Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 942 860
  • 6 860

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Itse olen tässä autoa jo hetken katsellut ja täytyy kyllä edelleen ihmetellä autokauppojen (keskimääräisesti) surkeaa palvelutasoa. Tuntuu että joutuu itse oikein tekemään töitä ja argumentoimaan itselleen myyntipointteja. Olen kiertänyt ison läjän kauppoja (eri merkeiltä) ja yhtään poikkeuksellisen hyvää asiakaspalvelukokemusta ei oikeastaan ole jäänyt mieleen, huonoja taas on jäänyt mieleen sitäkin suurempi määrä. Edelleen on myös niitä legendaarisia kauppoja, jossa porukka näprää tietokonettaan pöydän takana ja itse saa kiertää pitkät tovit "ilman häiriötä".

Tämä on ollut turhauttava kokemus, mutta mikään ei voita pohjanoteerausta eräästä kouvolalaisessa autokaupasta vuosia sitten. Olin mukana anopin ja paremman puoliskon kanssa, kun he katselivat uutta autoa. Yhden upean japanilaisen ajoneuvon ympärille oli kokoontunut nippu kyrsiintyneen näköisiä myyjiä ja kun kehtasimme keskeyttää heidän iloisen tiimipalaverinsa kertomalla speksit siitä mitä haetaan, niin vastaus oli flegmaattinen "no, tossahan noita on" ja kukaan ei liikkunut milliäkään. Yksi surkeimpia asiakaspalvelunäytteitä, joita olen koskaan todistanut. Ostajat olivat tosimielellä liikkeellä ja päätyivät ostamaan auton vastapäätä parin viikon sisään, mutta ei kiinnostanut. Heidän edustamansa jalo japanilaismerkkinsä myy ilmeisesti tarpeeksi ilman palveluakin.

En tiedä, ehkä pääsin tuolloin vain todistaan naisten saamaa palvelutasoa. Nyt meneillään olevassa etsinnässä myyjät ovat kuitenkin olleet kohteliaita ja kertoneet perusteita, mutta yleisvaikutelmaksi on jäänyt monesti flegmaattisuus ja järkyttävän huono palo kaupan viimeistelyyn.

Olen ymmärtänyt, että autokaupoilla on nyt hiljaista. Tämä ei ole kyllä välittänyt läpi, ainakaan epätoivoisesti ei tunnu kohtaamani tahot kauppoja hakevan.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen tässä autoa jo hetken katsellut ja täytyy kyllä edelleen ihmetellä autokauppojen (keskimääräisesti) surkeaa palvelutasoa.

Olen ymmärtänyt, että autokaupoilla on nyt hiljaista. Tämä ei ole kyllä välittänyt läpi, ainakaan epätoivoisesti ei tunnu kohtaamani tahot kauppoja hakevan.

Autokauppa on kyllä aivan oma maailmansa. Joku palstan autokauppiaista (tiedän että niitä on, olen jopa asioinut heidän kanssaan) voisi selvittää, miksi näin? Eikö helppo raha kannata ottaa roikkumasta?
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Itse olen tässä autoa jo hetken katsellut ja täytyy kyllä edelleen ihmetellä autokauppojen (keskimääräisesti) surkeaa palvelutasoa. Tuntuu että joutuu itse oikein tekemään töitä ja argumentoimaan itselleen myyntipointteja. Olen kiertänyt ison läjän kauppoja (eri merkeiltä) ja yhtään poikkeuksellisen hyvää asiakaspalvelukokemusta ei oikeastaan ole jäänyt mieleen, huonoja taas on jäänyt mieleen sitäkin suurempi määrä. Edelleen on myös niitä legendaarisia kauppoja, jossa porukka näprää tietokonettaan pöydän takana ja itse saa kiertää pitkät tovit "ilman häiriötä".

Tämä on ollut turhauttava kokemus, mutta mikään ei voita pohjanoteerausta eräästä kouvolalaisessa autokaupasta vuosia sitten. Olin mukana anopin ja paremman puoliskon kanssa, kun he katselivat uutta autoa. Yhden upean japanilaisen ajoneuvon ympärille oli kokoontunut nippu kyrsiintyneen näköisiä myyjiä ja kun kehtasimme keskeyttää heidän iloisen tiimipalaverinsa kertomalla speksit siitä mitä haetaan, niin vastaus oli flegmaattinen "no, tossahan noita on" ja kukaan ei liikkunut milliäkään. Yksi surkeimpia asiakaspalvelunäytteitä, joita olen koskaan todistanut. Ostajat olivat tosimielellä liikkeellä ja päätyivät ostamaan auton vastapäätä parin viikon sisään, mutta ei kiinnostanut. Heidän edustamansa jalo japanilaismerkkinsä myy ilmeisesti tarpeeksi ilman palveluakin.

En tiedä, ehkä pääsin tuolloin vain todistaan naisten saamaa palvelutasoa. Nyt meneillään olevassa etsinnässä myyjät ovat kuitenkin olleet kohteliaita ja kertoneet perusteita, mutta yleisvaikutelmaksi on jäänyt monesti flegmaattisuus ja järkyttävän huono palo kaupan viimeistelyyn.

Olen ymmärtänyt, että autokaupoilla on nyt hiljaista. Tämä ei ole kyllä välittänyt läpi, ainakaan epätoivoisesti ei tunnu kohtaamani tahot kauppoja hakevan.

Ja eivätkös autokauppiaat ole aika pitkälti provisiopalkkaisia ? Kuulostaa tosi oudolta ettei asiakkaat meinaa kelvata. Tuolla meiningillä ei ainakaan menesty automyyjänä.
 

Theone

Jäsen
Ja eivätkös autokauppiaat ole aika pitkälti provisiopalkkaisia ? Kuulostaa tosi oudolta ettei asiakkaat meinaa kelvata.

Entinen joukkuekaveri on tai ainakin oli autokauppias ja joskus selitteli tuota provisiopalkkaa. Heillä oli joku naurettava pohjaliksa jonka päälle maksettiin provisio joka muodostui talolle jäävästä nettovoitosta. Varsinkin käytettyjen kohdalla tuo tuppasi kuulemma jäämään lähelle nollaa tai nollaan ja ei kuulemma kannattanut niitä edes lähteä myymään.

Kyseltiin joskus että onko koskaan ajatellut, että joku nyt käytetyn ostava saattaa tulevaisuudessa ostaa ihan uuden auton ja luultavasti ainakin tulee kyselemään sitä "siltä hyvältä myyjältä". Ei kuulemma kiinnostanut kun oli hakenut yritysmyyntiin. Toivottavasti yritysmyynti on mennyt vähän paremmin.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Entinen joukkuekaveri on tai ainakin oli autokauppias ja joskus selitteli tuota provisiopalkkaa. Heillä oli joku naurettava pohjaliksa jonka päälle maksettiin provisio joka muodostui talolle jäävästä nettovoitosta. Varsinkin käytettyjen kohdalla tuo tuppasi kuulemma jäämään lähelle nollaa tai nollaan ja ei kuulemma kannattanut niitä edes lähteä myymään.

Kyseltiin joskus että onko koskaan ajatellut, että joku nyt käytetyn ostava saattaa tulevaisuudessa ostaa ihan uuden auton ja luultavasti ainakin tulee kyselemään sitä "siltä hyvältä myyjältä". Ei kuulemma kiinnostanut kun oli hakenut yritysmyyntiin. Toivottavasti yritysmyynti on mennyt vähän paremmin.

Siinä saattaa tulla aikamoinen stressi jos ei kauppa käy, voisin kuvitella. Mutta just näin se menee, hyvä palvelu muistetaan. Minullakin on ollut erittäin hyvä automyyjä jolta haluan ehdottomasti ostaa seuraavankin autoni. Sama pätee myös esimerkiksi kiinteistönvälittäjissä, jos joku tekee hyvää duunia niin sana leviää aika hyvin, ja sitten se seuraavakin kämppä ostetaan saman kaverin valikoimasta.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kanta-asiakkuuksillahan menestyvät myyjät elävät, eivät kertakaupalla. Olen pohtinut paljon tätä asiaa, ehkäpä harjaantunut silmä erottaa todellisen ostajan ja renkaanpotkijan?
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Kanta-asiakkuuksillahan menestyvät myyjät elävät, eivät kertakaupalla. Olen pohtinut paljon tätä asiaa, ehkäpä harjaantunut silmä erottaa todellisen ostajan ja renkaanpotkijan?

Nyt kun sanoit, niin saattaa pitää paikkansa. Olin viime viikolla Niittykummun Toyota-huollossa, ja menin huollon valmistumista odotellessani autokaupan puolelle katselemaan vaihtoautoja aikani kuluksi. Ihmettelinkin ettei kukaan myyjä hyökännyt kimppuuni.
 
Nyt kun sanoit, niin saattaa pitää paikkansa. Olin viime viikolla Niittykummun Toyota-huollossa, ja menin huollon valmistumista odotellessani autokaupan puolelle katselemaan vaihtoautoja aikani kuluksi. Ihmettelinkin ettei kukaan myyjä hyökännyt kimppuuni.
Huollon tekeminen asiakkaan odottaessa on monessa paikassa tehty mahdottomaksi koska aina kun viet auton johonkin operaatioon se pitäisi olla siellä heti aamulla ja aikaa päivän loppuun asti. Jos autoliikkeet tekisivät huoltoja odottaessa asiakkat voisivat "tappaa aikaa" myymälän puolella, pari innokasta myyjää niin varmasti menisi enemmän autoja kaupaksi.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Huollon tekeminen asiakkaan odottaessa on monessa paikassa tehty mahdottomaksi koska aina kun viet auton johonkin operaatioon se pitäisi olla siellä heti aamulla ja aikaa päivän loppuun asti. Jos autoliikkeet tekisivät huoltoja odottaessa asiakkat voisivat "tappaa aikaa" myymälän puolella, pari innokasta myyjää niin varmasti menisi enemmän autoja kaupaksi.

Totta, mutta tämä olikin toimenpide joka voitiin tehdä pikahuollossa. Siinä taisi vaan olla pari autoa jonossa ennen minua.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei kuulemma kiinnostanut kun oli hakenut yritysmyyntiin. Toivottavasti yritysmyynti on mennyt vähän paremmin.

Tyhmä on kaverisi.
Kyllä sitä provikkaa yritysmyynnistäkin tulee, ja ihan hyvin voi sanakiriä että tuo ja tuo on niin paska myyjä, niin voi joku firmakin jättää ostamatta useammankin auton ko. mestasta.
 

Theone

Jäsen
Tyhmä on kaverisi.

No en nyt kaveriksi kyseistä sankaria kutsuisi. Kyseessä ei todellakaan ole mikään ydinfyysikon poika, lähinnä työn vieroksuja. Pääsääntöisesti autokaupoissa asiakaspalvelu tuntuu olevan samanlaista kuin Giganteissa.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Tyhmä on kaverisi.
Kyllä sitä provikkaa yritysmyynnistäkin tulee, ja ihan hyvin voi sanakiriä että tuo ja tuo on niin paska myyjä, niin voi joku firmakin jättää ostamatta useammankin auton ko. mestasta.

Ja yritysmyynti on varmasti usein monin kerroin haastavampaa. Eräs tuttuni myi aikoinaan Volvon rekkanuppeja ja kuorma-autoja, hän sanoi että jos myy yhdenkin kuussa, niin se on jo hyvä saavutus. Ja asiakkaatkin ovat usein aika haastavia.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja yritysmyynti on varmasti usein monin kerroin haastavampaa. Eräs tuttuni myi aikoinaan Volvon rekkanuppeja ja kuorma-autoja, hän sanoi että jos myy yhdenkin kuussa, niin se on jo hyvä saavutus. Ja asiakkaatkin ovat usein aika haastavia.

Näinpä.
Kaverini myy erään saksalaisen valmistajan kärryjä, siis rekkoihin. Aika haastavan oloista touhua sekin. Ja niin pirun suhdanneherkkää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kyllähän nämä Viikkarin toimitusjohtajan kommentit kuvaavat aika hyvin suomalaista asiakaspalveuasennetta, vaikka taustalla voi toki olla ihan aito tarkoitus palvella paremmin tiettyjä ryhmiä.

"Omia viinoja on ihan turha yrittää tuoda laivaan, se on hukkaan heitettyä viinaa, koska ne otetaan pois"

Vaikkei minulle tulisi mieleenkään viedä omia viinoja laivaan, harkitsisin kaksi kertaa astumista noin kutsuvaan laivaan.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän nämä Viikkarin toimitusjohtajan kommentit kuvaavat aika hyvin suomalaista asiakaspalveuasennetta, vaikka taustalla voi toki olla ihan aito tarkoitus palvella paremmin tiettyjä ryhmiä.

Mikä on outoa, kun Mikael Backman on vuosia työskennellyt Floridassa ja RCCL:lla. Näissä paikoissa palveluasenne on ainoa, millä on oikeasti merkitystä. Ehkä tässä on kyseessä jälleen viestinnän epäonnistuminen?
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Kyllähän nämä Viikkarin toimitusjohtajan kommentit kuvaavat aika hyvin suomalaista asiakaspalveuasennetta, vaikka taustalla voi toki olla ihan aito tarkoitus palvella paremmin tiettyjä ryhmiä.

"Omia viinoja on ihan turha yrittää tuoda laivaan, se on hukkaan heitettyä viinaa, koska ne otetaan pois"

Vaikkei minulle tulisi mieleenkään viedä omia viinoja laivaan, harkitsisin kaksi kertaa astumista noin kutsuvaan laivaan.

No joo, aika tylyä tekstiä Backmanilta. Hän antaa ymmärtää että Viking Grace on aito köyhät kyykkyyn-tuote. Mutta tuo ei mielestäni ole mikään huono juttu, sitä on joskus joutunut itsekin näiden hyttiördääjien häiritsemäksi, ja tällainen nelikymppinen ukko ei enää jaksa bilettää koko yötä jos risteilylle sattuisi lähtemään. Mutta myönnän mielelläni että sitä on itsekin ollut tällainen hyttibilettäjä nuoremmalla iällä.

Kerran matkustin Oslosta Köpikseen Dfds:n laivalla joka oli entinen Viikkarin M/S Athena. Olin aika monttu auki, mitään ördääjiä ei ollut missään, palvelu ensiluokkaista, ja laivakin tosi hienosti sisustettu. Hieman erilainen risteilykulttuuri kuin meillä, se oli ihan positiivinen kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vielä tuosta: "Backmanin mukaan Viking Line aloittaa myös tarkastukset terminaaleissa, jottei ylimääräinen alkoholi virtaisi laivaan matkustajien mukana. Seulonta tulee olemaan tiukka." (IL)

Pohdin vaan että miten aikaisin pitää mennä terminaaliin ehtiäkseen tiukan seulonnan läpi laivaan? Liberaalimman alkoholipolitiikan maista saapuneilla turisteilla voi olla ihmettelemistä kun heidät kopeloidaan ja laukut pengotaan mahdollisten omien pullojen varalta.

Ja siis itsekin varsinkin lasten kanssa matkustaessani ärsyynnyn örveltävistä känniääliöistä. Sen kultaisen keskitien hakeminen tuntuu vain olevan aina täysin mahdotonta kun on kyseessä Suomi ja alkoholi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko siis niin, että jos matkustan laivalla ruotsiin niin en voi ostaa paikallisesta pitkäripaisesta jotain hienoa svedu-brandyä, koska en saa viedä sitä laivaan? Ts. mikäli aiot kuljettaa tavaraa kun matkustat, niin laiva on väärä valinta.

Mikäli pullon saa tuoda laivaan, niin herää kysymys, millähän perusteella helsingin päässä minulta sitten ollaan ottamassa omaisuuttani laivayhtiön haltuun kossupullon ominaisuudessa ja saako sen takaisin, vai heitetäänkö se hukkaan ihan noin vain, kuten viestinnästä voi lukea.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Onko siis niin, että jos matkustan laivalla ruotsiin niin en voi ostaa paikallisesta pitkäripaisesta jotain hienoa svedu-brandyä, koska en saa viedä sitä laivaan? Ts. mikäli aiot kuljettaa tavaraa kun matkustat, niin laiva on väärä valinta.

Mikäli pullon saa tuoda laivaan, niin herää kysymys, millähän perusteella helsingin päässä minulta sitten ollaan ottamassa omaisuuttani laivayhtiön haltuun kossupullon ominaisuudessa ja saako sen takaisin, vai heitetäänkö se hukkaan ihan noin vain, kuten viestinnästä voi lukea.

Helppo ratkaisu, otat varman päällle ja valitset Tallink Siljan paatin. Hehän ilmoittivat etteivät lähde ollenkaan mukaan tällaiseen meininkiin. Ja Viikkarinkin laivoista tämä taisi koskea ainoastaan Gracea.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Annetaampa hieman kerrankin myös kehuja. Tein sunnuntaina LähiTapiolaan tapaturmailmoituksen/-hakemuksen omasta kolhustani ja ajattelin joskopa sieltä jotain kuuluisi vaikka ensiviikolla. Hämmästyksekseni maanantai-aamuna puhelin piippasi sähköpostin merkiksi vaille kymmenen ja postiin pamahti päätös koskien tapaturmaani ja korvauksia.

En tiedä kuinka nopeasti vakuutusyhtiöt yleensä näitä päätöksiä tekee mutta itselle ainakin oli positiivinen yllätys saada päätös sekä korvaus noinkin nopeasti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helppo ratkaisu, otat varman päällle ja valitset Tallink Siljan paatin. Hehän ilmoittivat etteivät lähde ollenkaan mukaan tällaiseen meininkiin. Ja Viikkarinkin laivoista tämä taisi koskea ainoastaan Gracea.

Ei tämä itseäni koske pätkän vertaa, en ole menossa laivalla mihinkään.

Ihmettelin millä oikeudella ja perusteella laivayhtiö aikoo ottaa ihmisten omaisuutta haltuunsa ja ehkäpä jopa hävittää sitä.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Ei tämä itseäni koske pätkän vertaa, en ole menossa laivalla mihinkään.

Ihmettelin millä oikeudella ja perusteella laivayhtiö aikoo ottaa ihmisten omaisuutta haltuunsa ja ehkäpä jopa hävittää sitä.

Hyvä pointti, eihän laivayhtiö ole minkään sortin viranomainen. Näin äkkiseltään ajateltuna se pitäisi sitten mennä niin, että se omaisuus luovutetaan takaisin kun tullaan perille.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ihmettelin millä oikeudella ja perusteella laivayhtiö aikoo ottaa ihmisten omaisuutta haltuunsa ja ehkäpä jopa hävittää sitä.
Hyvä pointti, eihän laivayhtiö ole minkään sortin viranomainen. Näin äkkiseltään ajateltuna se pitäisi sitten mennä niin, että se omaisuus luovutetaan takaisin kun tullaan perille.
Jollain abi- tai GooM-risteilyillä mä muistaisin tuollaisen käytännön olleen joskus... um... 90-luvun loppupuolella/vuosituhannen taitteessa.

Tiedä sitten kuinka laillista tuokaan oli ja onko vastaava käytäntö käytössä enää nykyisin. Toisaalta noilla risteilyillähän joku tietty järjestävä taho on vuokrannut koko paatin käyttöönsä. Tällöin vuokranantaja voi omalta osaltaan kertoa pelisäännöt, ja vuokraajan on hyväksyttävä ne. Myöhemmin tilaisuuden järjestäjä alkaa markkinoida risteilyään abeille tai muille opiskelijoille ja ilmoittaa mahdollisesta pullotarkastuksesta terminaalissa. Näinhän tämän on mentävä.

Mutta eihän tavallisilla reittimatkoilla/miniristeilyillä voida alkoholin kuljettamista rajoittaa. Eihän? Onhan mulla oltava mahdollisuus viedä vaikkapa pullollinen Suomi-viinaa (jotain mitä ei laivalta saa) kaverilleni Tukholmaan. Se, miten mä sen teen, ei mun mielestäni kuulu laivayhtiölle pätkän vertaa. Voinhan mä ottaa miniristeilyn, mennä Tukholmassa ulos laivasta terminaaliin, tavata kaverini siellä, lahjoittaa pullon, tulla taas takaisin ruotsalaisten matkustajien mukana laivaan ja palata Suomeen. Eihän tuo nyt ole missään nimessä edes järkevää, mutta pitäähän mulla nyt olla mahdollisuus tuollaiseen.

Tuokin voitaisiin ratkaista sillä tavalla, että laivaan tullessani jätän pullon johonkin säilytykseen matkan ajaksi (matkailun maailmasta vertaisin tätä lentokoneen ruumaan meneviin tavaroihin). Sieltä sitten voin noutaa sen vaikkapa 30min ennen Tukholmaa. Jonkinlainen mahdollisuus tuollaisen tuliaispullon kuljettamiseen on annettava myös edestakaisin menijöille.

Vähän epäilyttää, onko laivoilla mahdollisuutta tai ylipäätään edes kiinnostusta tuollaisille ratkaisuille. Mutta se on joka tapauksessa varmaa, että minkäänlainen pullojen poisotto terminaalissa ei tule toimimaan. Siinä alkaa hakata jo (EU-) lainsäädäntökin vastaan.

EDIT: noista abi- ja GooM-risteilyistä tuli vielä mieleeni sellainenkin, että niillähän ei muistaakseni ole edes mahdollisuutta poistua laivasta kesken risteilyn? Tällöinhän ei periaatteessa ole tarvettakaan kuljettaa mitään "ylimääräistä".
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
EDIT: noista abi- ja GooM-risteilyistä tuli vielä mieleeni sellainenkin, että niillähän ei muistaakseni ole edes mahdollisuutta poistua laivasta kesken risteilyn? Tällöinhän ei periaatteessa ole tarvettakaan kuljettaa mitään "ylimääräistä".

Itse olen menossa viikon kuluttua Goom-risteilylle.

"Tax free-myymälä on avoinna lähtöiltana 19.30-22.00 (ei alkoholin myyntiä).
Huom! Myymälässä ei ole alkoholin myyntiä lähtöiltana
." - Goom.net

Hyvät bileet tulossa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hyvä pointti, eihän laivayhtiö ole minkään sortin viranomainen. Näin äkkiseltään ajateltuna se pitäisi sitten mennä niin, että se omaisuus luovutetaan takaisin kun tullaan perille.
Laiva voitaneen korkeintaan rinnastaa ravintolaan. Jos menet Alkon muovikassi kourassa mihin tahansa ravintolaan, niin edeskäypä ottaa enemmän kuin mielellään viinakassin haltuunsa vierailun ajaksi. Siis jopa vaatii. Täysi-ikäiseltä asiakkaalta ravintolakäynnin ajaksi haltuunotetut viinat on tietenkin palautettava asiakkaalle kun tämä poistuu ravintolasta. Tämä pätee varmasti laivaankin. Joku lakimies tai muu nihilisti voi arvioida asiaa eritellymmin.

Sitä en saata uskoa että mikään ravintola ryhtyisi ratsaamaan asiakkaiden laukkuja omien pullojen varalta, mutta tuo edellinen tarkoitti siis tilannetta jossa näkyy selvästi että asiakas tulee ravintolaan viinaa mukanaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös