään tämä sen piikkiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyvä että ymmärsit. Seuraavana askeleena tämän jälkeen olisikin tehdä laki mikä kieltäisi suomalaisia naisia synnyttämästä rikollisia.

Tämäkin sopii ja on varsin helppoa, kielletään suomalaisilta naisilta seksi ulkomaalaisten kanssa!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tarkoittaako Vellihousu siis sitä että naisten alistuminen ja luopuminen omasta tahdostaan ja valintamahdollisuuksistaan on suorastaan islaminuskoisten naisten synnynnäinen erinäispiirre?

En vaan että se on vuosisatainen perinne jonka kommentoiminen ulkoa päin ilman parempaa tietoa ei ole välttämättä kauhean fiksua.

En edelleen väitä että kyseessä olisi joku automaattisesti hyvä tai puolustettava asia, kyseeessä on vain asia joka ei muutu tuosta vain ulkoa päin sanelemalla.

Lisäksi perheissä on edelleen eroa, ihmisissä on eroa. On hyvin hankalaa että islaminuskoisia käsitellään yhtenä suurena massana jossa kaikki toimivat täsmälleen samoin Koraanin ohjeita kirjaimellisesti noudattaen.

Vertaus johonkin orjiin on täysin älytön, ei ole olemassa sellaista uskontoa, kultturia ja kulttuuriperintöä jonka nimi olisi orjuus.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En vaan että se on vuosisatainen perinne jonka kommentoiminen ulkoa päin ilman parempaa tietoa ei ole välttämättä kauhean fiksua.

Tuleeko nyrkistä jos kommentoi?

Vai odotetaanko muutama vuosisata lisää jos joku sisältäpäin avautuisi?

Vertaus johonkin orjiin on täysin älytön, ei ole olemassa sellaista uskontoa, kultturia ja kulttuuriperintöä jonka nimi olisi orjuus.

Et vastannut kysymykseeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös