Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 133 812
  • 706

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Soiko teillä biisi päässä sillälailla, että esimerkiksi illalla kuultu biisi alkaa aamulla soida päässä? Tai aamulla autoradiosta tullut biisi alkaa soida päässä kun työpäivän jälkeen istutte autoon? Mulle käy näin jatkuvasti.
 
Soiko teillä biisi päässä sillälailla, että esimerkiksi illalla kuultu biisi alkaa aamulla soida päässä? Tai aamulla autoradiosta tullut biisi alkaa soida päässä kun työpäivän jälkeen istutte autoon? Mulle käy näin jatkuvasti.
Useinkin. Tosin kuuntelen enimmäkseen Yle Puhetta, mutta sama pätee kyllä minulla myös puheohjelmiin. Joskus käy niinkin, että vielä vuoden-parin päästä kun ajaa jostakin paikasta ohi, huomaa että päässä alkaa soimaan silloin kuulunut radio-ohjelma.

Tuon aiemmin tässä ketjussa mainitun "mistä ääni tulee, kuulokkeista vai kaiuttimista" -testin tein viimeksi noin kolme minuuttia sitten.
 

Masentaja

Jäsen
Pitsaan ketsuppia. Tästä mulle on vittuiltu iätajat mutta näin se vaan menee...

Tosi usein tulee nyplättyä kulmakarvoja... Autoa ajaessa, telkkua ketsellessa, nettiä selaillessa, you name it. Nypin niitä ja ainahan pitää saalis sitten tarkistaa.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskustelen tv-juontajien kanssa.

Kun telkkarista toivotetaan hyvää iltaa tai jotain muuta vastaavaa niin siihenhän on pakko vastata.


Sama juttu. Olisihan se nyt aika epäkohteliasta olla vastaamatta. Itse tulee myös usein tehtyä niin, että minä sanon ensin sen hyvää iltaa, mihin sitten esim. uutistenlukija vastaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tosi usein tulee nyplättyä kulmakarvoja... Autoa ajaessa, telkkua ketsellessa, nettiä selaillessa, you name it. Nypin niitä ja ainahan pitää saalis sitten tarkistaa.

Sinulla on siis trikotillomania.

Ei sen puoleen, niin minullakin, mutta hoitoon en ole koskaan ajatellut sen vuoksi hakeutua...


Kun TV-uutiset alkavat, yritän aina (ääneen) arvata mikä on uutistenlukijan ensimmäinen sana hyvänillantoivotusten jälkeen.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Itsellä on kans monia juttuja jotka tuntuu että kukaan muu ei tee niin, mutta aika monta täällä on jo vastaan tullu. Saunomiseen liittyvät ja avopuolisoa raivostuttavat perinteet on, että aina kun menen saunaan nakkaan kolme kertaa löylyä ihan putkeen oli sauna kuinka kuuma tahansa. Tästä syystä avopuoliso tulee saunaan aina muutaman minuutin minun jälkeen ei ikinä ennen minua. Toinen on että jos poistun saunasta, mutta tiedän että palaan muutaman minuutin päästä takasin lisään aina pari puuta, vaikka sauna ois kuinka kuuma.

Sulkapalloa pelaamaan mentäessä on pakko päästä syöttämään viis kertaa verkon yli ennen kun kaveri kerkee sinne. Ja sitten vasta aloittaa oikeesti lämmittelemään. Jaliksessa pitää kävellä/hölkätä keskialueelle ja takasin jonka jälkeen pallon kans pitää "kikkailla" muutama minuutti ennen kun edes miettii mitään muuta lämmittelyä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käytän halpojen/ilmaisten kuulakärkikynien ohutta putkilonmallista mustesäiliötä korvien kaivuuseen ja rapsutteluun, ei tietenkään kuulapäätä käyttäen. Tähän tarkoitukseen soveltuvia kyniä löytyy lähes joka paikasta, sängyn vierestä, olohuoneesta, mökiltä, autosta ja aina reissussa mukana. Jos korvasta syyhyää niin kannattaa kokeilla, pesee topsipuikon mennen tullen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
voisi mennä saituusketjuunkin, mutta kananmunien keitinvesi menee usein teevedeksi.
Hyvä kikka ainakin vieraille tarjottavan teen kohdalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Käytän halpojen/ilmaisten kuulakärkikynien ohutta putkilonmallista mustesäiliötä korvien kaivuuseen ja rapsutteluun, ei tietenkään kuulapäätä käyttäen. Tähän tarkoitukseen soveltuvia kyniä löytyy lähes joka paikasta, sängyn vierestä, olohuoneesta, mökiltä, autosta ja aina reissussa mukana. Jos korvasta syyhyää niin kannattaa kokeilla, pesee topsipuikon mennen tullen.
Mulla oli joskus 20 vuotta sitten kollega, jolla oli pikkutakin taskussa pieni ruuvimeisseli. Saatte itse arvata, mihin tarkoitukseen hän tuota säännöllisesti käytti. Jos olisin silloin tiennyt, mitä lyhenne tarkoittaa, olisin sanonut WTF?!
 

RDivis

Jäsen
Aika paljon tulee yksin ollessa pidettyä monologia yllä. Vanhat ihmiset kai näin aika paljon tekevätkin, tai näin olen ymmärtänyt. Oma erikoisuus lienee sättivä monologi "Mitä sä teet" "Ei näin!"" Mene/Lähde nyt jo saatana!" (jonnekin lähdettäessä).

Ja ei, en kuule mitään vastauksia, mutta kai se olisi jo jonkin sortin dialogia sitten. ;)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Käytän halpojen/ilmaisten kuulakärkikynien ohutta putkilonmallista mustesäiliötä korvien kaivuuseen ja rapsutteluun, ei tietenkään kuulapäätä käyttäen. Tähän tarkoitukseen soveltuvia kyniä löytyy lähes joka paikasta, sängyn vierestä, olohuoneesta, mökiltä, autosta ja aina reissussa mukana. Jos korvasta syyhyää niin kannattaa kokeilla, pesee topsipuikon mennen tullen.

Kylla, mutta ei pese hiuspinnia! Aivan huippu tuohon korvan rapsutteluun. Kavin kerran ostamassa sellaisen kunnon pakkauksen niita ja nyt niita on aina hollilla, jos vaan tarvetta tulee.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kylla, mutta ei pese hiuspinnia! Aivan huippu tuohon korvan rapsutteluun. Kavin kerran ostamassa sellaisen kunnon pakkauksen niita ja nyt niita on aina hollilla, jos vaan tarvetta tulee.

Silmälasin sangan voi myös työntää korvaansa tässä samassa tarkoituksessa. Sanka on monikäyttöinen.
 

Noma

Jäsen
Tuo "autohyppely"-juttu on tuttu ilmiö täältäkin. Sitä pystyy toki harrastamaan myös esimerkiksi bussipysäkillä istuessa. Ottaa vain kiintopisteeksi vaikkapa liikennemerkin tolpan, jonka takana menee katu. Aina kun auto osuu minun ja sen tolpan muodostamalle linjalle, pitää toista jalkaterää nostaa vähän maasta. Ts. tällainen kuvitteellinen puomi.

Erilaiset laskutoimitukset kaikissa mahdollisissa tilanteissa ovat myös tuttuja. Julkisten tilojen kattolevyissä esim on usein 39x39 reikää, on useammassakin paikassa tullut huomattua.
 

Ralph

Jäsen
Aina kun HPK voittaa tai ei pelaa, käyn tekstitv:ltä sivun 222 läpi illalla ennen nukahtamista kännykällä ja selostan mielessäni otteluiden tapahtumat läpi. Kun HPK häviää, joka on aika harvinaista, ei vain huvita. Saman teen aamulla herättyäni NHL:n kanssa, NHL.comin kautta ja vaikka Colorado häviäisikin.

Esimerkiksi SM-liigan puolelta:
- HIFK - JYP
- Nolla kahdeksan kaksikymmentä kolme, 0-1 ylivoimalla Antti Jaatinen, Eric Perrin, Rich Peverley.
- Yleisömäärä kuusituhatta kaksisataa kolmetoista.
- Maalivahdit. Joni Ortio, HIFK, 28 torjuntaa. Joni Myllykoski, JYP, 39 torjuntaa.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Täällähän osa on jo sen maininnutkin.. minäkin puhun paljon yksikseni. Itsellä se toimii aika pitkälti ajatustyöskentelyn apuna. "Mistä toi johtuu?", "Miten mä teen ton?" "Näin mä sen teen, sano muut mitä sano" jne. aika perus yksinpuheluita. Huvittavia hetkiä yksinpuhelun parissa on ollut mm. se kun kävelee myöhään/hiljaiseen aikaan jalkakäytävää, pitkää matkaa ja tulee funtsittua jtn asioita ääneen. Sit näkee kun joku on kävelemässä vastaan niin tulee vielä hetki mutistua hiljaa tyyliin: "vittu sentään, joutuu olemaan hetken hiljaa."
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aina kun HPK voittaa tai ei pelaa, käyn tekstitv:ltä sivun 222 läpi illalla ennen nukahtamista kännykällä ja selostan mielessäni otteluiden tapahtumat läpi.

Esimerkiksi SM-liigan puolelta:
- HIFK - JYP
- Nolla kahdeksan kaksikymmentä kolme, 0-1 ylivoimalla Antti Jaatinen, Eric Perrin, Rich Peverley.
- Yleisömäärä kuusituhatta kaksisataa kolmetoista.
- Maalivahdit. Joni Ortio, HIFK, 28 torjuntaa. Joni Myllykoski, JYP, 39 torjuntaa.
Sä pelotat mua päivä päivältä enemmän.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Aina kun HPK voittaa tai ei pelaa, käyn tekstitv:ltä sivun 222 läpi illalla ennen nukahtamista kännykällä ja selostan mielessäni otteluiden tapahtumat läpi.

Esimerkiksi SM-liigan puolelta:
- HIFK - JYP
- Nolla kahdeksan kaksikymmentä kolme, 0-1 ylivoimalla Antti Jaatinen, Eric Perrin, Rich Peverley.
- Yleisömäärä kuusituhatta kaksisataa kolmetoista.
- Maalivahdit. Joni Ortio, HIFK, 28 torjuntaa. Joni Myllykoski, JYP, 39 torjuntaa.
Hahahah. Itse teen SaiPan otteluiden kanssa täysin samoin, oli voitto tai tappio ja ihan television kautta tulevan teksti-tv:n kanssa. Joskus olen jopa odottanut sänkyyn lysähtämistä... "Pääsisi jo hapuilemaan kaukosäädintä pöydältä ja käymään illan tapahtumat läpi" Joskus, jos olen oikein kovassa vauhdissa, niin saatan käydä koko liigakierroksen läpi.

Tuntuu jotenkin hauskalta, että meitä onkin kaksi, vaikka olen aina luullut olevani asian kanssa yksin.

Jos selostusasiaa mietitään laajemmalta skaalalta, niin pelatessani NHL-sarjan pelejä olen taipuvainen selostamaan ääneen. Jos meillä on muita kotona, niin se on vain sellaista muminaa minkä itse juuri ja juuri kuulen. Yksin kotona ollessani minusta kuoriutuu joka kerta uusi Mike "Doc" Emrick, kun eläydyn joka tilanteeseen täysillä. Uskoisin, että maailmasta tosin löytyy muitakin yksinäisiä pälpättäjiä.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hep! Käsi ylös täälläkin. 2/10000 ainakin. Etpäs teekään tätä yksin.

Lainatun tavan takia on tuon tuosta tullut hieman kiihdyteltyä, että "ehtii" tolpan tasalle tai nostettua jalkaa kaasulta jotta vastaantuleva "saa kiinni".
En epäillytkään olevani asian kanssa yksin, nyt siis ainakin kolme samanlaista konjunktionistia. Itse en kiihdyttele tai jarruttele, vaan suurin universaali tyydytys tulee, kun autot ja tolppa/joku muu merkki osuu kohdalleen normaalilla ajolla. En tosin tiedä, jos vaikka vastaantulija sitten täsmäisi merkit kohdilleen?
 

RDivis

Jäsen
Jos selostusasiaa mietitään laajemmalta skaalalta, niin pelatessani NHL-sarjan pelejä olen taipuvainen selostamaan ääneen. Jos meillä on muita kotona, niin se on vain sellaista muminaa minkä itse juuri ja juuri kuulen. Yksin kotona ollessani minusta kuoriutuu joka kerta uusi Mike "Doc" Emrick, kun eläydyn joka tilanteeseen täysillä. Uskoisin, että maailmasta tosin löytyy muitakin yksinäisiä pälpättäjiä.

Meillä on yhden kaverin kanssa NHL:ää pelatessa tapana selostaa hirveällä intensiteetillä toistemme pelit. Siis kausimuotoa pelatessa ja toisella vastassa CPU. Eipähän ole ainakaan ikävää odottaa omaa pelivuoroa tai matsia, kun on kaverin peleissäkin täysillä mukana!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Minun on aivan pakko nukkua aina oikealla kyljellä tai selälläni, koskaan ei vasemmalla kyljellä. Jos huomaan olevani väärin, korjaan asennon. En tiedä, ehkä se on vain epämukavampaa nukkua vasemmalla kyljellä. Muilla samanlaista toimintaa?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on yhden kaverin kanssa NHL:ää pelatessa tapana selostaa hirveällä intensiteetillä toistemme pelit!

Nyt teillä on onneksi ollut helpompi syksy, toki myös Eleanorilla, kun työsulun takia ei ole tarvinnut hirveästi pelata. Siis NHL:ää. Vai vedättekö mentaalisesti? Vähän niinkuin pikkulapset: "Jos tää nyt sais vaan pelata ja vastassa olis ne tuhmat sedät Montrealista, niin se vois selostaa, kun tää pelais." Voi Teemu ja Saku teidän kanssa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös