Tietokonetta ostamassa

  • 337 695
  • 1 631

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä 15-tuumaista olin miettinyt, resoluutioista en ymmärrä (sori!!!).
Resoluutio on periaatteessa vähän niin kuin näytön tarkkuus. Mitä suurempi resoluutio, sitä enemmän ruudulle mahtuu tavaraa. Toisaalta liian suuri resoluutio liian pienellä näytöllä saattaa mennä tihrustamiseksi, ainakin jos näyttö on heikkolaatuinen. 15-tuumaisten näyttöjen "normiresoluutio" taitaa olla 1366 x 768 pikseliä, joten oletan, että sellainen on ihan passeli.

Tosiaan, minulla ei ole näistä omakohtaista käyttökokemusta, joten heitänkin nyt kapulan sellaiselle, jolla on. The floor is yours!
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taas yksi avuton apua vailla.
Läppäri pitäisi uusia pikaisesti, edellinen hyvin palvellut Lenovo sanoo sopimustaan irti.

Käyttö:
- Surffailu
- Musiikin kuuntelu/latailu ja välillä polttelen levyjä
- Digikuvien tallennus
- satunnainen Urhon/veikkaus-tv:n katsominen

Budjettia en ole päättänyt, mutta varmaan 500-800€,
jos halvemmalla saa niin parempi tietysti.

Lenovoa ennen oli joku ritsa Acer, meni hermot kun ei potku riittänyt.

Katselin Verkkokaupan tarjontaa ja seuraavia pomppasi sieltä esille:
Acer Aspire 5552 15.6"/Athlon P340/4 GB/500 GB/Windows 7 Home Premium 64-bit 499,-
HP G62-460so 15.6" HD/Core i3-350M/4 GB/500 GB/Radeon HD 6370 512 MB/Windows Home Premium 64-bit 598,90€
Lenovo B560 15.6" HD/Pentium P6200/4 GB/500 GB/Windows 7 Home Premium 64-bit 558,90€
Lenovo ThinkPad Edge 15.6" HD/Core i3-380M/4 GB/500 GB/Windows 7 Professional 64-bit 773,90€.

Varmaan ainakin kolmessa alemmassa riittää tehot minun käyttöön, miten Acer? Alimmassa varmaan jo liikaakin tehoa mutta houkuttelee tuo "tatti-hiiri", jotenkin siihen on tottunut mutta hiirtä kumminkin pääasiallisesti käytän. Eli ei varmaan kannata tuosta 200€ maksaa?
Tuo B560 varmaan vahvimmilla ellei ihan tyrmätä, Acer ja Edge sitten kolkuttelee perässä. Akun kestolla ei ole suurta merkitystä, käytettävyydellä enemmän. Harvemmin kannan mukana ja yleensä on sähköä tarjolla.
 

d2uce

Jäsen
Tuo B560 varmaan vahvimmilla ellei ihan tyrmätä, Acer ja Edge sitten kolkuttelee perässä. Akun kestolla ei ole suurta merkitystä, käytettävyydellä enemmän. Harvemmin kannan mukana ja yleensä on sähköä tarjolla.

Juuri hiljattain ostin Verkkokauppa.comista Lenovon G565:n, jossa näyttäisi näin maallikon silmään olevan melkolailla samat ominaisuudet, kuin tuossa B560:ssa. Tuossa B560:ssa toki enemmän muistia, isompi kovalevy ja parempi verkkokortti.

Päälisin puolin näyttäisi olevan sama kuori, kuin tässä G565:ssä. Hiiren tuntuma tässä on sellainen, mikä ei minua kauheasti miellytä varsinkin noiden painikkeiden osalta ja tuo tatti-/nännihiiren puuttuminen hivenen harmittaa, mutta toistaiseksi ainakin oikeastaan ne ainoat haittapuolet mitä tässä on tullut mieleen.

Aikalailla samanlaisessa käytössä, kuin mitä kuvailit tuossa omista tarpeistasi. Ei välttämättä ihan se viimeistellyin malli, mutta tällaiseen peruskäyttöön riittävä. Tuosta numeronäppäimistöstä toki plussaa myös.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitokset D2ucelle.
Vanha alkoi reistailla entistä pahemmin joten tänään piti käydä hakemassa uusi kone. Tuo ThinkPad edge kumminkin tartui matkaan, varmaan tehojen puolesta olisi tuo toinenkin Lenovo kelvannut mutta vähän varmistelin ja onpahan tuo nänni-/tattihiiri kanssa mihin on tottunut.

Ensivaikutelma on ihan positiivinen, liukkaasti tuntuu tiedostot liikkuvan ja aukeavan. Ulkonäkö nykyaikaisen linjakkaan ja perinteisen kolhon IBM:n/Lenovon välistä. Ei ihan yhtä hiljainen kuin vanha Lenovo, mutta ei missään nimessä äänekäskään. Nyt kun kämppä hiljeni niin tuuletin vain kuuluu hurisevan melkein koko ajan vaikka enää en mitään ihmeellistä teekään. Näppäimistökään ei ole ihan sellainen mihin on tottunut mutta paremmasta päästä verrattuna muihin mitä liikkeessä oli. Sitten alkaakin Windows 7 opettelu, XP on työkoneessa ja oli myös vanhassa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Apua! Olisin pöytäkonetta vailla.

Tämä gigantin kone olisi muuten ihan jees: HP ptietokone - Gigantti

* AMD Athlon II X4 -suoritin, 4 GB keskusmuisti
* Erillinen näytönohjain, jossa 512 MB muisti
* 1 TB kiintolevy

... mutta ainoa miinus tuossa olisi tuo suhteellisen onneton näyttis.

Onko ehdotuksia vastaavanlaisista koneista? En tarvitsisi välttämättä käyttistäkään...
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Onko ehdotuksia vastaavanlaisista koneista? En tarvitsisi välttämättä käyttistäkään...
No ei ole mutta jos et tarvitse käyttistä, kysy alan erikoisliikkeistä. Gigantit, marketit jne myy vain noita massatuotettuja koneita joissa kaikissa käyttis mukana pakko-ostona, erikoisliikkeeltä saat koneen valitsemalla vaikka joka ainoan komponentin itse. Tossahan on mahdollisuus säästää käyttiksen hinta, joka on %:ina suuri osuus koneen hinnasta. Mutta en sitten tiedä saako komponentteja samaan hintaan kuin noissa massatuotetuissa koneissa on. Kannattaa kysellä. Vaihtoehtoina on varmaankin koota kone itse komponenteista kotona taikka sitten kokoavat myymälässä. Arvelen että näiden vaihtoehtojen hintaero ei ole suuri, tekijämiehellä ei nokka kauan tuhise kun kokoilee koneen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vaihtoehtoina on varmaankin koota kone itse komponenteista kotona taikka sitten kokoavat myymälässä. Arvelen että näiden vaihtoehtojen hintaero ei ole suuri, tekijämiehellä ei nokka kauan tuhise kun kokoilee koneen.

Joo, tottakai olisi halvempaa kasata itse, mutta pakko myöntää että olen viimeksi kasannut (ja ottanut selvää noista spekseistä) joskus Pentium II - aikoina. Eli minulla ei ole hajuakaan esim onko i3 parempi kuin X4 jne ja mikä näyttis on hyvä jne.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Joo, tottakai olisi halvempaa kasata itse, mutta pakko myöntää että olen viimeksi kasannut (ja ottanut selvää noista spekseistä) joskus Pentium II - aikoina. Eli minulla ei ole hajuakaan esim onko i3 parempi kuin X4 jne ja mikä näyttis on hyvä jne.
No miten olisi jos printtaisit ton linkittämäsi Gigantin pöytäkoneen tiedot, marssisit johonkin erikoisliikkeeseen ja kysyisit että mihin hintaan ne myy sulle nuo kaikki komponentit, mutta ei käyttistä. Ja jos juuri noita komponentteja ei saisi niin vastaavat, taikka mitä niillä on tarjota.

Ihan vaan villinä arvauksena, tästä voisi muodostua summa tyyliin 410€ ja sitten päälle kokoamispalvelu ja hinnaksi saadaan 435€. Saattaisi olla noin. Sitten itse kotona asentaisit siihen käyttiksen.

Jos joku osaa kertoa kumpi on parempi i3 vai X4 niin hyvä, mulla ei ole hajuakaan. Kyllä ne liikkeissä antaa myöskin hyviä vastauksia.
 

Fordél

Jäsen
Osaako joku sanoa tekeekö tällä kannettavalla koneella mitään:

HP G62-B16so
Näyttö:15,6
Keskusmuisti: 4Gt(DDR3)
Kiintolevy: 320Gt

Olen etsimässä konetta vanhemmilleni, joten ei tarvita kuin ihan peruskone kotikäyttöön tekstinkäsittelyyn ja nettsurffailuun. Tärkeintä on luotettavuus ja että kestäisi kauemmin kuin takuun ajan:)
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, täytyypä itekkin tiedustella täältä jos sattuisi vastauksia kysymyksiini löytymään. Eli uusi läppäri olisi kuukauden sisään hankinnassa. Läppäriä käytän ainoastaan netissä surffailuun, digikuvien sekä videoiden (Youtube) katseluun. Lähinnä sitä mietin, että tekeekö noilla 350-400e koneilla mitään? Olisiko kenelläkään suositella jotakin tiettyä merkkiä/mallia? Tavoitteena olisi päästä suoraan sanottuna päästä mahdollisimman halvalla.. Olisiko esimerkiksi tämä kone (tai vastaava muun merkkinen) meikäläisen käyttöön hyvä? Linkin takaa löytyy halpa kannettava tietokone.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Läppäriä käytän ainoastaan netissä surffailuun, digikuvien sekä videoiden (Youtube) katseluun. Lähinnä sitä mietin, että tekeekö noilla 350-400e koneilla mitään?

Oikeastaan ei.

Jos budjettisi on 400 euroa, niin suosittelen ostamaan koneen käytettynä. Netti on täynnä käytetyn tavaran markkinoita. Jos koneeseen haluaa muistia tai muita lisäjuttuja niin niitä saa ostettua ja ne on helppo itse asentaa. Minä en tietokoneen rautapuolesta ymmärrä hevonvittuakaan, mutta tähän asti olen pärjännyt erittäin hyvin Youtubesta löytyvien ohjevideoiden avulla.


Ja jos koneen käyttö on tosiaan tuota mainitsmaasi, niin voin myös suositella Linux (ubuntu) käyttöjärjestelmää. Tuota on peruskäytössä hyvin helppo käyttää eikä se ole enää vain ns "nörttien juttu". Paras juttu linuxissa on kuitenkin se että se pyörii hyvin myös vanhemmilla ja tehottomimmilla koneilla. Se on ilmainen eikä vaadi kallista konetta. Ongelmia tulee varsin vähän ja silloinkin apua saa helposti netin linuxfoorumeilta
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ja jos koneen käyttö on tosiaan tuota mainitsmaasi, niin voin myös suositella Linux (ubuntu) käyttöjärjestelmää. Tuota on peruskäytössä hyvin helppo käyttää eikä se ole enää vain ns "nörttien juttu". Paras juttu linuxissa on kuitenkin se että se pyörii hyvin myös vanhemmilla ja tehottomimmilla koneilla. Se on ilmainen eikä vaadi kallista konetta. Ongelmia tulee varsin vähän ja silloinkin apua saa helposti netin linuxfoorumeilta

Mielestäni Linuxia ei vielä tänä päivänäkään voi suositella juuri kenellekkään. Myös siitä yksinkertaisesta syystä, että halvimmatkin(350€) uudet koneet ovat riittävän tehokkaita lähes kaikkeen muuhun paitsi pelaamiseen, ja ne sisältävät valmiiksi Windows 7:n. Toisekseen, jos ongelma tulee linuxin kanssa, joutuisit turvautumaan aina tietyille foorumeille sen sijaan, että kysyisit ongelmaan ratkaisua keneltä tahansa konetta jonkin verran käyttäneeltä.

Siitä on nyt viitisen vuotta kun viimeksi olen värkännyt Linuxin kanssa, että jos sen jälkeen homma on muuttunut, niin mielellään kuulisin että joutuuko edelliset puheet kumota. ;)
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Linuxia ei vielä tänä päivänäkään voi suositella juuri kenellekkään. Myös siitä yksinkertaisesta syystä, että halvimmatkin(350€) uudet koneet ovat riittävän tehokkaita lähes kaikkeen muuhun paitsi pelaamiseen, ja ne sisältävät valmiiksi Windows 7:n. Toisekseen, jos ongelma tulee linuxin kanssa, joutuisit turvautumaan aina tietyille foorumeille sen sijaan, että kysyisit ongelmaan ratkaisua keneltä tahansa konetta jonkin verran käyttäneeltä.

Siitä on nyt viitisen vuotta kun viimeksi olen värkännyt Linuxin kanssa, että jos sen jälkeen homma on muuttunut, niin mielellään kuulisin että joutuuko edelliset puheet kumota. ;)

Ainakin sen voi kumota että windows-ongelmiin saisi apua kokeneilta tietokoneen käyttäjiltä. Käytän aktiivisesti "kaikkia kolmea" käyttistä ja eniten ongelmia on nimenomaan Windowsin kanssa ja silloinkin ongelmien selvittäminen on kaikista hankalinta.
 

DaHolla

Jäsen
Mielestäni Linuxia ei vielä tänä päivänäkään voi suositella juuri kenellekkään. Myös siitä yksinkertaisesta syystä, että halvimmatkin(350€) uudet koneet ovat riittävän tehokkaita lähes kaikkeen muuhun paitsi pelaamiseen, ja ne sisältävät valmiiksi Windows 7:n. Toisekseen, jos ongelma tulee linuxin kanssa, joutuisit turvautumaan aina tietyille foorumeille sen sijaan, että kysyisit ongelmaan ratkaisua keneltä tahansa konetta jonkin verran käyttäneeltä.

Siitä on nyt viitisen vuotta kun viimeksi olen värkännyt Linuxin kanssa, että jos sen jälkeen homma on muuttunut, niin mielellään kuulisin että joutuuko edelliset puheet kumota. ;)

Siirryin 2008 vuonna Linux Ubuntun käyttäjäksi ja en ole katunut päiväkään. Windows käyttöjärjestelmään verrattuna kaatuiluja yms on todella vähän ja päivitykset hoituvat yhtä sujuvasti kuin Windowsissa. Yhteensopivuus eri nettisivustojen kanssa on pieni ongelma koska yleensä tuki löytyy Mac- koneille ja Windowsille. Officea olen kyllä käyttänyt Windows7 koneella mutta muuten käyttö on todella vähäistä.

Vanha kone juuri hajosi missä oli Ubuntu- käyttöjärjestelmä ja nyt on ollut pakko käyttää Windows7. Ei sinänsä pahaa sanottavaa Windows7 mutta omasta mielestäni Ubuntu on vaan paljon nopeampi ja kätevämpi.
 

Fordél

Jäsen
Jeesatkaas nyt vähän kannettavassa eli alunperin mun piti ostaa vanhemmille tämä HP:n kannetta kone, mutta onko tämä halvempi HP:n kone heikompi tapaus vaikka on enemmän keskusmuistia?

Erona näyttäisi olevan ainakin suoritin, joka on halvemmassa AMD V140 ja kalliimmassa Athlon II P360. Onko noissa jotain eroa?

Kannettava tulisi ihan vain tekstinkäsittelyyn ja nettisurffailuun, joten varmasti tuo halvempikin on siihen ihan riittävä peli?

Linkit vievät Koneboxi:n nettisivuille ko. tuotteisiin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kannettava tulisi ihan vain tekstinkäsittelyyn ja nettisurffailuun, joten varmasti tuo halvempikin on siihen ihan riittävä peli?

Nykypäivänä kyllä melkeinpä mikä tahansa markettiläppäri hoitaa nuo käyttötarkoitukset mainiosti. Itse asiassa henk.koht. hoidan surffailun ja tekstinkäsittelyn tablet-tietokoneella. Toimii hienosti. Mutta toki jos kone tulee vähänkin vanhemmille ihmisille, on perinteinen pc oikea valinta.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Tietokonetta etsimässä

Kysellääpäs palstaveljiltä neuvoa, jos vaikka joku etsiskelisi suht samanlaista konetta. Olisi uusi läppäri hakusessa, jonka pitäisi täyttää suurin piirtein seuraavat kriteerit:

- Näyttö 15,6"
- Prosessoriksi olin ajatellut Intel Core I5:sta
- Erillinen näytönohjain saisi olla (1Gb muistilla)
- Keskusmuistia 4Gb (joka olisi yhdellä kammalla ja tarvittaessa myöhemmin laajennettavissa 8Gb toisella 4Gb kammalla)
- Kovalevy vähintään 320Gb. (En laske tälle niin suurta arvoa, koska ulkoinen kovalevy löytyy erikseen)
- Vähintään 3 x USB ja HDMI
- Blu-Ray asemaa ei tarvitse olla
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kysellääpäs palstaveljiltä neuvoa, jos vaikka joku etsiskelisi suht samanlaista konetta. Olisi uusi läppäri hakusessa, jonka pitäisi täyttää suurin piirtein seuraavat kriteerit:

- Näyttö 15,6"
- Prosessoriksi olin ajatellut Intel Core I5:sta
- Erillinen näytönohjain saisi olla (1Gb muistilla)
- Keskusmuistia 4Gb (joka olisi yhdellä kammalla ja tarvittaessa myöhemmin laajennettavissa 8Gb toisella 4Gb kammalla)
- Kovalevy vähintään 320Gb. (En laske tälle niin suurta arvoa, koska ulkoinen kovalevy löytyy erikseen)
- Vähintään 3 x USB ja HDMI
- Blu-Ray asemaa ei tarvitse olla


K53SV 15.6", Core i5 2410M, GT 540M, 4GB, 500GB, Win 7 Home Premium 64-bit (Uutuus!)
Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää - Jimms.fi

Mitenkä olisi tämä?

-Tinke-80
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
K53SV 15.6", Core i5 2410M, GT 540M, 4GB, 500GB, Win 7 Home Premium 64-bit (Uutuus!)
Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää - Jimms.fi

Mitenkä olisi tämä?

-Tinke-80
Itse laitoin tämän, hintaa 699:

[url="http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15718/cxqbd/Acer-Aspire-5742G-15-6-Core-i5-480M-8-GB-500-GB]Acer Aspire 5742G[/url]

Linkki vie Verkkokauppa.comiin. Muistia valmiiksi jo 8 gigaa ja näyttökortissakin 2 gigaa (yli gigan määrä taitaa tosin olla jo tarpeetonta). Huonoina puolina monokaiutin (itselle ei mitään merkitystä) sekä näppäimistö ei ihan premium-tasoa. Toisaalta jos kaikinpuolin huippua haluaa niin sitten pitää latoa reilu kiloeuro tiskiin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Itse laitoin tämän, hintaa 699:

[url="http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15718/cxqbd/Acer-Aspire-5742G-15-6-Core-i5-480M-8-GB-500-GB]Acer Aspire 5742G[/url]

Linkki vie Verkkokauppa.comiin. Muistia valmiiksi jo 8 gigaa ja näyttökortissakin 2 gigaa (yli gigan määrä taitaa tosin olla jo tarpeetonta). Huonoina puolina monokaiutin (itselle ei mitään merkitystä) sekä näppäimistö ei ihan premium-tasoa. Toisaalta jos kaikinpuolin huippua haluaa niin sitten pitää latoa reilu kiloeuro tiskiin.

Tässä itsekkin ostamassa läppäriä(500-700e), lähinnä koodaamiseen ja viihdekäyttöön. Yllättävän hyvät speksit hintaansa nähden tuossa verkkokauppa.comin acerissa(5742G). Pisti silmään tuo "näppäimistö"-kommentti. Saisi ehkä kumminkin olla premiumia se, ja sitten esimerkiksi muistia tarvitsisi olla 4GB kahdeksan sijaan.

Näytönohjaimesta en vielä tiedä, samoin näytön laaduista ei vielä hajua. Missä tilanteessa on hyvä olla näyttömuistia vaikkapa giga, puolen gigan sijaan? Jos haluan läppärissäni olevan laadukkaampi näyttö, saako alle 700 euron?

Loppupeleissä se käyttömukavuus kumminkin ratkaisee.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Tässä itsekkin ostamassa läppäriä(500-700e), lähinnä koodaamiseen ja viihdekäyttöön. Yllättävän hyvät speksit hintaansa nähden tuossa verkkokauppa.comin acerissa(5742G). Pisti silmään tuo "näppäimistö"-kommentti. Saisi ehkä kumminkin olla premiumia se, ja sitten esimerkiksi muistia tarvitsisi olla 4GB kahdeksan sijaan.
Tuohon hintaan ei löydy läppäristä huippunäppistä, tai sitten pitää karsia muita ominaisuuksia. Jos meinaa koodata niin sitten suosiolla usbilla rinnalle erillinen näppäimistö ja hiiri. Viidelläkympillä saa jo käyttökelpoisen, ja työskentely on ihan eri luokkaa kuin tasohiiren kanssa pelleillessä. Ei niiden pelien pelaamisestakaan tule mitään läppärin näppäimistöllä ja hiirellä. Surffauskäytössä näppiksellä ei ole suurtakaan merkitystä.

Itse kun hankinnassa oli pelikone/viihdekäyttö niin tuohon rahaan ei löytänyt tehokkaampaa. Ko. koneen näyttökortti on oikeasti hintaisekseen nopea. Asusissa näyttää olevan sama, vain pienemmällä muistilla. 2MB<->1MB näyttökortissa ei liene käytännön merkitystä, jossain väitettiin ettei ko. näyttökortti pysty hyödyntämään tuota isompaa muistia.

Läppäreiden ja niiden näyttökorttien tehovertailussa käytin itse sivustoa Notebook / Laptop Reviews and News - Notebookcheck.net. Sinne vain search-kenttään läppärin tai näyttökortin merkki/malli. Ainakin näyttökorteissa saa selkokieliset palkit riittääkö ko. rauta nykypelien pelaamiseen. Kun ostin koneen kuukausi sitten niin tuo Acer oli tehoiltaan aivan eri luokkaa kuin muut ko. hintaluokassa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kun nyt on mahd. pian pakko hankkia uusi kotikone, niin saisiko tällä rahalla (1200 €) juuri nyt jotain selvästi parempaakin? Kone tulee yleiskäyttöön; surffailu, toimistotyöt, pelaaminen. Kodin ulkopuolelle vieminen melko harvinaista, hankintakriteereinä mm. luotettavuus sekä hyvä ja vähintään 17 tuuman näyttö?

ASUS N73SV
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kodin ulkopuolelle vieminen melko harvinaista, hankintakriteereinä mm. luotettavuus sekä hyvä ja vähintään 17 tuuman näyttö?

Jos konetta käytetään yli 80% samassa pisteessä, niin suosittelen hankkimaan erillisen näytön (24"). Maksaa sen muutaman satasen (minkä säästät kun ostat pienemmän läppärin) Käyttö on huomattavasti miellyttävämpää isommalta näytöltä.
 

Avenue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uuden kannettavan osto mielessä. Yleiseen koti- ja viihdekäyttöön. Internet -selaus, latailu sekä toissijaisesti pelikäyttöön. Hyvä jos tehojen puolesta olisi pitkäikäinen.

Olin pitänyt silmällä tässä ketjussa hiljattain mainittua Acer 5742g:tä. Teho-/hintasuhde olisi ainakin hyvä.

Edellisen viestin Asus vähän turhan kallis.

Tänään tuli Expertin mainos kanta-asiakkaille: Asus X52DR hintaan 649 €. 40 € lahjakortti kaupan päälle. Onko kommentteja tästä koneesta?

Myös muut ehdotukset kiinnostavat. Hinta mieluiten alle 800 €.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös